[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:23

Zonde dat dat programma niet wordt verbeterd...
Je zou toch anders verwachten van zo'n grote organisatie..

@janouk; fijn dat balou zo goed gaat!

Afbeelding

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 08:24

Biancacoo schreef:
Janouk, fijn dat het zo goed geneest ! Jullie hebben niets meer van de eigenaresse van die andere hond gehoord ?
Ik hoop dat baloe geen hekel aan andere honden heeft gekregen ...

T'is fris buiten...

Nee, het nummer van de beste mevrouw was vals. }> Jammer dat je als eigenaar geen verantwoordelijkheid neemt. Gevaarlijk met dit soort honden (cane corso) die kunnen wel een stevige eigenaar gebruiken.

Ik weet nog niet hoe Baloe reageert op andere honden. Ik laat hem hier in de polder uit nog, omdat ik bang was dat in het spelen de krammen eruit zouden gaan of de wonden open zouden barsten. Van de week eens met ze naar het bos, als alles goed dicht zit en de wonden rustig blijven.

Je zal trouwens zo'n paard hebben, ben je mooi klaar mee. Tijd voor een extra draadje spannen over het handvat
https://www.facebook.com/photo.php?v=10201606382934727

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 08:36

Waardeloos janouk, dat soort mensen...
Haha..onze vamor deed dat ook, overal hekken ipv draadjes. En zo'n veer boven het hek.
Die durfde hij niet open te maken, want dan spring die alle kanten op.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 08:43

Goedemorgen

Bianca/Janouk: grappig filmpje.... tenzij je zo'n paard hebt natuurlijk
Aks: mooie foto. Wat kan jij heerlijk buitenrijden zeg. Daarvoor moet ik toch echt eerst een stukje op pad met de auto.

Heb gisterenavond nog maar een mail gestuurd naar de knhs. Ik kan steeds een paar minuten werken in het programma en dan loopt het weer vast. Vreselijk frustrerend. Ze doen er vast niets mee, maar goed, heb ik mijn best gedaan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:11

Ik ben een beetje stil... pony prisca weer ineens erg slecht. Vanmiddag da voor haar

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:23

Sterkte ips!

@janouk, ik vind het wel zonde dat je op het ras terug blijft komen. Het was een hond die aanviel, niet een ras..

Dat valse nummer etc. is gewoon triest.. Hier vorige week ook de hond gebeten, gat erin. Dierenarts, antibiotica. Maar mensen zijn daar vaak gewoon voor verzekerd... Dus als ze dan niet zo krampachtig doen en gegevens uitwisselen en hun verzekering bellen... Scheelt de eigenaar van de kapotte hond in elk geval kosten..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:19

Ips: heel veel sterkte
Aks: ben het wel met je eens. Cane Corso en soortgelijke rassen zien er wellicht wat gevaarlijk uit, maar je wilt niet weten hoeveel problemen ik in het verleden al heb gehad met Labradors en Jack Russels

Nou, ik ga hier maar weer eens aan de slag. Ligt een stapel klussen op me te wachten. Vanmiddag komt de hoefsmid ook nog. Hij moet ook de geiten even nakijken. Er is er in ieder geval 1 met een rare lange teen. Maar ja, zie die beesten maar eens te vangen en vast te houden met maar 1 werkende hand. Pfff, wordt een uitdaging.

En dan eind van de middag mag zoonlief voor de eerste keer naar djembeeles. Ik ben heel benieuwd.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:54

Hier in de straat een duitse herder en rottweiler die echte mietjes zijn haha. Maar een vriendin heeft een cane corso die dus echt niet met andere honden kan. Onze bouvier is geen mietje. Zondag weer door het schrikdraad heen naar de schapen. Misschien is ze ergens anders wel beter af. Maar ze is verder zooo lief!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:13

Ips, veel sterkte met Prisca....wat is er met haar op dit moment ?? duim voor haar !
Die bouvier heeft een harde kop als die door de stroom draad heen gaat, niets ergs met de schapen gebeurd ips ??

Tine, ik hoop dat je nuttig advies krijgt, als antwoord op je email van de knhs..maar vrees het ergste.. !!
leuk djembeeles, ik heb dat hier eens geregeld voor de hele school, was superleuk !
en succes met de geiten en de hoefsmid.

Ach ja...verschillende honderassen..
Ras zegt niet altijd wat, maar idd een cane corso heeft wel een heel duidelijke consequente baas nodig, die soms erg sterk in zijn schoenen moet staan, maar dat geld eigenlijk voor alle rassen !
Ik ken nota bene een golden retriever die uitvalt naar andere honden....en die staan daar ook niet om bekend..verder heel lieve en goed opgevoede hond..en een duidelijke baas..
Het is echt te triest voor woorden dat de mensen na het incident met Baloe te laf waren om contact te houden, en te laf zijn om hun verantwoordelijkheid te nemen..maar je kunt er helaas niets aan doen.

Schitterende foto's Aks..kan ze nu pas echt goed zien..haha..op telefoon werkt dat niet zo goed..

Voor wie het interessant vind..wat mushertaal....haha.. }:0
Ik ben net terug van een heel fijne trainingsronde..ze lopen als een trein..vandaag iets korter rondje gedaan, ongeveer de lengte van de wedstrijd die we nog mee gaan doen in februari.
6,9 km afstand, gemiddelde snelheid vandaag was 23,98 km per uur.....2 maanden geleden liepen we nog 18 km per uur gemiddeld op afstand van 4,5 km, dus ze zijn flink sterker geworden en hun uithoudingsvermogen is ook goed verbeterd.
Als ik nu een gemiddelde wil van 18 km per uur, dan kunnen ze een afstand afleggen van ongeveer 10 km...dus ik ben trots op ze, ..en blij dat mijn trainingsschema goed lijkt te zijn.
Dat is lastig, er is niemand in de sledehondensport die je verteld hoe je ze moet trainen..ik houd maar een beetje atletiek training aan, dat werkt goed.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:18

Mooi om te lezen dat het trainen met de honden zo goed gaat!
Mag je op een wedstrijd L in de hobby laten starten of moeten ze echt b starten?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:19

@tine; ja, dat buitenrijden hier is inderdaad wel heel fijn :) Ik denk dat ik hemelsbreed misschien 3 km van stal vandaan ben geweest gedurende heel de rit :)

@ipsilonka; de boef is een boef dus :=

@biancacoo; het klinkt als een heerlijk snel rondje zo! :) Gaaf hoor! Ik blijf erbij dat ik het heel interessant vind :D

Zo, ik heb net mijn toekomstige slaapkamer geschilderd. Recht uit bed maar gedaan, nu is 't mooi af en kan ik de rest van de dag spenderen aan andere dingen :)) Hoop dat pa het goed genoeg vindt :))

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:22

De boef is echt een boef. Maar soms zo de weg kwijt in de vrijheid zeg maar. Ze heeft de schapen niks gedaan. Maar die schapen waren ook echt niet bang. 1 liep recht op haar af om een kopstoot te geven. Geniaal. Maar je weet t niet. De kat en konijnen in de tuin zijn ook niet veilig voor haar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:25

Ips: volgens de knhs mag je zelfs ZZ starten in de hobbyklasse, echter geen hond die dat doet. Bij onze wedstrijd mag het, maar ik denk dat er wel secretariaten zijn die het niet willen. Gewoon proberen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:25

Wij hebben zo een dwergschnauz gehad.. Die was werkelijk geweldig als ie onder appèl stond. Bijna slaafs.
Dat kon hij dus ook los van de riem.
Maar verslapte je dan een halve seconde, dan was meneer pleite, en die kwam dus ook écht niet uit zichzelf terug, die kon je gaan zoeken, om 'm dan een paar km verderop te vinden... Needless to say dat dit 2x is voorgekomen en de hond daarna dus maar niet los kon ;)

Wij noemden dat een hond met een middelvinger _O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:34

Bedankt tine!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:35

Aks: haha...ik heb hier 4 honden met een middelvinger..hahahaha..... _/-\o_daar zijn het husky's voor..
als het niet nuttig is..doe je het niet..

maar moet zeggen..met harnass aan..zijn ze heel anders..dan gaat de knop om..al zal ik ze nooit los kunnen laten, maar..dat vind ik geen probleem..
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 21-01-14 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:37

Wat mooi dat je trainingsmethode aanslaat Biancacoo! +:)+ Altijd leuk om de vooruitgang over een bepaalde periode te zien.
@Ips sterkte!
@Ips/tine zoals jullie het omschrijven, klinkt het bijna als HC starten (al heb dan wel een startkaart).

Ik heb het sowieso niet echt op honden (niet zulke leuke ervaringen ermee), dus zal mij niet in de opvoeddiscussie mengen. ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:56

Chips, organisatorisch probleempje nu. Ik heb met de smid om half 2 afgesproken. Hij is er nog niet, dus ik bel, heeft hij er zelf half 3 van gemaakt. Ik ben even NIET blij. -O-

Sowieso omdat alles nu een uur extra op stal staat, wat vooral voor de geiten niet fijn is. Dit vinden ze nl echt niet leuk, staan te bibberen van angst/stress. En ik moet om kwart voor 4 weg.

BAH ;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:13

@Ips: heel veel sterkte :(:), hopelijk knapt ze snel weer op.

@Tine: wat vervelend :(:) . Ben benieuwd hoe het je zoon bevalt.

@Biancao: goed bezig in de training!

Oeh, hier te lang gekletst, hele planning in de war :o :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:21

avaluna schreef:
Oeh, hier te lang gekletst, hele planning in de war :o :o

Zo herkenbaar _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:47

Hoop dat het lukt met de geiten Tine, wij zetten vroeger de schapen altijd gewoon op hun kont en dan dat ze met rug tegen je aan leunen, op een of andere manier accepteerden ze dat weet ook niet waarom.

Grappig dat je uit de voeten kunt met de atletiek loopschema's Biancocoo en wat gaan ze dan snel vooruit eigenlijk! Sneller dan de meeste mensen :))

En tja, hier in de stad lopen nogal wat bull achtige honden rond en eerlijk is eerlijk, ik heb met mijn honden nog nooit aanvaringen gehad met van die bullen / cane corso's of wat dan ook. Maar des te meer door dat kleinere zogenaamd schattige grut. En zowel Wis als Mies zijn een aantal keer flink achterna gezeten als pupsels door zogenaamd grappige labradors, van die bulldozers, dan werden ze ook geplet en omver gelopen echt heel naar. Mies is zelfs een keer in de vijver belandt door zo'n }:) actie.
En tja... iedere hond is slachtoffer van zijn of haar opvoeding helaas...

Vandaag weer geen pony's gezien -O- gewoon gewerkt, wil zo huis nog beetje cleanen :o boodschappen doen, honden uitlaten en zoonlief ophalen bij vriendje.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:10

@aks
ik heb niets tegen het ras, hoor en zelfs niets tegen deze hond. Ik had het over de baas. Misschien niet duidelijk omschreven.
Ik schreef alleen dat dit ras een stevige consequente baas nodig die verantwoordelijkheid neemt voor de hond.
In ieder geval een stuk stevigere verantwoordelijkere baas dan een eigenaar van een chihuahua, zo'n chihuahua maakt nu eenmaal minder schade. Hoewel die kleintjes vaak onhandelbaar gemaakt zijn, doordat ze zo door en door verwend worden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:17

Eens hoor Janouk, als die doggen/bullen gaan bijten heb je echt een enorm probleem.
Heftig hoor, wat jullie is overkomen, gelukkig zoals het nu lijkt heel goed afgelopen. Hoop dat Balou er psychisch geen schade van heeft. Onze Mies haat bijv labradors :') Wiske probeert ze te vermijden :+

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:29

Pfff, de hel is back. Ik kan wel janken. Arme poownie.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:37

Ipsilonka schreef:
Pfff, de hel is back. Ik kan wel janken. Arme poownie.

Oh jee wat is er?