[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:35

Wordt net gebeld, gesprek kan niet door gaan, wordt woensdag 3 aug. Wel even gevraagd hoe groot de kans was dat ik stage kon gaan lopen en die kans is groot. Dus zeg de andere af en dan hoop ik dat ik in de 2e week van aug kan beginnen. Beetje jammer dat ik maar een kleine stagevergoeding krijg, maar is niet anders

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:18

Is het bij jullie mooi weer ofzo? Het is hier zo rustig.

Hier regent het

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:19

@Tallechie: :j

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:21

Hier is het prachtig weer maar ben te moe om wat te doen en Tab is kreupel.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:22

mmm, woon ik weer in het verkeerde gedeelte. Eén ding scheelt, ga ik tenminste wel aan de studie :-)

Wat nou dan Rhine, Hoe kan dat?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:22

@Rhine: wat vervelend :(:)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:25

Ze heeft haar achter poot opengeschuurd aan een koort.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:43

rhine sterkte ermee, dat is vervelend zeg...

Hier is het droog en het voelt een beetje benauwd aan, geen zon meer...

tallechie, succes met je stagegebeuren!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:54

tja een pony die schijt aan de buurman heeft(petra) plastic tas meenemen..als ze gaat staan, tas onder haar kont en opvangen.
en wat met de tas ??? gratis mest voor de tuin :=
ik had mooi weer vandaag,aan de klus in de wei bij de ponys(gele bloempjes eruit getrokken, met de bosmaaier staan te zwaaien, wat was ik blij met die ene bui die naar beneden kwam :)) tijd om te stoppen)
vanmorgen wel weer ff op de kwpner gestapt,ff drafje,maar had rubbere rijlaarzen aan(bak was nat) tjeetje dat is echt geen rijden met die dingen, volgende keer maar weer de leren aan :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:59

Goedemiddag allemaal!
Leuk en droog (!) dagje gehad in Blijdorp ben wel soort van versleten }:0
Heb de RIP regel uit mijn onderschrift gehaald, werd er elke keer zo mee geconfronteerd en zo triest van, lijkt me nu ook weer niet de bedoeling. Denk dat Sim en Rizanta het me niet kwalijk zullen nemen.
@Rhine ai dat is naar, zijn altijd vervelende plekken, hoe is het nu met jouw blauwe plek.
@B458 welkom terug hier weer. Petra moet dus nog een beetje wennen, logisch maar 't klinkt als dat jullie fijne ritjes kunnen gaan maken :j

Zo ik ga zo als een speer een pan nasi maken en dan naar stal. Komt vanavond iemand kijken voor de pony-tweewieler. Tweewieler is nog helemaal smerig / modderig :o zou hem eigenlijk nog wat moeten schoonmaken voordat ze er zijn :7

Met manlief zijn bouw van modellen (we gaan naar een vliegwedstrijd o.a. tijdens de vakantie) schiet niet op ... kan woensdag nog lessen *\o/* :o :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:15

@ VHU mijn blauwe plek is een gele plek geworden ondertussen :P
Succes met de verkoop vanavond.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:25

Leuk hoor Blijdorp, als Daan wat ouders is gaan we er ook een keer heen.
Dat zullen ze je niet kwalijk nemen, ze zijn niet uit je hart.
Welkom Babs.
VHU Succes.

Mijn vriend is aan het koken en ga op tijd naar stal. Om 1930 komt een stalgenoot me met veale helpen en daar voor wil ik al even wat met alwyn hebben gedaan

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:48

:wave:

@lacuun; je bent welkom. En iets met dids doen, neeh is niet nodig :) Ga om de dag naar stal. Al dan niet om wat met hem te doen, maar hij kan heel goed zonder :) Hij staat geweldig nu.
Heb vanochtend kei-enthousiast naar je vent gezwaaid, zei die er iets over? >;)

@tallechie;hopelijk weet de dokter dan ook iets over je hand :(:) en ik duim voor je stage

@rhine; balen dat je pony kreupel is!

en sorry, rest echt vergeten :o

Vandaag dus inderdaad weer veel te hard lopen ploegen :') En al te horen gekregen dat ik morgen, overmorgen en misschien de dag erna ook sochtends naar Beesd moet. Dus om 8u richting daar gaan rijden, en dan om een uur of half 11 op 't bedrijf pas aankomen. Achja, soort van halve dagjes nog dan daar :))

Net dids zijn draadje even verzet en zijn pootje ingesmeerd. Pootje wordt dunner trouwens! :):)
Toen ik aankwam stond hij met een hele grote plant in zijn mond stom te kijken en moeilijk te knagen. Dus ik naar hem toegerend. Toen zag ik waarom hij moeilijk knaagde...
Afbeelding
dat had hij tussen zijn kaakjes... Een speerdistel _O- van een meter hoog :') en hij vrat hem op _O-

*gaat pizza uit de oven kijken*

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:00

hihi gekke dids!

VHU, ik denk ook niet dat sim en rizanta het je kwalijk nemen hoor :n

Lanouska, wat een stoere foto's zeg!

lacuna, dus je hebt het effe druk de komende weken?
ach kun je wel zelf weer lekker wat met je andere poownie doen.
hoe gaat het eigenlijk met het veulen zonder mams?

rotzooi auto's? die van mij valt op dit moment nog wel mee *klopt het af*
maar die kan ook af en toe een enorme zooi zijn :j

Vanavond Ivy met dubbele longe gedaan.
en ze deed goed d'r best! lekker gezweet.
ik vond het fijn zo met haar te werken als ze goed haar best doet :j
Morgen wobbe maar weer eens doen sinds een hele lange tijd.

Yorel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:08

Zo gelukkig weer bijgekomen van de nachtdiensten van het weekend. Hier is het redelijk droog geweest vandaag, het is dus toch nog mogelijk deze zomer haha!

Hmmm, rotzooiauto, hier nog een, de halve inhoud van mijn zadelkast ligt er vaak in;)

Inmiddels ook weer een rijbewijs rijker, vandaag geslaagd voor mijn E achter B :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:19

ohja, rotzooi auto's..
jongens, als je eens in een huurauto ziet wat mensen daar in een paar daagjes voor touwtakkebende in kunnen maken, dan zijn jullie heilig, ja lacuun, zelfs jij :')

vandaag een auto geheel met tape uitgedaan aan de binnenkant. Volgens mij een husky met haaruitval ofzo in gezeten. zowel op de bijrijdersstoel, voor de bijrijdersstoel, op de achterbank, op de hoedenplank, op de grond voor de achterbank, allemaal haaaaaaaaaaaaar :\ en dan zit ik meteen ''stel nou dat het volgende gezin wat die auto mee heeft een kindje heeft met een honden-allergie ofzo, ál die haren moeten eruit''. Dus ik heb een uur met stukken plakband haren verwijderd, werkt beter dan stofzuigen :')

Goed, ik heb migrainekoppijn, dus ik ga bedje in.. kansloos, I know. Maar moet morgenochtend 2,5 tot 3u autorijden, en gezien de hoeveelheid spelfouten die ik nu maak :\

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:30

Ik kom ook even piepen! Ik ben dus aan het huis-sitten, het is heel leuk :D De hond is erg op zijn gemak, iedere ochtend blaft hij vanuit zijn bench (andere kant van het huis) tot we hem komen uitlaten en dan MOET hij mee naar onze kamer :o Dan kruipt hij onder de lakens en legt hij zich aan onze voeten. Vreemde gewoonte voor een hond, maar kom, als hij niet anders gewoon is :Y) Het baasje heeft gebeld, ze waren heel blij dat de hond at en dat hij zich op zijn gemak voelt. Hij gaat namelijk meestal in hongerstaking en kruipt in een hoekje als zijn baasje weg is.
Morgen komt de hoefsmid voor Romeo, dan krijgt hij weer ijzers. In de winter staat hij altijd op blote voeten omdat hij anders Bambi op het ijs is, sindsdien is de smid niet meer geweest, hoeven zijn nog altijd prima na al bijna een half jaar ofzo :Y) Maar over 2,5 week gaan we op vakantie, dus dan is het beter voor zijn voetjes als hij op ijzers staat.

Bijlezen moet ik ook nog doen, heb alleen in de rapte gezien dat VHU haar RIP-regel weg is, Sim en Rizanta gaan je dat echt niet kwalijk nemen hoor! Ze zouden willen dat je gelukkig bent, iedereen weet dat je hen nooit zal vergeten! Je hebt geen foto's, rip-regels enz. nodig om te laten zien dat je hen mist/dat je aan hen denkt, ze zullen voor eeuwig en altijd in je hart gegrift staan!

Ow ja en Babs is weer terug :D

@ Yorel: gefeliciteerd met je rijbewijs! *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:07

Dank je S_l (en de anderen), wat heerlijk trouwens zo lekker in zo'n 'dierenhuis' :j Snuit staat hier nog steeds zonder ijzers. Hij had vorig jaar december witte lijn ziekte in twee van zijn hoefjes. Alles is er toen zoveel mogelijk uitgesneden ik heb toen een wonderbaarlijk flesje met iets erin via Dennis van dit forum gekregen en toen de smid hem weer deed in maart was er geen witte lijn ziekte meer te zien. Maar omdat zijn hoefjes zich goed houden geen ijzertjes meer onder gedaan. En ze houden zich nog steeds goed, dus ik laat het nog maar even zo. Maar mocht het nodig zijn gaan ze er hier ook gewoon weer onder hoor. Bente loopt wel op ijzers, van de winter maar eens kijken of ze zonder kan, ik heb geen idee. Vind het in de winter wel erg prettig als er niets onder ligt.

Tallechie balen dat afspraak niet doorging, maar goede hoop op wel stage kunnen lopen begrijp ik en ik hoop dat je lekker bezig bent geweest met je pony en paardenvriend vanavond!

Naaltje sterkte met je hoofdpijn, dat kan je nu even niet gebruiken :(:) (nooit natuurlijk maar nu je zo aan het werk bent moeten die klopkabouteres ff oprotten |o ).

Yorel gefeliciteerd, handig hoor om hem te hebben en IT lekker aan de gang geweest met Ivy +:)+ Wob soort van vakantie gehad :=

Ben blij want tweewieler is verkocht, dus dat is fijn.
Nog fijner is dat ik Bente voor het eerst zelf met lange lijnen heb gelongeerd en dat deed ze erg braaf, knap meisje. Daarna opgezadeld en wel zo'n minuut of 20 gereden *\o/* en zelfs 3x paar passen in draf geweest :D ze was echt heel lief voor me want zodra ik het eng vond stond ze direct stil. Ze is tot nu toe super eerlijk. Het draven voelde erg raar := ze heeft natuurlijk dat ze zo hoog opgeeft in draf dus moet me daar even geestelijk wat meer op voorbereiden :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:11

yorel gefeliciteerd!

vhu tweewieler waarschijnlijk verkocht, dat is fijn!
en fijn met Bente aan de gang geweest!

sl aan de huisoppas...

naaltje auto's aan het uitbaggeren... :D
sterkte met je hoofdpijn...

it aan het longeren geweest...

tallechie vanavond met stalgenoot met veale aan de slag...

rhine gele blauwe plek... :=

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:17

@ VHU: ja inderdaad, het is heel leuk om in zo'n dierenhuis te zitten :D Hier mag enkel de kat in de winter binnen, en dan ook enkel in haar mandje voor de haard, ergens anders mag ze niet. Dus ik ben het niet gewoon om een hond binnen te hebben :D
Romeo en Snuit hebben dezelfde hoeven denk ik, die van Romeo hebben ook niet veel nodig, ze onderhouden zich heel goed zonder er iets aan te doen. Het is nu dat ik weer meer ga mennen en omdat we op vakantie gaan (weet niet of er veel verharde weg gaat zijn, dus neem het zekere voor het onzekere), anders liet ik ze er ook onderuit. Misschien komt de smid ze nog 1 keer opnieuw vast slaan (ijzers slijten niet snel, dus nagels breken sneller dan het slijten van de ijzers :D ) en dan gaan ze er weer af tot volgende zomer.
Ik vind het in de winter ook prettig als er niets onder ligt, dan stapelt de sneeuw zich niet op onder de voeten en schuiven ze niet zo snel. Volgens de smid is het ook gezond als de gaatjes van de nagels kunnen dicht groeien voordat er weer nieuwe ijzers onder gaan.

Leuk trouwens dat de tweewieler verkocht is, en dat het zo goed met Bente ging! ;)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:21

hoihoi allemaal :wave:

ga mee met de samenvatting van Nouvel :D

Ik ben OP Harley naar het bos geweest voor 't eerst *\o/* Ging super op de weg, 3 auto's kwamen voorbij, kruising ging goed, beetje dribbelig omdat vriendlief (die naast me liep voor de zekerheid) even twijfelde of hij moest doorlopen of wachten, Harley plakt uiteraard aan degene die snoepjes in z'n jaszak heeft >;)
In het bos afgestapt, want ineens was dat gekke gevoel van angst overal in m'n lijf... lekker op 't gemakje teruggewandeld met z'n drietjes, want forceren heeft geen zin en zo was het supergezellig. Als beloning mocht boef lekker gras smikkelen en drinken uit de waterbak (oefenhindernis op de menwei)... zooooo schattig <3 <3 <3

VHU, als ik je niet meer zie (en die kans is aanwezig denk ik aangezien ik woensdag aan het werk ben...) wens ik jou uiteraard hele fijne vakantie!!! Geniet ervan en vlug terug... :j Oefenen met Bente voor onze bosrit-plannen <<)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:28

Gekke dids, en half dagje werken is ook wel lekker. naaltje succes met je hoofdpijn
Yorel gefeliciteerd
IT lekker bezig geweest
Vhu super van tweewieler en top van bente
sl wat leuk, nog veel plezier

Ik ben blij met mijn toppers op stal. Vind het weer helemaal leuk.

Toen ik op stal kwam (heb een kwartier in de file gestaan ivm ongeluk, en hier staat nooit file) was er iemand in de bak, maar wilde eerst met alwyn bezig voordat de stalgenoot er was. maar dat ging niet. Dus Alwyn even aan het halster met touw meegenomen in de bak. Wat heen en weer gelopen en stemhulpen geprobeerd. Het 'longeren' snapte hij nog niet altijd, maar dat komt wel.
Veale was beledigd dat ik eerst Alwyn pakte, begon te hinniken en te schrapen.

Daarna met veale aan de gang, stalgenoot was nog met haar hengst bezig en kon me dus nog niet helpen. Ik dacht, ik probeer zelf op te stappen, ik stap wel op met krukje, maar meestal blijft hij niet staan. Maar hij stond nu keurig stil dus zonder hulp er op geklommen. Daarna in stap, kon hem direct nageeflijk rijden. Nog stukje gedraafd. Al met al 20 min gereden, heb wat last van mijn linker bekken en last van mijn hand dus niet te lang.

Daarna alwyn nog even weer gepakt. Even laten vliegen, maar hij wilde eerst niet bij me weg. Dacht dat hij achter mij aan moest lopen. Lief ding. hij was ook minder kijkerig. Gaat helemaal goed komen

O ja alwyn was wel uit zijn wei ontsnapt. Hij stond bij de merries met veulens

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:33

@PrinsjeH vind het zo knap van je echt super!
Vandaag ook nog rondje gewandeld met Bente, gisteren was ze helemaal stapelgek bij het mais nu was ze dus super relaxed. Ben helemaal naar de koeien daarachter gelopen, dus het laantje verder uit. Voor degenen die het terrein niet kennen: het is een soort zandweggetje vlakbij de stal, waar je dan lekker kunt wandelen, door het land heen. Erg fijn om te doen met zo'n jong paard. En zo'n heerlijke plek om gewoon beetje te rommelen met je paard.

Als ik durf te draven in de grote bak en het gevoel heb dat ik haar onder controle kan houden gaan we lekker naar buiten :j Dat gevoel van controle heb ik nu nog wel hoor, moet het alleen nog in draf krijgen :o

Kan jouw man ook paardrijden? Anders kan hij op Jules!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:39

vhu deed alwyn bij jou de achterbenen ook altijd zo ver naar achteren. Niet normaal meer hoe lenig hij is. Hij deed zijn linkerbeen helemaal naar achteren, maar verloor zijn evenwicht, gaf een klein bokje en ging weer recht staan en deed zijn been ook weer direct naar achteren

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:59

@Tallechie had je post gemist :+
Ja Alwyn kan zijn benen ontzettend ver naar achteren doen. Als je zijn hoeven uit wilt krabben doet hij soms ook heel overdreven zijn been omhoog en naar achteren.... Zijn voorbenen trouwens ook naar voren, het lijkt wel elastiek :+
Hij gaat inderdaad achter je aanlopen, hij vindt dat gewoon gezellig denk ik, het is echt een teutebel, je moet hem echt wegsturen, maar hij komt steeds heel snel weer naar je toe. Wel leuk dat hij dat bij jou ook al doet, vindt hij je echt aardig hoor :j Longeren heb ik nooit zoveel met hem gedaan eerlijk gezegd :o wel heel veel gewandeld :j Hij kan trouwens ook erg goed aan de fiets, moet je wel hoofdstelletje in doen want hij is dan wel nogal vlotjes :+
Wat een druif dat hij bij de merries met veulens is gaan staan. Hij redt zichzelf altijd erg goed hoor, in een groep. Zie deze foto, tussen twee behoorlijk grote paarden waar hij prima mee overweg kon, vorig jaar op de grote wei....
Afbeelding

Wat lekker dat het met Veale ook weer goed ging, grappig dat hij jaloers was :+ , wel vervelend van je bekken, heb er zelf ook regelmatig last van na mijn zwangerschap, vooral als je op een breed paard zit. Rizanta was gelukkig niet te breed, maar ik moest bij haar wel heel erg wennen, kon niet meer dan 2x per week echt rijden (ook andere oorzaken maar dat bekken werkte ook zeker niet mee). Bente is gelukkig smaller dan Rizanta, denk dat het rijden bij haar ook makkelijker is voor mijn bekken / heupen.