[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:41

Ik gebruik (na tips van hier) endomondo (als ik het zo goed schrijf) Dan kan je gereden route terug kijken en op die manier je weg terug vinden. Qua plannen gebruiken veel mensen https://www.ruiterenenmennen.nl/ in mijn beurt. Ik vind het een pokke site :Y)

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:43

chamion schreef:
Ik gebruik (na tips van hier) endomondo (als ik het zo goed schrijf) Dan kan je gereden route terug kijken en op die manier je weg terug vinden. Qua plannen gebruiken veel mensen https://www.ruiterenenmennen.nl/ in mijn beurt. Ik vind het een pokke site :Y)

Nou die heb ik gebruikt, ging best goed, maar ergens in de laatste stuk ging het mis en hebben we 5 km omgereden.. :j

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:48

Ik heb idd ook mtbroutes dan zie ik precies waar ik fiets misschien is dat een idee geen idee ?
en life360 daar kan je mensen toevoegen dan zie ze waar je bent stel er gebeurd onderweg wat.

mackie komt even hai :wave: zeggen <3

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:48

Vandaag is de dierenarts langs geweest, alle dieren zijn weer geent. En ik heb net Rocky in de knotten gezet. Als de app voor android op tijd de lucht in gaat, gaan we meedoen aan de pilot voor online dressuurproef rijden. Morgen gaan we de proef filmen. Kunnen we niet inzenden, hebben we in ieder geval al even het filmen kunnen oefenen, er is namelijk een hele lijst waar je aan moet voldoen. Je moet van te voren paspoort en combinatienummer melden, paard en ruiter volledig in beeld en alles moet in 1 film gedaan worden. Logisch, zo kan er niet geknipt en geplakt worden. Maar ben bang dat ik na filmen van eerste stukje automatisch op de stopknop druk ;-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 20:13

Mackie <3
Succes Tine lijkt me lastig..online dressuur beoordelen.
Ben benieuwd hoe het gaat lukken.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:15

Ik neem geen mtbroutes meer in otterlo,stonden met 3 aanspanningen achter elkaar met de ponys in een diepe sleuf(lees diepe hoefslag) en de wagens 50cm hoger,bij 1 ging de wagen scheef,grooms hadden aardig werk om wagen er netjes doorheen te krijgen,bleek dus ipv menpad een mtbpad te zijn -O-

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:19

nee dat bedoel ik ook niet haha
dat zou erg gevaarlijk zijn (is ook verboden) en dat past ook niet _O-
maar je ziet alle bospaden in die app.

klinkt interessant tine ik ben benieuwd of dat gaat werken

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:26

Ik had de eisen ook gelezen, ben benieuwd of het iets gaat worden.
En of het een beetje te beoordelen is voor de jury.
Daar er ook niet ingezoomd mag worden tijdens het rijden van de proef.

Ik ben aan het uitvogelen of we een langboom kunnen krijgen voor onze koets.
Vandaag de lemerij gemaild met foto's, type koets wat wij hebben maken ze niet meer.
Ze kunnen wel een langboom maken/leveren, maar dan moet er ook het een en ander aan de koets aangepast worden.
Klinkt mij als een duur grapje, en ze zitten ook niet in de buurt.
Heb Bosgra maar eens gemaild wellicht hebben hun opties. En anders weer even verder zoeken. :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:34

In het echie kunnen ze ook niet inzoomen ;-). We gaan het gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis. We hebben nog 1 wp nodig in de M1. Zoonlief blijft wel gewoon doorgroeien, ook al staat wedstrijd gebeuren stil.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 22:03

Nee dat weet ik, maar dat vind ik toch anders dan kijken via een scherm. :)

Stalgenootje van mij hoopt ook de laatste 2 wp in het L1 te kunnen pakken zo. Laatste wedstrijd die ze gepland had werd afgelast door de Corona crisis. Dus die baalde ook wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:41

Wel grappig hoe iedereen op een of andere manier probeert weer iets van het gewone leven op te pakken. En wat fijn dat er dan allerlei digitale hulpmiddelen zijn.

Denk dat ik mijn vakantie naar oa Rusland midden juni wel totaal kan vergeten, in Rusland gaat het momenteel helemaal verkeerd... is nog wel poosje voordat ik zou vertrekken maar het is ook niet zomaar klaar met corona...

Iedereen hier verder nog gezond?

Jenn had een losse kies en twee losse tanden :oo Een tand is eruit gewipt, anderen zat nog net wat te vast. Of er moest echt flink getrokken worden en dat schijnt niet handig te zijn ivm mogelijke schade / infecties ivm lange wortels. Dus ze moet nog letterlijk en figuurlijk even doorbijten. Verklaart wel waardoor ze toch wat ieletjes blijft. En stelt me weer wat gerust. Verder ziet ze er prima uit, levendig, goede vacht etc. Voor zekerheid ook nog mestonderzoek laten doen.
Nu dus toch maar weer slobber erbij voeren.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:49

VHU ja dat kan ook nog Jen is nog niet klaar met wisselen. En jouw vakantie daar heb je gelijk in.

Hier wordt het gras gemaaid door de pony's (ze mogen even een uurtje in de tuin) heerlijk geluid grazende pony's.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:35

VHU, dat verklaart een heleboel. Fijn dat je nu de oorzaak weet.
Marga, ponys lekker op het gras. Ik durf het hier nog niet aan. Gras moet iets minder vet zijn. Ben wel druk aan het sproeien, in de hoop dat het zo weer wat gaat groeien, want is hier al een tijdje erg droog. Dat is nu wel nadeel van buitenaf wonen, we hebben complete zandverstuivingen als het een beetje waait, want bijna alle akkers zijn net bewerkt.

Nou, vanmorgen proefje gefilmd. De cameravrouw moet nog wat verbeteringen doorvoeren, maar goed, dat weten we dan nu. Helaas kan ik nog niet insturen, want de androidversie werkt nog steeds niet. Gisteren op fb werd gezegd dat de toestemming erdoor is bij google, maar vandaag via de mail van knhs bericht gehad dat het nog wel even kan duren. Nou ja, we hebben lekker geoefend.

Vandaag weer naar werk geweest. Blijken die kinderen nog gewoon speelafspraken te maken. Ik weet niet zo goed of ik dit nu moet gaan aankaarten bij directie. Ik heb daar al meerdere keren lopen "klagen" Ze zullen me wel een zeur vinden.

Eigenlijk moet ik nog met de honden trainen, maar omdat ik al paar weken vreselijk slecht slaap ben ik nu gruwelijk moe. Dan heeft trainen helaas niet zoveel zin.

Misschien morgen weer....
Fijne dag verder.

O,, hier alles gezond en ik ken ook niemand die besmet is.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 15-04-20 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

IpsilonkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:43

Hier alles nog gezond. Iemand van ons Mendistrictwest ligt wel in het ziekenhuis, gelukkig niet op ic. Ik mis mijn mama nu wel hoor, ik heb haar sinds 19 februari 1 x gezien met anderhalve meter afstand. Ze waren een maand op vakantie toen het Corona verhaal begon. Maar ik weet niet wat ik meeneem vanuit de winkels en wil ze niet ziek maken -O-
Ik vrees nu voor menkamp en concert at sea, allebei in juni. dit weekend zouden we naar Brabant gaan met de paarden, maar helaas...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:46

Ja hoor hier ook nog gezond.

Zaterdag komen er mensen voor de Haflinger. Die gaat weer weg. Moet je nog zo lang op passen en een hengst is niet handig.

Veulentjes gaan prima. Verwachten er nog 1 maar dat duurt nog ff. De eerste is al weer gedekt.

Gisteren ikke weer opgepakt met longeren. Toch er maar weer eens naar toe werken dat hij voor de wagen kan. Maar eerst weer naar mijn hand zetten. Want hij is een beetje verwend geweest door het meisje wat hem gelongeerd heeft. Luisteren is een dingetje zeg maar. Maar hij is slim zat. Dat komt wel weer.

Afbeelding

Een echte diva

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 13:05

Hier ook iedereen gezond.
Vhu, Jenn met wisselgebit, even volhouden nog dus.
Baudyh, duimen dat de haflinger een plekje vind.
Schitterend veulen, en nog wachten op de laatste.
Tinkertje, nog geen veulentje ?
Verder... ben ik 't kwijt.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:31

nee nog geen veulen 340 dagen inmiddels >;)

hier alles gezond zwangere dochter gaat gelukkig ook goed
baudyh zou fijn zijn dat de haflinger een mooi plekje krijgt hengst is idd ook niet ideaal.
Dat betreft is een merrieveulen ook makkelijker heb ik dat gelul over een tijd niet haha
en al weer in het dekseizoen leuk leuk
Heerlijk wijs koppie zit er op je veulentje hihi

ipsilonka nare toestand
ik vrees ook voor mijn menweek bij PMO 22 juni

tine afwachtend of de proefjesapp gereed is.
dus kinderen samenscholen vind ik ook lastig
Mijn vriendin heeft steeds hordes kinderen voor huiswerk ik vind het niet kunnen maar ja wie ben ik.
Ik kom verder nergens zelfs mijn boodsschappen afgelopen zaterdag laten bezorgen omdat het mega druk in de supermarkt was.

marga lekker pony’s aan het grasmaaien

vhu ooh dat verklaard een hoop die tanden.

Zo ik ga weer in het zonnetje mijn batterij is wat leeg van dat gewaak Zzz

edit rare tiepflouttt
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 16-04-20 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:38

Hier ook nog alles gezond gelukkig.

Baudyh met recht een diva, geboren fotomodel.

Tine de mannen staan hier 365 dgn 24/7 in de wei maar wel met strookbegrazing en in het voorjaar wordt de wei steeds smaller. Het is nu een L vormige strook zodat ze nog wel bij de schuilstal kunnen met keer breedte aan de uiteinden. Ze krijgen 3 x pd een stukje gras en voor het slapen gaan alleen hooi. Ik kijk heel erg hoe ze eruit zien en ben best wel voorzichtig want Pep is gevoelig voor HB die hangt er af en toe tegen aan maar is het nog niet geweest. En ik geef nu vanaf half maart magnesium erbij aan alle pony's , en tot nu toe gaat het al jaren goed. (Afkloppen op hout)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:42

Nee vhu in juni Rusland gaat hem niet worden. Ik ga in sept naar Griekenland en dat word nog spannend denk ik.

Geduld is een schone zaak tinkerbell. Kan ik makkelijk zeggen. De laatst is op dag 320 geboren. Maar ik heb er nog 1 te gaan en die was vorig jaar ook 2 weken te laat

JorexJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:58

Hier wel klachten, maar niet corona gerelateerd. Van dinsdag op woensdag nacht verkeerd gelegen tijdens het slapen (hele nacht met linkerarm onder mijn hoofd dus nu zit mijn schouder en nek vast) en daardoor kan ik me nu al 2 dagen nauwelijks verroeren en het enige wat echt helpt is een flink hete douchen. Dan kan me eventjes bewegen om wat dingetjes te doen die echt moeten. Morgen maar even een verwarmende gel halen als het dan nog zo heftig is. Naproxen en paracetamol haalt ook niks uit namelijk. Ik heb helaas daardoor ook al twee dagen geen puf om naar mijn pony's te gaan. Ik had wel een nieuwsgierige kat vandaag _O-

Interessant zeg Tine zo'n online dressuur proef rijden.

Ipsilonka heel veel sterkte voor je kennis van het mendistrict.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:56

Jorex leuke visite, het lijkt wel een Noorse boskat die kan je lekker op jou schouder in jou nek leggen lekker warm.
Een hete kruik of pittenkussen kan ook helpen die krabbelen niet.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:38

Hier druk,druk,druk..
Zorg dochter valt me zwaar heel zwaar..
We maken er wat van doen de opdrachten met een glimlach maken die haar dagbesteding het toverbaltheater stuurd en verder niet veel..heb 2 mnd geleden mijn schouder geblesseerd kreeg fysio maar nu dus al paar weekjes niet en help het begint weer echt zeer te doen...fysio as echt fijn ..heb 3 weken naproxen geslikt met maagbeschermend en dat ging goed...alleen helaas Mag ik ivm maag en darmen dat niet meer dus nu alleen molletjes ..Wil weer graag fysio en een echo om te kijken of de scheuren in de spieren weer helen maar helaas...ook zaterdag schrik van mijn leven gehad wat betreft Murrie...met een heerlijk buitenritje verstapte hij zich en zwikte door..rustig stap naar huis..zondags liep hij me toch kreupel..filmpje gestuurd naar dierenarts en even week niets...gisteren weer gefilmt en vandaag weer en pffff hij loopt weer zuiver..heb hem al 7 jaar en nog nooit kreupel geweest zelfs niet na het menongeluk...
Zo zijn jullie weer even op de hoogte ....
Mijn wagen is trouwens weer gemaakt dus binnenkort mag hij er weer voor..maar voorlopig alleen in de bak ga hier met de wagen nooit meer door het veld

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 10:56

Sterkte Jorex,
Sterkte Puttertje.
Fijn wagen weer gemaakt.
Gelukkig murrie weer in orde.
Vakanties..nee dat zal lastig worden.

Raak hier een beetje uitgeklust, weinig materiaal meer... dus blijft alles liggen.. nu rommeltje overal, dus zal straks beginnen opruimen.
Verder..geen nieuws..alles gaat door ups en downs bij iedereen... hopelijk meer ups... :)F

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:18

Ik sluit me even aan bij Biancacoo.
Slaap al weken heel erg slecht. Loop op mijn wenkbrauwen zo ongeveer. Zoooooo moe. Maar ja, de paarden poepen gewoon door, honden moeten beweging krijgen enz enz. Dus we geven onszelf maar weer een schop onder de kont en gaan door....

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:39

Ik plan nu bewust mijn ochtenden uit. Lekker uitslapen, een beetje tv, een beetje achter de laptop, een beetje tuinieren enz. Heb nu gisterenavond voor het eerst in jaren weer een brood gebakken. Deze is al bijna op (ik blijf ervan snoepen) en ik heb nu nog 2 porties aan het rijzen.

Morgenochtend boodschappen doen, wat tuinieren. Hopelijk dan het bos in (hangt van de pony af) en dan weer lekker in de tuin zitten. Morgen is een vrije dag, dus iets luier dan anders