Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Susanne schreef:Wat bedoel je precies met dat de galop instabieler wordt met de sulky?
Wij zijn inmiddels aan het trainen voor ons ZZ debuut (met hca) en ik heb nooit problemen met de galop. Enige wat ik wel eens mis is de rem (voor overgangen voornamelijk).
Jorex schreef:Dan is je sulky niet goed in balans, ook in galop horen de lamoenen te zweven. Ik had dit probleem ook met mijn oude schofttuig, nu een nieuwe van zilco en mijn stoeltje nog iets verschoven en nu zweeft de sulky ook in galop.
mirriejj schreef:Iemand die hier een antwoord op durft te geven. Anders bel ik Andries volgende week even.
De lamoenen op mijn 2ehands hca hebben een andere buiging dan mijn nieuwere model en daardoor krijg ik ze niet fijn bij jimmy. Iemand een idee wat nieuwe lamoenen (gewoon of rvs) bij hem kosten?
Daarnaast wil ik ook 19wielen op mijn 16inch sulky. Iemand die wel eens los gekocht achteraf en een idee heeft van de kosten?
Ayla schreef:Vaak zit er ook nog nylon tussen het leer waardoor je er met een gaatjestang niet doorheen komt, dit kun je eventueel doorbranden met een goed hete spijker. En anders even langs een tuig- of schoenmaker, die prikken er zo een paar extra gaatjes voor je bij
zeker met kunststof tuig heel makkelijk.
Heb al eens eerder kort contact met hem gehad, maar ik moest eerst nog gaan sparen voor een nieuwe sulky, en dat gaat als arme student niet heel hard kan ik je vertellen
Daarnaast had/heeft het ook niet echt prioriteit, ik heb momenteel een sulky cavalettie wat ik tot nu toe echt een prima ding vind. Ponylief staat er fijn voor en heb er totaal geen problemen mee gehad of iets dergelijks. Kon deze tweedehands goedkoop overnemen, heel goed onderhouden ding en moest Luna toen nog beleren. Ideaal om te kijken hoe ze het zou doen en of we er beide plezier aan zouden beleven! En dat is zo en nu wil ik toch graag een “HCA”.
Ik gok wel dat mijn strengen een eind korter gemaakt moeten worden, dat idee heb ik tenminste als ik bedenk dat de “HCA” dichterbij de pony staat, maar dat zien we dan wel weer haha 
De strengen moesten inderdaad korter, weet zo niet of er echt gaten bij moesten verder. Maar das zo gedaan.