Jeetje, wat veel posts...heb het doorgelezen maar ga niet samenvatten deze keer, moet zo Han weer ophalen van muziekschool en kom maar ff langs
Citaat:
VHU: leuke foto's, ziet er top uit. wanneer ga je haar zelf rijden?
of heb je dat al gedaan? overheen gelezen?
Onder de man heb ik al flink wat keren gereden hoor, gaat steeds beter (heb ik het vooral over mezelf
) met mijn spierpijn dus.
Voor de wagen heb ik haar nu zelf 2x gemend. Peter begint en dan neem ik het over. Maar gisteren op over de weg heb ik de 1e keer aan hem overgelaten. Het is niet als bij Hanemaaijer dat hij naast me zit, hij staat achter me, dus leidsels snel overnemen in geval van nood is ietsje lastiger. Moet nog even wat meer gevoel met Rizanta krijgen dan heb ik het vertrouwen wel en dan komt het vanzelf ook buiten wel. Gisteren voor het eerst 'los' gemend, dat wil zeggen ik vroeg Peter foto's te maken en toen zat ik opeens alleen op de bok. Dan vond ik al heel wat
@iedereen die heeft aangeboden de hond op te vangen, dat is wel superlief! Wie weet pb ik een deze weken nog, we moeten eens even kijken van hoe en wat. Het is wel een bijzondere hond...husky's zijn geen allemans honden
We doen haar altijd bij degene die haar ook heeft gefokt, dat is een pension in Boxtel, dus we rijden er toch al heel wat voor af voor een goed pensionadres. Stoppen haar niet zomaar in een pension dat we niet kennen, vooral omdat het dus een wat speciaal type is
Vandaag hele dag allerlei zakelijke afspraken gehad ben helemaal murw geluld
vanavond komt als het goed is iemand het sulky'tje van Sim ophalen
maar goed, niet te veel aan denken, het geeft weer ruimte en levert centjes op
Oja, @Tallechie, die roze wolk.
Rizanta wordt dit jaar 13, toch wel een roze wolk.
Maar had je dan geen roze wolk toen het die vorige keer zo super ging in de B? Dat je die vette winstpunt had en toch hoog in de prijzen?
@Milanka, ik zou heel goed overwegen wat je doet met de haf. Medicijnen, OK, maar wat is het perspectief? Dat zou ik graag willen weten. Ik heb een keer een haflinger gekocht die zwaar hoefbevangen was, maar daar zag ik nog wel perspectief in / wilde het best met hem proberen en de hoefsmid plus DA hadden ook zoiets van geef hem een half jaar / jaar met goede verzorging, als het dan niet beter uitpakt tot een acceptabel niveau komt (was voor mij recreatief bezig zijn plus paardje geen pijn), dan beslissen einde oefening. Hij knapte compleet op. Dus kan me wel voorstellen dat je het doet maar, wat Tine zegt, het moet wel uitkunnen. Als dat niet zo is, dan verleng je alleen een leven maar bied je geen kwaliteit. En dat is volgens mij niet de bedoeling. DA kosten nu eenmaal geld en met een eventueel chronisch ziek paard heb je simpelweg maandelijks terugkerende extra kosten. Ik hoop voor je dat het meevalt, maar ga bij je zelf na wat het maximale is wat je erin wilt stoppen en zorg dat je je daar voor jezelf aan houdt. Je kunt compleet 'leeglopen' op zo'n project. Ik ben zelf trouwens bij lastigere problemen bij paarden erg voor de totale aanpak (holistische dierenartsen als bijv Eric Laarakker of Steffie v.d. Laarse). Veel traditionele DA's grijpen vooral naar antibiotica en bijv hoestprikkel remmers en bij paarden die al langer hoesten of een verleden hebben met hoesten zijn er vaak veel meer / andere dingen aan de hand dan (alleen) een infectie van de luchtwegen.
Zo na dit enorme verhaal
gaan we weer verder