avaluna schreef:@Janouk: jij hebt ons ooit die tip gegeven van Paardenbegrijpen/Marijke de Jong, heb je zelf ook dat pakket aangeschafd?
Ik ben namelijk aan het twijfelen, is nu een aanbieding, maar wil natuurlijk geen 50 euro weg gooien...
Ik heb een clinic gevolgd bij haar/Bent Brenderup. Dat was erg interessant. Ik krijg nu ook op die manier les 1 x in de maand aan de hand met beide paarden. Ik heb het pakket niet aangeschaft. Ik kan de filmpjes die ik nodig heb, vinden op haar site.
Ik haal uit alle lessen/clinics etc zaken die passen bij mij, mijn paard en ons trainingsniveau op dat moment.
Vandaag heb ik dressuurles onder het zadel (om de week) en morgen gaat Paul met Janouk naar de menles (wekelijks). 1 x in de maand les ik aan de hand, 1 x in de maand heb ik centered riding les (zitles voor mij), 1 x in de maand freestyle les. Zo halen wij bij veel mensen tips weg om uiteindelijk mijn eigen systeem van trainen af te stemmen op het paard. Want gelukkig ben ik helemaal niet eigenwijs

En ik vind het gewoon leuk om zoveel mogelijk verschillende dingen te doen, maar ik wil wel goed les hebben om de fouten die erin sluipen te voorkomen.