[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:11

lekker tallechie dat het beter gaat!! hopelijk blijft dat zo :)

rivaldo wil een weekje naar de veluwe

vriendje kwam om 11u pas thuis.. auto is flink geraak (heb het niet gezien) maar we zijn bang dat hij niet gemaakt gaat worden...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:35

Heeft er iemand toevallig een setje snelsluitingen voor de strengen over? (eventueel 2 setjes?)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:31

@ Laura: ik weet niet of iemand een setje snelsluitingen over heeft, toch niet als ze zo veel kosten als ik ervoor heb betaald vorige week! Één snelsluitinkje kost 35 euro, ik heb er dus 70 euro voor moeten betalen :? In de paardenshop zeiden ze: "Er zijn wel goedkopere versies, maar als je écht veilig wilt rijden, moet je die van Sprenger kopen, dat is de enige mogelijkheid als je kwaliteit wilt."
Ik vind 35 euro toch wel veel voor een "stom" stukje staal.

Jammer trouwens als het niet bij ons in de buurt is, was wel leuk geweest om je eens te ontmoeten :D

@ tallechie: wat super dat de les weer goed ging, hopelijk gaat het onder zadel ook zo goed!

@ tine: ik wou vandaag ook een ritje gaan maken, maar mijn schoonbroer zei net dat het vandaag verschrikkelijk gaat worden, dat we zo erg nog niet gehad hebben dit jaar. Nu blijft nog de vraag of hij gelijk heeft...

@ Naaltje: als je vriendje maar niets heeft...dat is denk ik toch het belangrijkste. Mijn schoonbroer heeft vorige week ook een ongeval gehad toen hij terugkwam van zijn werk. Hij stak een auto links voorbij op de autostrade, die andere chauffeur was met zijn gsm bezig dus hij lette niet op de weg. De andere auto wijkt uit naar links en mijn schoonbroer zat met zijn auto gekneld tussen de vangrails en die auto die hem aanreed. Lijkt me wel schrikken als zoiets je overkomt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:16

Ik ben zo sprakeloos op dit moment.. Wat een bedrijf wel niet kan aanrichten met leugens!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:46

@SL dat is ook zo hoor :D hartstikke blij dat hij niets heeft :) maar hij maakt zich zo druk om de auto.. We hebben 'm net een maandje op de weg, 't was onze ''hobby-recreatie-auto'' en nu moet je gewoon huilen als je 'm ziet :o

@rivaldo; what's up? :(:)

net laten taxeren, schade 1200 euro.. weet niet of ze dat nog repareren :\

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:02

laura, wat is er aan de hand?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:03

hai!

zag leuke plaatjes voorbij komen van een kale poown! :D

tallechie weer lekker aan het rijden!

rivaldo richting drenthe en lotte richting veluwe als ik het goed onthouden heb...

ik heb volgens mij nog een paar snelsluitingen liggen die we niet gebruiken, omdat die aan de strengen moeten ipv aan de wagen, die wil ik wel verkopen als je interesse hebt...

naaltje, sterkte ermee...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:18

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:36

oeps, ik hoop dat het ons net als afgelopen keer weer aardig voorbij gaat...

gelukkig heb ik al gereden, al was het ontzettend warm...

net onder de douche geweest en zo richting kapper, dat moet nog wel lukken voor het noodweer... :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:38

ik ga zo ook gauw naar stal :) wist niet dat er noodweer kwam, had het ook gehoord, dus dacht geef 't verder door ;) :))

het is echt benauwd..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:17

@ Laura: wat is er aan de hand??

@ Naaltje: dat is heel wat geld om te laten repareren!

@ Nouvel: dat heb je helemaal goed :)) Ik vertrek komende woensdag (vandaag over een week dus) naar de Veluwe en zondag (de 25ste) keren we terug. :):)

Wat bedoel je met "omdat die aan de strengen moeten ipv aan de wagen"? De snelsluitingen die ik heb zitten zowel aan de strengen als aan de wagen :Y) (wat me best wel logisch lijkt, als ze dienen voor aan de strengen te bevestigen, moeten ze toch ook aan de wagen vast zitten... Of hebben we het over andere snelsluitingen?)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:52

[quote="sander_lotte
Wat bedoel je met "omdat die aan de strengen moeten ipv aan de wagen"? De snelsluitingen die ik heb zitten zowel aan de strengen als aan de wagen :Y) (wat me best wel logisch lijkt, als ze dienen voor aan de strengen te bevestigen, moeten ze toch ook aan de wagen vast zitten... Of hebben we het over andere snelsluitingen?)[/quote]

hahaha, dat dacht ik ook al. Maar je hebt wel 2 soort. Bij Amerigo zitten er ogen aan de uiteinden van de strengen en de panieksluitingen zitten vast aan de kar. Die blijven ook aan de kar zitten als ik tuig losmaak. Bij Rembrand heb ik panieksluitingen die via een gesp aan de strengen vastzitten. Die klik ik dus steeds vast en los aan/van de kar en blijven aan de strengen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:03

wat is dora een knapperd geworden zeg! wat een haar nog wat eraf kwam.
vanmorgen maar een ritje onder het zadel in het bos gemaakt,korte broek aan want ik wilde ook wel eens zwemmen met sunrise...
was enorm leuk,gelukkig een HH kunsstofzadel, want we gingen best wel diep..
heb nu 2 blauwe plekken op mijn onderbenen van het zadel (onderste rand voeld niet zo fijn als een leren zadel) :(
maar.....we hebben genoten,volgende keer chaps aan en bikini mee....kunnen we echt gaan zwemmen. :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:19

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:59

Laura sterkte, weet niet wat het is maar het klinkt nogal heftig.
Noodweer is hier nog niet maar wel ontzettend donker 8-)

Die noodsluitingen lijken me aan de ene kant heel fijn, stel dat er wat gebeurt dan kun je ze sneller losmaken, aan de andere kant ben ik bang dat ze spontaan losschieten. Heb dat wel eens ergens gelezen. Of is dat een fabeltje?

Zo vandaag echte paardendag gehad :D
Vanochtend naar stalhouderij en eerst Zarah super fijn gereden, daarna koffie gedronken en bijgekomen (pffff het was al aardig warm) en toen nog Nolanda gereden. Bijna geen stap want er waren nogal wat steekbeesten in het park. Beide paardjes deden het erg lekker en voor mijzelf weer een hele stap want heb dus bij elkaar kleine 2 uur gereden en dus geen last *\o/*
Wat andere paarden en een ander zadel wel niet kan doen....dacht tot een half jaar geleden echt dat het met rijden niets meer zou worden, dat ik van endurance alleen nog maar kon dromen. Als het zo doorgaat kan ik misschien toch ooit weer een endurance klasse I gaan doen :z

Daarna naar de tuin / stal van Simba. Sim eens heel goed geborsteld, wat een stof zat er in dat kleine mannetje! Daarna ingespannen en zo'n drie kwartier ritje gemaakt. Had liverpool erin gehangen want de merries aan de overkant zijn hengstig, dan is hij nogal fris :+ maar op een brul na gedroeg hij zich voorbeeldig.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:16

noodweer gearriveerd
veel regen, lekkere regenlucht, wat gerommel en geflits

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:23

wat de snelsluitingen betreft, je hebt een model wat je aan de wagen (aan je zweng) maakt en waar je dan de ogen die aan je strengen zitten bevestigt.
maar je hebt ook een type met een bredere achterkant die je aan de strengen kunt bevestigen (ipv het oog dat anders achteraan zit) en die je dan aan je zweng klikt (dus andersom), voordeel daarvan is dat ze niet gejat kunnen worden als je wagen ergens buiten staat...

ik heb de paarden net toch al maar binnen gezet, werd donker en begon te druppelen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:33

sander_lotte schreef:
@ tine: bedoel je dan deze 2 soorten?
Ik heb de eerste, maar dan wel van Sprenger. Als ik het tuig losmaak, blijven de panieksluitingen aan de wagen zitten.

http://www.mensportwinkel.nl/product_info.php?cPath=14&products_id=152

http://www.mensportwinkel.nl/product_info.php?cPath=14&products_id=153

@ happytime: klinkt leuk, zo zwemmen met je paard!

Ja, eerste heb ik bij de pony, daar dus een oog aan de strengen (zit erin genaaid, heb ik zo gekocht)
De tweede heb ik bij paard, heb dus strengen met gaten aan het eind om daar de gespen aan vast te maken. Had ik ook al zo toen ik nog strengstroppen gebruikte. Heb nl enkelspan tuig, dus geen gespen ter hoogte van de singels. Bij pony zitten de gespen wel bij de singel.

@vhu: ik heb nog nooit gehoord (wel hier gelezen dat mensen er bang voor zijn) dat panieksluitingen los zijn geschoten. Zelf dus ook niet meegemaakt gelukkig.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:49

@nouvel; mijne staat buiten, die vindt binnen eng met onweer :') rotzak :))
hier nu alleen nog veel regen, afentoe een flits, maar geen dichtbij onweer :)

heb fotos van de auto :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

één ervan wil ik op poster voor hier op te hangen :) (bokt-actie) maar welke? :D enige fotos die k heb.. nu issie niet echt bekwaam voor fotos >;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:02

Laura wat is er?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:42

stoer karretje naaltje!

ben toch wel blij dat ik ze om 5 uur binnen heb gezet, het giet hier nu echt met dikke druppels...
onweer nog niet echt, in de verte wat gerommel...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:19

noodweer is het hier (nog) niet, ik begreep al wel dat in de limburg de eerste schade al gemeld is.
het regent hier gewoon heel erg hard.

@ laura watskeburt?

zo vanochtend al 2 paarden gereden, vond het toen echt al warm. was om 5 uur bij de pony's en toen ging het flink regenen dus die hebben een dagje vrij. heb er wel voor gezorgd dat ze allebei weer helemaal strak eruit zien, heb wel de schaar in de manen gezet, ziet er nu een beetje onnatuurlijk uit, maar ik hoop dat dat gauw wegtrekt. kan er altijd van genieten als ze er helemaal verzorgt uitzien, dus staarten ontklit en rechtgeknipt, glanzende vachtjes en mooi manen :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:43

Je kunt ook zo'n uitdunschaartje proberen, die knippen het wel korter maar het ziet er niet geknipt uit.
Ik ben daar erg tevreden mee!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:44

marianne, met zo'n mesje werkt ook wel goed!

hier ook nog flink regen, maar geen onweer gelukkig...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:50

Een oud bedrijf heeft gezegt dat ik soms niet op kom dagen en akkefietjes heb gehad.. (toevallig via uitzendbureau op hun gereageerd, dit vond ik geen probleem want ik heb er altijd fijn gewerkt) maar wat ze dus aan het bureau vermelden is totaal niet waar.. nu heb ik gisteren tijdens mijn sollicitatie hun als referentie opgegeven.. omdat ik totaal niets te verbergen had.. maar het zou voor mij wel kunnen betekenen op de manier hoe het bedrijf nu leugens verspreid dat ik deze baan kan mislopen die ik heel graag zou willen

Ik was en ben gewoon echt sprakeloos hoe ze je zwart kunnen maken wat niet waar is! Ben elke dag aanwezig geweest, altijd op tijd en altijd fijn gewerkt.. ik snap het gewoon niet!