[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:46

Fijn met de paardjes bezig geweest Vhu. Leuk.

zojuist achter onze schuur een hol gevonden,....fototoestel met flitser gemaakt...zit er volgens mij een steenmartertje in de lens te kijken.....grappig,..Misschien helpt die me met muizen vangen.... :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:22

gem: sterkte voor jullie met het verlies,het is inderdaad een vreselijke ziekte,zag er een documentaire van op tv,vreselijk dapper van hem om eigen regie in handen te hebben genomen,respect!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:52

Bianca: steenmarters.... weet niet of je daar blij mee moet zijn.
VHU: die scholen staan nu dus wel op mijn "zwarte lijst" maar goed, voorlopig zeg ik nog geen nee natuurlijk. Lekker bezig geweest met de ponys en weer vol B&B.
Baudy: hoe gaat het met Ikke? En de rest van beestenspul?
ava: weet je al iets nav gisteren?
Keet: manlief is aan de slag bij Ahold.

Haal ik vanmorgen paardenspul naar stal om lekker aan de slag te gaan met alle drie. Wil ik beginnen met Amerigo, (die heeft altijd masker op bij zonnig weer, anders heeft hij heel snel ontstoken ogen) dus masker af, heeft hij zijn rechter oog helemaal dik en dicht. Ik had nog ogentroost liggen (homeopatische oogdruppels) dus die geprobeerd erin te krijgen en daarna toch maar da gebeld om te overleggen. Kon zalf halen (weekend voor de deur, dus zag de eurotekens alweer verschijnen). Lastige is dat Amerigo sowieso al bolle ogen heeft dus het is erg lastig toedienen. Maar goed, dat werd dus geen trainen met het mannetje.

Toen Samoerai maar ingespannen. Ze was heel braaf hoor, maar dressuurmatig..... pfff, zo jammer. Maar goed, het is niet anders. Daarna alles maar weer buiten gezet en dus eerst naar da om zalf te halen.

Geen puf of zin meer om iets met Rembrand te doen. Moet nu nog huishouden doen, ook zo totaal geen zin in. Straks komt dan nog iemand langs als reserve oppas.

Keet

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:54

Aaah :) bij de bouw van de nieuwe hal? Tof! Kom er regelmatig langs :) ze zijn er hard aan het werk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:57

Nee, hij is geen bouwvakker ;-). Als Global Program Manager. Of zoiets. In ieder geval moet hij een paar honderd man aan het werk zetten ;-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:58

Ok, op het hoofdkantoor? We hebben zoveel Ahold in de stad :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:05

Ik zorg altijd dat ik gedroogde kamille heb liggen. Even thee van zetten en laten afkoelen. Werkt top voor ogen kwaaltjes bij paarden.

Ikke gaat goed. Alleen hadden ze bloed geprikt en daaruit bleek dat zijn hemaglobine spiegel te laag was dus dan moet er een ijzer preparaat in. Nou dat is niet zo een goed plan omdat dat ook energie is. En je wilt een paard wat stalrust heeft helemaal geen energie geven. Beetje lastig dus.

Db gaat lekker ik longeer hem om de dag. Ik verbeeld me dat ik al ietsje vet zie verdwijnen.

Ga me zo omkleden straks naar het Drents dressuur gala. Iets nieuws in Assen. En morgen even kijken bij de lessen van bram Chardon aan menners uit de buurt in Zuidwolde.
Stiekem heb ik me voor de volgende lessen reeks van bram Chardon daar opgegeven. Mooi doel om naar toe te werken. Het is 6 Augustus.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:08

Leuke foto van Sam bij school!
Gedeeltelijk uitslag, maar allemaal niet leuk/niks positiefs, helaas.
Waren vorig jaar in de Zaanstreek toen we Romeo bij Suelza hebben opgehaald; was een leuk en interessant weekendje; ook heel anders dan hier.

Nu ben ik vast vanalles vergeten, maar even "op" van alles.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:10

:(:) voor Ava :(:)

Woon in de Zaanstreek en het is zo afwisselend hier. Dichtbij de grote stad, maar ook lekker kneuterig in een dorpje. Pony staat een paar KM van hartje A'dam af, maar totaal in de middle of knowwhere :D zo tof!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:18

Leuke vooruitzichten, Baudyh.
knuffel voor Ikke.

Wat leuk, Keet! Ik vond het ook erg leuk al die schattige huisjes en buurtjes, lekker veel water en natuurlijk Verkademuseum en Rijksmuseum met dochterlief gedaan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:26

Ach Tine, het maakt mij niet zo veel uit....steenmarter ruimt veel vervelende diertjes op,..woont daar prima, in heel Drenthe en Groningen wonen ze,...De meeste mensen weten alleen niet dat ze in de buurt wonen, en hebben er dus ook geen last van.
Wat ik minder vind,...ik zie vaak hoornaars vliegen...kan geen nest vinden. ...maar die vind ik dus wel eng....

baudyh,..wat gaaf morgen kijken bij Bram Chardon, en mooi doel om mee te lessen in augustus, hoop dat Ikke goed hersteld en DB die in vorm komt, super.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:46

Bij mijn ouders zit ook een steenmarter onder de oude stal. Ben benieuwd of je hem op de foto krijgt!

Jammer dat je (nog) geen positiever nieuws hebt gehad Ava.

Ik stond echt versteld Keet toen ik dat 'achterland' van Amsterdam zag bij de stal van je pony, ik kende dat helemaal niet super mooi.

Wat fijn zeg dat DB goed gaat... Hoe ernstig is dat als ze paar weken bijv wat minder ijzer hebben? Lijkt mij minder ernstig dan een wond die open gaat doordat Ikke gek gaat doen? Misschien ff zo laten?

Vind het zo heerlijk dat ons B&B zo goed loopt, het is zulk leuk werk, helemaal blij mee *\o/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:05

Pittig Ava, sterkte nogmaals.

Keet, ik ben geboren en getogen in Diemen, oud Diemen. Het is idd een apart gebied waar je woont.

Biancaoo steenmarters zijn en blijven bijzonder. Hier hebben we de boommarter. Ook bijzonder. En de dassen..... Die ingangen van de burcht zie ik echt zo. Ik baal alleen dat ik de uil wel hoor maar nog niet gezien heb.

VHU, leuk dat het zo goed loopt. Met plezier werken is veel waard.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:26

Wat gaaf Belker, wij wonen middenin de stad dus ik kijk nu in de tuin naar'onze' vaste bezoeker de stadsduif :+ zitten hier wel allerlei vogels van roodborstje tot staartmeesjes en parkieten plus zelfs vorig jaar een oehoe (ontsnapt :-)) :D , op de singel allerlei watervogels ook hele bijzondere die ooit zijn ontsnapt aan Blijdorp en zich hebben gehandhaafd, wonen we vlakbijdedierentuin. Maar vwb de viervoeters is het met name bestrijding van zeg maar :7

Honden al flink uitgelaten heb zelf mijn ontbijt allang op maar man en zoonlief en de gasten zijn langslapers dus zit nu met :9k op mijn balkon.

Ava ben je nu wel thuis?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:35

Vhu vroege vogel,...lekker hoor, met de honden uit geweest.
inderdaad erg leuk en goed dat de B&B zo goed loopt.

Als het goed is komt vanmorgen iemand een schilderijtje ophalen van haar overleden husky....vind ik altijd wel moeilijk. ..op de foto is anders als in het echt...

fijne dag allemaal, sterkte,...succes en veel plezier bij wat je gaat doen..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:52

Ja, ben thuis; gisteren vormsel van dochter; echte werk pas in juni; tenminste hoop dat ze er ook echt werk van durven maken.

Echt super dat het zo goed loopt, Vhu!
Dochter wil ook al bij jou op bezoek komen!

Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, Biancao, maar denk dat je alweer iemand heel blij gaat maken!

Wonen hier gelukkig ook heel mooi, soms wel wat gevaarlijk voor de kippen...

Iemand ervaring met Graasmaskers?
Nu werkt hier niemand meer, voor het eerst dan ook echt beperkingen qua weidegang doorgevoerd. Opaatje ging altijd al 's nachts naar binnen, maar voor het eerst sinds hij hier staat dus hoefbevangen; ben als de dood dat er ook nog iets met de rest gebeurd. Zou iig de pony's een masker willen geven, dacht aan een tough 1.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 08:28

Ik zag dat er halsters inclusief grasmaaiers zijn. Die zorgen ervoor dat ze ze er niet af kunnen krijgen. Wat balen van opa.

VHU mijn man heeft net in Rotterdam gewerkt.

Moeilijk moment Biancaoo. Sterkte.

Ik ben nu onderweg naar Equitana open air.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 08:32

Veel plezier, Belker!

Het zijn nogal handige pony's die Wrlshkes met die oortjes..., hahaha; denk dat ze alles wel af krijgen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:39

Ik had bij Ollie een greenguard maar die moest wel precies goed zitten (best strak). Heb zo'n goedkopere gehad, zo'n emmertje die bleef makkelijker zitten maar kreeg ze erg veel schuurplekken van.

Piet heeft nu strookbegrazing, werkt erg goed. Ollie staat niet op de wei, gewoon in (grote) bak, ze hebben van dat koeienweiland, dat is veel te rijk. Gaan ze niet dood van hoor, kun je ook overwegen en je gras verwerken voor voordroog. Ziet er misschien minder leuk uit maar voorkomt wel gaskoliek, hoefbevangenheid en obesitas }:0

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:43

De zaanstreek is prachtig! :D Geboren en getogen Krommenieër hier. Woon nu officieel in Uitgeest, maar mijn oude huis kan ik bijna zien en Uitgeest is een paar km weg van hier.

Ava, balen zeg geen goed nieuws.

Gem, wat een heftige tijd voor jullie dan zeg. Vreselijke ziekte.

Vanaf zondag is er een programma op rtl over kinderen met kanker. Op 5 juni is de zoon van een werkneemster van ons te zien in dit programma. Ze zijn een jaar lang gevolgd.

Graasmaskers werken wel, maar het is wel echt een gedoe. Pablo heeft ooit een maand bij een kennis gestaan, in de ochtend kregen ze er een meter gras bij met zijn allen en in de avond schraal hooi. In 4 weken was hij zo mooi weer op gewicht!

VHU geniet van de stadsnatuur :D Wij hebben meesjes, bergen musjes, merels, een nest spreeuwen, zwaluwen, eksters, duiven, scholekster, kievitten, kauwen en wat ik nog vergeet. Zo leuk!

Gister bijscholing gehad van Paul Versluis in samenwerking met Bastiaan de Recht. Wat een goede dag was het zeg! Echt super! Beetje jammer dat ik om 9.00 precies in Vinkega was, en dat inloop vanaf 9.30 was ... Haha maar goed beter te vroeg als te laat zeg maar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:48

Hier ook strookbegrazing. Ik hou niet van die maskers. Ze kunnen zichzelf of vriendje ook niet meer knabbelen. Voor sociale contact vind ik het niets. En ik hou niet van dingen om als ze in de wei staan. Heb ook nooit halsters om.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:29

Afbeelding
sun heeft een greengaerd incl bijpassend halster,al jaren zeer tevreden over, oke haar voortanden zijn wel wat afgesleten maar een beter dat dan een zieke sun(krijgt last van gras )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:30

https://youtu.be/VJQJL3XcfVk

Filmpje van vandaag!!!

Het gaat zo goed met Janouk.
Ze wiebeltniet meermet haar neus,shaket niet en schudt niet. Staat inmiddels overdag ook weer buiten. Zo fijn voor haar.

Deze week haar eerst 3 x in het tweespan opgepakt na half jaar niets doen. Rijden was te gevaarlijk geworden.
Mennen ging deze week goed. Alleen als er een zwerm mugjes is, dan schudt ze haar hoofd fel. Maar geen electrische shakes.

Vandaag opgezadeld en uitproberen onder het zadel.............jipppppie eindelijk er weer eens op en niet 1 keer geshaket.

Zo blij voor haar, en voor mij.
Ze houdt haar hoofd nog heel stil. Super. Nogniet geprobeerd of ze wil afbuigen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:41

Het begin is er weer Janouk! Fijn!

Ips heeft bijscholing gehad van Paul en Bastiaan. Voor de instructeursopleiding neem ik aan?

Opa van Ava hoefbevangen.... dorie, das vervelend. Strookbegrazing is dan idd wellicht een oplossing. En nog altijd geen goede uitslagen of nieuws. Blegh... -O-

Biancacoo, schilderijtje goed ontvangen? Steenmarters.... breek me de bek niet open. Rotmormels hebben ons een paar jaar geleden bijna een auto-ongeluk doen laten gebeuren.

Tine, Ster had ook altijd een masker op. Ik smeerde er elke dag Bright Eyes zalf op, zodat het vocht makkelijk weg liep.

VHU is aan het mennen! En de B&B loopt als een tierelier, dat geloof ik graag!

Belker naar de Equitana. Is bij de renbaan in Neuss, dacht ik gezien te hebben? Was er pas nog langs gereden.

Hier even geen nieuws, de rust is voor een paar dagen weer terug. Opluchting overheerst :) .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:47

Image heeft de laatste jaren met graasmasker op de wei gestaan. Ze stond s morgens al klaar met haar hoofd. Ze leren snel dat masker gras en wei betekent.
Zelf vond ik het sneu, maarzij vond het prima. De beloning was dat ze een halve dag op de wei kon en anders maar een uurtje zonder masker.