ik rijd met ferro gewoon alleen. Bij de wedstrijden groomt mijn vader. Bij D&V mijn zusje en ik bij haar als ze wedstrijdjes gaat starten. en bij andere wedstrijden groomt remko. Is ook wel handig we gaan samen op wedstrijd en naar les.
Sheila1404
Geplaatst: 23-04-09 22:41
hoi Ilegra
jammer zou wel leuk zijn geweest.. hier een paar fototjes van vananda
beetje showen in de binnenbak
mooi stilstaan
galopje onder het zadel, alleen beroerde houding van mij
nou dat was ze! leuk is ze he
avaluna
Geplaatst: 23-04-09 22:45
@Vannanda: hahaha, heb net gereageerd in jouw rijdtopic! Ben echt benieuwd straks voor de wagen!
Ik heb vanmiddag héérlijk buitenritje gereden met Charmer! Toppertje was de hele winter niet op straat geweest en bij gebrek aan tijd/kar in de buurt ook nu nog niet. Maar we hadden dus laatst de kar van een kennis opgehaald en vandaag heb ik em ingespannen en zijn we lekker gaan rijden. Toppony deed geen stap verkeerd Doen we snel weer
Ben nieuw in dit topic Vorige week hebben we een menwagentje voor Bonny gekocht. Vandaag Bonny voor de eerste keer in haar leven een tuigje omgehad,en wat zwaars erachter gehangen dat was nog niet zwaar genoeg dus moest ik erop gaan zitten Ze leert snel,foto's komen nog Bonny raakt alleen soms in paniek in draf,maar daar gaan we aan werken
Groetjes Femke
Maisie
Geplaatst: 25-04-09 21:45
welkom.
Het lijkt me alleen niet slim om gelijk iets achter je pony te hangen. Zou eerst wennen aan tuig en iemand aan de strengen laten trekken (tegengewicht geven) en zorgen dat je pony gewend raakt aan de strengen tegen de benen. Dan zal ie ook minder snel in paniek raken denk ik.
Sucses verder met beleren !!
@ royaltje brave pony hoor. Hij vond het vast leuk !!!
Maisie
Geplaatst: 25-04-09 22:14
nou hier dan een foto van Jazz voor de kar.
Toen ik m net had dacht ik waar ben ik aan begonnen. Hij was enorm bang kon niet aan zijn benen of buik komen. Longeren kon 1 kant op omdat ie bang was de andere kant op te gaan dan zat ie gelijk in de knoop met de longeerlijn. Maar na een poosje bitloos longeren voorzichtig opbouwen en een bezoek van de tandarts hebben we nu dit
Hij gedraagt zich goed is alleen nog wat ongeduldig met inspannen.
leuke pony! en het paard van een paar posts terug is ook een gaaf dier
ik heb vandaag m'n wedstrijd met Diddle ga zo naar stal, inladen en dan nog even wassen als het droog wordt hij heeft allemaal groene plekken in zijn staart
Anoniem
Geplaatst: 26-04-09 10:00
Naaltje succes vandaag.
Maisie je hebt heel wat overwonnen met de pony als ik het zo lees. Knap hoor, ze oogt overigens wel als een echt vuurvretertje Mooi kar ook.
Femmiel welkom. Mooi dat je ook gaat mennen, ik ben het wel eens met Maisie. Als ze het tuig al aardig gewend is dan kun je pas ook beginnen met het slepen van auto of trekker band. Daarna komt de kar in beeld. Heel veel succes met Bonny. (Foto?)
Royaltjuh fijn dat Charmer zo goed ging. Ook wel heel braaf dat hij het na tijdje weer zo goed doet. Zal even in je topic's gaan kijken.
Vanando leuk peerd hoor . Die zal ook wel erg leuk gaan ogen in het tuig. Aan het tuig wennen kun je in ieder geval zelf mee starten maar met daadwerkelijk slepen etc. zou ik idd een ervaren persoon inschakelen. Misschien kunnen Albert en Lia van bokt jou wel helpen. Die wonen in Hoog Soeren en die beleren paarden voor de kar, doen dit heel rustig en op een eerlijke manier. Ze hebben ervaring met tuigers en Gelderse paarden aangezien ze zelf ook een Gelderse merrie hebben. Dit is het profiel van Lia http://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=2603
Tallechie we hebben gisteren nog een ronde gemaakt met [paard] en toen zagen we jou mix ook lopen. Wat is die leuk in real life Lijkt me wel een aardig sterk paard met die genen van de Fjord
Gisteren dus naar de paarden geweest. Voel mij nog steeds beurs (vooral mijn ribben doen erg zeer) maar ik heb ook geen zin om thuis te blijven. Gisteren dus met de platte wagen weer kuil gehaald met [paard]. We hebben het rustig aan gedaan omdat ze maandag gespoelt was. Weer terug op stal heeft mijn vader haar gewassen en mocht ze op stal welverdiend genieten van heel wat plakjes brood.
Nu moest [paard] er aan geloven en die had sinds mijn botsing met hem niets meer gedaan. In eerste instantie leek het er ook van de week op dat een bezoek van de osteopaat weer nodig was maar eergisteren liep hij toch wel weer goed. Waarschijnlijk had hij wat last van spierpijn en liep hij daardoor begin deze week niet zo lekker. Voor de kar deed hij het braaf alleen hij heeft nog wel echt moeite met stilstaan. Mijn vader trapt de rem in dus hij kan uiteindelijk geen kant op maar meneer probeert alsnog de wagen voort te trekken. Overigens doet hij dit alleen wanneer hij alleen is. Hij is dan wat ontstuimiger en hinnikt dan als een veulen als hij een ander paard ziet. We hebben gelijk even een rondje gegaan en ook nog even langs [paard]. Die herkende Mo vanuit de verte en liep zover als het draad toe liet mee en riep steeds naar [paard]. Bij het huis van mijn vader hebben we hem uitgespannen en heeft mijn zusje hem terug gebracht naar stal. Op stal kreeg ook [paard] een aantal plakken brood en zijn maaltje brok.
[paard] liep overigens ook kreupel en daar was ik dus weer niet zo blij mee. Waarschijnlijk heeft ie een trap gehad van een van de andere jaarlingen. Hoewel ik weet dat niet meer dan rangorde bepalen is ben ik niet zo blij met de situatie. Ik snap het ook niet want met [paard] en [paard] speelde hij veel ruiger en [paard] speelde ook heel ruig terug. Nog nooit kreupel van deze ruige stoeipartijen geweest en hij staat 1 week in de zomer opfok en het is mis . Vandaag zal ik even kijken wat hij nu precies heeft.
Ilegra: dat zou kunnen inderdaad. EN hij was gisteren inderdaad niet zo braaf. Maar hij is sowieso behoorlijk sterk en is aan het uit proberen Vandaag gaan we een lange rit maken voor de kar zodat hij zijn energie even kwijt kan. Van de week ga ik proberen om hem op een ander bit te rijden.
Bonny had al vaker met alleen tuigje gelopen,dus dachten we laten we er wat zwaars achter hangen. Dit is Bonny,foto's van mennen komen nog. http://www.mijnalbum.nl/Foto-G3JED4PQ.jpg Foto van Carnaval!
Ik wil me ook graag melden, als dat mag? Ik heet Britt, woon in Zuidlaren en ben sinds kort ook (een beetje) actief in de mensport, of laat ik eerder zeggen, mijn intresse wordt steeds groter. Ik werk sinds een jaartje bij Jacob Jan Kramer en leer van hem echt gigantisch veel over het mennen. Vind het echt erg leuk! Ga ook mee met wedstrijden.
Als iemand verder wat over mij wil weten, vraag gerust!
ilegra toch weer met de paardjes bezig geweest wel om jezelf blijven denken he!
en ik dids was braaf! hij was grúwelijk enthousiast, moest hem tegenhouden om te stappen, normaal is dat écht niet ! (bij 't instappen)
we zijn 5es geworden! de 500kg hebben we 40 meter getrokken, de 600 durfde hij door spanning niet meer mee te vertrekken maar hij was braaf, dus ik ben gestopt en heb afgetuigd en nog lekker zitten kijken!
ik ga zo fotos uploaden
Maisie
Geplaatst: 26-04-09 20:13
nou hier is ie dan hoor
Ferro alias hannibal
mar hij is wel in model nu
En nog een foto van de hele kude
@ naaltje fijn dat het zo goed ging !!! 5e plek is toch super netjes ! Ben benieuwd naar de foto's.
Kga hier ook meekletsen, goed? Ik ben net begonnen met wedstrijden, het gaat heel goed. Dressuur is mijn minder kant, maar daar werk ik aan. Ik krijg 1x in de week les. Ik men met een 16 jarige kruising, waarschijnlijk HaflingerXWelsh. Ze heet Kelsey en ze is 1.32M. Maarja, kzal een foto laten zien! http://www.kelsey.ismijnpony.nl/members ... C07676.JPG
Groetjes!!
SuSEQ
Geplaatst: 27-04-09 04:12
@Maisie: leuke pony's heb je
@Nalltje: Goed dat je sleepwedstrijd zo fijn verlopen is. Hier doen ze dat met een ijzeren slede met zandzakjes erop en aan elke kant een oog. Zo moet die slede nooit gekeerd worden.
Vanmiddag hebben we een haflingermerrie gekocht. Daarna nog even gaan rijden met Dore. Het was de eerste keer sinds lang en met de tweewieler; ze was heel braaf en heeft goed gewerkt. Toen ik terugkwam alle anderen binnengepakt en gemerkt dat Naresh met koliek stond/lag. De DA kon er niet veel aan doen zei hij en dus hebben we hem weggevoerd naar de Faculteit Diergeneeskunde in Merelbeke. Daar hebben ze een echo genomen en wat paraffine opgegoten. Het ging beter toen we hem daar achterlieten en ze hebben nog niet gebeld, dus ik hoop dat alles goed afloopt. We kunnen het nu echt wel missen om hem te verliezen...
@suseq; de sleep had aan de achterkant ook een oog, en er stond een trekker gereed. het was dus blijkbaar ook de bedoeling dat de sleep niet mee teruggesleept werd als hij zwaar was, maar voor mijn beestje was hij sowieso al zwaar nadat dids zich ''vastliep'' hebben ze de trekker elke keer gebruikt
sterkte met Naresh !
Anoniem
Geplaatst: 27-04-09 09:54
Welkom Britol. Jacob Jan Kramer is toch die man die ment met een dubbelspan haflingers? Volgens mij geeft hij in de wintermaanden ook wel eens les in Ureterp. Als hij aankomende winter weer in Ureterp les gaat geven dan ga ik me ook aanmelden.
Naaltje een knappe prestatie hoor van jou Dids. Lijken mij overigens leuke wedstrijden. Grappig met al die oude boertjes en jij als jonge meid er tussen . Ik zal even in je topic kijken .
Maisie hij is echt sprekend hoor , hij kan zo in de film . Blijft hij deze kleur houden of wordt hij met de jaren lichter. Ik vind hem erg leuk om naar te kijken .
Femiel leuke pony hoor.
Hafjelinger dat is wel geslaagde kruizing zo te zien van foto. Leuke kar hebben jullie. Maar euh hoe zit eigenlijk dat hoofdstel? het lijkt wel een rijhoofdstel met daaraan gemonteerde oogkleppen. Oogkleppen lijken trouwens iets te dicht op de ogen te zitten van je pony.
SuSEQ gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. En sterkte met Naresh .
Gisteren met de huifkar op pag geweest. Ik was vooral tourist nu en heb me lekker laten rondrijden Was wel heerlijk maar hier en daar moest ik toch wel effe kreunen (Mijn ribben) aangezien de huifkar geen schokdempers heeft . [paard] was braaf en die blonk echt tegen je op. Miranda en Melanie (mijn grooms)hebben haar zo gepoetst dat ik bijna mezelf kon zien . Nichtje van mijn man was ook met de kleine mee (Die is net een half jaar oud) en die keek verwonderd rond. Nog niet echt het besef van een paard maar het wiegen van de huifkar vond hij geweldig. Mijn man was ook van de partij en die genoot heerlijk achterin de huifkar. Toch wel handig als je een dagje er op uit wil en je hebt zelf een huifkar en helemaal leuk als je ook een paard hebt dat er voor kan lopen. Was erg gezellig.
[paard] blijkt overigens een klein wondje te hebben aan zij hoefbal. Dat is de reden dat hij niet helemaal lekker liep gisteren. Vandaag zal ik even naar hem toen en dan met wat water schoonmaken en wat jodium er op doen. Hopenlijk heeft hij er niet al te veel last van.
Ze hebben nog niet zelf gebeld van de Faculteit, dus ik neem aan dat er geen complicaties gebeurd zijn vannacht... Straks belt mijn ma even voor meer nieuws. Ik hoop dat alles goed is en blijft...
@ ilegra ik heb geen idee of ie lichter wordt. Voor mijn gevoel wel iets maar dat gaat niet hard. Hij is nu bijna 6. Zijn moeder is schimmel en zijn vader bruin.
@ suseq geen bericht goed bericht dan maar he. Sterkte met wachten en hopen dat ie snel weer naar huis kan.
@ naaltje ik heb ik je fototopic gereageerd. Leuke foto's !!