[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:17

Rivaldo, "opgepakt" is wel wat teveel hoor.... voorlopig gaan we alleen voor de conditie, zodat hij in het voorjaar de mendurance kan doen. Verder dressuurlessen en kijken hoe ver we komen.

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 10:22

In iedergeval goed bezig weer ;)!

Net ingeschrven voor de villa pardoes parcours... even terug gekeken de laatste wedstrijd die we starten was augustus 2011 dat is echt al weer even geleden. Toen nooit lessen gehad en starten officieel en mocht toen met 4wp (2 in de vaardigheid) naar huis. Ik ga zeker niet naast me schoenen lopen want heb het idee dat ik die dag gewoon bij toeval erg veel geluk had haha

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:27

Dat probeer ik, maar ik ben zelf nog niet super handig met de zweep (gebruikten we vroeger nooit ). Misschien moet ik maar eens proberen om die in mijn linkerhand te houden, maar Alex denkt voornamelijk dat ie harder moet als ik hem aantik. Hij moet nog iets beter leren dat aantikken zweep + stem commando= harder en dat aanraken aan de zijkant begrenzen is.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 11:18

Dat is in het begin ook lastig. Als je hem aantikt moet je je pols naar voren knikken, vaak geven mensen een tikje en geven ze hun hele hand erbij dat hij dus geen druk meer heeft op links (deed ik ook vaak) als je een tikje geef (voor naar rechts te blijven) is het belangrijk dat je bij beide kanten begrenst op de leidsels. Daarmee geef je aan dat dit tikje niet bedoelt is om vooruit te gaan maar opzij.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:55

Als de vrachtwagentje door de keuring komt zonder rare dingen hebben we deze gekocht.er moet enkel een nieuwe laad klep in gemaakt worden deze is wat scheef en werkt niet meer zo goed.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:12

Wat gaaf Keona! Daar ga je heel veel plezier aan krijgen! :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:39

LinSa schreef:
Wat gaaf Keona! Daar ga je heel veel plezier aan krijgen! :D

Ja dat hoop im van wel,is wel al een oudje maar wel nette staat.en de koets past er ook nog eens in.echt happy geen gezeur meer met 2 auto,s en dat we de trailer steeds bij mijn schoonmoeder moeten halen

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:48

Gefeliciteerd Keona!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:56

Gefeliciteerd Keona, dat is Super fijn

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 17:53

tot wanneer moeten we duimen dat hij door de keuring komt?

Vandaag me tuig gepoetst, nu alleen nog even invetten en is dat ook alvast klaar voor de wedstrijd van volgende week. Hoef ik een dag van te voren enkel een doekje erover te halen.
Pony ook al gewassen maar dat was natuurlijk een hele domme actie, meneer is nu al niet zo wit meer, maar zal ook wel schelen als ik hem een dag ervoor was. Hij was echt door en door vies.

Afbeelding

Is mijn staart al schoon baas?
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:29

Woe l, rivaldo.ja dat wassen heeft meestal weinig zin.maar nu ziet hij er effe mooi uit.welke wedstrijd heb je

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:14

Mooi op tijd begonnen Laura.
Gefeliciteerd Keona, lekker luxe zo.

Morgen komen mijn pony's naar huis. Spullen vandaag al opgehaald. Verhuizen is meestal niet zo'n probleem voor hun. Voor mij meer.....moet weer een systeem bedenken waar ik ze optuig, waar mijn spullen komen te liggen, waar ik mijn trailer laat....Voor het eerst een eigen wei dus kijken hoe dat gaat met hooi en water en dergelijke.

Vandaag ingeschreven voor de endurance Loonse en Drunense duinen. Ik rij op een fries mee. Zin in.

Afgelopen dagen op de paardenvierdaagse van Zorgvlied gezeten. Ik had de routes gemaakt en ben wezen fotograferen. Het was weer keigezellig in ieder geval

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 06:42

In 2016 wil ik ook van die 3 of 4daagse rijden. Dus als jullie optijd datums weten dan vraag ik vrij aan. Meestal kom ik er veel telaat achter.een eigen wei wat fijn.je hebt wel altijd wat te doen.succes gaat vast goed komen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:40

13 t/m 16 september 2016 vierdaagse zorgvlied. Stal en slaapplaats moet je vroeg reserveren: www.alberthoeve.nl

was dit vroeg genoeg voor je?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:58

Napie schreef:
13 t/m 16 september 2016 vierdaagse zorgvlied. Stal en slaapplaats moet je vroeg reserveren: http://www.alberthoeve.nl

was dit vroeg genoeg voor je?

Haha zeker zorgvlied ligt in welke provincie.als de vrachtwagen echt komt dan maak ik er ook iets in om teslapen dus een parkeerplek en stukje wei is dan genoeg voor ons.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:31

Grens Friesland en Drenthe

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:49

Napie schreef:
Grens Friesland en Drenthe

Oke,meteen andere kant van het land hihi.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 07:49

epe paardenvierdaagse is in juni ook erg leuk maar wel veel deelnemers ik doe al 5jaar mee erg gezellig

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:56

L_Rivaldo schreef:
epe paardenvierdaagse is in juni ook erg leuk maar wel veel deelnemers ik doe al 5jaar mee erg gezellig

Heb je de preciese datum toevallig dit is voor mij beter te doen dichter bij.drukte geeft niet

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:06

Ik heb even niet gereageerd, met zoveel bezig geweest en ook leuk nieuws.

We krijgen er een Haflinger bij :). Aan Artist zit een apart verhaal, alleen via PB zal dit aangegeven worden. We kennen hem in ieder geval uit zijn veulentijd, mijn man was altijd gek met hem. Nu is hij zes jaar, veel gebeurd en onverwachts op ons pad terug gekomen. We gaan met professionele hulp aan de slag om hem alsnog goed onder het zadel te krijgen. Martin is zielsgelukkig dat hij na zo lang uit het zicht geweest te zijn nu weer in beeld is gekomen maar ook nog eens van ons is geworden.

Dat wordt dus een drukke bedoening met twee pony's die intensief voor de wagen lopen en een pony die rustig gaat wennen en weer opnieuw wordt opgeleid. Gelukkig heeft Artist zijn lieve en vriendelijke karakter behouden.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:59

Mag ik een pbtje Tijnie?
Hij gaat in elk geval een superplekje krijgen bij jullie. Dat weet ik zeker.

In Etten-Leur is ook elk jaar een vierdaagse. Zelf de keuze hoeveel dagen je mee wil rijden. Wel lange routes, gemiddeld 40km per dag.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:19

keona schreef:
In 2016 wil ik ook van die 3 of 4daagse rijden. Dus als jullie optijd datums weten dan vraag ik vrij aan. Meestal kom ik er veel telaat achter.een eigen wei wat fijn.je hebt wel altijd wat te doen.succes gaat vast goed komen

Onze Barchemse paarden4daagse is altijd in de 3e week van augustus, van woensdag t/m zaterdag.
In 2016 zal dat dus zijn van 17 t/m 20 augustus.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:47

Gefeliciteerd met Artist! Zag een foto op facebook voorbij komen, mooi dier!
Hij gaat bij jullie vast en zeker een heel fijn plekje krijgen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:54

Wat een leuk nieuws Tijnie! Gefeliciteerd! Succes met de opleiding van Artist.

Heb je een foto? :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:04

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst,nu kan je man de endurance gaan rijden! Hihi. Ik ga die vierdaagse op schrijven,40km per dag lekker