Ik rijdt in de winter ook een stuk minder. Ben wat dat betreft echt een mooi weer rijder Als het goed is wordt het aankomende zondag nog weer heel mooi weer. Gelukkig ben ik het weekend vrij en kan ik lekker een rondje gaan mennen.
Ik ga zaterdagavond naar een concert (singersongwriter sessie) van Douwe Bob, Michael Prins en Ed Struilaart. Iemand ze wel eens live gezien? Ik ben heel benieuwd, kijk er al een half jaar naar uit.
Gefeliciteerd Laura! En wat fijn dat hij zelf over die zondagen begon.
@BibiSmurf: ik heb er zelfs nog nooit van gehoord Maar ik wens je alvast heel veel plezier.
Zaterdag wordt Vjell geschoren. Met die teddyberenvacht krijg ik 'm zo slecht droog. Hij moet dan echt een paar uur onder de zweetdeken binnen staan. Vorig jaar alleen hals en boeg geschoren, dit jaar gaat er wat meer af. Brede streep naar achteren toe. Zal vast wel een hoop schelen.
Ik zou ook zo graag mijn pony's eens laten scheren, gewoon om te zien hoe dat eruit ziet. haha. Maar heb geen één deken en het is ook totaal niet nodig. Dus het blijft bij fantaseren hoe dat eruit ziet
@Bibismurf; nog nooit van gehoord. Maar heel veel plezier!
Barney vandaag al voor de vijfde en hopelijk laatste keer geschoren. Ik men ook in de winter door, ik heb geen bak tot mijn beschikking dus alles op de weg. Ik maak toch nog best wat kilometers en ondanks het vele scheren stond hij nu weer te dik in zijn vacht. Pip daarentegen hoeft nog niet opnieuw geschoren te worden.
VanHuisUit
Geplaatst: 06-11-14 17:26
Namen klinken me wel bekend in de oren maar heb ze nog nooit live gezien, leuk hoor. Wat super Rivaldo En Vjell zijn jas gaat uit. Groot gelijk hoor, is zo'n stuk makkelijker. En volgens mij ook prettiger voor de pony.
Ollie heb ik dit jaar nu ook al 3x geschoren, Hero en Ber hebben veel dunnere vacht (zijn 3/4 arabier, scheelt toch veel, die vacht is veel zijdeachtiger en dunner). Maar goed, die werken ook niet, dan vind ik het niet nodig.
Als we hier mennen heb ik wel wat ruiterpad tot mijn beschikking maar de ruiters schrikken zich altijd een ongeluk als ze een menner zien ook al stap ik keurig op tijd dan nog doen ze alsof ik een buitenaards monster ben. De ruiterpaden zijn soms wel behoorlijk zwaar en nat op bepaalde stukken. We hebben heeeeel veel fietspad maar daar moet je in het weekend zeker niet op zijn want dan heb je van die groepen race-fietsers en die letten echt nergens op. Ollie vindt een groep race-fietsers enger dan een flinke landbouwmachine De openbare weg is eigenlijk levensgevaarlijk, veel te druk en erg veel groot verkeer van de kwekers en het industrieterrein hier vlakbij. Maar daar kun je in het weekend dus juist weer wel goed mennen, want dan is het daar lekker rustig
Bianca, ik ken ze niet maar heel veel plezier! Linsa als het niet nodig is lekker in het haar laten. Hier helemaal geschoren maar dit was niet de bedoeling, vind jachtmodel veel fijner maar de streep die ik scheerde was zo scheef dat ik ze beide maar helemaal geschoren heb hihi
Bedankt VHU, ben zo blij! Mag dinsdag gelijk beginnen
Vandaag de heren kunnen longeren in de akker (had het idee altijd al om dat te doen, maar had geen longeerlijn ) Ik laat ze liever los rennen als aan de lijn dan ben je zo gebonden aan 1 pony per keer en als je dan net wat drukker hebt is het handig ze samen te kunnen laten rennen. De paddock is helaas totaal niet meer te gebruiken, water kan echt nergens heen. Dit is eventueel een oplossing. Een pony aan de boom vastgezet en de andere op een breed stuk zandpad gelongeerd.
Gefeliciteerd L_Rivaldo met je nieuwe job! En fijn dat werken op de zondag niet zo'n groot issue is voor je werkgever zoals je in eerste instantie wel had gedacht.
Hier doen we ook een stuk rustiger aan nu de wintertijd is ingegaan, maar dat is ook helemaal niet verkeerd, de boog kan niet het hele jaar gespannen blijven, anders werk je blessures in de hand. Ik houd m'n kilometers die ik buiten afleg bij en op 19km na hebben we in 2014 1000km gereden, dus Klava mag nu de komende maanden rustig aandoen
@Stelvio, 1000 km!! Wauw! Dat red ik bij lange na niet hoor! Ik hou inderdaad ook altijd alles bij met endomondo. Vind het wel prettig om de afstand en gemiddelde snelheid in de gaten te kunnen houden
Esther_Tommy
Geplaatst: 07-11-14 12:54
Ik heb me net ingeschreven met mijn kleine uk voor de wedstrijd op 8 maart in Ysselsteyn. Vanaf volgende week zal hij dan dus ook de training weer in gaan
NdV74
Geplaatst: 07-11-14 12:55
1000km halen wij ook niet hoor. Misschien volgend jaar. Hier ook Endomondo bij buitenritten.
Het is weer echt herfstweer hier, wind en regen. Brrrrrr, niks aan zo. Het moet even niet teveel regenen, wil volgende week lessen en anders is de bak te nat. Dat vind ik niet zo fijn rijden.
En vandaag groen licht gekregen van mijn chiropractor. Mits ik rustig aan doe mag ik vanaf volgende week weer paardrijden . Tijd om een afspraak te maken met een zadelpasservice.
Welkom willem_aukje, stel je gerust even voor. Leuk dat je ijsselstein wilt rijden.
Hier ook balen van het weer regent nu volop werd wakker met het zonnetje en wilde graag met ze mennen. Misschien mezelf een shop onder me kont geven maar ben echt meer mooi weer menner geworden, dit was vroeger wel anders.
Wauw, wat een afstanden rijden jullie. Ik ben in de 3 jaar dat ik men nooit verder dan 100 km per jaar gekomen. Maar dat heeft weer met andere dingen te maken.
Hier is het ook vies weer. Heb 2 dagrn langde verzorging van de pony's aan m'n vriend over moeten laten omdat ik niet verder kwam dan binnenshuis strompelen :p Nu gaat het wat beter en moet ik er echt aan geloven: de wei mesten met de mest van een week. :-(
Eilatan
Geplaatst: 07-11-14 15:28
Holy cow wat een afstanden !! Wauw!
Ben benieuwd naar plaatjes van geschoren pony's
Kyano vandaag voor de tweede keer ingespannen maar.... Was drama helaas. Totaal andere pony als vorige keer. Toen was hij echt heel relaxed en nu was het paniek paniek. Kon hem wel houden gelukkig.. maar leuk is anders Echt bang dat hij nooit de menpony gaat worden die ik zoek.....
Eerste keer kunnen ze vaak overdonderd zijn, tweede keer beseffen ze wat er gebeurt. Toen ik klasse 2 en 3 reed, deed ik 60 tot 80 km per week. Ook niet zo moeilijk met zo'n mooi bos.
VanHuisUit
Geplaatst: 07-11-14 16:39
Gaaf hoor Napie dat jullie dat zo hebben kunnen doen. Waanzinnig zoveel km's met die dappere pony's. En trouwens ook super dat je met enkelspan nu ook weer meedoet. Toydoll hoop dat het goedkomt, kun je eigenlijk vind ik pas na een keer of 15/20 keer inspannen wat van gaan zeggen...maar begrijp je zorg
Net ff gecheckt we houden het bij vanaf ongeveer april en vanaf die tijd dus iets van 683 km gereden, soms vergeet ik hem nog wel eens mee te nemen maar dat zal misschien 100/150 km zijn bij elkaar. Zeg maar 100 km / maand gemiddeld denk ik. Zou iets meer kunnen gaan worden ivm onze klasse II ideeën
Vanhuisuit: Ja, ben ik wel met je eens, maar mn vorige pony Booster (dominant, arrogant) heeft nooit problemen gegeven, nooit spanning, niets. Kyano (onderdanig, onzeker) is echt zo'n zeikerd vergeleken met hem. Nu spijt dat ik Booster heb weggegeven, daar had ik tenminste mee kunnen werken.
Ik hou het niet bij wat we hebben gereden in de laatste jaren. Maar we trainen tussen de vijftig en tachtig km per week en hebben geen bos in de buurt. Ik heb voor komend seizoen mijn uren kunnen omzetten en kan ik de donderdag en vrijdag besteden aan meer lange ritten. Afgelopen jaar reden we uren in het donker en dat kan nu anders.
100 km per maand... hoelang zijn jou ritjes? Ik deed met Booster (ook nog jong) vaak ritjes van 13 km oid per keer, en dat 2 keer per week, dus idd 100 per maand om en nabij. Als ik met hem doorgetraind had had ik wel verder willen gaan. Als ik hem nu leen kom ik niet zo ver want zijn 'trek' conditie is weg.
Is lang verhaal; samengevat: ik verzorgde Booster, heb hem beleerd, wou hem hebben, maar na herhaaldelijk vragen wou de eigenaar hem niet kwijt. Ik wou verder met mennen dus besloten mijn eigen pony te kopen => Kyano. Heb ik hem net enkele maandjes moest Booster toch weg. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen dus heb hem zelf overgenomen maar kan qua tijd geen 2 pony's onderhouden; een jaartje met hem gemend en toen nam stalgenoot hem over als kinderpony; wat ie overigens uitstekend doet.
Ja ik vond het echt balen toen. Dan had ik Kyano nooit gekocht.. en toen 'zat' ik er met twee! En Booster heeft eigenlijk een veel leuker karakter
Ahja, het is niet anders.
VanHuisUit
Geplaatst: 07-11-14 17:14
Citaat:
we trainen tussen de vijftig en tachtig km per week
Wat ontzettend veel kilometers .... dat reed ik niet toen ik klasse 2 reed met mijn paard... Ik bouw het meestal op, gemiddeld rij ik zo'n 25 km/week. Soms in een lange rit, soms in twee ritten van 15 km plm met wat meer tempo. En dan af en toe doe ik een week met wat meer km's (50/60/70) maar dan is het de week erop wel rust en soms ook wel twee weken. Dus kan kom je gemiddeld toch weer op die plm 25 km/week. Heb je dan geen week / weekjes rust Barney? Is misschien anders met kleinere pony's maar als ik dat zou doen, zonder rustmomenten, denk ik echt dat ik die van mij aan gort rij...