[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 19:37

Er was trouwens ook een fb pagina waar je landelijke men wedstrijden kon promoten had aardig wat volgers misschien een idee?

Idd linsa wat behoorlijk oliebol van je koffer

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 01:00

Jammer eigenlijk dat Endurance en Mendurance niet samen gaat, makkelijker met organiseren ook en is misschien ook rendabeler voor de organisatie?? en ook meer reclame voor Mendurance

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 06:55

De mendurance en endurance werden tot voor redelijk kort geleden wel samen gereden. Hier schenen problemen mee te zijn. Nanda, Nicole en Bianca zullen dit misschien wel uit kunnen leggen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:33

Het is maar een paar keer gebeurd op dezelfde dag, vaak vooraf of na de endurance. Gesproken is toen het door elkaar te laten starten of zodanig dat ze elkaar ook nog tegenkomen (in Duitsland gebeurt dat nl wel). Dat gaf al 'gedoe' vanuit het endurance-kamp. Waardeloos en stom vond ik dat.
Het gezamenlijk organiseren met een SGMW zou ook al veel schelen qua organisatie van de veterinairen en stuk vrijwilligers.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:07

Koffer stond gisterenavond ineens weer voor de deur! Heerlijk :D

De pony's zijn nu op dieet. Ze staan nu 's nachts (van een uur of 7) tot 's ochtends (variabel) op de paddock apart en overdag op de weide. Ze krijgen wel gewoon hooi bijgevoerd.
Sabrina is echt veranderd vind ik. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Het is voor allemaal even wennen natuurlijk :D

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:01

VanHuisUit schreef:
Het is maar een paar keer gebeurd op dezelfde dag, vaak vooraf of na de endurance. Gesproken is toen het door elkaar te laten starten of zodanig dat ze elkaar ook nog tegenkomen (in Duitsland gebeurt dat nl wel). Dat gaf al 'gedoe' vanuit het endurance-kamp. Waardeloos en stom vond ik dat.
Het gezamenlijk organiseren met een SGMW zou ook al veel schelen qua organisatie van de veterinairen en stuk vrijwilligers.

ja zoiets heb ik ook eens gehoord, maar de endurance rijders die ik er naar vraag zeggen er geen problemen mee te hebben, jammer eigenlijk toch?

De eerste Mendurance wedstrijd die ik eens reedt (zeker 12 jaar geleden denk ik hoor) dat was de peelrand, reedt toen wel alles bij elkaar was hardstikke leuk eigenlijk

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:26

Ik ben er destijds mee bezig geweest want die paar combinaties zijn best in te voegen in een endurance wedstrijd maar er waren maar een enkele persoon die hoog endurance rijden die er tegen waren. En dat terwijl ik toch heel wat menners voorbij heb zien komen als ik stond te vrijwilligen op een endurancewedstrijd (en daarbij ook de huifkarren met toeristen die voor het eerst in hun leven een paard van dichtbij zijn)

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:16

Napie schreef:
Ik ben er destijds mee bezig geweest want die paar combinaties zijn best in te voegen in een endurance wedstrijd maar er waren maar een enkele persoon die hoog endurance rijden die er tegen waren. En dat terwijl ik toch heel wat menners voorbij heb zien komen als ik stond te vrijwilligen op een endurancewedstrijd (en daarbij ook de huifkarren met toeristen die voor het eerst in hun leven een paard van dichtbij zijn)

ja zonde toch?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 12:49

Vind ook dat het samen moet kunnen gaat bij de vierdaagse ook prima

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 12:53

Linsa wat fijn dat je bagage weer terug is alles er nog in?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:36

Klopt dat er maar een paar op tegen waren. En ik vind het dus heel raar dat het alleen door die paar figuren gewoon niet doorgezet is. Plus dat die paar die erop tegen waren vrijwel altijd lange 2 of 3 starten of 4. Bij een wedstrijd waar je alleen k1 en k2 hebt zie je ze vrijwel nooit. Dat zouden dus prima (m)endurance wedstrijden kunnen zijn.

Het zou ook prima na elkaar kunnen. Dat je de k2 om 8.00 uur laat starten (endurance) en dan de k1 vanaf 8.30 uur, menners in de middag. Komen ze elkaar ook niet tegen (want dat werd vooral gezien als 'gevaarlijk'). Of omgekeerd. In de zomer is het toch tot 21.00 uur wel verantwoord om buiten te rijden dus je kunt zelfs andere marges aanhouden (mits je genoeg vrijwilligers hebt die ook later op de dag willen).

In mijn ogen is waar een wil is absoluut een weg maar de endurance vereniging, mede vertegenwoordigd door een paar van de 'tegenhouders', wil niet dus is er geen weg, helaas.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:44

Laura, alles zat er nog in gelukkig! Inclusief beschimmelde leverworst :=

Maar dat besluit van de endurance vereniging om geen mendurance tegelijk plaats te laten vinden, is dat al 'oud'? Anders zou er misschien een nieuw olan voorgelegd kunnen worden?

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:07

Ik kreeg vanavond bericht dat de mendurance in Onstwedde niet doorgaat wegens te weinig deelname. Ik zou er eigenlijk gaan vrijwilligen. Zo jammer voor Jos en Agnes dat hun 10de editie niet door kan gaan.
Ik moet zeggen dat de deelnemers aantallen dit jaar wel dramatisch zijn.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 23:22

Da's jammer van Onstwedden zeg.
Ik heb vandaag mijn standaard rondje gedaan, maar het eind was niet zo standaard. Ze zijn bij ons de straat opnieuw aan het asfalteren en ik men over het fietspad. Komt er zo'n vrachtwagen achteruitrijdend om pal naast Alex zijn asfalt te droppen. Pony schrok wel, maar bleef bij me(deed galop in stap snelheid). Ach, went ie daar ook aan :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 06:56

Het is goed balen dat hij niet doorgaat. Ik moet wel zeggen dat het de minst aantrekkelijke wedstrijd is om te starten. Het is voor ons Super ver, daarnaast is de route saai die gereden moet worden en met de prijsuitreiking is er elk jaar een fles wijn en alleen voor degene die eerste is. Wij hebben er heel veel kosten aan, zeker 250 euro om te starten. Twee tanken benzine, startgeld, overnachten etc. Dat hebben we voor andere wedstrijden ook maar daar hebben we uitdaging in de routes en zit er heel veel moeite om mensen iets leuks mee te geven als je er prijsje hebt gereden. Dat klinkt misschien raar maar wij vinden het Super leuk dat je dan een leuk aandenken hebt. Dit jaar hebben wij er dan ook voor gekozen om een concours in kaatsheuvel te starten en mendurance Hellendoorn.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 07:39

Jammer dat de wedstrijd niet door gaat voor ons inderdaad ook te ver.

Gister heerlijk wat kilometers gereden na maanden vrijwel niets doen. Ronde van 22 km snelheid van de wedstrijden wat we haalde was het niet maar we moeten ergens beginnen. Genoten!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:43

Fijn dat je de draad weer hebt opgepakt Rivaldo. Ik vind het, ook na al jaren endurance erg leuk als je een leuk aandenken krijgt. Bij Ysselsteijn hebben ze bijv altijd van die stalplaatjes. Plaatje met logo, jaartal erin. Hartstikke leuk. Bewaar ze altijd :o
Afgelopen editie Kootwijkerbroek hadden ze niets -O- naja een pen. Vond dat echt een tegenvaller. Vorig jaar hadden we bijna overal een emmer met meer of minder inhoud (proefzakjes doen het ook altijd goed, of gewoon bonnen voor iets, tegen korting) :') echt grappig. Op een gegeven moment zag je iedereen met die oranje emmers lopen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 22:33

Inderdaad een emmer altijd leuk!

Ja we hebben de smaak te pakken vandaag meer dan een uur op de weide gereden lekker dressuur gereden met rivaldo en Tum er achter. Morgen ga ik een buiten rit rijden met een vriendin.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:45

Jammer dat Onstwedde niet door gaat. Er was ook weinig info over geweest. Normaal komt er wel een mailing of iets dergelijks. Onstwedde was in 2007 mijn eerste wedstrijd en ik heb nog elk jaar daar meegereden of gegroomd. Ik vond de route altijd wel leuk. Als je altijd in de bossen rijd, is de polder een welkome afwisseling.

Ik ben inmiddels verhuisd naar een klein dorpje in het buitengebied van Boxtel. Drie hele drukke dagen achter de rug maar alles is nu wel zo goed als ingericht en op zijn plaats. Heerlijke landelijke sfeer hier. 'S morgens wakker worden met het geluid van de volierrevogels, hanen en balkende ezels.

Ik had vorige week een land geregeld. Was helaas wel iets te ver van het bos af voor mij. Maar zittend bij de notaris voor de aankoop krijg ik van onze verkoper een telefoonnummer van iemand 5 huizen verder. Dinsdagavond daar mee afgesproken en meteen een avondvullend programma gehad. De pony's kunnen daar staan en komen in een wei met schuilstal samen met drie shetlanderdames. En voor een prijs....ik stond te klapperen met mijn oren. Helemaal happy nu. Wordt echt genieten. Volgend weekend gaan ze over

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:40

Wat geweldig Napie. Boxtel en omgeving vind ik erg mooi. We brengen onze hond(en) er altijd naar een pension (aan de Luissel, het Luisselshof) dus ken het gebied een beetje.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 08:21

Wat Super fijn nanda!

Vorige week 47 km gemend en ook nog 1,5 uur gedressuurd in vier dagen. Echt super genoten. Deze week zal het niet zoveel kilometers zijn ik moet 6dagen werken en vandaag komt mijn pa mij helpen met een dag klussen.

Woensdag wel kunnen rijden 40 min buiten rustig aan gereden en daarna nog half uur gedressuurd. Ik heb mezelf echt van de bank moeten sleuren om toch te gaan, maar blij dat k gegaan ben.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:44

Ik heb Moos gisteren voor de eerste keer na mijn werkvakantie weer voor de wagen gehad. Hij was erg fris en kijkerig, had superveel zin :D . Heerlijk om de draad weer op te kunnen pakken.

Napie verhuisd naar Boxtel!

Ik moet een familieweekend plannen volgend voor jaar, ergens tussen april en eind juni. Weet iemand van jullie op welke data er mendurance-wedstrijden zijn?

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:59

Nanda een goede verhuizing gehad, en de pony's ook een nieuw plekje straks! Heerlijk!

Hier van de week weer voor de eerste keer sinds hele lange tijd dressuur gereden in de bak. Meneer was het nog niet vergeten, en zeker voor herhaling vatbaar. Goede afwisseling ook met het buiten rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:03

Altijd goed die afwisseling :j
De officiele kalender wordt altijd in februari bekendgemaakt Gem.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:15

Kleine aanvulling, meestal staat op de site van Ysselsteyn al aangegeven wanneer het in maart is. Dit is de eerste wedstrijd van het seizoen. In mei is meestal Wateren maar dat weet Nanda beter. In juni is Etten-Leur meestal.