[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:58

ips... wat is er?...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:04

Oh..balen ips...Prisca had toch Hb,is dat weer terug ?...sterkte in ieder geval !

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:05

Ja weer hb :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:24

;( :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:19

Dat is zuur Ips..
wat is het behandelplan ??

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:23

he... sterkte ips!... :(:)

Zit er iets achter als oorzaak van de bevangenheid? (sorry als dat hier in het topic al gezegd was, ik heb echt een gruwelijk geheugen :o )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:34

Had ze geen cushing?

Totaal onbelangrijk vergeleken bij Prissie maar ik had gemiddeld een 4 op schaal van 1-5 voor mijn toets Engels. Wonderbaarlijk genoeg was zelfs mijn spreekvaardigheid dus prima. Nou, dat had ik echt niet gedacht (ben dus veel te kritisch voor mezelf).

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:20

Super VHU.

Balen ips. Maar hoe vaak heeft ze dat nu al gehad?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:26

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten afgelopen weekend!!
VHU, ollebol staat er fris en fruitig bij na de rit!! Mooi geschoren modelletje haha.
Mooie wollige oortjes van Dids op buitenrit
Ips, balen meid.. sterkte hopelijk is ze gauw weer op de rails.

:wave: Gisteren de uitslag gehad van Buck z'n bloedonderzoek en die wees uit dat er mogelijk een worminfectie was gisteren van alle pony's uit het groepje die bij elkaar staan mest ingeleverd en uitslag negatief. Heel apart maar gelukkig heb ik ze vorige week toch alsnog ontwormd gezien DJ nieuw in de kudde is gekomen. Mijn kleine mannetje word nu ook behandeld voor zijn maag omdat hij een maagzweer heeft. Hij zit nu aan de gastrogard maar he wat een dure meuk is dat zeg! :$
Verder over op muesli ipv brok, lucerne erbij en tijdelijk even hooi ipv kuil.
En een beetje stro op het vlas om te knabbelen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:27

@ls_foto's; mestonderzoek is niet 100% betrouwbaar. Om wetenschappelijk betrouwbaar resultaat uit een mestonderzoek te krijgen moet je per individu verschillende monsters van verschillende tijdstippen verzamelen. Paarden kunnen ook wormen hebben en ze niet uitscheiden namelijk...

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:37

Dat ze niet helemaal betrouwbaar zijn wist ik, maar dat ze verschillende monsters van verschillende tijdstippen nodig hebben wist ik niet. Bedankt weer wat geleerd.
We hadden wel echt per paard appart mestmonster laten doen. Dus niet als groepje bij elkaar.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:38

LS_fotos schreef:
Dat ze niet helemaal betrouwbaar zijn wist ik, maar dat ze verschillende monsters van verschillende tijdstippen nodig hebben wist ik niet. Bedankt weer wat geleerd.
We hadden wel echt per paard appart mestmonster laten doen. Dus niet als groepje bij elkaar.

dat vragen ze volgens mij bij de monster-onderzoek-instantie ook niet hoor! :)

Maar toen ik voor de opleiding onderzoek moest doen met mestmonsters moest dat wel. Omdat het uitscheiden van wormen per drol kan verschillen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:43

LS: een echt goed mestonderzoek moet meerdere dagen achter elkaar om betrouwbaar te zijn. Maar ja dat is in de praktijk gewoon niet te doen (wordt ook vrij kostbaar) Toch maak ik er ook gebruik van en laat daarvan afhangen of ik een kuur geef of niet. Alle paarden hebben wormen, maar het gaat om de hoeveelheid of het schadelijk is.

Ips: waardeloos. Ik dacht ook al aan cushing eigenlijk.

VHU: mooi resultaat.

Baudy: beetje bijgekomen?

Nou, het geiten vangen ging hier heel goed. Ze kwamen allemaal bij me staan. Gekke beesten, maar goed, was wel erg fijn, zeker vanwege mijn hand. Blijkbaar had ik de afspraak met de hoefsmid niet goed opgeschreven (waarschijnlijk bij overgaan naar nieuwe kalender ofzo, ik weet het ook niet), hij kwam pas om 15 uur ipv de 13.30 die ik dacht. Maar goed, alle hoefjes zien er weer mooi uit. Rembrand voor de zekerheid toch maar sneeuwringen en stiftgaten (voor als het glad wordt, kan ik kleine stiften indraaien), er wordt vanaf volgende week sneeuw verwacht.

De djembeeles was echt geweldig. Zoonlief heeft anderhalf uur les gehad ipv 1 uur, en bleef maar stralen. Hij heeft er echt aanleg voor. Ook volgens de instructeur. En hij mocht ook nog op het drumstel. Nou, dat vond hij natuurlijk helemaal geweldig. We hebben 2 djembees mee naar huis gekregen (nou ja, de ene huren we, de andere gratis in bruikleen), zodat we samen kunnen oefenen.

Net weer gestoeid met vraagprogramma, maar ik heb gewonnen haha, het is nu klaar.

Nu even bankhangen met kopje thee en dan straks nog hooi geven aan de paarden en geiten, en de honden uitlaten. Morgen weer een nieuwe volle dag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:49

Super leuk van de djembé les Tine :j
Citaat:
er wordt vanaf volgende week sneeuw verwacht.
:oo meen je dat?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:51

Dat word sleetje rijden. :D :D :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:51

LS_fotos schreef:
Dat word sleetje rijden. :D :D :D

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:52

Van het weekend nog maar even hele flinke ritten gaan doen zodat we ff vooruit kunnen endurance technisch gezien -O- vrijdag heb ik groom beschikbaar, kunnen we lekker langs de weg, en dan wil ik zondag eigenlijk ook nog een flinke doen.
Maar zou echt balen zeg als het nog gaat sneeuwen -O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:03

Pony heeft inderdaad cushing (en ir ems de hele mikmak) vandaag ook bloedgeprikt om de acth waarde weer te bepalen. Misschien moet ze meer als 0.5 pil per dag... Net de eerste lading meuk erin ( 2 zakjes bute 6 zakjes ascal en een streepje tranquigel) duimen draaien maar.
En vhu voor jou is dat heel belangrijk!! Top hoor. Ben je nou door of zijn er nog meer eisen nu?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:38

Heb morgen gesprek met mijn mogelijke promotor en nog iemand van de faculteit.
Da's de laatste ... dan is het duidelijk of ik mag beginnen.
Aan de ene kant heb ik zoiets het zal toch niet zo zijn dat ik overal doorheen ben gekomen en ik nu niet verder kan, aan de andere kant heb ik zoiets van naja zo bijzonder is het toch niet wat ik wil gaan doen. Er zijn maar een paar plekken en tja...
Heb wel alternatieven hoor, dat wel. Maar stel dat dit door kan gaan ... zo dan zou ik wel heel blij zijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:41

ips..tjee..balen zeg..ik duim voor prisca...

Vhu, gefeliciteerd, heel knap gedaan, je engels is dus prima in orde..voor niets zo zenuwachtig gemaakt..
LS, worminfectie zou goed kunnen bij Buck, zelfs lintworm..ik hoop dat hij opknapt en dat je duidelijk verbetering gaat zien. die tests zeggen niets, zeker niet als je ze collectief aanbied bij de onderzoekers.
Tine, leuk van de djembeeles..het is echt leuk he ?!

sneeuw...zal wel meevallen...nog geen waarschuwingen voor komende 3 weken....voor de coordinatoren van de strooidiensten..dus ik verwacht er niet te veel van..maar wie weet..van mij mag het wel..sorry.. Y;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:46

Jij mag nog wel een paar dagen sneeuw hoor Biancocoo :j

Het grote voordeel van het programma waar ik morgen het laatste gesprek van heb is dat het heel gestructureerd is, als je alles zelf moet regelen kost gewoon veel meer tijd en is veel meer gedoe. Zo hebben zijn in het hele jaar paar keer drie daagse conferenties bijv als je dat zelf moet uitzoeken weet je nooit of je bij de juiste zit of dat je mee mag doen aan presentaties ed. Zij regelen dat dan allemaal voor je.
Dus vandaar dat ik dat zo graag wil.

Maar als het niet doorgaat ga ik het zelf organiseren :) heb me zelfs al ingeschreven voor een dag bij de Erasmus, denk als ik dan niet aangenomen word bij Radboud ga ik daar alvast maar wat doen :7

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:56

@Ips wat vervelend allemaal! :(:)
@VHU Gefeliciteerd met je mooie resultaat! *\o/*

Wat ik vanavond in het weerbericht hoorde, valt er een klein beetje sneeuw maar blijft het niet echt liggen. Hier in NH stelt het tot nu toe bar weinig voor op buienradar.

Vandaag Sam weer voor de wagen gehad. Begin nu echt het profijt van de nieuwe (lichtere) wagen te merken. :D Hij gaat al veel meer 'bewegen voor' i.p.v. 'trekken van' de wagen. Uiteindelijk liep hij al zo netjes dat het op M waardig begon te lijken. Dus als we deze lijn kunnen doortrekken dan slaan we over een paar maandjes geen giga modderfiguur in een dressuurbaan ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:00

mooi dat je zo fijn hebt gemend marjola!

nog even spannend voor VHU

Biancacoo hoopt mee op sneeuw ;)

Ik heb vandaag met Dids gemend. En dat ging echt boven verwachting supergoed :+: Flink doorgemend ook, voor de wagen kunnen zowel hij als ik dat beter hebben :))

Wel grappig overigens.. Ik had mijn gps mee. En vond dat hij op de terugweg érg snel ging. Maar nu blijkt dat niet zozeer snelheid te zijn, als wel ongelooflijk fijn sjouwen voor de wagen! :) GPS geeft geen extra snelheid weer namelijk :)
Dan duikt hij helemaal netjes in aanleuning, door elke plas (wat hem beloning oplevert met stem) ging hij tandje beter sjouwen :+:
:o trots :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 06:33

Ipsilonka schreef:
Ja weer hb :(

O :(:) , wat een horror. Ook mijn grootste nachtmerrie. Het is toch zo'n **(*&^&^%^%$$ ziekte.

Het evenwicht is zo moeilijk te bewaken bij onze paardjes. Volgens mij is het paardenlichaam ook behoorlijk in de war nu door de warme winter, waardoor het acth waarde hoger is dan voorgaande jaren. Maar dat is slechts een gevoel van mij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:55

Goedemorgen

Prutnacht achter de rug. Ik werd om half 12 letterlijk klappertandend wakker (had toch echt een pyama aan en een heel warme kruik tegen me aan liggen) Dus nog maar sokken en een trui aangedaan, toen wel weer warm geworden.

Iedereen een fijne dag!