[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:07

Ook ik ben gisteren naar P&K geweest. Ik had wat meer verwacht van de standjes na vorig jaar. Toch goed geamuseerd met alle demonstraties in de grote ring.

Janouk, ik miste wel de haflingers in de strijd der rassen hoor. Doen jullie volgend jaar mee met Janouk en Anton? Janouk wil vást wel weer even voor de wagen toch :P ?

Ik heb onze nieuwe draaikrans opgehaald bij Kelders. Heel fijn dat dit zo kon, scheelt ons weer een ritje naar het zuiden des lands +:)+ . Verder een geel oornetje en een uiterst fout roze met witte stippen dekje voor onder het zadel :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:38

Assie, sorry, maar roze met witte stippen := dat kan toch echt niet . :x

In ben niet naar P & K geweest. Zou nu al helemaal geen pretje zijn, maar ook met "normaal" lichaam is dat voor mij niet vol te houden. Eerst al een lange reis en dan al dat geslenter. Wel jammer, is natuurlijk heerlijk om te snuffelen in al die paardenspullen.

Zonnetje begint hier lekker te schijnen. **** verlangt naar bosrit ******. Zoonlief zit nog ziek op de bank, is vreselijk aan het hoesten. Arme ventje.

Ik moet zo even naar de huisarts voor B12 injectie en daarna maar gezellig bij hem op de bank kruipen. Als het goed is komt vanavond de bijrijder langs voor Rembrand. Ik hoop zo dat het wat gaat worden. Fysio was hier gisteren nog voor Sam en ik moest maar beter rekening houden met 8 ipv 6 weken. -O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:41

zo te horen is het meet goed dat ik niet naar P&K geweest ben,..... ik kan mn portemonne niet dichthouden :')

hoe gaat het met je zoon tine?

verder even gewoon meegelezen. ik zit op een dubbele roze wolk dit weekend.
zaterdag personeelsfeestje gehad en mn dae (we datn n maand o 6 nu) meegenomen. collega's vinden m geweldig (ik ook :D).
zondag weer gereden, paard liep zoooo lekker!

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:41

Hier zaterdag naar P&K geweest. Ik was er nog nooit geweest maar we hadden entreekaarten gewonnen dus vandaar dat we zijn gegaan. Ik vond het op zich wel leuk.

Veel demo's gezien in ieder geval. Niet veel gekocht; een driehoek voor achterop de sulky en een warme hoofdband maar die is voor op de fiets :+

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:44

Ik heb mijn Penny het meest foute dekje ooit beloofd. Nou. Dat is wel gelukt denk ik. :+
Afbeelding

Het zonnetje schijnt inderdaad heerlijk. Maar helaas ben ik ook hartstikke verkouden. Dus ik lig gaar in bed ;( .

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:45

wau wassie, dat is wel erg fout! daardoor wel erg leuk!
beterschap. ik ben eindelijk weer aan he werk

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:46

Al zou ik geld toe krijgen.......... :n . Echt heul fout :') !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:55

Ik heb dat dekje ook gezien. Echt erg fout. Zag ook ergens bij passende sokken
Ik vond P&K een heel stuk beter dan vorig jaar hoop dat deze verbetering doorzet.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:03

Ik vind hem wel grappig. Hij is inderdaad erg fout, maar daardoor wel heel grappig.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:08

baudyh schreef:
Ik heb dat dekje ook gezien. Echt erg fout. Zag ook ergens bij passende sokken

Er zijn sokken, broek, deken, dekje, halster en vest geloof ik := .
Maar ik hou het wel bij dit dekje hoor :P

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:11

Oh zo fout, maar ik had het ook meegenomen hoor!!! daar zou mijn dochter heel wat voor over hebben!
tja paard en koets ....elk jaar is er wel wat dat het net niet gaat en ach ik ga wel weer naar de zeeuwse dag van het paard dat is zo lekker dicht bij!
Hier vanmiddag de DA , gewoon om te enten ik ben benieuwd of deze keer de jaarling zich durft te laten aaien....sinds de casteratie en die ontsteking, als hij de da ruikt is hij weg!!!

Hier verder niet veel bijzonders behalve dat ik opzoek ga naar een comfortabele men bodyprotector ....mt xxl, en dat valt niet mee. Zijn er nog mensen die tips hebben heb al zoveel sites en recensies gelezen...maar de prijzen zucht :?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:21

Ik heb een backprotector. Zit gewoon als een hesje, best comfortabel. Ik ben nog geen bodyprotecctor tegengekomen die net zo lekker zit. Ik moet alleen nog even iets fabriceren waardoor ie niet omhoogkruipt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:26

Kwita, de blokjes bodyprotector van USG zit lekker voor grote maten. En anders zou ik voor een rugprotector gaan. Die zijn een stuk goedkoper en zullen ongetwijfeld wel ergens in ski-shops in de aanbieding zijn (pas geleden nog in de Lidl voor 25 euro). Even opletten dat de EN-norm voldoet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:53

Ik ben fan van de usg flexi. Zit heel comfortabel. (had ik hem nu maar aan gehad op mijn buitenrit :+)

Assie, je missie is volledig geslaagd :j

EmptyWords: zoonlief is nog erg aan het hoesten en voelt zich nog heel zielig. Maar hij is volgens mij niet meer zo ziek als zaterdag avond, toen was het een heel zielig hoopje mens. Gelukkig zou hij deze week op de woensdag toch al vrij hebben, dus mocht hij dan nog ziek zijn, dan mist hij toch weer iets minder van school.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:14

Code
k
assie schreef:
Janouk, ik miste wel de haflingers in de strijd der rassen hoor. Doen jullie volgend jaar mee met Janouk en Anton? Janouk wil vást wel weer even voor de wagen toch :P ?

l :+

jammer dat er geen hafjes waren. Maar wij doen geen indoormarathons. Wij trainen dressuur en ik vind dat de fijne verbinding, etc verloren gaat in het heetst van de strijd in een indoor met zoveel lawaai en wendingen in de kleine ruimte.
Niet mijn ding. Ik train voor ander dingen
dus jouw vraag of je ons ziet indoor. Nee is het antwoord.

Wel in dressuurring volgend jaar.

Beterschap Patrick en Mamma
En avaluna
En assie

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:43

Beterschap voor de mensen / kinderen die het nodig hebben :(:)
En dat dekje, geweldig toch voor die meiden :oo _O-

Hier ondertussen alle nieuwe apparatuur aan het uitproberen. Oven/magnetron doen het (oven moet ik afstelling nog van onder de knie krijgen...), hebben nu inductie kookplaat, wat zaaaalig. En bij de B&B heb ik wasmachine met droger in een gekocht, die werkt ook prima. Ondertussen de vloeren van de B&B aan het doen (experiment met soort coating, hoop dat het werkt, het ziet er hoopvol uit). Heel veel dozen uitgepakt, vuilniszakken zooi weggegooid etc en soort van gesloopt omdat onze katten midden in de nacht aan het miauwen en rommelen zijn, wat een hopeloze dieren zijn dat dan toch. Een hond kun je tenminste afleggen maar zo'n kat }:)
Was dus al om 5.00 uur beneden :O ga even proberen soort van middagslaap te doen. Dan moet ik vanmiddag nog wel naar de poown anders wordt dat een sneue zaak stal-technisch gezien :o

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:45

zo te horen schiet je wel aadrig op VHU.

en die oven krijg je snel genoeg onder de knie. gewoon heel veel taarten en ovenschotels maken :P

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:25

Hier ook niet fijn wakker geworden. Wij hebben zo een opritverklikker. Als er dan een klant komt hoor ik dat. Er ligt zo een ding in huis en op stal. Vanmorgen vroeg ging dat belletje in ene af en bleef gaan. Blijkt dat ik de batterij in de zender moet vervangen. Maar om nou in mijn ondergoed naar buiten te gaan zag ik ook niet zo zitten. Dus hop batterij eruit en klaar dacht ik. Lag ik net weer in bed bedacht ik me dat die andere ontvanger op stal natuurlijk ook ging... Ggrrrr.., ik er toch uit. Ach dat was zielig. Want het was donker op stal en die ontvanger stond nog zo afgesteld dat er ook blauw licht ging branden. Db stond snurkend achter in zijn stal. Daar ook maat de batterij uitgehaald. Arm paard.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:30

Baudyh, balen, ja dan moet je er wel uit! Maar is niet de meeste ideale manier om de dag te starten..
Heb jij dat boek over aanleuning ook gekocht i.c.m. dat boek over bitten??
Ik stond bij die stand, sla het boek over aanleuning open, meteen bij een fjord. Ik kijk eens goed en zeg tegen vriendin, he, dat lijkt Timor (fjordendekhengst bij v/d Berg) wel?! Zegt de standhouder, ja dat is Timor ook!! Ze vond het knap dat ik zo snel kon zien, haha. Valt mee hoor, die zie ik minimaal twee keer in de week.

VHU, je katten hebben momenteel een soort van paradijs. Kan me voorstellen dat die van mij het fantastisch zou vinden, allemaal dozen!! Walhalla!!

Kwita, hopelijk went de jaarling wel weer wat aan de DA. Succes met de zoektocht naar een bodyprotector!

Assie, dat dekje!! Ik vind het ook wel geinig, maar ligt wel een beetje aan het paard. Voor Jeskim zou ik hem wel kunnen kopen, maar bij Emas vind ik het weer niet passen.

Tine, een bijrijder is zo lastig soms. Ik wil ook niet iedereen op mijn paard hebben, tenminste niet zonder toezicht van iemand die ik vertrouw.

Janouk, ik kon vanmorgen ook wel een superlichte mestvork gebruiken. Had lamme armen van het drollenscheppen. Heb wel zo'n hele lichte in handen gehad gisteren, maar goed, we hebben een vork, dus heb geen nieuwe nodig..

Heb wel een kleine flater geslagen door dezelfde maat Zweep te kopen die ik al had. :+ Vriendin verzekerde me dat deze echt langer was dan de zweep die ik nu heb!! Zet ik ze vanmorgen naast elkaar, helaas.. Nu heb ik me er financieel geen buil aan gevallen, toch een beetje jammer, hihi..

Heb ook teveel op Emas lopen pochen ben ik bang. Was vanmorgen een hard-harder-hardst-festijn met als hoofdact Roadrunner meets Speedy Gonzales!! Ik bleef maar terug nemen, elk moment dat ik wilde toestaan greep ze weer aan om flink mijn tempo af te pakken. Argh!!
Op een gegeven moment werd ze wel wat moe, maar daar werd het niet echt beter van. Op het eind ook mijn linkerstelling foetsie, huh?? Kon ik alleen nog maar een soort van vierkantjes rijden, zucht..
Ben maar gaan uitstappen, de fut was er bij haar uit, hadden ook al een aardige poos gereden. Had niet het idee dat er nog verbetering kwam en soms kun je dan beter gewoon ophouden en volgende keer beter! Met uitstappen wilde ze wel naar huis, steeds richting huis afzwenken, maar ze bleef wel mooi stappen, dus toch een appel verdient hoor!!

Heb een oude zweetdeken van Tea in de wasmachine. Je mag hem alleen met koud water wassen en niet in de machine, maar hij was zo vies! Gewoon proberen en anders gaat hij alsnog in de kliko. Ben benieuwd..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:38

Ik heb nog nooit een blijvende bijrijder gehad, dus kan er nog niets over zeggen ;-). Ik breng Rembrand niet meer op wedstrijden uit, dus het geeft allemaal wat minder en Rembrand is ook heel makkelijk in karakter. Maar goed, we gaan wel zien hoe en wat

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:45

gem wat heb je leuke foto's gemaakt op paard en koets(zag mezelf opzij in beeld :j ) en bij Haanstra en de fries heb ik bijna naast je gestaan. :o als ik de foto zie.
oewie dat dekje is echt lekker fout,maar niemand die hem zomaar meeneemt _/-\o_
boek van paul versluis over aanleuning ligt hier standaard op nachtkastje,lees er vaak wat uit .
kwita: je kan de jaarling ook uit de box halen en als je langs de dierenarts loopt kan hij zo de spuit op zijn kont zetten....deden wij ook met moeilijke paarden(wel ik 1 x raak prikken anders werkt het niet meer)
tine wacht op een bijrijder,handig als iemand je wat kan helpen en rembrandt kan doen :j
vhu druk met alles in en rond het huis
janouk ook aan de shop geweest,nieuwe mestvork _/-\o_
hoe is de zweetdeken geworden jeskim? nu maatje shetlander? :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:50

Ik koop weinig paardenboeken maar deze van Paul Versluis' vond ik interessant dus maar meegenomen. Ben nog niet verder dan het voorwoord. Ha ha

Nou de kogel is door de kerk volgende week dinsdag gaan we met db naar Wolvega. Best spannend.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:52

Ik heb het boek hier liggen, heb er niets nieuws in gelezen eigenlijk -O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:31

Ik heb het boek van Paul toen bij de talentencompetitie finale gekregen, maar ik heb al langer les van hem. Ook niet veel nieuws, maar wel een leuk boek om te lezen omdat er veel beeldmateriaal in staat.

Jeskim lekker bezig met Emas. Als ik zie hoe lomp Keshya nu al is, denk ik dat ik haar alleen maar onder zadel ga rijden en buitenritjes met de kar maar verder niet. Al hoop ik natuurlijk op een soepel marathon monster van net 150 zodat ik alle grote paarden eruit kan rijden :P

Janouk, ik geef je groot gelijk wat betreft indoor marathon. Ik rijd er meestal 1 in de winter om een beetje feeling te houden met hindernis materiaal etc. Maar ik rijd zeker niet om te winnen.

Kwita, ik heb een Sir Lancelot, lengte maat L breedte maat XL. Kan speciaal gemaakt worden. Blijft gewoon een kloteding om aan te hebben hoor haha, maar t past wel :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:00

Ik heb wel minimarathons gereden, maar inderdaad niet om te winnen, maar gewoon omdat het leuk is. Uiteraard in een dressuurmatig tempo, tot grote hilariteit van anderen.