Tess schreef:Al een tijdje ben ik me aan het bezinnen op de aanschaf van een andere sulky, heb nu een cavalettie. Hij zat bij de koop van de shetlander die ik nu een week of vijf heb. Ik vind de sulky niet comfortabel en wat ielig overkomen. Ik ben niet meer zo heel piepjong (56) en geen echte scheurneus maar wil een makkelijke en goed geveerde sulky, vnl. om mee in het bos te rijden. Aangezien ik bijna altijd alleen rijd is het niet erg dat er maar een persoon op past. Ik heb nu twee vragen, zou ik bij iemand die zo'n sulky heeft hem eens mogen proberen (liefst in ZO Brabant of Nrd Limburg) en wat zou voor mij beter zijn een stoeltje of een panzitting ( ivm met evt. achterover kukelen)? Zo'n panzitting lijkt me heerlijk zitten en ik vind het er ook leuker uitzien maar ik ben niet heel zwaar dus wordt het dan geen lanceerinstallatie op een pad met kuilen en hobbels?
Ik heb een HCA met panzitting, weeg ongeveer 55 kilo. Alleen als ik over een boomstronk rijd in een hardere gang kom ik nog wel eens iets los maar omdat je voetsteunen hebt kom je keurig weer in je zadel neer zonder een harde klap oid. Ik woon helaas te ver voor je anders had je het mogen proberen. Ik vindt de HCA echt ideaal!!