Op 1 september is er nog eentje, in Raamdonk. Maar toch ook wel een eind rijden. Ik vermoed dat de Hippiade dan ook wel de laatste zal zijn voor ons.
MelanieB
Geplaatst: 13-08-13 16:49
Vind het ook niet meer dan normaal dat de grens 57%/60% is.. Dan wel zuur als de jury streng is maarja.
Wij mogen het volgend weekend proberen.. ben benieuwd. Al ben ik sws op de hippiade want mijn jonge pony heeft zich geplaats voor de finale van de jonge menpaarden competitie.
Ik heb ook geen moeite met die regel, de procenten zijn voor mij nog nooit een probleem geweest om deel te kunnen nemen aan de Hippiade...alleen nu dus wel met deze jury. Ik ga de komende weken nog wat wedstrijden rijden, wil wel nog kunnen genieten van de trainingen en investeringen hiervan.
Op naar morgen! Whit staat ook gewassen in de paddock, deken op enzo. Auto is ook al in gepakt. Morgen eerst m'n groom even met Roos laten rijden en dan op pad.
Wij gaan morgen ochtend lekker wassen en dan op pad. Als ik dat net had gedaan weet ik zeker dat ze morgen niet meer schoon zijn. Gelukkig hoeven we morgen niet te vroeg weg, dus kunnen we 's ochtends wassen. Iedereen alvast veel succes morgen!
Sjolvir
Geplaatst: 16-08-13 21:39
Nou ik ga dus toch, pfftttt. Vandaag moest ik alles nog pakken, de helft is nu nog niet klaar. Sjol liep maandag goed onder het zadel met mijn verzorgster in de les. Ik zou haar woensdag rijden, draaf aan.. oeps... liep totaal niet lekker. Ben nog geen rondje bak wezen draven, eieren voor mijn geld gekozen en naar huis gestapt te paard, want in stap niets aan te merken. Vandaag lange leidselend naar de vereniging, aldaar instructie en haar man meegekeken. Heb gezegd, bij aandraven moet ze al meteen rad zijn, niet na stukje. Was ze gelukkig, draafde zoals vanouds! pffttttttt.
Maar aangezien ik woensdag zo de smoor in had, had ik dus niets klaar gezet/gemaakt.
En een provisorisch bokkussen, dat dus nog niet af is! (vorige was ik doorgezakt, kats vergaan )
En afgelopen woensdag zou de marktkoop man skai meenemen, was ie vergeten.... Maar aangezien Sjol niet goed liep dacht ik laat maar..
Dus tja.. dan is dit het resultaat... Zo moet ik morgen rijden, uche... Uiteraard wel met een plank met een stuk schuimrubber erin/ erop, anders wordt het heel lastig!
Vind ik nou ook, van middag huppelend achter Sjol over de weg terug gelangeleidseld, jippie!!!
Kon woensdag wel janken.. mijn meisje dat weer niet lekker liep. Had echt zooooooooo de pest in.. denk gaan we weer.. heb je een trailer.. Sjol wel ondertussen sinds begin juni niet meer gemend..
Overigens nu dubbel feest, volgende week clinic met Sjol van Herman Wientjes met allemaal fjorden. (da's onder het zadel) maar daar kan ik dan ook gewoon heen.
Ollie1
Geplaatst: 16-08-13 21:52
Hier staat ook alles bepakt en bezakt! Het wordt een heuse Bokt-meeting in Midden-Beemster gezellig
Ik heb even terug gelezen, want ik wist niet (meer) dat er een D/V-topic was/is, jammer Ank dat je niet naar de Hippiade mag, zeker als het gevoelsmatig allemaal zo lekker liep .
shetties
Geplaatst: 16-08-13 21:57
Veel succes iedereen morgen!
Fijn dat je fjordje toch nog goed loopt Sjolvir!
Jammer dat je niet naar de Hippiade mag Ank, zeker als je net weer lekker bezig bent.
Ik ga morgen ook mee doen, vandaag nog even geoefend en het kan morgen alle kanten uit gaan... Want dan loopt ze weer fijn, en dan wordt ze weer onrustig. Denk dat ze nog steeds denkt dat ze marathon moet lopen Heb helaas ook geen wedstrijd meer kunnen doen omdat hij afgelast was. Achja we gaan het gewoon proberen en lekker rijden
Ik heb een fijne wedstrijddag achter de rug. Eerste proef verliep optimaal, lekker gereden, precies zoals ik verwacht had. Helaas de tweede proef ging minder, hij kon zich niet goed concentreren. Inmiddels waren er veel paarden ohz gearriveerd en die kwamen vlak langs de ring. En met een afgeleide (dek)hengst, is het moeilijk om de onderdelen foutloos te rijden. Op zich zaten er ook nog goede onderdelen tussen...gelukkig! Maar na zo'n eerste optimale proef, was dat ff balen. Prijsuitreiking: twee keer eerste plaats met 222 en 205 punten in de ZZ, 3 winstpunten rijker!
met arjan en uzma in de M dressuur 1ste en naar de hippiade met xander en octaaf in de vaardigheid 1 bal en door naar de hippiade. met dempsey voor het eerst in de L dressuur 3de geworden en door... in de vaardigheid helaas 4 ballen. met arjan in de M dressuur 5 of 6 de ???
wordt dus een druk dagje tijdens de hippiade en met de talentencompetitie
janouk
Geplaatst: 17-08-13 20:02
En ja hoor.......................weer twee koeien in het parcours. Dit keer Milka koeien. Iets minder eng zo zonder vlekken.
Oeoeoeoeooeoeo wat maakte ze het spannend: Paul en Janouk waren tot de laatste hindernis foutloos, maar helaas ging hindernis 18 het balletje eraf. Ze waren wel binnen de tijd. Helaas geen barrage en dus geen startbewijs Hippiade. Het scheelde dus echt niets.
In de dressuur kwam Janouk duidelijk nog veel conditie te kort om bij de toppers in de buurt te komen. 1e proef 3e en 2e proef 4e; totaal over alle proeven bijna 58%. Maar we waren super blij met Janouk.
Het was wel super gezellige dag vandaag. Morgen naar de Regiokampioenschappen Noord Holland, maar dan mag Janouk lekker thuis blijven. Dan is mijn core business; lintjes en prijzen uitreiken als bobo
Oooeeeeiii...wat jammer zeg van die laatste hindernis! Als je zelf tevreden bent, dat is het allerbelangrijkst!!
Gefeliciteerd lanouska!!
Dennis
Geplaatst: 17-08-13 20:52
Ik heb m'n eerste 2 gereden in een dressuurproef, gevolgd door een 4-2 voor verkeerd rijden. Lekker begin van een kampioenschap als dat je eerste punten zijn . Hele eerste proef ging nergens over en was het afgroeten waard, 52% . 2e proef was 60% en die liep ook duidelijk veel fijner (maar erg tam omdat ik er na de 1e proef niet zo aan durfde te rijden). 1e proef was een 5e plaats (van de 6, maar nummer 6 had afgegroet), 2e proef was een 2e plaats. Maar door die 1e proef al zo een enorme achterstand dat ik uit eindelijk 5e was.
Maar ik mag niet mopperen, in de vaardigheid was ik 3e van de Z en ZZ samen, en mogen we naar de hippiade!!!!!! En ZZ startgerechtigd nu!
Dennis
Geplaatst: 17-08-13 21:05
Een samenvatting van mijn 1e dressuurproef in 1 foto . In het Z heeft de combinatie 'iets meer harmonie' nodig . Filmpjes volgen misschien nog, eerst zelf maar ff rustig bekijken .
Impuls genoeg! Wel jammer van de eerste proef zeg...
sasika
Geplaatst: 17-08-13 21:38
Zo rakker staat lekker op stal. Vandaag op zich fijn gereden goede stukken maar ook mindere. Al met al ik had niks te verliezen mijn doel was lekker rondje rijden op een kampioenschap (normaal nekt de stress en spanning mij Haha) Doel bereikt bij alle jurys winstwaardig gereden en tijdens de vaardigheid helaas wat te langzaam gereden. Heerlijk stressless ik had verwacht als laatste te eindigen (wij rijden pas kort klasse M) maar we hadden een mooie middenmoot te pakken een goede 6de pl aats. Gezien er maar 5 zouden worden afgevaardigd heb ik grote mazzel gehad dat dominique 14 september niet kan en ik haar plaats in kan nemen. Kortom onwijs blij ennop naar ermelo!!!
Iedereen die vandaag afgevaardigd is gefeliciteerd!
Patricia_86
Geplaatst: 17-08-13 22:05
Romy deed super haar best! Reserve kampioen klasse L enkelspan pony en ticket voor Hippiade! Vaardigheid 1 balletje.super trots op haar!