[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:32

Gem schreef:
Jij start dit jaar toch niet, anke?

Zolang Bendit er nog is, kan ik ook starten.
Echter is samengesteld/marathon te zwaar. Hij staat niet vaker dan 1 keer per week voor de koets.
Dus daar is hij niet op getraind...
Dressuur en vaardigheid laat zich makkelijk doen.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:23

Toevoeging voor het openingstopic!

Dit jaar is er in Noord-Holland ook weer een outdoor dressuur & vaardigheid competitie (Pin & Ga Cup). Er zijn 5 wedstrijden, de drie beste resultaten tellen en starten op de finaledag is verplicht. Je kunt overal 2x DR en 2x VH starten. Dat is altijd wel fijn! :)

26 april - Berkhout (NH) - DR+VH (Pin & Ga Cup NH)
24 mei - Heiloo (NH) - DR+VH (beiden op zand - Pin & Ga Cup NH)
26 juni - Middenbeemster (NH) - DR+VH (avondwedstrijd - VH op zand - Pin & Ga Cup NH)
11 juli - Middenbeemster (NH) - DR+VH Districtkampioenschap West (VH op zand)
16 augustus - Wormerveer (NH) - DR+VH (Pin & Ga Cup NH)
06 september - Hippolytushoef (NH) - DR+VH (Finale Pin & Ga Cup NH)

26 april wordt mijn eerste DR/VH wedstrijd sinds maanden. Dus ik ben benieuwd of mijn pony er zin in heeft. ;)

Dennis

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:26

Ik ben er weer bij met de Pin en Ga cup. Iig met Benno in de M dressuur en Z vaardigheid.
En twijfel nog over Deedee in de L dressuur en M vaardigheid. Eerst haar debuut 4 april met de shetland indoor maar even afwachten, dan mag ze L starten en voor het eerst met pionnetjes spelen.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:57

Leuk. Wij doen ook mee. Afgelopen 2 jaar helaas niet mee kunnen doen door ziekte van mn pony. We starten z dressuur en zz vaardigheid

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:04

_Marjola schreef:
Toevoeging voor het openingstopic!

Dit jaar is er in Noord-Holland ook weer een outdoor dressuur & vaardigheid competitie (Pin & Ga Cup). Er zijn 5 wedstrijden, de drie beste resultaten tellen en starten op de finaledag is verplicht. Je kunt overal 2x DR en 2x VH starten. Dat is altijd wel fijn! :)

26 april - Berkhout (NH) - DR+VH (Pin & Ga Cup NH)
24 mei - Heiloo (NH) - DR+VH (beiden op zand - Pin & Ga Cup NH)
26 juni - Middenbeemster (NH) - DR+VH (avondwedstrijd - VH op zand - Pin & Ga Cup NH)
11 juli - Middenbeemster (NH) - DR+VH Districtkampioenschap West (VH op zand)
16 augustus - Wormerveer (NH) - DR+VH (Pin & Ga Cup NH)
06 september - Hippolytushoef (NH) - DR+VH (Finale Pin & Ga Cup NH)

26 april wordt mijn eerste DR/VH wedstrijd sinds maanden. Dus ik ben benieuwd of mijn pony er zin in heeft. ;)

Jammer is voor mij net te ver reizen maar jullie veel succes gewenst

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:30

Bedankt Flurk! En leuk dat jullie ook weer mee doen Dennis en Margarita!

Dit jaar ga ik meedoen met mijn pony (dubbel M) en we gaan sommige wedstrijden dubbel starten dus mijn vader met zijn tuiger (dr M, vh L) gaat ook weer een gooi doen naar het kampioenschap. We zijn beiden al een keer reservekampioen geweest. Het gaat ook wel grappig worden dat we in de dressuur tegen elkaar gaan rijden (pony's en paarden worden meestal samengevoegd bij de dressuur in NH).

Misschien nog handig om bij te vermelden: om kans te maken op de competitieprijzen moet je startpas zijn afgegeven door een Noord-Hollandse vereniging. De competitie is ooit in het leven geroepen als een soort Noord-Hollands kampioenschap, omdat er maar weinig mensen naar het Districtkampioenschap West afreisden. Daarom die regel.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:13

Wij doen een aantal wedstrijden mee met Prins van Groningen voor zijn opleiding.
We kijken per wedstrijd hoe hij het oppakt en daarna verwerkt, afhankelijk daarvan stellen we het trainingsschema bij. Hij is pas 4, nog tijd genoeg om te groeien.
Janouk start in dit jaar onder het zadel. Zij is klaar met de menwedstrijden ;) :+ de

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:44

Goed dat je het zegt, _Marjola. Zat al te kijken hoe ver de wedstrijden bij mij vandaan waren ;)

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:34

Leuk Janouk dat jullie met jong talent aan de slag gaan.

Je kunt het ook als een normale wedstrijd starten Fenny. In Hippolytushoef starten de afgelopen jaren vaak menners uit Friesland omdat het vlakbij de afsluitdijk is. Die zien het twee proeven rijden in DR en 2x VH weer als voordeel. :) Begin mei is er nog een gewone wedstrijd daar.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:22

Oh dus ik mag wel starten maar rij dan niet in de competitie mee? Klinkt goed! Ga niet heel veel starten omdat Dexter veel te snel gaat, maar vooral de 2x VH spreekt me erg aan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:30

Je mag gewoon de wedstrijden starten. Maar idd niet voor de competitie.
Hippolytushoef is een fijne locatie om te rijden.

LetsdunitJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:36

Om de wedstrijd bij de Wironruiters kom ik niet heen, is mijn eigen cluppie :) doe niet mee met de competitie, wil ook marathons starten, berkhout is de dag na Cornwerd, weet nog niet of dat handig is.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:04

@Fenny ik heb het even nagezocht (vanmorgen zat ik via mobiel op bokt). De eerste wedstrijd bij Hippolytushoef in het groene seizoen is op zondag 3 mei. In NH wordt eigenlijk overal 2x VH uitgeschreven. In het eerste parcours wordt voor de plaatsing een barrage gebruikt. In het tweede parcours rijd je alleen voor punten (je mag volgens mij ook maar één keer op een dag barrage rijden). Sommige verenigingen kiezen er dan ook voor om over de tweede ronde geen plaatsing op te maken, maar als ze dat wel doen, gebeurt dat aan de hand van het basis parcours.

Wat betreft de Pin & Ga cup even een quote van de site http://pinengacup-nh.nl/:
Deze wedstrijden worden gereden onder het reglement van de KNHS. Deelname aan deze wedstrijden staat open voor een ieder, die in het bezit is van een geldige startpas.
Voor deelname aan het competitieverband dient men in het bezit te zijn van een startpas, afgegeven door een KNHS erkende rijvereniging in de provincie Noord-Holland.
Deelnemers van buiten de provincie Noord-Holland kunnen wel normaal deelnemen voor de dagprijzen en de puntenregistratie per klasse.

@Letsdunit anders pak je alleen bij Berkhout de vaardigheid mee als je twijfelt of je ze hun dressuurkoppie er weer op hebben na een marathondagje. Het is de eerste keer dat mijn eigen vereniging zo groot een wedstrijd aanpakt, dus een groot deelnemersveld zou wel tof zijn!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:00

Wel leuk zo die Pin en Ga cup! Helaas niet echt om de hoek en alleen competitie voor NH.

Hier gister Districtskampioenschappen Oost gehad.
Jimmy reed zijn 5e wedstrijd, het liep prima maar mocht van mij meer power maar verder was ie gewoon weer super braaf.
Reed 205,5 en 203,5 dus 68.17% en hij werd Kampioen L enkelspan pony *\o/* Was wel echt verrassing toen ik mn naam hoorde want zag zat goed rijden dus dacht dat word 'm niet. Toppony in de dop.

Syl ging niet zo lekker, zat teveel spanning op, en kreeg m niet fijn aan m'n hand en hij zag bakspoken haha, blijft bij hem altijd afwachten hoe het zal vergaan.
Toch nog ex equo 2e maar dmv de regeling uiteindelijk 3e. (181 en 197, erg uiteenlopend en kan me meer vinden in de lage score)

Tweespan Noran en Jimmy voor de 3e keer als tweespan op wedstrijd, ging fijn, nog enkele aanmerkingen maar mag eigenlijk helemaal niet klagen voor dit nieuwe span.
Uiteindelijk ook kampioen van dubbelspan pony's met 206 en 205 (68.5%), tevens hoogste dagscore over de dressuur. :):)

Vaardigheid was wat rommelig na een perfect geregelde dressuur, er waren geen tijden bekend voor we van start gingen, en de tijdklok deed het ook niet.
Had m'n handen vol aan Noor/Syl, foutloos maar 2 seconde buiten tijd >;)

Al met al een prima dagje, ondanks 2 maal natgeregend te worden met inspannen, wat een rotweer was het sochtends :') Maar mag trots zijn op de pony's, ben benieuwd hoe het outdoor seizoen vergaat.

Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:25

Mel, gefeliciteerd, dat is wel top dag geweest voor jullie.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:28

Gefeliciteerd!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:29

Knap gedaan!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:41

Gefeliciteerd
Super gedaan

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:56

Ik die bijna nooit indoor vaardigheid rij bedacht dat ik nu maar gewoon eens mee ging doen aan de kampioenschappen van mendistrict Noord en wat denk je
KAMPIOEN enkelspan paard L vaardigheid. Als enige foutloos. Wel met 1,5 tijdstraf.
Ik heb deze winter 2 x gestart en 2e in Assen en nu hier 1e. Echt super blij....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:03

Gefeliciteerd!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:47

Netjes Melanie

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:25

Goedzo Melanie :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:06

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:40

Iemand die as zondag (12 april) in Middenbeemster start?? :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:49

Ik had me ingeschreven, maar Deedee is door de tandsrts tegrazen genomen, en Benno morgen door de cranio sacraal therapeut dus dat lukt niet. Doordat ze weinig inschrijvingen hebben vroegen ze of ik echt geen andere pony had. Dus heb gevraagd of ik met Roos HC ZZ kan starten.