Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
napie schreef:In draf rijden wij gemiddeld met 15 kilometer per uur, topspeed in draf ongeveer 19 km/uur. Stap 5 a 6 km/uur. Dit zijn wel grote shets. Een rit van 30 kilometer doe ik in 2,5 uur ongeveer.
napie schreef:Ik scheer ze nooit. Ze staan overdag in het land en 's nachts op stal. Ik gebruik sinds vorig jaar ook geen dekens meer, hun eigen vacht is voldoende. De ondervacht is namelijk altijd droog. Na het werk een pluk stro erover (wordt ik ook weer warm) en zo op stal. Ik heb ze nooit snotterig of stijf.
snowdon schreef:Is zo'n km-teller makkelijk te bevestigen op ieder soort wagen?
Isapaardje schreef:Zoals eerder gezegd ga ik waarschijnlijk een mencursus volgen. Vanavond hoorde ik echter van degene die ons les gaat geven, dat hij heeft vernomen dat je niet meer met een shetlander deel mag nemen ....
Iemand hier iets van bekend?
Nu wilde ik toch op les met een van zijn pony's daar niet van, maar zou toch rare regeling zijn in feite; nu ga ik lessen met een welsh, is ook maar 20 cm groter dan de mijne.
sarahlou schreef:Toen ik net begon met mennen had ik alleen mijn tweewieler en een heel jong onervaren shetje. Ik heb toen een aantal lessen genomen met nog een paar mensen van stal die aan het mennen geslagen waren.
Die lessen waren niet goedkoop en ik vond die vrouw ook niet echt aardig. na drie lessen ben ik gestopt.... Ze gaf een aanwijzing en corrigeerde zichzelf daarna met de woorden "dat hoef je pas te weten als je met een echt paard gaat mennen"