[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:02

Goedemorgen,
@tine, waardeloos zo'n nacht -O-

Vandaag komt De paardentandarts voor Brutus want het zit weer niet lekker in zijn mond -O- ...ik hoop dat hij wat kan vinden want hij wil momenteel alleen maar achter de leidsel lopen .....volgende week demo kur rijden en heb nog niet kunnen oefenen :+

@VHU :evaw: van je Engelse toets!
@Biancacoo, ik vind het zo leuk om te lezen dat je zo lekker aan het trainen bent met je hondjes :):)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:54

Ollie: wat een ellende! Hopelijk is het toch gewoon iets simpels :(:)
Bianca: ik vind je verhalen, foto's en filmpjes ook zo heerlijk <3

Nou, gisteren kreeg ik via via een oproep voor het plaatsen van kruising border/herder. Na overleg met manlief besloten dat hij wel hier mag komen wonen. zijn er al mensen voor ons, die vandaag langs komen. Jammer, leek me een erg leuke hond. Nu hebben we natuurlijk genoeg aan onze eigen, maar goed, een leuke en lieve hond erbij kan ook nog best ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:09

Goedemorgen..
Tine..bah, niet ziek worden hoor....
Ollie1...Brutus weer tandarts bezoek...oh jee...spannend, ik hoop dat het iets eenvoudigs is..
Tine, die border/herder is een mooie hond om te zien, ze hebben vaak een fijn karakter..wie weet klikt het niet met die andere mensen...je weet nooit..

In het kader van dat ik zelf fitter wil worden ben ik al een poosje bezig met joggen/wandelen en fietsen.
vanmorgen eerst een poging gedaan tot joggen, lijkt meer op strompelen, maar goed _O- .....om en om 1 minuut joggen en 1 minuut wandelen..half uurtje Aiya was mee..
Afbeelding

En daarna met de mountainbike met Dakota nog 5,4 km gefietst...
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:22

Wel weer een beetje bijgekomen van de beurs. Maar nog flink bezig met de naweeën ervan. Dat niks doen na de beurs lukte natuurlijk niet komt altijd weer van alles tussen.

Ons oudje nenny moest weer naar de tandarts.( diezelfde die laatst al geweest was en daarna koliek kreeg) het zit er niet mee. De DA ( is ook tandarts) gaf er een lichte verdoving en ze klapte zo van de benen heel eng. Maar gelukkig kwam ze snel weer bij en later moest er meer verdoving bij. Ze eet nu aardig granen en niks maar nog geen hooi. Dus hou me hart weer vast voor koliek.

Hopelijk is Brutus minder erg!

Balen ips van prisca. Jeetje wat een medicijnen. Is er een prognose?

Tine alweer warm?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:27

@Ips: oh, wat k., zeg :(:) :(:) :(:) , bah :(:) . Hier dus een oudje van 26 die vaker hb geweest is, vind het erg lastig, heb veel gelezen en zoveel nieuwe onderzoeken die weer met heel andere inzichten/uitslagen/conclusies komen, je weet gewoon niet meer wat je nog kunt doen :(:)

@VHU: oh, wat goed *\o/* , dat zo kritisch op/voor jezelf zijn, ken ik wel.

@Marjola: super dat je al verschil merkt :j .

@Tine: misschien nog een hond d'r bij, lief van je. Leuk dat de les zo goed beviel.

@Biancao: wow, wat knap van je *\o/*

Hier ook maar eens in actie, net pianoles gehad.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:29

@Baudyh: lastig dat ze geen hooi eet :(:) , hier het oudje gelukkig wel. Kan me voorstellen dat je even moet bijkomen van de beurs, ik moet nog even meten, trouwens.

@Ollie: lastig zo met z'n gebit, hopelijk is het snel verholpen en kun je lekker schitteren met Bruutje op de demo :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:41

Goedemorgen!

Ollie: hopelijk valt het mee met Brutus :(:) .

Ips: Hb lijkt me echt vreselijk. Echt zo'n voortdurende tijdbom.

Biancacoo: fijn zo'n training! Ik wilde vroeger voor Ster graag een soort step als extra training. Heb er wel eens iets op youtube van gezien. Moos vind ik te groot en sterk voor zoiets, maar die kan ik eventueel rijden.

Moos (en de rest van de stal) wordt vandaag geënt, zou er vanmorgen bij zijn want stalgenootje wilde graag dat de DA de stokmaat van haar Anda op zou meten. Helaas is oppaskindje ziek, heeft gespuugd in haar moeders auto, dus ik ga de goden niet verzoeken en blijf toch maar thuis := :r .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:01

Gem, steppen met je paard..die kende ik nog niet...ik ga afwisselend met de step/mountainbike of joggen/wandelen..bevalt erg goed.
met de step en 2 hondjes ervoor krijg ik zelf weinig kans om mee te helpen..dus dat doe ik momenteel het minst..maar is wel gaaf om te doen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:10

Het was een soort step met dubbele achterwielen en een frame-achtig iets aan de voorvork. Zal wel flink wat gewicht hebben, maar met een brave pony waar je niet mee onder de man rijdt lijkt het me hartstikke leuk. Ik ben slecht in fietsen met mijn rechterhand los :o , dus pony aan de hand langs de fiets ging hem voor mij niet worden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:40

...sulky ietsje veiliger denk ik dan meteen Gem..hahaha.... :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:29

Zo, lekker gekletst hier.

Bianca: weer goed bezig geweest, voor honden en zichzelf
Ava: hond ziet er zo leuk uit, dan smelt ik gewoon haha. Ach, we hebben er genoeg ruimte voor.
Baudy: Hopelijk knapt Nenny snel weer op.

Inmiddels wel weer warm hoor, mijn lichaam heeft gewoon een kapotte thermostaat. Erg vervelend. Heeft niets te maken dat ik ziek zou worden. Heb dit helaas wel vaker. Ook als de mussen in de zomer van het dak vallen, moet ik met pyama en kruik naar bed.

Ollie: weet je al iets meer?

Vanmorgen zelf weer boodschappen gehaald, maar dat duurde natuurlijk eindeloos met 1,5 hand. Pff. Ook voor alles weer opgeruimd was. Maar goed, het is wel gelukt.

Zometeen wordt Thabor weer voor de wagen gereden en zoonlief mag nog iets met zijn pony gaan doen (hij zou springles hebben maar dat is weer afgezegd). En daarna samen maar flinke herrie maken op de djembee. Het is maar goed dat we heel vrij wonen hahah

Helaas geen tijd voor middagslaap, hopelijk kan ik vanavond heel vroeg naar bed. :O

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:44

Vraagje aan de marathon rijders onder ons: welke beenbeschermers gebruiken jullie? Ik wil graag goede voor db kopen maar ja welke. Vind mr stokkings erg mooi, word door veel menners gebruikt. Maar volgens mij zit er geen extra stevigheid in. Zoals platen of Carbon. Vind de cross beschermers van stylle ook mooi maar allejezus duur. Ben benieuwd maar jullie ideeën erover.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:54

Baudy: ik heb voor Rembrand van die dure gekocht met versteviging (carbon geloof ik) erin. Echter, blijken ze na een paar keer gebruiken toch iets te ruim, dus heb de laatste keer de gewone omgedaan.
Helaas zijn manliefs oude crossbeschermers overleden, die gebruikte ik de eerste paar keren. Die waren met harde platen erin. Erg fijn, maar niet meer kunnen vinden in nieuwe uitgave.

Thabor heeft net weer gelopen. Wat een mooi paard is het toch voor de kar. Hij gaat goed vooruit, zo mooi om te zien. Nu alleen nog hopen dat ik zelf ook zo lekker met hem bezig durf te zijn, want het is geen twijfel dat het erin zit.

Amerigo moet eigenlijk nog aan de bak, maar zoon is erg moe. Heeft zelfs net 1,5 uur liggen slapen. Hij blijkt deze week allemaal citotoetsen te hebben. Ik weet niet of dat de vermoeidheid veroorzaakt, maar goed, we doen maar even rustig aan vandaag. Misschien dat hij morgen uit school wel iets kan doen.

Ik heb zelf nog een aantal rotklussen te doen die ik al dagen voor me uitschuif.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:55

@Tine: hahaha, dat denk ik ook altijd als we lekker op de piano aan het pingelen zijn :') .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:09

O ja, helemaal vergeten te vertellen, ben bezig geweest met verjaardagsfeest voor zoon (is 23 maart pas jarig hoor) Tot nu toe hebben we steeds feest aan huis/in de tuin gehad, en dat was altijd een groot succes. Maar ja, zijn vriendjes doen de feestjes altijd ergens anders, dus dat wilde hij nu ook wel eens. Heb iets heel leuks gevonden in Onstwedde, een survivaltocht. Ik wilde namelijk wel graag iets in de buitenlucht, was al aan het kijken bij staatsbosbeheer enzo, maar toen vond ik dit. Ze gaan kanovaren, een kanaal oversteken mbv 2 touwen, broodjes bakken op zelf gemaakt vuur. Lijkt me wel een echt jongensfeest.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:11

@Tine: dat klinkt super *\o/* . Hier vorig jaar, toen ze 8 werd, voor het eerst buitenshuis gevierd, nou ja, allebei, want er bleven nog 8 meiden slapen. Daarvoor dus ook altijd lekker thuis gevierd, maar nu ze wat ouder zijn, zijn die uitjes ook erg leuk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:11

@Tine dat vinden die kinderen helemaal geweldig *\o/* met Han zijn verjaardag ook een keer gedaan, super leuk (zowel voor de jongens als de meiden)
En had op fb de foto gezien van de herderxborder, wat leek die op Wiske! Iets zwaarder denk ik maar was ook reu natuurlijk. Heb mijn ouders nog getipt en die hebben het ook nog tegen mensen gezegd (wonen ook in Groningen). Als het karakter net zo is als Wis (as you know mecheltje x border) dan is het een super fijne hond.
@Ollie ai.... hoop dat er vlot en makkelijk iets aan te doen is :(:)
@Ips hoe is het met Pris??
@Biancocoo vind het elke keer zo schattig zo mooi als jouw hondjes klaarstaan!
@Baudyh zorgen over Nenny, klinkt ook niet lekker zo .... -O-
@alle anderen :wave: bent 't ff kwijt Y;(

Vandaag dus 'het' gesprek. Met twee zeer geleerde heren in het Engels := nou ik heb werkelijk weer geen idee. Hoor het binnen twee weken.

En zo met zoonlief weer naar de hockeytraining en als hij aan het trainen is ga ik een flinke ronde lopen met de hondjes. Gisteren trouwens in totaal, incl de ochtendwandeling 10 km gewandeld ('s ochtends 3, 's middags 7, die lange 2e ronde was alleen met Wiske hoor, dat houdt Mies niet meer vol). Zo is dat wat of niet <<) was ook compleet versleten maar dan kon ik tenminste slapen want was natuurlijk toch zenuwachtig voor vandaag :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:25

Even een leuke in categorie goed nieuws: Hero heeft vandaag voor het eerst alleen, dus zonder iemand ernaast of met longe er nog bij, maar gewoon met mijn instructeur erachter zeg maar, voor de band gelopen 8-) *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:38

VHU: wat goed van Hero. Dat wordt echt een superpony hoor. Spannend dat je nog 2 weken moet wachten. Ik hoop echt dat die mensen die vandaag bij de hond gaan kijken afhaken. Slecht van me :o
Ollie: weet je al wat?
Ips: hoe gaat het nu?
Baudy: Nenny al wat beter? Ze zal voor haar maag/darmen toch wel snel wat hooi moeten eten lijkt me.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:00

Vanmorgen leek ze iets beter. Dat was om half zeven. Ben nu net thuis ga zo ff kijken, maar eerst ff eten.
Ik heb voor Det achterbeschermers van Dalmar maar die duldt madam niet. Voor het goede zijn ze ook te groot. Ze moeten dus eigenlijk de verkoop in. Ik rijd nu voornamelijk met Harry's horse flextrainers. Zijn niet zo duur en zacht wat Det dus wel aanvaard. Maar ze is wel een trutje hoor, ze heeft ook nooit transportbeschermers om die trapt ze ook af....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:22

Oef, ik kijk voor het weerbericht altijd op weer.nl. Ik hoop echt dat ze het fout hebben anders hebben we hier vanaf morgennacht vorst, tot -4 en pas maandagmiddag weer boven nul. Morgen de bakken nog maar even proberen te slepen. Klein bak staat helaas nog veel water in. -O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:33

Ik zit te denken aan de style cross boots met carbon. Maar ja natuurlijk ook weer de duurtste.
Ik lees dat de Dalmar wel eens tegen valt omdat hij te hard is van binnen. Maar twijfel tussen de dalmar de style of de mr stokings. Maar ik wil ze eerst ff ergens voelen denk ik.

Nenny eet nog altijd slecht hooi en luzerne eet ze ook niet. Maar gelukkig eet ze wel graag gras. Dus zoveel mogelijk in de wei.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:33

@ baudyh wij hebben bij het 4 span de voor en achter Peesbeschermers van het merk cso 1680D crossbeschermers bij divoza weg.
Zit bij de voor beschermers een harde plaat aan de achterkant die zich om de pees heen vouwen. Bij de achter beschermers een harde plaat aan de binnenkant. En rond om in de springschoenen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:00

Hier totaal geen verstand van beenbescherming bij paarden :+ mijn instructeur rijdt met hele simpele Picasso neopreen beschermers, alleen tegen snij/sla wonden maar niet met versteviging. Doet hij het altijd al mee, dus denk dat dat wel OK is.

Wij rijden zelf natuurlijk geen marathons. Maar die 2x dat ik hobbyklasse ben gestart had ik bij Ollie dus soort basis voor-en-achter-pees-beschermertjes (van BR, heb ze overgenomen van Aks, weet het niet meer) die toevallig de juiste kleur hadden en goed pasten }:0 bij Bente niets, want die flipte overal op dus die is toen zonder de hindernissen ingegaan :o

Kan me voorstellen dat je er iets goeds omheen wilt, maar die pasvorm lijkt me dan zo moeilijk, da's volgens mij echt per paard anders (tenminste dat weet ik nog van jaaaaaaaren terug toen ik sprong met de knollies, misschien dat het met huidige materialen beter is / makkelijker aan te passen).

Zo wij hebben hier een heerlijk Italiaans wijntje opengetrokken, ff bijkomen :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:07

Sorry voor mijn late reactie...maar de paardentandarts ging pas laat weg en toen moest ik snel eten koken want zoonlief moest naar voetbaltraining. Nou Brutus zijn gebit zag er super uit...wel wat ongelijke afslijting door de 2 ontbrekende kiezen maar dat kan eigenlijk ' het afwijkende gedrag' niet verklaren....want hij zou daar nooit zoveel last van kunnen hebben...nu heeft hij ook al weer een paar dagen rust gehad dus ik ga morgen kijken of hij verbeterd is....en anders weet ik het even niet -O-
Hij liep echt super nadat hij 2x behandeld is door Ellen Kral....