Las over opstandige pony's, 1 of 2 x enten per jaar. (eigenlijk is om de ca 9 maanden het beste heb ik ooit begrepen, maar ik doe t 1x per jaar

Ik heb de afgelopen 3 dagen niets gedaan met paarden, tenminste niet gewerkt. Ik vond het geen goed idee om met die erge kou en harde wind hun dekens af te doen om ze te laten werken. Echt veel te koud (voelstemperatuur lager dan -10) Morgen hoop ik weer wat te kunnen gaan doen, dan zou het weer boven nul gaan komen.
Amerigo blijft me verbazen. Drie keer per dag zalf in de ogen doen, je denkt dan van te voren: dat gaat lastig worden en hoe langer je er mee bezig bent hoe moeilijker het wordt. Ze worden er toch vaak wat flauw van. Maar niets is minder waar, hij lijkt door te hebben dat het helpt, want staat echt heel netjes stil. Gaat ook niet meer schrikken als ik zijn stal in kom (dat doet hij normaal ook, ook zonder zalf. Weet niet wat er vroeger met hem gedaan is, arme ventje. Ik kom sowieso weinig in de stallen als de paarden er staan. Poetsen enzo doe ik op de wasplaats, uitmesten doe ik als ze buiten staan of als het echt zo erg is dat ze 24 uur op stal zouden staan, dan zet ik ze ook op de wasplaats.)
Nou, ik ga mijn bed opzoeken.
Slaap lekker allemaal en hopelijk heeft iedereen morgen een heel fijne dag.