Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zeker dus oppassen met Duplo 
In ieder geval bedankt voor je aanbod om me persoonlijk te komen helpen! Ik hou het in mijn achterhoofd
hoop dat dat op termijn wel wat beter wordt. Kijken vind ik niet zo erg maar dit is net op het randje zo af en toe (dat je denkt blijft het bij kijken of wordt het omdraaien en wegrennen
). Maar net gedaan alsof mijn neus bloedde en ondanks af en toe zo'n bries/snurk dat je denkt, nu zijn de rapen gaar, door wezen stappen totdat ze normaal, redelijk ontspannen stapte. Waren we weer een half uur verder dus dik 1,5 uur gewerkt
Morgen hebben we weer menles, wil dan ook eerst dressuren en dan toch weer de weg op, elke keer maar weer doen, dan zou je toch zeggen dat het beter moet worden.
Mijn aanpak is nu dat ze bij me / rond moet blijven, als ze haar hoofd heel hoog gaat doen heb ik er geen stuur meer op en dat ze in normaal tempo gewoon moet stappen. Dacht ook al misschien moet ik gewoon gaan draven? Maar ben dan bang dat ik haar niet meer kan houden voel me toch een beetje een
als ze zich zo groot maakt (en ze is al zo groot). Heb het idee dat het wel beter gaat worden als ik het gewoon heel vaak doe. In de bak was ze eerst ook zo, is nu niet meer zo.... maar goed als iemand nog tips heeft, hoor ik ze graag
probeer hem door te sturen maar het lukt maar niet
heb me net ziekgemeld, ben zo watterig en duf, gaat hem niet worden.

aan mijn humeur ligt, en aan mijn eigen ''oh da's eng''
zit er dan nog liever op eerlijk gezegd 
maar voor de wagen kan ik haar er veel makkelijker door rijden want dan is het gewoon gaan met die banaan in een flinke draf. Dan merk je ook dat ze op een gegeven moment terugkomt. En dan voelt het wel weer prima. Met onder de man is het een soort kruising in gedrag dat ik haar soort van vooruit moet duwen en tegelijkertijd heb ik het gevoel dat ze met de staart erop al snuivend in uitgestrekte draf naar huis wil