[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:57

Wat mooi, Janouk; zou ook niet verkeerd zijn voor die Welsh oortjes! Zal vast mooi passen en fijn zijn qua verminderde druk.

Dank jullie wel; lekker ff bokken tussendoor.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:04

De stevigheid van de aansluiting kopstuk en 1e bakstuk is de uitdaging. Precies onder de rozet moet de verbinding stevig zijn en niet te dun leer worden. We hadden zelf al in zij eigen kopstuk zitten snijden, maar daarbij kwam het eerste bakstuk bijna los. Zo ligt het mooi, nu nog uitproberen in praktijk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:36

Werkt vast fijn..ik vlocht het kopstuk altijd vast in de manen..maar dat was ook niet echt ideaal.
Goed idee. :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:49

Janouk: ziet er mooi uit, hopelijk werkt het goed.
Ava hoe zijn de onderzoeken gegaan? En ik ben blij dat we toch iets voor je kunnen doen ook al is het niet veel
Bianca heel gaaf om daaraan mee te doen. Hoe is het met de hond?
Jeskim: schattig <3
Ips: balen is dat he, heb ik ook regelmatig. Tweede versie is dan toch een stuk beknopter }:0

Vandaag drukke dag, ondanks dat ik niet gewerkt heb. Vanmiddag had zoonlief spreekbeurt over paarden en als afsluiting had hij een verrassing voor de klas

Afbeelding

Zometeen maar weer verder met enorme waslijst aan klussen. Ben ondertussen ook op zoek naar oppas voor onze dieren tijdens de zomervakantie. Mijn ouders zouden dat doen, maar die ga ik daar nu maar niet mee lastig vallen. Valt niet mee om iemand te vinden, dus maar een oproep op fb gedaan. Heb ooit via paardenoppasservice iemand hier gehad, dat nooit weer. Je betaalt bakken met geld en dan heb je dus gewoon mensen die totaal geen verstand van dieren blijken te hebben.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:35

Sterkte met de onderzoeken Ava.

Wat leuk Tine. Wat zal je zoon trots zijn geweest.

Mooi kopstuk Janouk. Ik heb er 1 van imperial riding die ook ruimte achter de oren heeft. Fijn hoofdstel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:19

Vond je verslagen en foto's altijd erg leuk om te volgen Biancacoo jammer om je 'daar' te gaan missen. Wij facebookten eigenlijk als familie om elkaar wat op de hoogte te houden wonen zo'n eind uit elkaar, ook veel mensen in het buitenland, dan vind ik het erg leuk. En langzamerhand is daar jan en alleman bijgekomen :-) zo af en toe schoon ik de 'vrienden' op <<) Bedankt voor je complimenten over het filmpje van Piet :D

Twiggy <3 en Emas ziet er mooi uit hoor +:)+
Mooie oplossing voor Anton oortjes =:)
Ava ik hoop dat het vandaag te doen was voor je :+:
Bedankt voor de trailertips en het meedenken, top :)*
Tine hoe is het met je moeder? Oppas voor beestenboel, dat is idd niet eenvoudig...superleuke verrassing.
Gem zware weken.... heel veel sterkte |(

Ben bij Ollie geweest ze zag er goed uit, fijn om te zien. Ze zijn laatst met de wagen en Ollie ervoor de jongste dochter van school gaan halen, Ollie heeft meegedaan op de open dag met kinderritjes, pony is erg op haar plaats daar echt super. Ook grappig om Blondie ook weer te zien. Maar moest wel wat tranen wegpinken toen ik wegreed ben er nog niet over uit allemaal ...

Daarna doorgereden naar mijn ouders, zagen er stuk beter uit gelukkig. Vanavond extreem file pffff nu bijkomen op de bank :O

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 06:38

Goedemorgen,..
Beetje time-out op Facebook,..... zal vast weer teruggaan.....maar nu even pfff...
ava..Hoop dat het gisteren beetje is gelukt allemaal... :(:)
Tine, ..Hoe gaat het verder, wat superleuk dat Sam naar school mocht.
Vhu bij ollie en blondie geweest,...wat mooi dat ze het zo goed doen,...maar zal inderdaad best zwaar zijn om ze weer te zien.... :(:)

fijne dag allemaal...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:33

Bianca time out op fb. Gelukkig ben je hier nog wel!
VHU naar Ollie geweest. En die emoties zijn heel logisch
Gem sterkte

Met mijn moeder gaat het goed. Ze zit weer op de camping sinds gisteren. Daar is het rustiger dan thuis en het eerste deel van de revalidatie moet ze in het ziekenhuis doen waar ze was opgenomen (en dat was ook bij de camping). Mijn ouders waren helemaal verbolgen dat ik op zoek was naar oppas voor de dieren. Dat gingen zij toch gewoon doen.... Tja, ik wilde hun ontlasten, maar dat vinden ze dus niet nodig. Nou ja, ik heb vanmiddag en zondag gesprekken met mensen, dat laat ik toch maar even staan denk ik.

En ik heb geloof ik vandaag dan mijn allereerste dag dat ik niet gebeld ben voor werk. En dat is dan gelijk heel dubbel. Aan de ene kant fijn, want ben erg moe en heb nog heel veel klussen te doen hier, aan de andere kant ook een beetje eng. Want ja, wanneer bellen ze dan weer en zit ik straks zonder werk. Nu is dat gelukkig niet meer zo erg, omdat manlief nu een mooie opdracht in Zaandam heeft. Maar toch.

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:39

Oeh effe een dagje extra vrij Tine,...invaller op scholen is volgens mij altijd vraag naar...als ze je nummer hebben en het bevalt....bellen ze je vast snel weer...
fijn dat je moeder goed gaat ! En lekker rustig op de camping, goed geregeld,.. Misschien vinden ze het juist een leuk utje om bij jullie op te passen...ik vind het voor de honden ook altijd vreselijk moeilijk om oppas te vinden......

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:54

Nou gelukkig maar Tine. En school zou ik me totaal geen zorgen over maken, alleen is nu wel de tijd van afronden, oudergesprekken, sportdagen en excursies dus inval zal richting zomer minder worden. Geloof mij maar tussen herfstvakanties en mei zit je standaard helemaal vol :list:

Time out gelukkig geen vertrek van *-:) Biancacoo

Ollie is voor mij heel speciaal :* maar ze is doodongelukkig als ze niet elke dag iets kan doen dus dit is super fijn huis voor haar maar als ik haar koppie zie bleh.. ;(
Maar goed is niet anders.
Piet en ook Ber zijn zeer gelukkig op de wei en maakt totaal niet uit als ik een dag of twee dagen niet kom denk dat het zelfs beter is, Piet rent weg id wei als hij elke dag moet werken haha }:) dus dat past veel sterkte beter bij mijn huidige situatie.
Nou kopje koffie erbij :9k en iedereen maak er wat van vandaag :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:27

Pff ik werk voor 3 organisaties. Maar een (de eerste waar ik begon) is echt hopeloos. Moet steeds achter mijn geld aan. Iedere keer weer geven ze de verkeerde schaal door aan de schooladministraties en het wordt zo laat doorgegeven, dat ik steeds pas 2 maanden erna wordt uitbetaald. Een organisatie heb ik pas 1 keer voor gewerkt, dus daar valt nog niets over te zeggen. En de derde organisatie betaalt super snel en in het begin 1x een foutje, maar dat werd direct hersteld.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:31

Ben benieuwd wat voor project je man in Zaandam heeft Tine :)

Wat een bagger weer zeg! Hopelijk is het morgen mooier, dan ga ik met Keet bij Dennis op bezoek :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:54

Het staat nu ook op FB, dus kan mijn hart nu wel een beetje luchten hier.
Ons neefje van 22 jaar is gisteren overleden. De regisseur van zijn eigen leven; vorige week heeft hij de knoop doorgehakt. Zondag hebben we afscheid kunnen nemen, dinsdag een kaart gestuurd zodat hij die op de laatste volle dag van zijn leven nog zou krijgen. Hij leed aan een ernstige vorm van de huidziekte EB, ook wel "vlinderkinderen" genoemd. (Voor wie wel eens RTL Late Night kijkt: B.or V.erkroost is daar geregeld als gast en heeft dezelfde ziekte, maar bij hem gaat het iets minder snel)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:11

Gem schreef:
Het staat nu ook op FB, dus kan mijn hart nu wel een beetje luchten hier.
Ons neefje van 22 jaar is gisteren overleden. De regisseur van zijn eigen leven; vorige week heeft hij de knoop doorgehakt. Zondag hebben we afscheid kunnen nemen, dinsdag een kaart gestuurd zodat hij die op de laatste volle dag van zijn leven nog zou krijgen. Hij leed aan een ernstige vorm van de huidziekte EB, ook wel "vlinderkinderen" genoemd. (Voor wie wel eens RTL Late Night kijkt: B.or V.erkroost is daar geregeld als gast en heeft dezelfde ziekte, maar bij hem gaat het iets minder snel)

Wat een verschrikkelijke ziekte is dat zeg :(:)
Wat mooi dat hij zijn eigen afscheid heeft kunnen regiseren en jullie afscheid van hem kunnen nemen.
Heel veel sterkte :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:28

Oh, dat is idd vreselijk; ik dacht dat Bor jouw neef was... Sorry, altijd verkeerd begrepen, dus.
Alle respect en ben blij dat deze mogelijkheid er is; ondraaglijk, continue lijden, zonder uitzicht op ook maar enige verbetering; eens is het klaar; heel veel sterkte, Gemma!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:43

Gem.....wat een naar bericht....ik heb rtl idd gevolgd over deze rotziekte. ...heel veel sterkte voor jou en de familie...
Heel heftig zo met alle regie in eigen handen....ben er stil van... |(
Sterkte.....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:55

Gem heel veel sterkte. Wat knap dat hij dit zo heeft gedaan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:22

:(:) Gem. Zo verdrietig. Nare ziekte.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:28

Ik ken de hele ziekte niet. Net ff gegoogeld. Jeetje dat is echt erg als je dat hebt.
Snap je neef dan ook. Maar poe wel heftig.
Sterkte.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:38

Bij mijn neef ging alles vanaf zijn geboorte heel snel. Op google zie ik kinderen die ondanks de blaren met blote armen en benen kunnen lopen. Mijn neefje ken ik niet anders dan in mummieverpakking, waar de toppen van zijn vingers uitstaken. Hij had vrijwel geen huid meer. Zijn gezicht was eigenlijk nog het best. Alles vergroeid doordat de huid niet meer rekt. Er is de afgelopen maanden een film gemaakt over die ziekte, waarin neef ook te zien is. Weet niet in wiens opdracht en of de film ook openbaar komt. Ik denk te vergelijken met de docu "The boy whose skin fell off"
Laatst bijgewerkt door Gem op 20-05-16 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:44

Krijg er kippenvel van |(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:49

Afschuwelijke ziekte en wat een dapper mens jouw neef Gem... heel veel sterkte voor jullie allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:54

Ik kende het ook niet en even opgezocht. Vreselijk!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:31

Heftig Gem. Sterkte.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:35

Tine mbt dat betalen ik had dat ook altijd bij één hogeschool duurde soms wel 3 maanden, als eerste liet ik altijd hun opdrachten schieten als er iets anders was. Maar kan me voorstellen dat je dat nu nog niet durft.

Net heerlijk gewerkt met Piet en Ber. Beide grondwerk met veel rek-en strekwerk. Vooral Ber wordt daar erg relaxed van <3
Kamers vd B&B zitten vandaag tm volgende week weer in wisselende samenstellingen helemaal vol dus we kunnen weer aan de bak. Mensen uit Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Zweden en een dag Nederlanders :)F