[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:48

De meeste wedstrijden zijn redelijk vast qua datum. Ysselsteyn is altijd het eerste weekend van maart. Wij zitten al een paar jaar op het laatste weekend van juni maar komend jaar waarschijnlijk het eerste weekend van juli.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:39

Okee, dan hoef ik geen rekening te houden met Etten-Leur en Ysselsteyn, die vallen buiten de weekenden die op de datumprikker van de familie gepland staan. Wateren zal ik dan nog moeten afwachten.

VHU, mijn familie gaat niet akkoord als ik zeg dat ik tot februari wacht met de datumprikker invullen :D :D :D .

Vanmiddag de koetsenbouwer gebeld en volgende week een afspraak maken voor een wensenlijstje en offerte. Spannend, heb er zin in!

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:50

Op het mendurance forum staat Wateren onder voorbehoudt van laatste weekend van Mei

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:58

Dat zou ook mooi uitkomen, die datum staat niet in de datumprikker :P

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:24

weet iemand waar we Hellendoorn kunnen inschrijven??

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:24

Wateren wordt het laatste of 1 na laatste weekend van mei. Weet iemand wanneer het hemwlvaart is in 2016?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:28

Napie schreef:
Wateren wordt het laatste of 1 na laatste weekend van mei. Weet iemand wanneer het hemwlvaart is in 2016?

Donderdag 5 mei, tevens Bevrijdingsdag (hoe toepasselijk).

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 07:30

http://www.knhsmendistrictoost.nl/mendurance

Hier kun je onder andere inschrijven voor Hellendoorn.

Inmiddels hebben we weer een slaapplaatsje geregeld bij camping Heldersbroek. Dat wordt weer dineren bij Tante Stoof :)

Gisteren met Pip wedstrijd gehad. Barney kon helaas niet mee omdat hij zijn hals had Open geschuurd. Pip ging voor de tweede keer mee en heeft drie winstpunten gereden in de B. In de vaardigheid 1 winstpunt in de vaardigheid. Pip is echt een dressuurpony en Barney is goed in de vaardigheid. Pip heeft nu ineens zeven winstpunten behaald in twee wedstrijden. Maar ik vind de middendraf nog niet goed en met 1 hand rijden zal ik eerst onder de knie moeten krijgen. Als ik straks een keer naar de L mag dan doe ik dat pas als alles goed gaat in de B. Ik vind hier echt nog wat punten zitten die beter moeten.

Ik hoop dat Barney snel hersteld want ik heb de dertiende een mini marathon en het weekend van de negentiende een heel weekend wedstrijden bij het Pardoes concours. Maar het ergste is dat hij elke keer Open ligt en pijn heeft. We hebben er van alles voor en recent alles laten onderzoeken in het bloed en een allergie onderzoek. Daar komt niets uit dus het moet zomerexceem zijn.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:11

ff_stud schreef:

Als je mij even een mailtje stuurt op: mendurance@heldersevoerluu.nl dan stuur ik je een inschrijfformulier op!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:08

Zo, druk weekend gehad. Zaterdagmiddag gebeld door stalgenootje dat de shet zo raar deed. Die bleek koliek te hebben. Ze lag er wel echt beroerd bij, languit met haar ogen dicht te kreunen. :(:)
Gelukkig knapte ze na een darmontspanner en wat pijnstilling weer helemaal op.
Ze is weer helemaal haar irritante zelf gelukkig :D

De DA moest gewoon een stukje haar wegscheren om te kunnen prikken, zo dik zitten ze alweer in het haar. Verder echt super naar m'n zin op de nieuwe stalling, paardjes lekker buiten :D

Deze week langzaam weer wat met ze doen. Na 2 weken zijn ze wel gewend denk ik. Wel leuk dat we nu een hele nieuwe omgeving hebben om te ontdekken, heerlijk. En als we heeeel veel getraind hebben, kunnen we een keer thuis langs (11 km enkele reis). *D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:46

Wat goed van je punten Tijnie. En heel verstandig om thuis lekker door te trainen voordat je de overstap maakt naar het L.
Wat vervelend dat Barney nog steeds niet hersteld is.

@Linsa: het lijkt wel of alle pony's snel zijn dit jaar met een dikke vacht aanmaken.
Ik heb ook al zo'n teddybeer rondlopen. Dochterlief heeft zaterdag onderlinge dressuurwedstrijd met hem, denk dat ik voor die tijd nog maar even ga scheren.

Hier de afgelopen vier dagen voornamelijk doorgebracht op Outdoor Brabant. Donderdag en vrijdag dressuur gekeken, zaterdag verzopen bij de marathon (wat een rot weer zeg) en gisteren de vaardigheid. Ook zijn we bij de prijsuitreiking geweest. Heel mooi om mee te maken (de blunders van de organisatie zullen we maar snel vergeten).

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:34

BibiSmurf schreef:
ff_stud schreef:

Als je mij even een mailtje stuurt op: mendurance@heldersevoerluu.nl dan stuur ik je een inschrijfformulier op!

geregeld, dank je wel!!

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:39

Hoe staat het met de inschrijvingen voor Hellendoorn? Is het al zeker dat die mendurance doorgaat?

Ik heb me helaas wegens werk af moeten melden, maar er is nu een kleine kans dat ik misschien toch kan komen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 06:43

Ik hoop wel dat het doorgaat, Hellendoorn is erg leuk

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:28

De inschrijvingen gaan redelijk goed! zoals elk jaar wordt er laat ingeschreven. Met nog een maandje te gaan moet dat goed komen!

Zou leuk zijn Marja als je alsnog mee kan doen :j

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:40

Mocht onze minimarathon niet doorgaan op 4 oktober, dan kom ik misschien wel naar Hellendoorn om foto's te maken.

Overigens ga ik zeer waarschijnlijk ook foto's maken bij het Villa Pardoes Concours.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:40

Dat zou leuk zijn Nicole, dan gaan we je vast tegenkomen in Kaatsheuvel.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 07:20

Leuk nicole, naar hoop toch dat jullie marathon Wedstrijd kan doorgaan.

Hier gister een dagje Amsterdam gepakt terug naar mijn ouderlijk huis waar ik heel snel weg moest toen het verkocht werd, vond het moeilijk om te gaan maar toch blij dat we langs zijn gegaan, daarna naar de binnenstad geweest.

Ik heb me bewust nog niet ingeschreven voor de villa pardoes parcours, wagen staat zonder een remklauw en alles moet ik opnieuw ontluchten. Stomme is dat dit enkel moet omdat 1 impus bout die mijn remblokken vasthoud niet eruit krijg. Hoop de remklauw vandaag te ontvangen en in orde te maken. Dan schrijf ik me gelijk in.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:53

NdV74 schreef:
Mocht onze minimarathon niet doorgaan op 4 oktober, dan kom ik misschien wel naar Hellendoorn om foto's te maken.

Overigens ga ik zeer waarschijnlijk ook foto's maken bij het Villa Pardoes Concours.

Je bent altijd welkom Nicole!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:06

O,zo spannend. Morgen gaan we kijken naar een paarden vrachtwagentje.hoop echt dat die bevalt en goed is.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 09:01

Leuk Keona dat scheelt een hoop gedoe! Zal voor je duimen!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:05

Duim ook voor je Keona!

Is het nog gelukt met je remklauw Laura?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:12

Leuk keona!
Alex reageert eindelijk niet meer angstig met skooters *\o/*
Het gaat echt de goede kant op met ons, ben echt al om me heen aan het kijken voor een sulky. Alex houdt er alleen niet van om rechts te blijven en houdt dus best veel contact met rechts nog, maar ook dat begint al te verbeteren. Ook zijn conditie gaat omhoog want hij kan nu verschillende tempos galop en draf.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:16

Zou leuk zijn Keona!
Ik heb gisteren een klein stukje marathontraining gedaan, had ik niet meer durven hopen te kunnen doen! Filmpje per pb te zien.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 09:53

Remklauw zit er op en achterwielen zijn al ontlucht nu voor nog. Had het ontluchten nooit gedaan (enkel is steeds op de rempendaal duwen) meer niet en ook niet geweten wat mijn vader nou eigenlijk deed bij de wielen. Internet erbij gehaald en pa gebeld en zo was het duidelijk en gingen we gisteren aan de slag. Trots! Toch maar gelukt terwijl ik de ballen verstand ervan heb haha

Fenna fijn dat het steeds beter gaat, probeer als je steeds veel rechts moet vasthouden met de zweep haar te begrenzen aan de linker kant. Dan moet het vast goed komen!

Gem wat super dat je de draad weer opgepakt hebt met marathon.

Vanavond heb ik weer les, even de puntjes op de i zetten voor de 19de.
Nu snel maar opgeven of het nog lukt, hopelijk zijn 2 dagen achter elkaar voor mij niet te vermoeiend. Paardjes kunnen het wel aan, maar ik heb altijd zoveel stress :Y)