[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:41

Frensie schreef:
Tine, ik maak voor onze vereniging de dressuur ohz startlijsten en soms zie je de bomen niet meer door het bos. Heel frustrerend voor jou, maar vaak ook voor de organisatie. Ik hoop dat ze het nog goed maken.

Probleem hier is dat ze 6 ringen hebben en de wedstrijd in 3 uurtjes willen laten verrijden. Bij het mennen is het zo dat men vaak met meerdere paarden meedoet, of samen doet met karren. Ze zouden er veel slimmer aan doen om er 4 ringen van te maken, heb je veel meer tijd om te schuiven (ik doe het wedstrijdsecretariaat hier ook). Kijk, als je heel veel deelname hebt kun je best met 6 ringen uit (alhoewel dat hier in het noorden eigenlijk alleen op de kampioenschappen zo is, verder is het eigenlijk altijd 4 ringen), maar nu zijn er overal half gevulde ringen. Een menjury mag 40 combinaties jureren. Ook om het financieel kostendekkend te houden, dus veel verstandiger om 4 ringen te doen ipv 6.

Maar goed, ik wacht het even af, anders ga ik maar met 1 heen. Kan echt niet starten zonder losrijden.

bettepet

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:49

@ tine, dat zou wel zonde zijn als je maar met 1 gaat starten. Is het gelukt met de smit??

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:18

bettepet startlijsten staan online

ps tot hoe laat kun je zaterdag verkennen ?
Laatst bijgewerkt door tallechie op 31-08-11 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:19

waar???

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:20

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:22

ja, gevonden

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:26

nou, mooie tijden voor mij
nu maar hopen dat het niet te nat is, anders wordt het wel erg ploegen voor mijn kleine muis.
Ach, ik heb de hoofdprijs al haha, het schilderij krijg ik zaterdag, en we doen gewoon weer ons best. We zien wel hoe het gaat.
Ik heb d'r zin in!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:39

weet jij tot hoe laat je zaterdag nog kan verkennen.

Mijn vader zegt dat ik het niet meer hoef te verkennen, omdat ik de hindernissen toch wel weet, maar voor mij zelf wil ik het nog wel een keer lopen. Alleen ouders willen niet te vroeg weg, want hebben nog een verjaardag.

Ik ga naar bed, last van mijn rug en moet morgen werken

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:40

ja, tot 10 uur, want dan begint de eerste in de marathon.

Ik ga vrijdag zelf heen te verkennen en dan zaterdagmorgen nog een keer met mijn groom

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:10

bettepet schreef:
@ tine, dat zou wel zonde zijn als je maar met 1 gaat starten. Is het gelukt met de smit??

Jazeker. Hij is gistermiddag geweest (terwijl ik lag te slapen, dus manlief heeft hem ontvangen), dus pony staat weer rondom op ijzers (had na lang zoeken ijzer gevonden, dus lag er ook zo weer onder)

Vwb zondag, heb al zitten denken dat manlief dan Rembrand moet gaan uitstappen, hij heeft morgen zijn 2e menles en Rembrand is wel heel braaf (met Amerigo zou ik het niet aandurven, dat is zo'n flipkip). Dan moet ik pony alleen inspannen en manlief R dus uitstappen en alleen uitspannen, dan hoop ik genoeg tijd te hebben om pony los te rijden (omdat hij wat ouder is heb ik wat langer de tijd nodig om hem los te krijgen)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:49

:O zo zeg wat een dag.
Echt vanaf 8.30 - 22.00 uur achter elkaar gewerkt, met gelukkig nog soort van ontspanning toen ik van Leiden naar Rotterdam moest rijden enigszins in de file :+
Maar het was een gezellige en goede werkdag, veel gedaan, veel bereikt en mijn lesrooster zodanig kunnen aanpassen dat ik net wat meer uurtjes tussendoor heb (om dus naar peerd/poown te kunnen =:) en minder stress met wegbrengen/ophalen zoonlief, dus heb het tot half november weer goed geregeld, dan begint het circus opnieuw want dan weer ander semester dus ander rooster).

Lees over 't mokbeen met flinke kloof erin :(:) maar paardje heeft alweer meer praatjes want denkt aan ontsnappen, Tallechie die eerste werkdag heeft overleefd (ik moet er werkelijk niet aan denken 14 kleine kinderen, ik vind een verjaardagsfeestje met een stuk of 7, 8 kinderen een keer per jaar al vette stress, als er kinderen hier spelen zijn dat er nooit meer dan 2 tegelijk anders word ik gek :o ), trainingen met enkelspannen en tweespannen, wagens en lange lijnen, pony's en paarden, dierentuinbezoek (altijd leuk!) en Biancocoo die druk aan het masseren is. Naaltje op school met de laptop en ben heel benieuwd hoe het bij de osteo was (mag natuurlijk ook per pb).

En er is een nieuwe persoon bij...ben even je naam kwijt :o :o weet niet hoe het zit met bandjes voor een concourswagentje maar misschien Happytime hier op het forum, die heeft ook een concourswagentje, of anders Jenkins? Welkom in ieder geval :j

OVer de meeting, ben zo druk met van alles nu dat ik daar even niet mee bezig ben. Zit wel in mijn hoofd, maar anders loopt dat hoofd over. Wil morgen / overmorgen / uiterlijk dit weekend data overleggen met stalhouder, kom ik dus volgende week op terug. Denk zelf aan half oktober zoiets. Maar wordt dus vervolgd :j

Morgenochtend eerst weer naar school en dan ga ik heeeerlijk uitgebreid poown/peerd doen.
Bente is vandaag gelongeerd, ze was helemaal :):) dus die is als het goed is morgen weer wat rustiger :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:14

:wave:

Ik leef nog.. Mijn halve rug zat vast geloof ik := Kan nu in elk geval mijn oor weer op mijn schouder leggen rechts, dat kon blijkbaar niet meer. Blessure van een 1,5 jaar terug vallen met de fiets is zelfs herontdekt.
En verder voel ik me vooral heel erg :z...
maar dat kan ook aan het tijdstip liggen :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:27

**probeert oor op schouder te leggen....autsch.... :? **
Best wel fijn toch zo'n slaperig gevoel? 't Is al half twaalf, dus .... :Z

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 07:20

Goedemorgen allemaal!

Zo VHU, druk dagje gehad!!
Naaltje is lekker bij de osteo geweest.

Ik ga zo naar stal, Gwin moet de prednisolon 's ochtends vroeg krijgen, dus heb maar voorgesteld bij de staleigenaren dat ik dan 's ochtends de paarden voer. Anders lopen we er samen rond, wel gezellig, maar niet nodig. En daarna ga ik op de koffie bij mijn collega die een pupje van me heeft gekocht! Dus dan zie ik die pup weer, ben heel erg benieuwd!!! Het is zo'n lief beesje!

Vanmiddag ga ik met Gwin weer stappen over de weg. Het been was gister al een stuk dunner, gelukkig maar.

Nou fijne dag allemaal!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 07:59

het slaperige gevoel was prima. Ik heb alleen voor geen meter geslapen.. dat is dan weer jammer.. En ik heb nu het gevoel alsof ik onder een trein heb gelegen :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:11

Ik ga zo weer richting werk.

Naaltje fijn dat er wat is gevonden :-)

Daan had een slechte nacht, gelukkig heeft mijn vriend het gedaan

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:41

Even een ego berichtje :o...

Ik heb er hier weer 1 met mok :roll:. Aan 1 been wat erger, de rest gewoon kleine plekjes.

(Ja ja de ene komt nu over zijn bevangenheid heen en de volgende komt met mok aanzetten :roll: )

Maar hier was laat wat over gezegd? Wat je het, het beste erop kon smeren maar nu ben ik het effe kwijt... :o. Kan iemand mijn geheugen opfrissen :o.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:43

sudocreme

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:48

Oww jaaa dat was het :)* , thnx :D

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:49

Bedankt voor de reacties en pb's. Ben nu wel iets verder denk ik :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:51

ooohja! Tuc is nieuw hier! :)

Hee tuc :) welkom :)

Ik ga vandaag als huismuts naar school, sjaal om m'n nek en dikke trui aan
Voel me compleet verlept :')

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 11:21

goedemorgen

de les gister avond ging wel aardig het rechter paard hield rechts wat vast maar dat was aan het eind van de les aardig opgelost. en dan als er 1 vast zit merk je wel dat 2 span rijden toch heel wat anders is als enkelspan rijden :j maar ik hoop dat ik wat vaker met dit 2 span mag 'spelen'.

gisteravond ook nog even op uzma gereden ook die liep wel weer erg lekker. :D

maandag had een dierenarts die op stal was voor wat anders vastgesteld dat me moeders paard een hoefzweer had en dat die op de kliniek uitgesneden moest worden. we hadden dus een afspraak gemaakt voor vandaag op de kliniek blijkt ie geen hoefzweer te hebben (dachten wij al) maar verrekte spieren in zijn knie waarschijnlijk heeft ie gek gedaan in het land en is ie uitgegelden omdat het natuurlijk erg nat is in het land. dus met 3 weken box/paddock rust moet het weer goed komen *\o/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:28

Dat is fijn nieuws Lanouska! Hopelijk is het snel weer goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:09

Zo het is rustig hier :j
Hoe zou dat nou komen :+
Vanochtend alweer gewerkt en straks boodschappen doen, was erin doen, afwassen, stofzuigen en dan naar stal :D waar ik dan voor het donker niet meer vandaan kom denk ik haha.

Naaltje dat onder de trein gevoel had ik vanochtend ook %) maar na ff sudderen in mijn auto op weg naar school en diverse koppen koffie ging het weer aardig.

@Lanouska dus helemaal goed, het recreatieverhaal is van de baan? Tweespan is verrekte moeilijk vind ik dan :7 als het loopt lijkt het zo simpel maar als het niet loopt pffff dat is echt creatief met kurk in het kwadraat.
@Frensie fijn dat het wat dunner leek. Van prednisolon gaan ze trouwens ontzettend (vr)eten, wist je dat? Denk dat men daarom denkt dat het hoefbevangenheid in de hand werkt maar volgens mij komt het niet van het medicijn zelf, maar van die bijwerking van dat hongergevoel (en als ze dan op onbeperkt eten staan wat ook nog lekker gras is of zoiets kan dat misgaan).
@Tuc heb je ook foto's van je poown / aanspanning? Altijd leuk om te zien!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 13:36

@ vhu het zal niet meer een topsport paard worden maar de basis kan ie nog weer aan maar hij is nog steeds te koop