[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:57

:+ ben blij Gem, dat 't bij een fjord is, heeft maar 1 streep over de rug (oke soms wat over de knietjes) bij een zebra heb je 't dan veel drukker met staan := :))

Goed ik zit nu op de bank, voor 't eerst sinds vanochtend kwart over 7. Ik heb braaf bijgelezen gedurende de dag, maar was heel erg druk.. :o

Diddle is weer gemaakt :) En dat was best wel heel erg nodig :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:02

Zo en Ollie is ook lekker bijgewerkt :) ben heel benieuwd of ik verschil ga merken. Heb nog nooit een osteopaat bij paard gehad, dit was eerste keer. Nooit geweten dat Ol zo lenig was :oo

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:05

:)) Mijn stalhouder stond ook al :oo zo te kijken :)) Die achterbenen voornamelijk he ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:22

Ja niet te geloven he. Deed hij dat ook bij Diddle? Ik heb natuurlijk niet helemaal gezien wat hij bij Diddle deed. Maar die achterbenen wist inderdaad nooit dat dat zo elastisch was :oo en dan zo makkelijk, Ollie stond erbij van 'dat is heel normaal hoor' en dan soort van veters strikken ondertussen :+

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 07:16

@ VHU en Aks, denk dat jullie het wel gaan merken hoor dat de osteo is geweest. Bij ons komt ze ook meestal 1x per jaar, moet zeggen gaat nu geod met de Pown, maar het was altijd een wereld van verschil als ze geweest was :j
@ Gem, goede vakantie gehad?
@ Ollie :(:) sterkte met man en druktes

Ik vroeg me af (maak me een beetje zorgen) kennen jullie mensen met bechterew die nog paardrijden? Heb namelijk ergens gelezen dat het best slecht is. Op hoop van zege dat ik dit niet heb, rij nog zo graag! Alleen wordt wel met de week hoe strammer lijkt wel......nog even wachten tot 5 november......verder alles best lekker hier hoor :o (niet mopperen en doorgaan ~~}> )

Hoe zou het eigenlijk met Frensie en de beeb gaan.....dat gaat toch ook neit meer zolang duren?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:43

Goedemorgen.. :z :O

te warm om honden te trainen vandaag..dus hebben ze extra dagje rust..
afwachten wat de temperatuur gaat doen,..

verder...ga ik later bijlezen...nu eerst hondjes lekker buiten laten spelen..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:43

Dingetje, de vakantie was geweldig :j . Ben in Nerja geweest (Andalusië, Spanje dus), prachtig weer gehad en veel erop uit geweest. Auto gehuurd, naar de grotten van Nerja + Balkon van Europa, de Sierra Nevada (niet de hoogste top, maar wel tot 2600 meter), het Alhambra in Granada, een jeep-tour gemaakt en verder veel gezwommen en gesnorkeld :D .

Ik heb de ostheo 2x willen laten komen voor Ster, maar 2x bleek het niet nodig. Eerste keer had ze droes, waardoor stijf in de hals. Tweede keer een hoefzweer.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:59

@dingetje; hopelijk een gunstige diagnose :(:)

wbt osteopaat, ik weet hoeveel effect het heeft op het paard (en op mezelf :)) ). 2 jaar terug is Dids ook behandeld, en toen was er niks aanwijsbaars aan de hand, geen klachten oid. Maar toch voelde ik daarna dat mijn paard prettiger in zijn vel zat :)
En nu natuurlijk ook echt nut omdat die slootsalto zijn effect heeft gehad :) (Maar op zich was Dids prima te mennen/rijden en in de omgang, alleen wat scheef :) )

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:14

@ Gem, klinkt heerlij je vakantie....ben wel een beetje jaloers stiekem :D
@ Biancacoo, ja je zit niet op dit weer te wachten met de hondjes :n maar jou tijd komt er ook weer aan hoor met de kou *\%/* voor ons hopelijk geen sneeuw O:)
@ Aks, hier ook veel baat bij osteo voor mezelf, alleen weet zij het zelfs niet meer met mijn rug :( ff afwachten nog maar :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:20

haha :)) De osteo waar ik ben geweest heeft inderdaad ook 1 of 2x met mijn rug mogen stoeien. Wel alle compensatiepunten opgelost, maar die rug zelf is tamelijk onhandelbaar, helaas ^)

Nou, ik ga zo maar eens haaknaalden zoeken, en een bol garen kopen, ga mezelf leren haken. Wil iets wat ik niet naar mijn zin kan vinden in de winkel.. Dus dan maar zelluf doen. :+

En daarna door naar een vriendin om haar paard te helpen verhuizen :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:41

Ja Biancacoo voor jou is het te warm. Maar ik geniet echt van zulk weer.
Ja oesteo is super voor paarden en ook voor mensen.
Gisteren les gereden maar dat ging zwaar slecht. Db is het nog niet eens met zijn nieuwe tuig. Zit net anders en het is zo een miepert. Bit hing te laag maar kon nog ff niet hoger omdat er een gaatje bij moet. Dus hij gooide steeds zijn tong erover en dan kon ik niks meer. Zwaar bezweet natuurlijk. Kreeg hem nooit meer droog.
Maar ff datum prikken met melis om te scheren.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:49

@Dingetje: niet die paardrijden, wel zo sporten, maar kijk anders eens hier op bokt, daar zul je vast meerdere ervaringsdeskundigen vinden :(:) .

@Aks: leuk haken :j

@Gem: oeh, klinkt heerlijk, hier moet ik er volgend jaar aan geloven, manlief wilt na jaren en jaren ook weer eens op vakantie en dat is ook wel nodig, want die werkt al jaren minimaal 6 dagen per week gewoon door, afgelopen zomer heeft hij 1 middag vakantie gehad :oo . Eens kijken waar we dan naar toe gaan, meteen de zaak ook echt dicht, is wel ff wennen :o .

@Baudyh: dat ken ik, die reacties op tuig e.d., maar komt goed :(:) .

Oeh, wat is het heerlijk idd te warm voor de hondensport, maar echt even genieten, ga zo ook echt even alles laten liggen en paardje zadelen, want anders blijf ik dat roepen, totdat het weer avond is en er niks meer van komt, hahahaha.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:56

Goed plan avaluna!
Ik ''baalde'' al van de osteo behandeling, anders was ik er ook op uit getrokken nu :) Lekker rustig in het bos :)

Kun jij haken avaluna? Is het simpel genoeg om door een miep die 't nog nooit heeft gedaan te leren? :P

@baudyh; wat balen dat hij zo reageert op 't mooie nieuwe tuig :oo

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:59

Ja, ik kan wat haken, geleerd van mijn schoonmoeder :D , vind het erg leuk om te doen, kijk anders even op Youtube daar staan heel veel tutorials :j .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:02

het enige wat jammer is aan dit weer..is dat er een supermooie wedstrijd gepland is aankomend weekeinde..en dat veel mensen daar niet kunnen meelopen ivm het te warme weer.. -O-
of wel lopen en dan gaat het ten koste van de hondjes.. :?

osteo kan heel erg nuttig zijn..
gem lekker op vakantie geweest, klinkt supergoed !
Aks..haaknaalden halen en aan de slag bij vriendin met paard verhuizen.
Dingetje..ik ken wel iemand die nog ment met bechterew..maar..lijkt mij best heftig zo'n diagnose :(:) :(:)
Ollie, hoe is het nu met je man ? en drukte bij je werk.. :(:)
Rianne1994 vroeg nog hoeveel een shetje van 75cm mag trekken...tja..dat is heel persoonlijk, ik vind die paardjes persoonlijk echt TE klein om echt enkelspan mee te mennen, vooral omdat je vaak mensen zie die er dan met z'n 2-en achter willen gaan zitten...maar dat is mijn mening..mijn ene hond is bijna net zo groot...hahaha..voor antwoord op je vraag..even zoekfunctie gebruiken hoeveel een paardje mag trekken. maar een pony van 75 kg weegt soms als die rank gebouwd is nog geen 100 kg..dus..zoveel kan die niet trekken als je hem heel wilt houden tenminste..

Baudyh heeft niets beleeft en had gisterenavond les..is alles goed gegaan ?
Claud heeft een mooie stippenpony
Tine fijne vakantie, en tot later dan maar !! ik hoop dat je wat uit kunt rusten !
Obelix heeft gereden..
Biancailona wacht op mooi weer, volgens mij is dat wel nu aangekomen..veel plezier dus met inspannen.
maisie..klierende pony's op het einde...en met robin naar les.
peerappel is aan het vlechten geweest, en gaat onderlinge wedstrijdjes meedoen, leuk, veel succes..
en verder.....geen idee meer...tot later allen !!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:50

:wave:

Maaike, hihi ja echt he ? :) Ik ben niet zo stoer,maar vond dit wel echt dapper van mezelf ;)
Nog gefeliciteerd btw ! :j :#
Hier wel al vaker osteopaat bij paard gehad,min 1x in het jaar ;) Werkt hier prima en wij merken altijd wel verschil daarna.

Aks heeft gisteren een drukke dag gehad. Herkenbaar :)

_dingetje_ Wat is bechterew ?

Gem,dat klinkt als een heerlijke vakantie :j

Biancacoo, hebben jullie honden er veel last van als ze moeten lopen met dit weer?

Ik vind 75 cm ook wat aan de kleine kant om die enkelspan in te spannen,maar dat is mijn persoonlijke mening.

Vanmorgen lekker een rondje gedaan door het bos. Was echt genieten met de herfstkleuren en het zonnetje erbij <3 {:}

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:15

obelix :+ gewoon lopen/wandelen niet, trainen of wedstrijd lopen wel, dan kunnen de sledehonden over verhit raken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:18

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:39

Hoe vindt HRB dat nou, ik geloof dat Image langzaam beroemder wordt dan zij :oo ;) .
Leuk, hoor en super dat ze zo goed is opgeknapt +:)+ .

Hier arm paard weer eens gereden, die heeft flink gezweet :o , vrouwtje ook :') .
Geen conditie meer en deze zomer dus voor het eerst ingepakt in deken, die er al op tijd afgehaald, maar die had ik dus op moeten doen; manen geschuurd -O- , wordt wss weer bij knippen -O- .

O ja, echte mini's voor de wagen, waar wij wonen gaat dat dus gewoon echt niet, iig niet in enkelspan.
Zo even onder de douche, dochter heeft nog een project na school, dus nog even wat kantoorwerk en misschien tijdens dochters les Romeo nog even inspannen, hebben ze alle drie wat gedaan

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:55

daarom twijfel ik ook, maar een stevige shet van 83cm zou dat verstandig zijn?
zou zelf het liefste 1 van 1m ervoor hebben. gaat hier wel om een sulky.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:11

@ Avaluna, had al gekeken op bokt maar weinig nieuws over te vinden :N
@ Biancacoo, ja lastig, maar valt ook wel mee te leven......als ik maar weet wat of het is en eventueel mijn medicijnen daarop aangepast kunnen worden, zou wel fijn zijn.
@ Obelix, Bechterew is zijn ontstekingen in bekken en onderruggebied wat veel stijfheid veroorzaakt, je gaat hierdoor langzaam ook krom van worden doordat de onstekingen een soort van aangroeien waardoor je ruggenwervel helemaal stram wordt....beetje ingewikkeld maar zoiets in jip en janneketaal :+ anders hebben we altijd google nog *\o/*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:40

Dames jullie kletsen lekker!
75 cm is decoratie niet om te werken maar dat is mijn bescheiden mening.
Allerhande gezondsheidsklachten hier. Lijkt me erg vervelend. Mijn rug is niet al tebest, hier zo een hard bed das niet fijn.
Net gebeld, de beste vriend van mijn man ligt op de ic met alvleesklierontsteking en falende nieren. Best ff schrikken dus. We worden op de hoogte gehouden. Zaterdag maar meteen dingen regelen voor zijn winkel.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:51

@Ips: heel veel sterkte en beterschap voor jullie vriend :(:) :(:) :(:)

Heb lekker gereden *\o/* , hebben morgen vast alle twee spierpijn :o

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:02

Laatst bijgewerkt door biancaaatje op 22-10-13 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:14

Zoonlief was wel boos dat hij niet mee mocht toen hij de fotootjes zag :')
@ava, misschien spierpijn morgen mee valt. Balen van schuren, hier zit ik te overwegen om mijn exceemdekens te verkopen, liggen nu drie jaar in de kast.
@ips, beterschap voor rug en pfff sterkte voor beste vriend en allemaal.
@janouk, zou leuk zijn korting
@obelix, welkom nog. Lekker in het bos gereden, woonde ik vroeger dichtbij. Nu in de polder heeft zijn voordelen met betrekking tot beestjes.
@biancaoo, ja vandaag dus wezen inspannen.