[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:43

Poeltje: ik zal dus tzt dan ook bewust kijken tussen de 3 - 3,5-jarigen, die nu rond de 1.58 - 1.60 zijn, zodat ik "zeker" weet dat ze niet meer boven de 1.65 uitkomen. Hoewel uitzonderingen de regel bevestigen.... Een nog jonger paard zal het niet worden: vriendin Loes heeft een Oldenburger als jaarling gekocht uit een merrie van 1.62 en vader van 1.68, en hij is nu zéker 1.75, maar ik denk wel tegen de 1.80 m :oo

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:59

@Gemma: voor E'tjes kun je wel nog eens goed slagen in Duitsland, omdat ze hier die klasse niet kennen en ze dan ook veelal helemaal niet geliefd zijn.

Hier lekker spelletjes gespeeld, vandaag, dochterlief was heel teleurgesteld dat vriendinnetje niet kon afspreken.
Zo pony eens terug de wei in zetten, hahahaha, ik heb de rijbak niet helemaal dicht en Liesje is zo'n dondersteen, die wurmt zich er wel door en staat dan lekker in de tuin _O- . Iets met te weinig gras/te veel graasmoeite op de wei, denk ik :') .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:28

Ava, ik heb geen idee op welke sites de Duitsers adverteren. Weet jij dat? Ik ben wel erg gecharmeerd van Duitse warmbloeden, dus dat scheelt :)) . Nou vind ik E-tjes (1.48 - 1.57 m) wel erg klein hoor. Als die dan weer te weinig doorgroeien is het helemaal geen vreten meer met mijn grote lijf erop :+ .
Balen voor Connor..... dat is het vervelende van kerstvakanties. Als vriendinnetjes niet kunnen afspreken, zit je al gauw thuis te hangen.

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:05

@ Gem hoe lang ben je? Ik ben 1m75 ongeveer en Gwin is 1m56 maar het misstaat niet. Ze toont wel vrij groot, want niemand gelooft dat ze maar 1m56 is.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:21

Gem schreef:
Ava, ik heb geen idee op welke sites de Duitsers adverteren. Weet jij dat? Ik ben wel erg gecharmeerd van Duitse warmbloeden, dus dat scheelt :)) . Nou vind ik E-tjes (1.48 - 1.57 m) wel erg klein hoor. Als die dan weer te weinig doorgroeien is het helemaal geen vreten meer met mijn grote lijf erop :+ .
Balen voor Connor..... dat is het vervelende van kerstvakanties. Als vriendinnetjes niet kunnen afspreken, zit je al gauw thuis te hangen.

arme breezer -O-

:+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:22

Frensie, ik ben 1.80 m en niet zoals bijv. VHU lichtgebouwd :') . Niet megazwaar, maar gewoon groot. Een paardje van 1.56 m met uitsluitend korte pootjes zou dus bijvoorbeeld wel gaan, maar een luxe van 1.60 m bijvoorbeeld een NRPS met een pony voorouder of veel OX bloed bijvoorbeeld niet.
Ik ga binnenkort voor het eerst sinds heul lange tijd eens op de Anda stappen (van ca 1.56), maar dat ziet er ongetwijfeld niet uit :+ . Hij is wel goed voor mijn zelfvertrouwen; als ik daar af vlieg moet ik gewoon niet meer aan rijden willen denken :D

edit Ik lees nu Bicci's post pas :D . Ben jij ook zo lang?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:25

uhm....
nope -O-

1,65 maar :)

heb wel lekker dik kontje zelf :)
dus een stevig perdje was van groot belang :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:30

@Gem: fout geschreven door mij, van die kleine paardjes zijn hier ook minder in trek 160-164 bv en als ze een beetje tonen kunnen die best flink lijken :j .
Adverteren is minder in Duitsland, beetje ouderwets qua internet, ik wil wel even voor je navragen hier, of ze wat weten met een beetje normale prijzen.

Hahaha, hond is bezig met de omslag, ze is net samen met Jolie wortels gaan jatten bij de paarden, wel bij Liesje, maar goed.
Jolie doet dat bij Romeo, die kan daar erg slecht tegen }> ~~}> .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:32

Hahaha Avaluna, partners in crime ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:35

Ava Ik heb altijd het idee dat in DL en BE de prijzen een heel stuk hoger liggen dan in NL. Zeker waar het D pony's betreft. Even wachten maar met vragen.... ik ben nog niet concreet op zoek :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:44

@Gem: dat klopt, maar heb hier ook wel al adresjes gehoord en paardjes aangeboden gekregen. Ik zal je idd niet sturen naar de fokker waar onze ruitervereniging is, want neem aan dat je dat nooit gaat willen betalen, hahahaha. Hier zijn mensen in de buurt die pony's leasen voor 50-60.000 (nee geen 0 teveel) per jaar, die rijden dan wel internationaal, maar omg. Heb zelf voordat ik Romeo kocht eens gebeld voor een zwarte Welshmerrie met extra beweging := .
België heb ik prijstechnisch wel goede ervaringen, trouwens.
Al zul je voor een echt goede altijd wel genoeg betalen, dat zal altijd en overal wel blijven.
Maar ja, wat is een echt goede en wat doe je er mee.
Paard dat werkwillig is, een bouw waar je wat mee kunt en goede beweging is voor de meesten van ons uiteindelijk veel meer waard, betaalbaar en wss bereiken we er ook nog meer mee dan een super paard dat voor de gemiddelde ruiter/menner qua karakter/complexiteit gewoon te hoog gegrepen is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:55

Gem schreef:
Absoluut.... hier op stal staan ook wel een paar karaktertjes, maar alles komt uiteindelijk braaf voor de wagen te staan :D

Dat lukt helaas niet altijd.Wij hadden vorig jaar een karektertje van 2 jaar.Die was niet te temmen.Is voor de veiligheid van iedereen naar de hemel verhuisd........... -O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:57

avaluna schreef:
@Gem:.....
Maar ja, wat is een echt goede en wat doe je er mee.
Paard dat werkwillig is, een bouw waar je wat mee kunt en goede beweging is voor de meesten van ons uiteindelijk veel meer waard, betaalbaar en wss bereiken we er ook nog meer mee dan een super paard dat voor de gemiddelde ruiter/menner qua karakter/complexiteit gewoon te hoog gegrepen is.

Precies, jij snapt hem helemaal :j . Ze horen bij ons op stal gelukkig ook nogal eens wat, dus ik zit dicht bij het vuur :+

Baudy, maar dan kun je idd zeggen dat zo'n beestje gewoon niet spoort. En of dat dan echt met karakter te maken heeft of dat er een draadje los zit?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:59

:wave:

bicc ik ga binnen kort wel weer keertje mee hoor :j

smick gefeliciteerd!!!! *\o/* en verhuist

aks gestreste dids op de foto :(:) fijn dat de verhuizing goed is gegaan foto op fb is wel grappig :+

vhu he suc6 hopelijk vinden ze iets!

gelezen over welke hengsten enzo geschrikt zijn voor het mennen. fokken blijft gokken en idd opvoeding is ook de helft!

net maar even jaar overzicht gemaakt heb alleen echt veel te veel fotos om uit te kiezen.
[EJL-ITP] stoere wish door het jaar 2012

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:00

Gem schreef:
baudyH, tuurlijk zijn niet alle nakomelingen van een moeilijke hengst moeilijk, en van een brave hengst braaf. Maar toch wil ik dat wel als leidraad nemen, en niet de "ellende" opzoeken, dus probeer ik alvast de rustige, ongecompliceerde vaderdieren eruit te pikken. De meeste KWPN-hengsten hebben toch wel dusdanig veel nakomelingen dat er een goed gemiddelde van genomen kan worden. En uiteraard zit je altijd wel iets boven of onder zo'n aanname.

Poeltje, ja... daar kan ik dus ook van :~ . Maar dan niet zo'n grote. Zo tussen de 1.60 - 1.63 vind ik voor mij ideaal. Voor onder de man rijden is dat eigenlijk niet mooi (ben ik te lang voor), maar ik ambiëer dan ook geen dressuur-carrière o.d.m. meer. Het gaat mij dan uitsluitend om functioneel bezig zijn.

Klopt.Nou ik weet uit ervaring dat Uphill dus zo een vader dier is.Als ik de andere ook zo in het uphill bokt forum lees zijn ze eigenlijk altijd braaf.Ook uphills vader Oscar is zo een vader dier alleen die fokt groter.

Heb ik ook hoor dalerboy is 1.62m mooi maatje.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:22

Crazymel schreef:
:wave:

bicc ik ga binnen kort wel weer keertje mee hoor :j

smick gefeliciteerd!!!! *\o/* en verhuist

aks gestreste dids op de foto :(:) fijn dat de verhuizing goed is gegaan foto op fb is wel grappig :+

vhu he suc6 hopelijk vinden ze iets!

gelezen over welke hengsten enzo geschrikt zijn voor het mennen. fokken blijft gokken en idd opvoeding is ook de helft!

net maar even jaar overzicht gemaakt heb alleen echt veel te veel fotos om uit te kiezen.
[EJL-ITP] stoere wish door het jaar 2012

gaaf overzichtje :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:37

avaluna een ontsnappaard :))

en ponysize's... 1,37 ook goed? :') _O- ach, in zijn hoofd is hij mínstens 1,80!...

Vanmiddag naar stal geweest. Ponies mochten al bij elkaar! Ging heel fijn. Paar keer achterbeentjes de lucht in van alle 3, maar niet echt raak. Ze spreken hetzelfde dialect he :+:

Afbeelding
En zeg nou zelf.. Dit is toch 3x goud :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:38

Akshay schreef:
avaluna een ontsnappaard :))

en ponysize's... 1,37 ook goed? :') _O- ach, in zijn hoofd is hij mínstens 1,80!...

Vanmiddag naar stal geweest. Ponies mochten al bij elkaar! Ging heel fijn. Paar keer achterbeentjes de lucht in van alle 3, maar niet echt raak. Ze spreken hetzelfde dialect he :+:

[ Afbeelding ]
En zeg nou zelf.. Dit is toch 3x goud :D

ik zie 3 dubbel :')

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:40

heb je beetje leuke stalgenootjes daar naald?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:44

Ahh dat ziet er al een stuk rustiger uit! Wat lijkt Dids smal naast die andere 2 :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:50

@Aks: wat fijn, scheelt natuurlijk die moerstaal :D

Pony van Connor is idd zo lief en braaf, maar als ze het zat is dan zoekt ze zich een nieuw plekje en de tuin heeft nog prachtig gras, hahahaha.
Misschien de stroom maar weer eens insteken :D , want met elastieken in de doorgangen is het nu wel heel gemakkelijk, maar ergens is het ook wel gezellig, ze is absoluut niet lomp en doet geen gekke dingen, dus kan wel en die twee kerels die daar staan te kijken aan de andere kant van het draadje /3 :o? /3 :o? _O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:51

@bic; heerlijk rustig daar, haha :)
Maar stalgenoot en stalhouder zijn wel heel gezellig :)

@mel; dids is de smalste en de kleinste :j Maar hij is wel behoorlijk bazig.. :=

We hebben ook nog een stukje gestapt (wilde hem even uit de wei, even kijken hoe hij liep na gisteren en peilen of we zondag weer aan het werk kunnen) maar hij was nog érg druk! Het leek wel een jonge hengst :):)

Afbeelding

Knap mormeltje :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:53

schaapie!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:41

Frensie wat leuk dat je weer gaat starten, super. Gem overwikt & weegt :7 Aks geniet van Diddle die dus ook gaat genieten maar het nu nog wel spannend vindt ^) Ava had een mooie tuin :Y) en Tine druk in voorbereiding voor wedstrijd maar wel erg moe :(:) Tallechie heeft veel aan haar hoofd ook een :(:) en het hondje van Biancacoo mag toch blijven duimen dan maar dat het toch goed gaat komen zou fijn zijn en Bic zegt iets over haar achterwerk := dan van haarzelf dus he :P

Het lijkt er trouwens op alsof Bente totaal niets mankeert :? laten werken aan longeerlijn en ze begon zeer gestresst met gezeur gezwiep en dreigen met bokken plus op een gegeven moment (dreigend) naar met toe willen komen, was er opeens erg klaar mee dus lel met zweep gegeven ~~}> (doe ik echt nooit.... :o ) toen werd ze eerst heel rennerig en gedoe... maar na 5 minuten ofzo plus nog flink wat druk van mij }> steeds losser en mooier ze liep uiteindelijk super ontspannen en braaf in het rond. Voor en na het longeren rug en achterhand langsgevoeld en geduwd totaal geen reactie.... toen erop en nog nagereden ook poeslief en prettig hanteerbaar >;)
Ze neemt volgens mij gewoon een loopje met me :\

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 07:52

Goedemorgen ,
Vandaag worden alle schapen gescand met de echo of ze lammetjes krijgen. Altijd leuk; lammetjes tellen op het echo scherm