[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:17

Ollie1 schreef:
Even snel een vraagje tussen door.. misschien willen we komend weekend met de menwagen richting Loon op Zand daar onze mannen daar gaan mountainbiken.... weet iemand die in Brabant woont of daar ook leuke menroutes zijn en waar ik die kan vinden ?

die zijn er, volgens mij kun je die ophalen bij de bv manege v loon.
daar kun je ook de verpichte!! vergunning voor de paarden kopen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:02

leuke foto zo samen door de waterbak...heeel dapper! :j
vanavond met tiamo naar de manege,ben maar lopend gegaan(meteen verkeersmak gemaakt...stuiter-de-stuiter naast me....maar later rustig in stap) meneertje is maar 119,5cm....daaaaaggggg 2-span wens :wave: (5cm gaat hij echt niet meer groeien :n )

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:55

Sorry dat ik even niet reageer op iedereen, staat mijn hoofd nu niet echt naar.

Ik kom net bij osi vandaan. Ik was haar aan het poetsen, trek der staart opzij en schrik me een hoedje. Er komt een soort van gezwelletje uit haar vulva. Dierenarts komt vrijdag, die heb ik meteen gebeld maar zag geen nood om meteen te komen. Ik schijn me te druk te maken. Ik belde de 2e dierenarts en die zei hetzelfde.
Heb het al met mijn moeder en een stalgenootje besproken. Dat stalgenootje zei dat het welleens een sarcoom kon zijn. Na de zoekfunctie en google te hebben geraadpleegd werd ik niet vrolijk. De dierenarts vondt het weer als een schuurplekje horen. Ik heb met mijn moeder afgesproken dat als het een sarcoom is dat we haar dan in laten slapen. Ze had haar voer niet aangeraakt, wilde geen slobber maar haar temperatuur was wel goed. (37.7)
Ik ga morgenvroeg er gelijk weer heen, als het dan verergert is bel ik op voor een spoedafspraak. Ik wil niet dat mijn meisje onnodig pijn lijd. Osi die niet wilt eten en lopen, dan is het goed mis.. ;(
Ik heb er geen foto van, maar na dat topic van de mishandelde pony begin je helemaal raar te denken.
Ook omdat der dekens verkeerd om zaten, (wat ik absoluut niet heb gedaan gister) en in elkaar gedraait denk ik dat ze weer uit haar stalletje is gevist door een stel kinderen. Ik hoop niet dat die der staart hebben geborsteld en daarmee met die borstel erlangs zijn gegaan ofzo, ik moet er niet aan denken.. Sta dan ook niet voor mezelf in tegenover die moeders, kinderen spreken altijd de waarheid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:07

@Osiana wat een rare DA's, als jij vindt dat hij / zij langs moet komen lijkt me dat toch reden genoeg om langs te gaan bij een client of ben ik nou gek? Naar voor je (en voor Osi), hoop dat het iets 'gewoons' is :(:)

Ik was dus op zoek naar een weiland / stekkie voor mezelf even paar maandjes van de zomer (als je goed zoekt / navraagt vindt je meestal wel wat), gewoon wat dichterbij, en dat ze wat langer buiten kunnen staan plus goedkoper da's ook mooi meegenomen :+ , maar ik doe het nu zeer waarschijnlijk gewoon niet want ik ben o.a. weggegaan bij mijn vorige stalletjes omdat ik gewoon bang was dat er wat met peerd/poowns zou gebeuren. Ben ook wel eens (en niet een keer maar vaker) bij de pony's gekomen dat ik dacht wat zijn ze schichtig of vliegerig, wat is er aan de hand. Of dat het hek net anders stond dan hoe je het had achtergelaten....het is een rottige wereld waarin we leven af en toe -O-

@Ollie anders even bellen naar Hans v.d Mee, zit daar vlakbij / in Loon op Zand, zijn aardige mensen. Vaak als je daar in de buurt dan manege (het zwarte water, zit dat daar? ) hebt, die weten dat wel. Je schijnt er werkelijk geweldig te kunnen rijden (zal dan ook wel voor mennen gelden).

@Tine tja... ik zou niet gaan. Bij kampioenschappen vind ik dat je als je start een kans moet / wilt maken op een plek bij de 1e 3. Maar goed, dat is mijn persoonlijke visie hoor. Bij 'gewone' wedstrijden vind ik het uitgangspunt van een trainingssessie wel kunnen (deed het bijv afgelopen zondag zelf ook) maar kampioenschappen vind ik wat anders. Daarbij leg je een beeld neer bij de jury waar je misschien niet meer zo makkelijk vanaf komt.....
Maar wat ik zeg, is totaal mijn idee natuurlijk, ieder zijn ding.

@Tallechie ge-wel-di-ge foto's! Wij hebben in het weekend van 21 april onze eerste SGMW en ik verwacht ook zulke foto's dan hahaha.
@HT hoe groot/klein zijn beide pony's dan? Rattan is 1.22 of zoiets, Snuitje 1.15 en dat loopt prima samen....

Ben net terug van mijn werk, moest vanavond naar een meeting. Wat goede vergadering, mooie opbrengsten, maar heb morgen ook weer hele dag vergaderingen en zoooooo geen zin in :+ Maar erg gaan denken aan de 4 dagen vrij straks :D

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 04:05

VHU afgelopen weekend waren de kampioenschappen. Daar heeft Tine niet gestart met Rembrand. Zaterdag is een gewone wedstrijd.

Ik ben benieuwd hoe hij op het water reageert. Plassen loopt hij tegenwoordig wel. Heb maandag marathon staan, maar daar zit dit keer geen waterbak bij dus pas eind mei de eerste waterbak. Wil voor die tijd eigenlijk nog wel een keer in het water oefenen.

Kan je eindelijk een keer rustig slapen, ben ik klaar wakker. Had vanochtend tot 9 uur uitgeslapen, maar kan nu niet meer slapen.

Morgenochtend komt de installateur om de schade te herstellen van de waterschade. 's Middags Daan weer ophalen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:30

Goedemorgen

Tallechie: ben inderdaad benieuwd hoe waterbak gaat. Anders staat nog steeds ons aanbod om een keer met Rembrand erbij te oefenen he? Hij loopt overal door. Balen dat je zo vroeg wakker bent.
VHU: kampioenschap heb ik idd om die reden niet mee gedaan met Rembrand :D Maar dit is een gewone wedstrijd (organiseer ik zelf, is wel competitie, daarmee maak ik dus geen kans, maar dat interesseert me niet. Alhoewel het jammer is dat ik die prachtige prijzen niet zelf zal winnen ;) )
Jammer dat je toch geen weiland hebt voor je paardjes, maar ik kan me achterliggende gedachte wel voorstellen.
Osi: spannend. Heel veel sterkte. Da moet gewoon komen als jij dat vindt, lijkt me. waardeloos dat anderen aan je paard zitten.

Nou, ik ga paarden voeren.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:43

Goedemorgen allemaal

Lees bij vanaf mobieltje, even weinig tijd voor computer

Maisie hoe gaat t met je opa
Frensie is hond al beter?

Wij gaan dit weekend in Zeeland mooie rit maken als het weer ok is

Straks naar tandarts om vulling te vervangen, brrr

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:53

avaluna schreef:
@Janouk: jij hebt ons ooit die tip gegeven van Paardenbegrijpen/Marijke de Jong, heb je zelf ook dat pakket aangeschafd?
Ik ben namelijk aan het twijfelen, is nu een aanbieding, maar wil natuurlijk geen 50 euro weg gooien...

Ik heb een clinic gevolgd bij haar/Bent Brenderup. Dat was erg interessant. Ik krijg nu ook op die manier les 1 x in de maand aan de hand met beide paarden. Ik heb het pakket niet aangeschaft. Ik kan de filmpjes die ik nodig heb, vinden op haar site.

Ik haal uit alle lessen/clinics etc zaken die passen bij mij, mijn paard en ons trainingsniveau op dat moment.
Vandaag heb ik dressuurles onder het zadel (om de week) en morgen gaat Paul met Janouk naar de menles (wekelijks). 1 x in de maand les ik aan de hand, 1 x in de maand heb ik centered riding les (zitles voor mij), 1 x in de maand freestyle les. Zo halen wij bij veel mensen tips weg om uiteindelijk mijn eigen systeem van trainen af te stemmen op het paard. Want gelukkig ben ik helemaal niet eigenwijs :o :D
En ik vind het gewoon leuk om zoveel mogelijk verschillende dingen te doen, maar ik wil wel goed les hebben om de fouten die erin sluipen te voorkomen.

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:02

goedemorgen !
osiana vreemd gedoe met die DA ... duim voor je dat het "niets" is en dat osiana gewoon snel opknapt..
wel goed dat je meteen haar temp opgenomen hebt.
Tine druk voor de wedstrijd !
tallechie gave foto, vaele die toch door het water gaat !! knap peerd.
vhu die toch lekker haar paardjes laat staan, grooooot gelijk !!
Moet zoontje naar school brengen..
maar ben idd ook benieuwd hoe het met de opa is van maisie....duim voor je !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:10

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:25

Hallo!
Ik meld mij hier even en hoop dat ik welkom ben als nieuwkomer in deze sport?

Na heel lang onder het zadel in de dressuur te hebben gereden (lichte tour) ben ik overgestapt naar achter het paard :)
Gewoon omdat dit met het oog op mijn kleine kinderen en gezin in t geheel makkelijker is, omdat iedereen mee kan.
Ik men met twee lekker pittige shet hengstjes, en ik moet nog HEUL veel leren.
Dus ik hoop hier terecht te kunnen met mijn vragen en behaalde resultaten (en dat is voor mij al het op de kar zitten voordat mijn ponies weg zijn haha)

Groeten Marieke

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:40

leuk newmom!
@janouk, jammer, kan filmpje niet zien op telefoon. Dit is al spannend. Heb vodafone namelijk, haha

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:41

Tine, wij zouden eigenlijk nog in maart oefenen, maar is er niet van gekomen. Nienoord kun je helemaal niet komen momenteel. Eind mei heb ik zuidwolde, dat was vorig jaar de marathon waar hij voor het eerst de laatste 2 poortjes zelf liep. Ik rijd hem nu natuurlijk anders, hebben wat meer vertrouwen in elkaar. Maar als ik hulp nodig heb, hoor je het.

Heb gelukkig nog wel weer kunnen slapen. Om half 5 weer naar bed gegaan tot 8 uur, want installateur komt voor 9 uur.

Osi spannend. Maar ik zal niet wachten tot vrijdag. Als mijn dieren wat hebben ga ik direct heen. Een dierenarts moet gewoon komen als jij dat wilt. Ben benieuwd hoe het nu gaat.

Janouk interessant allemaal. Ook dat je alle richtingen gewoon combineert. Op stal zijn er ook een aantal die aan de hand werken. Ook op hoog niveau, nu met piaffe e.d. bezig. Ze krijgt les van iemand die er ook een website over heeft.

Welkom nieuweling(en). Natuurlijk mogen jullie mee kletsen. Niet te veel, want dan gaat het te snel :-)

Mijn rug lijkt gelukkig aardig beter. Vandaag nog maar even rustig aan doen. Dat wil zeggen studie, studie, studie ;-) Wil aan het eind van het jaar klaar zijn, dus moet nog flink aanpoten.

Ik ben trouwens 22 april weer in Leiderdorp voor een examen. Kom ik dan bij iemand langs waar ik mee kan meeten/ rondje kan doen?

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:47

Thanks!

Dan val ik meteen met de eerste vraag binnen. :)
Want ik zit met een klein probleempje, de witte hengst is vrij dapper en brutaal, heel leuk en totaal geen problemen mee .. totdat ik stil sta, dan gaat hij lopen kloten met de zwarte hengst. Hoe kan ik dit oplossen zonder meteen weer weg te moeten rijden??

En nog een vraagje. Ik wil graag met twee aparte leidsels gaan rijden ipv een tweespanleidsel, gewoon omdat ik ze onafhankelijk wil kunnen besturen. Zijn er hier meerdere wie dat doen?

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:54

welkom newmom
als je 2-span leidsels goed op maat zijn, dan is er geen enkel probleem, de witte zal consequent aangepakt moeten worden, maar als jij je leidsels op maat hebt, dan mag het voor hem niet mogelijk zijn om te gaan klieren met de buurman.
hij moet gewoon net zo als anders...luisteren naar wat jij van hem verlangt !
zou niet gaan moeilijk doen met 2 enkelspan leidsels...dit maakt alles alleen maar moeilijker omdat je dan geen stabiel contact met beide paardjes kunt houden.

aks...spannend met je fone van voda.....knap dat ie het nog doet.
filmpje moet ik nog bekijken..hahaha...filmpje is goed !!!!!
tallechie, fijn dat je rug al weer wat beter is..

moet weer gaan groetjes !!
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 05-04-12 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:56

@ osi, jeete joh, heel veel sterkte ik duim dat het meevalt en je nog heeeeel lang geen afscheid hoeft te nemen. :(:)

@tall, de installateur al geweest?

@prinsje, sterkte bij de tandarts, vind hun ook brrrr

@janouk, tv ster in het gezin :)

@new, welkom!!
met 2 sets leidsels mennen heb ik geen ervaring, lijkt mij onveilig?
juist door de gangbare leidselvoering lopen ze altyd tegelijk dezelfde kant op, waardoor je minder kans op ongelukken loopt?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:59

bicci ja hij is net binnen. Hopelijk duurt het niet al te lang. Wil mijn zoon ophalen :-)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:00

**schupt die man aan t werk**

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:02

Oke, dan moet ik toch eens aan de leidsels gaan sleutelen..
ennuh,, ik zal m vertellen dat hij naar me luisteren moet.. :s hahaha
maar zonder gein, als ik mijn leidsels goed heb dan moet dit probleem dus opgelost zijn?
Het is wel zo dat wanneer de witte iets teveel druk krijgt hij heel erg makkelijk op zn achterbenen staat.
(en zo is het met alles.. ik denk dat hij daar in het verleden veel mee bereikt heeft, omhoog komen)

@Bicci, het was mijn plan om ze over elkaar te leggen (linker paard en rechter paard leidsels) zodat het idee van 2 span leidsel word gecreëerd alleen dat ik ze dan wel onafhankelijk van elkaar kan corrigeren.
Maar het probleem wat je zegt van niet dezelfde kant oplopen, kan dan niet omdat ze over elkaar heen liggen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:05

klinkt best ogisch new :))
toch zou de gangbare methode aanhouden en nog keertje over buigen qua goed instellen. :)
misschien iemand in de buurt je erbij te helpen..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:06

Welkom Newmom! Moedig om nu te gaan mennen als je al op zulk hoog niveau dressuur gereden hebt. Ik ben ook overgestapt van de dressuursport naar het mennen, maar vrnl om reden van leeftijd en het oog op de toekomst. Met dressuur zou mijn ouwe lijf de komende jaren steeds meer moeite gaan krijgen; met mennen hoop ik nog 30 jaar vooruit te kunnen :D .
Ik vind de dressuurbasis wel praktisch is voor het menonderricht, maar het brengt ook nadelen en vooral frustraties met zich mee. O.a. het uiteraard prima begrijpen van de uitleg van de instructeur, maar veel moeite hebben met het overbrengen via die lange teugels, stem en vooral zónder zit en beenhulpen :? .
Ik kan je helaas niet helpen met de vragen; rij enkelspan :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:07

Ik zal dit probleem ook gewoon oplossen met de leidsels die er bij horen. Kun je niet een keer een les nemen of een ervaren 2 span menner vragen

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:08

jep, ga ik eerst eens doen. :)

het is alleen zo jammer dat ik moet gokken van te voren, want onder het rijden stoppen en rustig aan de leidsels sleutelen is echt nog geen optie :) klinkt bijna gevaarlijk he.. maar gelukkig woon ik helemaal buitenaf en het rondje wat ik maak, daar hoef ik geen kruising over. (godzijdank) dus ik kan nog even oefenen tot die verdomde leidsels goed zitten, want dat vind ik niet eenvoudig, het gevoel krijgen dat het daarmee klopt. (daarom wou ik 2 enkelspan, easy way :D )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:13

maar wil niet zeggen dat je het met 2 enkelspan leidsels het probleem opgelost krijgt. De witte moet snappen dat ho ho is en niet omhoog mag komen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:32

@Osi: :(:) :(:) , ik hoop dat het allemaal mee valt. Kan me trouwens voorstellen dat het ontzettend naar voelt mochten er mensen aan je dieren zitten... :(:)

@Janouk: wat leuk om dit allemaal zo te combineren en idd meepikken waar je wat mee kunt/bij jullie past!
Ik vind het echt een ontzettend knap filmpje :j +:)+ , hahaha, ook een heel verrassend eind! +:)+ +:)+

@Ollie: daar schijn je idd erg mooi te kunnen rijden, Hans van der Mee zit daar idd, misschien dat je vanaf hem kunt vertrekken?

@NewMom: misschien met groom die hem bij corrigeert, verder rustig opbouwen, ben de pony voor, ga hem niet al te lang uitlokken, zodat hij toch weer begint te klooien.