Nou had net een heel bericht, computer zwart, heb boel nu weer aan de praat maar bericht dus weg
Vandaag staptraining gedaan (ohz) met Rizanta. Gisteren ging helemaal niet vandaag ging heel goed. Was zelf nog niet optimaal, sterker nog, stort langzamerhand in elkaar (koud, hoofdpijn, beroerd, heb toch gewoon griep denk ik), maar vanochtend ging het blijkbaar nog. Bij elkaar wel 1,5 uur voornamelijk gestapt, bodem was ook te hard om drafwerk te doen. Maar ze vindt het knap ingewikkeld om goed door te stappen, aan elkaar, licht op de hand, rechtuit als het moet en ook hele volte /wending goed gebogen etc.
Ook nog op de weg bezig geweest, ze is toch zo vreselijk
hoop dat dat op termijn wel wat beter wordt. Kijken vind ik niet zo erg maar dit is net op het randje zo af en toe (dat je denkt blijft het bij kijken of wordt het omdraaien en wegrennen
). Maar net gedaan alsof mijn neus bloedde en ondanks af en toe zo'n bries/snurk dat je denkt, nu zijn de rapen gaar, door wezen stappen totdat ze normaal, redelijk ontspannen stapte. Waren we weer een half uur verder dus dik 1,5 uur gewerkt
Morgen hebben we weer menles, wil dan ook eerst dressuren en dan toch weer de weg op, elke keer maar weer doen, dan zou je toch zeggen dat het beter moet worden.
Iemand nog suggesties trouwens, tegen dat gekijk, gebries en gestuiter? Met andere paarden meegaan is geen optie, want ik ben steeds alleen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat misschien nog wel enger vindt dan in mijn eentje
Mijn aanpak is nu dat ze bij me / rond moet blijven, als ze haar hoofd heel hoog gaat doen heb ik er geen stuur meer op en dat ze in normaal tempo gewoon moet stappen. Dacht ook al misschien moet ik gewoon gaan draven? Maar ben dan bang dat ik haar niet meer kan houden voel me toch een beetje een
als ze zich zo groot maakt (en ze is al zo groot). Heb het idee dat het wel beter gaat worden als ik het gewoon heel vaak doe. In de bak was ze eerst ook zo, is nu niet meer zo.... maar goed als iemand nog tips heeft, hoor ik ze graag
Daarna naar poowns. Alles verzorgd, flink mest geruimd. En toen sloeg de hoofdpijn toe
probeer hem door te sturen maar het lukt maar niet
heb me net ziekgemeld, ben zo watterig en duf, gaat hem niet worden.
Dus lekker met warme trui, grote kop koffie verkeerd gewoon maar voor me uitstaren 
Nog een gave foto trouwens van vorige week

Vwb tuigen, heb dus ideal combi tuigen voor poowns, voor Rizanta ideal zwaar marathon met hier en daar wat luxe ertussen. Voor poowns was bewuste keus voor webtech (licht, makkelijk in onderhoud en prijstechnisch prettig maar wel kwaliteit). Bij Rizanta was het gewoon een prima tuig op marktplaats in haar maat. Ik vind Zilco niet mooi, vind de riempjes te dun ogen. Vind het bruine combituig (leathertech) van Ideal echt supergaaf. Ooit komt er een tijd
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 23-02-11 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt