[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:40

Woooooowwww :wow:

Ik heb net na een jaar ( :o ) mijn updates geinstalleerd. Het is net of ik een nieuwe foon hen :wow:. Alles is veranderd :wow:. Echt super gaaf :):). En ik heb nu whatsapp, dus mensen... :').

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:21

@VHU; bij mij is het er alleen maar erger op geworden :')
Ik heb wat last van m'n rug nu, nou zitten schoolstoelen ook niet het allerlekkerst natuurlijk :+
En ik ga maar even voldoen aan mijn opdracht ''drink genoeg'' en zometeen even een kan thee leeg lurken :+

Verder kom ik gewoon al om in 't huiswerk.. En dan heb ik nog niet eens alles al opgestart.. Dus dat belooft wat dit jaar..

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:14

@lanouska, dan dus straks maar niet met Oot samen in het land haha.

Pony heeft vandaag lekker vrij. Vanavond met mijn vriend mee naar les.
En dan morgen samen met lanouska tuig, kar en pony poetsen en dan gaat ze gezellig mee te verkennen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:53

Hallo allemaal

Heb hier een slaapdag gehad. Vanavond met Thabor naar menles. Krijgt manlief zijn 2e les. Helaas blijkt de oppas niet te komen. Gelukkig is het nog vakantie, dus mag zoonlief maar weer mee (oooo, slechte mama :oo )

Fysio is bij de geit geweest. Waarschijnlijk is heup of knie uit de kom geweest, nu niet meer. Maar alles staat helemaal stijf. Ze heeft haar wel gemasseerd en na een tijdje leek het iets beter. Nu ga ik zelf maar iedere dag wat masseren (vind ik vreselijk werk, maar goed, je moet wat he)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:25

Hier heb ik mijn 2e werkdag overleeft. Ben blij dat ik thuis ben.

straks nog het huishouden doen, paarden sla ik even over, die komen morgen wel weer.

Morgen is daan naar de creche, wil dan morgenochtend even veale en alwyn doen en dan s middags tuig poetsen. 's avonds verkennen. En als ik tijd heb ook nog aan de studie

Succes met thabor. Is inderdaad niet anders tine met je zoontje. Hopelijk werkt het met de geit

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:51

Hallo allemaal... eindelijk meld ik me ook weer... druk zo de eerste week weer werken en in je ritme zien te komen... :D Heb keurig bijgelezen, maar wordt beetje veel om allemaal op te reageren hoor.

Wel welkom Tuc !!!!

En Ollie heel veel sterkte, ic klinkt niet goed!!!

Tallechie met werken begonnen, hopelijk bevalt 't

Ik vandaag weer bijna verongelukt... liep nonchalant en dapper met Har van het erf af, richting bos. Net toen ik dacht dat we het eindelijk gingen halen, realiseerde hij zich blijkbaar dat hij zomaar op de weg liep in z'n eentje en maakte hij vlot rechtsomkeert -:(-
Was ik het uiteraard niet mee eens, waarna we half uurtje flink hebben lopen vechten #) Har heeft gewonnen... }:) Hij is gewoon voor een langsvliegende taxibus gesprongen die vol op de rem moest, zodat mijn lef als sneeuw voor de zon was gesmolten. Voor straf dan maar weer dressuren in de bak... Paar momentjes gingen wel aardig maar hij struikelde heel veel door z'n linkervoorbeen. Even in de gaten houden...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:02

Gut PrinsjeH.. Kun je peter zijn aanpak dan ook niet toepassen? 1x winnen blijft winnen...

Is Har een kruising met koudbloed trouwens?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:08

ik denk dat ie wel helemaal koudbloed is hoor, hij staat niet zo hoog in z'n bloed als ik dat aan de grote van die zwilwratten op z'n beentjes moet afmeten... :+
Har is een papierloos ding, heb zelf maar een paspoortje voor 'm aangeschaft :D Zijn eerste eigenaresse heeft 'm als 'per-ongeluk-veulentje' van een boer met een grote wei uit Molenschot gekocht en die kudde was ook al papierloos...

die aanpak zou ik wel willen kunnen met dat winnen, maar 't probleem is dat ik uiteindelijk gewoon niet meer durf. Ben wel nog aan de hand even verder gegaan hoor, al was het maar voor het idee dat ie toch nog even moest :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:11

Niet alles wat papierloos is is koudbloed. En ergens moet dat bonte vandaan komen...
Vraag het omdat ik dat gedrag enigzins wel herken :')
IMO is dat echt gruwelijk ''zelfstandigepaardengedrag'' paarden die de leiding gewoon overnemen.. En ik heb het idee dat koudbloedjes die neiging ietswat vroeger hebben :+
Aan jou om 'm niet weg te geven.

En 1x haperen is terug bij 0.

Simpel voorbeeld. Dids mag niet grazen aan de hand. ''vergeet'' (nalaten) ik 1x te corrigeren als hij probeert/al graast. Dan heb ik een probleem. Dan gaat hij bij elk sprietje los.
Mensen voortsleuren is hij gelukkig al afgeleerd :') Maar ik heb al eens aan een touwtje over een grindpad gestuitert ook..

Respect voor jou moet ie wel hebben.. En jij moet je, al dan niet met hulp, over het niet durven heen krijgen. Want dat voelt hij feilloos aan :)

Ik ga ook niet voor niks niet naar het bos morgen :) Ben al lang niet geweest (4 maanden) en vertrouw nu m'n eigen lijf even niet door de osteo. Foute combi :) Beter vermijden dan, dan in een situatie komen waarin we tussen medeweggebruikers een discussie uit te vreten hebben..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:17

goedenavond!

vhu, dat is een lange dag geweest!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:30

@Naaltje: och, ik denk er niet zo fatalistisch over hoor, dat 1 keer haperen gelijk opnieuw beginnen is, ik blijf gewoon proberen, ook al draaide hij vanmorgen om, uiteindelijk komt het vanzelf wel keer goed :+
Gelukkig is het ook geen jong ding die zelf alles nog moet leren, hij leert mij eigenlijk alles. Ik rijd nu anderhalf jaar paard, heb nog nooit op een andere dan Har gereden en iedereen riep eerst ook dat als ik er aan toegaf dat hij niet hoefde te galopperen, dit nooit meer zou lukken (ik vond 't eng om 'm echt in galop te rijden), maar toch is ook dat goedgekomen hoor, sjees nu af en toe met plezier door de bak :D
Ik vind het niet fair om 'm met de zweep die straat over te meppen terwijl hij met een ruiter die niet angstig is zo mak als een schaap meewandelt. Ik zou mezelf eigenlijk eerder een flinke tik moeten geven, maar helaas: angsten zijn nou eenmaal niet reëel en daarom niet met rationeel nadenken op te lossen :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:35

peerd z'n zin geven is niet goed voor de onderlinge verhoudingen
en zoals jij het beschrijft (taxibus vol op de rem omdat hij zich ervoor gooit) sorry.. dan ben je gewoon wel fatalistisch bezig ;)

Als je goed meeleest hier zie je dat er meerdere hier met angsten zijn, ik niet de minste. En daar oordeel ik dan ook niet over. Wel dat je daarmee niet je medeweggebruikers in gevaar moet brengen...
Maargoed, dat is mijn mening

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:44

maar als ik 'm daarna door had gemept was dit ook al gebeurd. Ik ben een paar keer nog rustig een rondje op het erf gaan lopen, langs de ganzen het paadje af, maar hij ging niet meer de straat op, hij heeft daarin z'n zin gekregen om die taxibus taferelen te voorkomen ^)
Na het rijden ben ik aan de hand nog even met 'm dezelfde route gewandeld en dan tot het bos, voor het idee :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:53

Weet je wat eng is :):) ............mannen in witte pakken, die synchroon bewegen onder het uitstoten van oerkreten: aldus Janouk /3
hahaha een groep mannen in judopak trainden in het bos karate of zo iets. Janouk rilde bij elke oerkreet :):)
Ze vond ze echt doodeng. Vandaag voor het eerst weer in het tuig na de kraakbehandeling van zaterdag. En we zijn tevreden; ze maakten gelijke stappen voor en achter, was goed attent en voorwaarts, en de impulsknop zat er ook op.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:56

PrinsjeH: Mijn merrie wilde vorig jaar ook niet altijd meewerken. Het pad van stal af en dan op de weg linksaf wilde ze wel, want dan gaan we naar de binnenbak. Pad af en weg rechts naar het bos, wilde ze niet. Kreeg behoorlijk wat drama te verwerken van d'r; achteruit rennen, bokken, steigeren, niet handig op een weg. Ik heb toen besloten om niet zonder een ander paard naar het bos te gaan, met andere paarden was er niks aan de hand. Ook had ik geen probleem als ik met de trailer naar een ander stuk bos ging. Dit voorjaar stoute schoenen aangetrokken en gewoon geprobeerd, en nu is het geen probleem meer. Blijkbaar een betere verhouding nu tussen paardje en mij.
Mijn theorie: als je denkt dat je paard niet gaat luisteren, moet je het NIET doen. Want nu leer je je paard dat hij niet hoeft te luisteren naar je en zijn eigen ding kan doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:31

}:0
jeetje ben een beetje moe :+
Komt van de drukke dagen maar ook doordat ik zo'n 3 km heb moeten lopen met Snuitje aan de hand want.... ik dacht na het mennen met Bente ik ga even heerlijk met Snuitmans het bos in....het was zo'n heerlijke avond....totdat mijn rem compleet op slot ging >;) nog stukkie doorgegaan maar 't ging echt niet. Wagen bij huis geparkeerd, Snuit uitgespannen en naar stal gewandeld.... dus.

Met Bente gemend :D Peter was in de bak met de tractor bezig dus ook paar keer steeds dichter langs de tractor gemend, ze is eigenlijk niet eens echt bang denk ik, meer wat rillerig, ging er zonder al te veel gedoe gewoon langs. In de bak, de wei en langs de hindernissen gemend ging allemaal goed. Wel twee keer soort van hupserig gedoe gehad omdat ik zo stom gewoon even een te forse tik gaf (na ja, mag naam 'tik' niet hebben maar ze schrok er enorm van, ik deed het gewoon niet handig) en een keer toen Peter daarna met de grasmaaier aan de gang ging hield ik haar te strak vast, had gewoon wat meer leidsel moeten geven, maar dat gebeurt dan zo in een flits ..... Beide keren ging de slagriem soort van klepperen, en dat was eigenlijk het engste nog... ze begon gelukkig niet te bokken of te slaan maar vond het heel eng en kneep enorm met haar staart en sprong steeds in een soort galop op de plaats, zo erg dat de staart onder haar broekriem (die hangt nogal los....da's dus ook niet handig bleek nu) ging :( toen had ik zoiets van moet ik nu doorrijden of niet..... maar ja, hoe dan? Dus boel gelukkig gekalmeerd gekregen en ze liet gelukkig de staart weer wat los. Nog flink wat gestapt door bak, weiland en langs grasmaaier .... deed ze dus niets he, ze liep er zowat overheen. Lag dus echt aan mijn ingreep :o

Oftewel we hebben gezamenlijk weer flink wat geleerd :=

Na het mennen ben ik nog even met haar gaan wandelen, want er waren ook op de weg flink wat tractoren (iedereen was aan het hooien e.d.) alleen toen ik ging wandelen waren ze er op eens niet meer haha. Ze was erg braaf & relaxed, lekker ding.

@PrinsjeH oei dat is schrikken .... gewoon maar even op / bij het erf blijven voorlopig denk ik dan en alleen met hulp als je erop zit richting bos. Denk dat Har dan gewoon achter de begeleider aan loopt. Gelukkig is het erf en de wei erg groot. Je kunt ook rondje stappen he, om alles heen en stukje naar achteren, daar bij de koeien, is ook best wel lekker om te doen (en prima & veilig stukje om te oefenen).

Rest weet ik even niet, ik ga denk ik heeeeeeeel vroeg naar bed, moet er morgen weer vroeg uit.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:48

VHU: Fijn dat je lekker hebt kunnen mennen met Bente! Dat te heftig ingrijpen met zweep of leidsel ken ik wel, doe ik ook weleens perongeluk.
Ontzettend balen dat je remmen volledig blokkeerden. Gelukkig zat je 'maar' 3 km van stal.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:52

fijn dat je hebt kunnen mennen met bente en goed opgelost uiteindelijk.

balen van je wagen

Ik ga naar bed
rest wel bijgelezen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:22

Ze liep zo lekker en ik was lekker aan het bijtikken voor buiging maar een tikje ging per ongeluk tegen haar kont want mijn zweep schoot uit mijn hand, echt handig :+ dan heeft ze zoiets ja maar baas, ik doe vreselijk mijn best, help wat moet ik nog meer, maar kreeg haar vrij snel gekalmeerd.
Met de grasmaaier weet ik niet precies wat ik nou deed maar goed. Moet er ook gewoon aan wennen hoe ik dat moet oplossen. Eigenlijk is ze hartstikke braaf als ik kijk hoe ze het tot nu toe heeft gedaan. En ze loopt toch echt al wel heel lekker in de dressuurbaan.

Getver had anti mug gekocht bij de Boerenbond, van hun huismerk en dat stonk toch zo vreselijk vies. Ga het ook niet meer gebruiken werd er echt misselijk van :r wel geen mug gezien denk dat die voorlopig een enorme omweg maken als ze Bente ruiken ...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 21:37

@ vhu goed dat je bente weer rustig kreeg en balen van het wandel tochtje dat je gemaakt hebt

ik heb vandaag vrij weinig gedaan alleen met me moeder mee geweest naar de DA

ik ga inderdaad morgen met bettepet mee. ik ben toch de hele dag vrij dus kan mooi helpen en mee te verkennen 2 weten/zien meer als 1.

zaterdag gaan me moeder en ik toch kijken in wierden. en we gaan dan ook van de eerste tot de laatste kijken. (wil ook de kunst afkijken bij de 4spannen) dus zaterdag toch nog vroeg me bed uit want de marathon begint om 8 uur s'ochtends en we willen er kwart voor 9 zijn dus is het voor ons om kwart over 7 vertrekken

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:12

VHU fijn dat Bente fijn ging op een klein misverstand na.
Har lekker eigenwijs, vervelend en gevaarlijk, slim dat je dan niet door gaat, zelf rustig zijn is een eerste vereiste op straat mijns inziens.
Naaltje, na een ostheo behandeling voel ik me ook altijd gaar, ik heb er ervaring mee, zowel als behandeling als als proefkonijn toen mijn zus de opleiding nog deed.
Talechie en tine succes dit weekend en Bettepet.

Billy is nu 4 keer voor de wagen geweest en is precies zijn moeder, lopen alsof hij nooit anders doet, maar wel met veel energie. Hij trekt zonder moeite, gaat over straat, vrachtverkeer, grasmaaiers steigers, dakdekkers, karchers allemaal geen probleem dus ik ben mega trots.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:24

@ Sonjim: super dat Billy het zo goed oppakt *\o/*
@ Vhu: balen van je wagen. En goed opgelost met Bente. Is toch wel even spannend ja.
@ Prinsje: dat is erg schrikken. Hier ook een angsthaas helaas.
@ Janouk: fijn dat de behandeling heeft geholpen. En spannende mannetjes.

Menles met Thabor ging heel erg goed. Hij liep echt heel mooi over de rug en heerlijk ontspannen. Toch ben ik me 1x echt kapot geschrokken. Manlief stuurde iets te dicht langs de wand, kar raakte de wand, en toen ging Thabor op hol van schrik. Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar ik zag allerlei rampscenario's aan me voorbij gaan. Maar goed, eigenlijk was hij superbraaf. Hij is tenslotte pas 4, reed voor de 2e keer in de les mee en is pas beleerd.

Daarna ging het gelukkig ook weer goed.

Bij het inspannen was hij aan het eind wel wat onrustig, maar zodra hij dan wegstapt is het over.
We waren de zweetdeken vergeten mee te nemen, domdomdom. Nu heb ik een oude (soort baby) deken in mijn bus liggen, waar het tuig op ligt. Dat maar over hem heen gegooid en met het schoftje vastgemaakt, zodat hij toch iets over hem heen had liggen. Hij staat nu op stal te drogen. Kan hij straks weer naar de wei (dan is het toch wel lastig hoor, dat de wei (inmiddels) ca 700 meter verderop ligt en te bereiken via een maaipad.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:28

@sonjim; hoelang voelde je je gaar?
Bij mij begint nu ook, vooral m'n rug, echt zeer te doen.. Als ik langer dan een half uur zit dan gaat het heel erg zeuren...

Super dat het met thabor goed ging en dat hij ook kalmeerde na de aanrijding met de rand :)

Ik ga m'n nest in. Morgen om half 8 de trein >;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:55

@janouk: heeeeeel eng natuurlijk van die Karate Kids 8-) Wel fijn dat 't goed ging verder na de behandeling!
@frensie: fijn dat 't nu wel lukt :j
@vhu: :oo Oooohhhh wat balen van je wagen! Dat is je andere wagen toch he, voor Snuitmans... weeeeer die remmen _-:( _-:( _-:( Wel fijn dat 't met Bente zo goed ging met de tractor in de buurt en de 'ingreep' was weer een 'leermomentje'! Nu lekker uitrusten maar!
@lanouska: veel plezier met bettepet met verkennen
@tallechie: is moe, trustuh dan maar :Z
@sonjim: die billy doet 't dus superrrr +:)+
@tine: oei, dat was even spannend met Thabor! Wat braaf van 'm dat t daarna zo goed ging
@naaltje: hoop dat je gauw weer helemaal fit bent, en trustuh!!!

Zo, was een lange dag, maar morgen lekker vrij! Het belooft mooi weer te worden en de bedoeling is ervan te gaan genieten *\o/* *\o/* *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:00

morge!
Naar school toe zo.. Veel te vroeg :+
Mijn bosritje wat ik vanmiddag zo graag wilde doen stel ik maar uit.. Denk dat mijn rug dat nog niet heel leuk vindt :+
Hopelijk kan ik morgen wel gewoon fatsoenlijk werken :')

*gaat tas inpakken en sokken zoeken :+ *