Ik ben Karen, 20 jaar..
Ben in het bezit van de volgende paarden:
Paulina van't Papenbroek ofwel Pauk
Haflingermerrie van bijna 15 jaar oud.
Ze heeft 11 april haar 4e veulen gekregen, een hengstje met de naam Aiden (van den Alsemgeest)
Paulien loopt vooral onder het zadel en enkelspan..
Dubbelspan met haar dochter kan ze ook maar is nog niet helemaal bevestigd.. Dit willen we wel binnenkort weer op gaan pakken
Paulien is afgelopen november Sport geworden door de VOPP test aangespannen af te leggen met twee tienen op haar cijferlijst!
Alonna
Haflingermerrie van bijna 12 jaar
Ze is nog drachtig en uitgerekend op 18 mei van haar 9e veulen
Ik heb Alonna nu 2,5 jaar. Ze is altijd fokmerrie geweest maar sinds afgelopen jaar hebben we haar beleerd voor de wagen.
Dit vind ze wel leuk maar op buitenrit ook nog heel erg spannend..
Als het veulen eruit is en ze is weer op conditie gaat m'n vader dressuurlessen met haar nemen zodat we een 2e VOPP kunnen gaan rijden.
Ze had namelijk een B-predicaat en we willen een A of AA voor het sport-predicaat
Amazing Kyra van den Alsemgeest ofwel Kyra
Kyra is het 1e veulen van Pauk en ook mijn 1e veulen..
Kyra heeft 1 april haar eerste kind gekregen en dit is een prachtige hengst met de naam Stitch (van den Alsemgeest)
Ook Kyra wordt bereden onder het zadel en vooral ook in het enkelspan
We gaan dus het dubbelspan weer oppakken.
Met Kyra heb ik m'n startkaart dressuur aangespannen, echter hebben we door de dracht nog niet veel kunnen rijden en gaan we haar vandaag weer voor het eerst voor de wagen zetten..
Met Kyra heb ikzelf op de nationale tentoonstelling gereden afgelopen augustus en daar werden we 4e van de enkelspan van heel nederland. Alonna werd daar 3e met een andere menner..
Kyra heeft ook de VOPP gelopen maar kwam net 3 puntjes tekort voor een A dus ook zij mag in de herkansing en met Kyra ga ik dus zelf lessen zodra Stitch oud genoeg is..
Orion
Orion is een 2-jarige haflingermerrie. we hebben haar met 6 maanden gekocht in oostenrijk.
We doen verder nog niet zo veel met haar, ze mag lekker groeien en af en toe nemen we haar mee naar een keuring
Aura van den Alsemgeest
Aura is de dochter van Alonna, ondertussen is ze 1 jaar.
Ook Aura mag lekker groeien en we hopen dat ze uitgroeit tot de prachtige merrie die ik in haar zie

Hassebas
Hassebas is m'n oude welshruin van 29 jaar (bijna)
Hij heeft in z'n jongere jaren in enkel dubbel en vierspan gelopen en was nogal succesvol, heb ik van horen zeggen
Bij ons heeft hij vooral onder het zadel gelopen en in het enkelspan
Nu is hij met pensioen en voedt de jonge paarden op die dat nodig hebben (Zoals Orion

Ik hoop dat ik hier gezellig mee mag kletsen want ik vind het aangespannen rijden echt onwijs leuk!
Groetjes Karen