[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:10

En ik sta je zondag bij ;).

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:19

Dennis schreef:

Zal ik wel nodig hebben :j .

Kwam er net achter dat mijn oude wedstrijdblouse niet meer bruikbaar is, hij is niet meer wit... Raar hij pas 25 jaar oud of zo := . Maar even op zoek naar wat anders.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:37

Sharani schreef:
Dennis schreef:

Zal ik wel nodig hebben :j .

Kwam er net achter dat mijn oude wedstrijdblouse niet meer bruikbaar is, hij is niet meer wit... Raar hij pas 25 jaar oud of zo := . Maar even op zoek naar wat anders.

Bleekwater?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:51

Kan ik proberen, wassen met een schep vanish heeft niet geholpen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:06

Bij het mennen hoeft je blouse niet wit te zijn. Elke kleur is toegestaan als hetnetjes is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:10

Ohz heb ik nog nooit een witte bloes aangehad. Gewoon een shirt. Plastron en jas eroverheen en niemand die het ziet.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:41

Gem schreef:
Het gevaarlijke zie ik niet zo hoor, dan zou de galop in de vaardigheid en marathon in de hindernis ook niet toegestaan zijn.

Vrije stap is m.i. tot de boeg laten halsstrekken, dus hals laten "vallen" tot horizontaal en áltijd nagevend en contact houdend. Althans, zo was het in mijn ruiter-wedstrijdperiode (heul lang geleden).

Bedankt allemaal voor de terugkoppeling op de meerspannen in galop.

Bij vrije stap moest ik ook aan mijn ruitertijd denken. :Y) Deze beschrijving komt denk ik aardig in de buurt. Je hoeft in ieder geval niet te verruimen in de pas (zoals bij een midden/uitgestrekte stap). Aangezien goed hals strekken voor de wagen toch altijd lastig is (ondanks dat je er op traint), is dit toch een mooie ontspanningsoefening in de proef. Het halthouden vind ik trouwens echt lang duren (6 en 8 seconden!). Gelukkig is er wel eindelijk duidelijkheid waar de menner moet zitten, want "neusje op een bordje" is echt niet uit te mikken.

Succes allemaal op de wedstrijden dit weekend!

Siesje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:41

Ik vind de app ook leuk! De filmpjes worden voorzien van commentaar van juryleden, wat het direct ook heel leerzaam maakt. Hierin wordt bijvoorbeeld ook verteld/getoond wat ze willen zien bij "vrije stap".

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:50

Klinkt interessant die app.
Maar helaas. Mijn telefoon kan geen apps draaien ;( .

Ik hoor graag een gedetailleerdere uitleg van wat er wordt verwacht van de vrije stap :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:17

mijn gsm gaat ook op hol....goh wat was ik dan ouderwets dat ik altijd ff de dvd nakeek _/-\o_

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 04:32

Eline91 schreef:
Hé cleej, ik was ook bij de Kroo zaterdag :D Jammer van die klapband! Maar fijn dat je dressuur zo goed ging ;)

Wat leuk Eline! Moet even denken hoor, wat voor pony had jij?? Die weet ik meestal nog wel Hihi!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:00

cleej schreef:
Eline91 schreef:
Hé cleej, ik was ook bij de Kroo zaterdag :D Jammer van die klapband! Maar fijn dat je dressuur zo goed ging ;)

Wat leuk Eline! Moet even denken hoor, wat voor pony had jij?? Die weet ik meestal nog wel Hihi!

Dit is hem :)

Afbeelding

Ik heb nog een foto van zaterdag, dan zie je meteen ook met welke kar ik reed ;)

Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:48

je moet betalen voor die app toch? Is dat wel de moeite waard?

@cleej ik heb je nog zien rijden met de wagen van Wendy stond wel goed.
(ik reed me de vos zie profiel)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:28

Om nog even terug te komen op kleding, het viel mij op de noordelijke kampioenschappen op dat er meerdere menners zijn (ook in de Z/ZZ-rubrieken) die gewoon met een vest aan mennen. Geen blouse, geen jasje, geen plastron (hoeft ook niet) maar om nou gewoon met een zwart vest met rits te gaan mennen op een wedstrijd? Gebeurt dit meer? Er stond toevallig een jurylid bij ons toen we het erover hadden, en de jury was er ook niet over te spreken.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:47

Ze mogen er iig niets meer over zeggen; want in het reglement staat dat je een passende outfit moet dragen.
Citaat:
De kleding van de deelnemers en de grooms moet met de stijl van
het rijtuig en het tuig overeenkomen.
b. Jas of nationaal tenue, schootkleed, hoofddeksel en handschoenen
zijn voor de deelnemers verplicht.

Als je een krakkemikkig rijtuig hebt, mag je dus ook krakkemikkige kleding aan *gniffel*.
Jasje is trouwens wel verplicht zie ik. Op straffe van 5 strafpunten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:49

Hier niet, hier heeft iedereen normaal gewoon een jasje aan. Blouse en plastron niet iedereen, maar een shirt en een sjaaltje is ook netjes natuurlijk. Met een mooi sjaaltje kan een plastron of blouse wel overbodig zijn, beetje afhankelijk hoe het staat.

Een gewoon zwart vest vind ik niet netjes en zou ik zelf ook niet doen.

Ik ben tot nu toe 2x in een jas (als in winter of regen jas, dus geen net jasje) gestart, 1x met extreme kou, en 1x met extreme regen (beide keren heeft de jury gezegd dat het mocht ivm extreem weer). Maar dan wel een zwart-grijze jas om het nog redelijk netjes te houden.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:53

Haha, als het maar passend is dus :')
Het ging om een vrouwelijke Z-menner met een presentatiewagen met koetslampen en al ;) niet echt bijpassend met een vest. Rits tot de kin toe vast, niet echt om over naar huis te schrijven en zo koud was het niet.

En ik zag in een ander topic op bokt dat de ruiters in zomertenue met een giletje of bodywarmer mogen rijden. Daar zie ik nog wel wat in want alleen een blouse wordt ook zo gauw vies :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:26

Idd, dat topic van het zomer tenu heb ik ook gezien. Dat vind ik wel een mooie oplossing. Een blouse met een giletje kan zeker zo netjes zijn als een jasje (en een stuk luchtiger).

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:35

Ik start in de winter als het echt koud is niet met een wedstrijdjasje, maar dan trek ik wel een nette zwarte wollen overjas aan :) Die heeft ook knopen en revers, waardoor hij wel dezelfde look heeft. Dat werk ik dan af met een sjaal in een kleur die bij mijn outfit en kar past.

Zeker als je een presentatiewagen rijdt vind ik toch dat je je kledij moet aanpassen. Ik dacht zelfs dat een jas met knopen en revers verplicht was :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:30

ik vind zelf mijn rijjasje wel erg koud in de winter(lees hempje en thermoshirt en coltrui met plastron eronder) :brr: wie heeft er ervaring met de sofshellrijjasjes? zijn die warm?
ik verkramp van de kou en rij dan echt niet prettig mijn proeven :?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:31

Paul heeft ook een wollen dik colbert voor de wintermaanden als wedstrijdkleding. Staat mooi en lekker warm

Ik ben blij dat je onder het zadel straks in zomertenue mag starten, want ik rijd met bodyprotector over mijn jasje en dat is bij 25 graden al erg warm. Dan kan ik lekker met blouse en bodyprotector rijden. *\o/*

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:16

Daar had ik nog niet over nagedacht, inderdaad, als je een bodyprotector aanhebt dan krijg je het natuurlijk veel sneller warm. :)* Misschien dat ter bevordering van de bodyprotector de regels op deze manier zijn aangepast, in ieder geval is het een goede zaak :)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:30

Sorry dat ik hier even binnen val.
Ik ben bezig met de voorbereidingen van onze D+V in april.
Ik heb de nieuwe proeven al gevonden maar ik kan nergens een nieuwe overzicht vinden van welke proef wanneer gereden wordt. Iemand enig idee waar dit (online) te vinden is?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:13

Keuze is vrij aan de organisatie. Ik vind dat persoonlijk waardeloos. Ohz heb je 4 proeven. Wordt erg onduidelijk allemaal vind ik

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:35

Oooh echt? Vandaar dat ik het niet gevonden kreeg. Bedankt!