[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:51

dat is wel heel erg kinderachtig zeg!
heb je enig idee waarom ze dat doen en heb je ze er al over opgebeld?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:56

Ik heb de mails met het uitzendbureau bewaart en zal ik uitprinten mocht ik voor de 2de ronde langs mogen komen zodat het bedrijf kan zien dat ik het er niet bij liet zitten

Hallo,

Ik ben er zelf weggegaan in verband met drukte van school.
Ik heb hier de brief nog liggen dat ik ontslag nam.

Het ergste vind ik nog dat ik gisteren heb gesolliciteerd en hun als referentie opgegeven heb.
Ik vind het gewoon schandalig dat mensen je zo in het diepen kunnen gooien terwijl je altijd aanwezig bent geweest en er nooit spraken is geweest van akkefietjes. Een keer een misverstand van iets wat ik moest doen.
U kunt er inderdaad niets aan doen, dat begrijp ik ook.
Kijk is het waar als ze zoiets zeggen tuurlijk dat heb je het als medewerker gewoon verpest, maar waarom zouden ze mij een jaarcontract bij verlenging geven als ik dus zo slecht presenteer. Ik ben gewoon even helemaal sprakeloos.

Dit heb ik terug gemaild naar hun.. het bedrijf zelf heb ik niet gesproken, ik kan het dus ook wel vergeten bij een andere tuincentrum die dezelfde naam draagt maar een andere locatie. Jammer het beviel me goed!

Ik zou geen idee hebben waarom ze dit zouden doen :(
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 14-07-10 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:58

Gaan die snelsluitingen niet meer klapperen op je wagen ? Ik ken ze namelijk niet :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:09

Waarom zou het gaan klapperen? De strengen staan toch strak?
Sterkte met je sollicitatiegebeuren. Vreemd allemaal wat mensen kunnen doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:15

@Rivaldo, zouden ze je niet verwarren met iemand anders? Kan natuurlijk ook nog.
Ik zou proberen goed bij mezelf te blijven, niet in verwijtende toon praten / mailen (heb je nu ook niet gedaan hoor), want je schiet er helemaal niets mee op. Als je er boven staat / probeert te staan kom je juist heel sterk over bij dat andere bedrijf. Ze hebben je een verlenging van je contract aangeboden, dat zegt genoeg lijkt me. Ik denk dat er sprake is van een misverstand.

@Naaltje was een gaaf bakkie, RIP ;)

O ik ben zo lui :o heb zo de vakantie te pakken vreselijk.
Moet een artikel schrijven...moet eigenlijk deze maand af. Maar heb er zo geen zin in }:0

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:19

Ik denk het niet, want had daar weer een formulier ingevuld en op heden niets van gehoord (ander halve maand geleden ingevuld)

Inderdaad erboven staan zei het uitzendbureau ook. Ik ben wel een persoon wat dingen erg aangrijpt maar weet ook dat je verder moet en ik dit vast vaker nare dingen zal meemaken. Niet iedereen is namelijk altijd eerlijk.

Tine: ja hihi domme vraag ook van me inderdaad :P

Vandaag met tommy heel stoer langs de drukke weg gereden en echt in het verkeer. Stoplichten genomen en een flink rondje gemaakt met hem samen met millanka (manon) was super leuk en gezellig. Pony is super braaf, alleen van het terrein af gaan is soms nog een hell.

Daarvoor nog een rit met rivaldo gemaakt van 3 kwatier met 4 kids op de kar.. ook in volle galop gegaan, dat vonden de kids zo leuk :D Ze hadden allemaal een cap op, dat is bij mij verplicht als je als kind mee wilt :D ze hadden weer een picknickmand mee genomen en het was echt super gezellig :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:23

Ik merk wel dat die snelsluitingen (heb ik voor enkelspan) meer herrie maken dan karabijnhaken (die vind ik zelf makkelijker, heb ze voor tweespan). Ze rammelen toch wel iets hoor, ookal staan ze strengen strak.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:35

gewoon karbijnhaken? die kan je dan zeker niet onder druk openen of wel?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:54

Nope, dat niet. Maar ach dan zitten ze ook nog vast aan de disselriemen, en ik heb altijd een mes bij me. Ik zal je heel eerlijk zeggen dat als ik in het kanaal beland, ik niet weet of de pony's dat sowieso overleven, of ik daar nou wel of geen panieksluitingen aan heb. ze worden meteen naar de bodem getrokken. Bij andere 'ongelukken' is het misschien wel handig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:10

rivaldo, ik heb 1 setje snelsluitingen voor je liggen, moet ze even opzoeken, liggen in de bus...
weet alleen niet meer wat ze gekost hebben, ze zijn nooit gebruikt...
wat had je in gedachte?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:10

daar heb je ook gelijk in :P..
Ik wil eigelijk de shetties morgen in dubbelspan zetten, want morgen krijg ik kijkers voor mijn concourswagen.

Maar ik heb maar 1 setje paniekhaken en een tuig wat enkel daarmee gereden kan worden.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:15

Laura, Ik hoop echt voor je dat het een misverstand is. Veel sterkte.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:19

*\o/* Sil is voor de wagen geweest *\o/*

Sorry ben echt al een hele tijd niet meer in t topic geweest :o
En ook echt geen idee waar het allemaal overgegaan is! Eerst las ik wel steeds mee maar reageerde niet.. en toen begon ik ook steeds minder te lezen. Was ook zo jaloers op jullie!! :P
Maar nu kan ik eindelijk zelf ook aan de gang :D

Enne camera vergeten op stal dus nu geen foto of filmpje :+

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:37

@jenkins jeeiii :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:06

Leuk zeg dat hij voor de kar geweest is :D.. kan ook niet wachten wnr tum voor de kar loopt.. had toevallig vannacht gedroomt dat hij ervoor liep hihi

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:27

He Jenkins, super dat het zo goed gaat.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:49

super jenkins!! :D

@rivaldo; wat raar dat ze dat zeggen van dat bedrijf...

@vhu; niks RIP >;) de blokster blijft on the road :Dhij rijdt er nog prima om, en hij wordt sowieso gerepareerd als ik het goed begrepen heb :)
we hebben 'm nog zo kort :P

gisteren om 12u thuis.. Ik denk ddat mijn vent volgende week finaal instort..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:06

laura, wat raar zeg van dat bedrijf!

jenkins, wat super dat sil voor de wagen is geweest.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:08

jenkins, super zeg, dat is goed nieuws!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:45

pff murning!
heb al 4 nachten niet kunnen slapen, gaat mij nu wel echt opbreken.

heb helemaal geen fut om naar stal te fietsen, maarja het moet.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:21

@ Laura: wat belachelijk zeg van dat bedrijf, daar winnen ze zelf toch niets bij? :?
Wat betreft de snelsluitingen, bij mij klapperen ze niet, maar ik heb de kleintjes gekozen(maat small). Als ze groot zijn, is de kans wel groter dat ze gaan klapperen.

@ Jelleee: dat is toch net de bedoeling van paniekhaken/snelsluitingen? Ze moeten onder druk open gaan. Als je in een noodsituatie zit (er zijn wel meerdere gevaarlijke situaties buiten in het kanaal belanden, dat is al helemaal het uiterste) moeten je paarden/pony's zo snel mogelijk voor die wagen uit, meestal staan de strengen dan onder druk, dus is het toch handig met paniekhaken/snelsluitingen.
Voordat ik de paniekhaken had gekocht (vorige week), had ik de strengen rond de zweng gedraaid. Dit gaat ook gemakkelijk los, maar als er druk op de strengen staat hoef ik het niet eens te proberen... Vandaar dat ik paniekhaken heb gekocht.

Mijn vz-hafjes die in het tweespan staan, hebben zowel aan de strengen als aan de borst paniekhaken, zodat ze in een mum van tijd voor de wagen uit zijn.

@ Naaltje: autootje is inderdaad niet mis! Goed dat hij nog gerepareerd kan worden!

@ Jenkins: wat leuk dat sil voor de wagen is geweest! Snel foto's plaatsen hé?! ;)

Ik heb een bommetje rondlopen hier in de tuin :D Romeo heeft tijdens dat warme weer duidelijk al zijn energie gespaard om zich lekker uit te leven op een frissere dag. Vandaag is het hier keihard aan het waaien, en Romeo vliegt sneller als de wind door de wei (met bokkesprongen en de bijbehorende scheten :Y) )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:23

fotos maken SL! :D
het is inderdaad héérlijk weer nu! (en dan te bedenken dat ik vandaag niet naar stal kan... :\ )
ik voel me neit zo lekker, heb hoofdpijn.. maar moet vanmiddag en vanavond pakketjes rijden...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:04

Haha, die Romeo leeft zich uit :+
@Naaltje, dacht dat jullie hem niet meer lieten repareren, maar de liefde van de man voor zijn auto is onverwoestbaar :roll: mijn man is Alfa-gek en heeft jaren een oldtimer gehad...mijn god wat is daar veel geld ingegaan...maar hij was wel erg mooi 8-) op een gegeven moment was het ding echt niet meer te onderhouden en hebben we een hele duffe maar o zo degelijke VW Passat gekocht. Toen hij vervolgens een lease wagen mocht uitzoeken is de Passat heel snel weer aan de kant gezet en nu hebben we een super coole Alfa 159 sportswagon (en ik rammel rond in mijn oude VW Golf ;) ).

Vanochtend vol frisse tegenzin begonnen met het artikel en...het gaat redelijk onder het genot van koffie en veel chocola.
Durf het haast niet te zeggen...maar doe het toch. Heb ongelovelijk leuke pony aangeboden gekregen via mijn oproepje op bokt. Weet de vraagprijs nog niet maar als die nou een beetje redelijk is gaan we kijken. Zou een ontzettend mooi spangenootje van Alwyn zijn. Pony is 7 jaar, in enkelspan gereden, niet in tweespan. Gisteren overlegd met mijn instructeur maar volgens hem moet dat met een nuchtere pony geen problemen opleveren (hij helpt me dan wel :7 ).

Oja, zouden jullie eens wat foto's willen plaatsen van de verschillende paniekhaken/karabijnhaken etc? Heb ik een beetje beeld van hoe zoiets te bevestigen, mocht ik dat toch willen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:06

Marianne en Naaltje :(:)

Ik heb ook aan schoftje snelsluitingen, bij beide. Alleen op de broekriem niet. Die bestaan tegenwoordig ook, maar heb ik nog niet. Maar dat leer is wel veel dunner dan de strengen, dus in geval van nood wel gemakkelijker door te snijden met een mes.

Vanmorgen weer gemend met Amerigo. Toen ik klaar was wilde ik terugrijden naar de schuur (daar zit oog, waaraan ik hem vastzet aan halster om in en uit te spannen), maar het erf was inmiddels zo vol geworden (2 busjes met aanhangers, 2 losse busjes en een vrachtwagen met raam- en deurkozijnen; dat naast bouwkeet, 2 afvalcontainers, mestwagen, bouwmaterialen en mijn eigen bus. Best wel groot erf dus hihi). Kon niet meer met de kar bij de schuur komen. Tja, moest toch wel gaan uitspannen, dus maar (niet geheel verantwoord en zeker niet zoals ik het geleerd heb) op het pad uitgespannen, heel goed de leidsels vastgehouden en met 1 hand tuig van kar los gemaakt. Is goed gegaan gelukkig, brave pony.

Daarna R onder zadel gereden, ging fijn.

Morgen weer allebei mennen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:20

@VHU; we weten nog niet zeker of hij via de verzekering gemaakt wordt :) morgen komt de expert..
Snap dat hij 't doet.. Ding is gaaf :)) Ik zou er zelfs aan willen meebetalen, ben net zo gek als hij :D

Mijn eigen autootje staat nu ''gestald'' omdat ik daar niet meer mee mag rijden, ernstig he :P dat houdt in dat ik nu zijn autos gebruik, de schat :D

Tine; lekke zo'n brave pony :D wat een bedrijvigheid op je erf ;)

die snelsluitingen van mijn wagen zijn aan de zweng bevestigd
De tuigmaker heeft aan mijn strengen ogen bevestigd en zo klikken we dat vast/los :)
ik heb leren veters door het pinnetje van de snelsluitingen gemaakt, zodat je die op een groter stuk kunt vastpakken in geval van nood.