[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:17

schaduw schreef:
Millanka,nu maar hopen dat financieel erg tegenvalt.

Dat is ook niet erg aardig :P

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:20

Barsingerhorn is helemaal niet ver weg!

Ik ben aan het kijken of ik er nog tussen kan, heb een wagen te leen aangeboden gekregen.
Word dan wel enkelspan pony, m'n achterpony wil ik niet mee nemen (loopt goed voor de wagen, maar doet ohz niets anders dan bokken, bokken en nog eens bokken, dus er zit haar echt iets dwars).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:22

lekekr actief met paardjes allemaal :)
ik zit nog op stage, aan noodles nu
dag alweer bijna om..tijd vliegt opeens :)

vanavond lekker rustig avondje, afwas, douchen, spelletje doen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:22

Dennis schreef:
Barsingerhorn is helemaal niet ver weg!

Voor jou niet nee :P
Ik zit helaas dit weekend in Heerlen, dus geen indoor Barsingerhorn voor mij ;(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:23

Gaat kijken waar barsingerhorn ligt...
edit een uur en 45 minuten. Iets te ver weg helaas.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:29

Evelli,dat bedoelde ik positief hoor.

Dennis,voor jou niet maar voor ons wel.
Je kan er vast nog wel tussen,er zijn niet zo veel deelnemers.
Leuk dat het gelukt is om een wagen te lenen.
Lijkt er idd op dat er iets niet lekker zit bij je pony.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:31

Schaduw: als iets financieel erg tegenvalt (zoals jij in je bericht neerzet) betekend niets positiefs hoor :n denk dat je bedoeld dat je hoop dat het allemaal erg meevalt

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:39

Oeps foutje,woordje "niet" vergeten,komt nu wel banketstaaf over ja.

tallechie,beetje ver om even te gaan kijken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:41

Denk ook wel dat ik er tussen kan hoor :). Heb er wel zin in ;).

Roos is al behandeld door de osteopaat, maar dat heeft helaas niets geholpen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:48

Jeetje, wat veel posts...heb het doorgelezen maar ga niet samenvatten deze keer, moet zo Han weer ophalen van muziekschool en kom maar ff langs :o

Citaat:
VHU: leuke foto's, ziet er top uit. wanneer ga je haar zelf rijden?
of heb je dat al gedaan? overheen gelezen?

Onder de man heb ik al flink wat keren gereden hoor, gaat steeds beter (heb ik het vooral over mezelf ;) ) met mijn spierpijn dus.
Voor de wagen heb ik haar nu zelf 2x gemend. Peter begint en dan neem ik het over. Maar gisteren op over de weg heb ik de 1e keer aan hem overgelaten. Het is niet als bij Hanemaaijer dat hij naast me zit, hij staat achter me, dus leidsels snel overnemen in geval van nood is ietsje lastiger. Moet nog even wat meer gevoel met Rizanta krijgen dan heb ik het vertrouwen wel en dan komt het vanzelf ook buiten wel. Gisteren voor het eerst 'los' gemend, dat wil zeggen ik vroeg Peter foto's te maken en toen zat ik opeens alleen op de bok. Dan vond ik al heel wat :=

@iedereen die heeft aangeboden de hond op te vangen, dat is wel superlief! Wie weet pb ik een deze weken nog, we moeten eens even kijken van hoe en wat. Het is wel een bijzondere hond...husky's zijn geen allemans honden }:0 We doen haar altijd bij degene die haar ook heeft gefokt, dat is een pension in Boxtel, dus we rijden er toch al heel wat voor af voor een goed pensionadres. Stoppen haar niet zomaar in een pension dat we niet kennen, vooral omdat het dus een wat speciaal type is :\

Vandaag hele dag allerlei zakelijke afspraken gehad ben helemaal murw geluld :7 vanavond komt als het goed is iemand het sulky'tje van Sim ophalen ;( maar goed, niet te veel aan denken, het geeft weer ruimte en levert centjes op :D

Oja, @Tallechie, die roze wolk.
Rizanta wordt dit jaar 13, toch wel een roze wolk.
Maar had je dan geen roze wolk toen het die vorige keer zo super ging in de B? Dat je die vette winstpunt had en toch hoog in de prijzen?

@Milanka, ik zou heel goed overwegen wat je doet met de haf. Medicijnen, OK, maar wat is het perspectief? Dat zou ik graag willen weten. Ik heb een keer een haflinger gekocht die zwaar hoefbevangen was, maar daar zag ik nog wel perspectief in / wilde het best met hem proberen en de hoefsmid plus DA hadden ook zoiets van geef hem een half jaar / jaar met goede verzorging, als het dan niet beter uitpakt tot een acceptabel niveau komt (was voor mij recreatief bezig zijn plus paardje geen pijn), dan beslissen einde oefening. Hij knapte compleet op. Dus kan me wel voorstellen dat je het doet maar, wat Tine zegt, het moet wel uitkunnen. Als dat niet zo is, dan verleng je alleen een leven maar bied je geen kwaliteit. En dat is volgens mij niet de bedoeling. DA kosten nu eenmaal geld en met een eventueel chronisch ziek paard heb je simpelweg maandelijks terugkerende extra kosten. Ik hoop voor je dat het meevalt, maar ga bij je zelf na wat het maximale is wat je erin wilt stoppen en zorg dat je je daar voor jezelf aan houdt. Je kunt compleet 'leeglopen' op zo'n project. Ik ben zelf trouwens bij lastigere problemen bij paarden erg voor de totale aanpak (holistische dierenartsen als bijv Eric Laarakker of Steffie v.d. Laarse). Veel traditionele DA's grijpen vooral naar antibiotica en bijv hoestprikkel remmers en bij paarden die al langer hoesten of een verleden hebben met hoesten zijn er vaak veel meer / andere dingen aan de hand dan (alleen) een infectie van de luchtwegen.

Zo na dit enorme verhaal :o gaan we weer verder :7

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:07

... :oo :wave: Mag ik mij misschien ook weer melden? Meestal was ik ook één van de brave meelezers... := (Gefeliciteerd met het niet meer zo nieuwe topic!!)
Ik hoop dat ik jullie tempo bij kan houden..!

Even wat samenvatten, hoop dat ik genoeg onthoud:
Maisie succes met scheren!
Tine geweldig dat je dat gevoel (weer) hebt, super! Ben benieuwd naar je nieuwe kar als je die weet.
VHU is helemaal blij met Rizanta, groot gelijk, de foto's zeggen genoeg!
Millanka heel veel plezier met je nieuwe haf, ik hoop mee dat het meevalt.
Dennis sterkte met Roos... Hoop dat je het/wat vind!
Marriane :(:) jammer dat je hebt moeten stoppen. Mag ik vragen waarom? Wat gaaf dat je een Cob gaat rijden! En dan meteen een indoor :D

Heb jullie een tijdje verlaten ivm persoonlijke problemen (schoonmoeder stevig aan de drank waarna schoonvader uit huis ging, zij gaan uit elkaar, míjn ouders gingen bijna uit elkaar.., wat een fun in de omgeving van kerst).
Heb jullie toen laten weten dat ik er een nieuwe pony bij zou krijgen.. Die staat nog steeds niet hier op stal maar ik rijd hem wel sinds vorige week. Ga er vanaf nu iedere week 1 dag heen (morgen weer!! *\o/* ) en helpen we elkaar, en dat wil ik volhouden tot half april. Dan komt hij hopelijk deze kant op.
Eigen pony is hevig aan het opknappen (losse knieën). Ben haar weer aan het longeren na de sneeuw en het gaat best goed. Hoop dat we weer genoeg conditie op kunnen bouwen.

Ondertussen kan ik niet wachten op het nieuwe wedstrijdseizoen. Met het 'grote' vierspan gaan we hopen dat we naar het WK mogen, met het 'kleine' vierspan moeten we de kalender nog samenstellen. Helaas heeft de vrouw van de menner borstkanker waardoor ze nu gelukkig in de medische molen zitten. Ze is al geopereerd en ze zeggen dat het voor 80% weg is. Maar aan wedstrijden denken is wel het laatste waar hij momenteel mee bezig is.
Zelf heb ik de kalender ook al lang klaar. Ik rijd als het goed is 6 officiële en 3 oefenmarathons. Heb er erg zin in. Heb dus 2 pony's waarmee ik af kan wisselen. De 1e oefenmarathon zal met de nieuwe pony zijn, de 2 laatste oefenmarathons zijn in augustus en dan wil ik proberen met het tandem te rijden. Het nieuwe tuig is inmiddels aanwezig, ben al flink aan het vetten.. Wat een gaaf ding zeg! Kan er nu enkel-, tweespan én tandem mee rijden! :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:08

Wil je huskypups :D dan mag je haar wel bij mij brengen hoor :D husky x malamute :D geeft vast leuke beestjes :D

Wij brengen de hond voor langere vakanties naar een kennel in Liempde, daar komt hij al 12 jaar, dus die kennen hem goed (man is militair/hondengeleider) Voor dagjes brengen we hem naar een asiel hier in de buurt waar hij gewoon in zijn kennel blijft (max 12 uur) is het voor 1 nachtje dan gaat hij naar een kennel iets verder waar hij een doorloop heeft naar een grote loopplaats.
Uitlaten is iets wat alleen wij doen (of de eigenaar van de kennel in Liempde)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:10

@ lienepien, welkom! mag ik je even pben?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:14

@schaduw, je bent lekker bezig geweest, leuk dat lotte zo fijn aan het draven was, en dandy, ja dandy is gewoon cool! :D

Barsingerhorn is wel een leuke wedstrijd, maar een beetje een saaie bedoeling, :o en idd bah wat is dat een eind rijden, wij zijn ertoen heen geweest voor de districtkampioenschappen.

@ Lienepien, ja heb die cob al heel vaak op wedstrijden zien lopen, toen kende ik die man nog niet, maar ik was altijd al helemaal weg van het beestje, superleuk dus dat ik daar nu mee mag rijden:)
- wat vervelend van je schoonouders zeg! trouwens wie weet kom ik je wel tegen op de wedstrijden, want wij rijden alleen maar klasse 4 :D

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:33

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:56

Waarom mopperd dat Barsingerhorn ver weg is? Het is echt maar 15 km :+.
Het ligt wel op een rot plek om te bereiken aan zo'n raar dun dijkje.

Misschien kan iemand mij hier een handje helpen met hoe en wat met Roos.
Sinds half december bokte ze onder het zadel. Roos is altijd wat snel aan het bokken (als ze naar haar mening ten onrechte een dik of schop krijgt van de kinderen die er op rijden, en een bok is ook echt een BOK bij Roos). Maar sinds half december bokt ze ook om niets en knetterd daar bij ook stukjes weg (heeft ze nooit eerder gedaan, zelfs bij schrikken ergens van niet). Eerst gaf ik het stil staan door de sneeuw de schuld, al m'n pony's waren stuiterig. De 2e keer dat ze het deed een ander zadel er op met een goed pad er onder. Dat maakte geen verschil. Met het vieze weer werd ze hooguit 1x per week onder het zadel gereden, wel ook nog voor de wagen of voor de slee en dan was ze altijd gewoon braaf.
Ze loopt prima, voor de wagen loopt ze ook gewoon als altijd.
2 weken geleden is ze behandeld door een osteopaat, ze zat wat vast in haar rug en nek, en er zat een wervel niet helemaal lekker. Ik ga er van uit dat ze net die sneeuw/dat ijs een stomme glijer gemaakt heeft. Heb haar eerst een week vakantie gegeven, en afgelopen week eerst voor de wagen en aan de lange teugel opgebouwd. Nu er dus weer een zadel op, ze is zo soepel als een elastiekje, loopt fijn maar van uit het niets blijft ze als een gek weg knetteren/bokken.
Heb de osteopaat ook gevraagt maar heb nog geen antwoord. Langer voor de wagen door trainen? Toch nog eens laten kijken door iemand? Foto's van haar rug? Langer vakantie?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:06

wie rijdt erop? :) zijn het mensen met overwicht op d'r of niet?
ik ken er eentje die dat graag zou doen om onder dingen uit te komen..
ligt het zadel wel goed?
geen wondjes?
geen uitsteekseltjes?
is er iets veranderd nadat ze het ging doen? :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:13

@Dennis, vervelend zoiets.
Als je al zo bezig bent geweest met osteo e.d. zit het misschien niet in de rug. Vaak denken we bij bokken aan de rug, vaak ook terecht, maar bokken kan van veel dingen komen natuurlijk. Is reactie op 'iets' en waar die vanuit komt, kan ook haar kleine teen zijn, bij wijze van spreke. Gezien hoe je Roos beschrijft is ze heel braaf en doet ze dit niet uit zichzelf 'voor de lol'. Doet ze het ook als je er zelf opzit, of rij je er zelf niet op? Denk zelf als je het zo beschrijft aan iets van een zenuw die knelt en dan knettert ze weg, probleem weg, weer rustig. Zeg maar steek in je rug/zij/nek/been waar dat is weet je dus niet, maar omdat ze zo heftig reageert? Doet ze het ook op het land?
Als ze het echt alleen doet onder het zadel, wordt het wel veroorzaakt door druk van de rijder / het rijden maar lijkt het me nog steeds op iets met een zenuwschokje/pijnscheut. Bokt ze de persoon eraf en staat ze dan stil of blijft het geheel zitten, krijgen ze haar stil en gaat het dan weer goed verder?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:15

Dennis, is ze drachtig?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:15

Voor de veiligheid (na kindjes echt 3 meter verderop heb zien landen :o ) heb ik er zelf 5 minuutjes op gezeten(kwa lengte wat lang, kwa gewicht op het randje) en daarna een klein maar netjes rijdend sprietje. Alles wat er op reed waren allemaal kleine kinderen die kwa lengte en gewicht prima passen.
Zadel ligt goed, heb ook een ander goed liggend zadel geprobeerd (tja, heb nu 7 zadels op 5 pony's liggen, dus kan wat uitproberen) maar bij een ander zadel (incl andere singel en ander sjabrak) is het effect exact het zelfde. Aan zadel, singel of sjabrak ligt het dus niet.
Wondjes heb ik ook niet kunnen vinden.

Een lui en slim mormel is het. Maar zeker niet gemeen.
En wat ze nu doet is echt hufterig. Heb nog niet een kindje gehad die het uit kon zitten, een rodeo stier is er niets bij en heb slipsporen van een meter lang in m'n land staan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:18

Oja, @Lienepien wat gezellig dat je weer meekletst en wat naar voor de vrouw van degene waar je zoveel bij groomt (weet wel wie het is maar zet zijn naam niet zomaar in het topic ;) ). Wat super dat je met de nieuwe pony aan de gang kunt (foto's ;) ).

@Dennis, dan denk ik dus toch aan iets anders dan rug/zadel.
Wat Mel zegt, als ze drachtig is kan het zijn dat het veulen op zo'n moment in haar ribben port, ik kan je vertellen, dat is niet prettig (en Tallechie kan er nu ook over meepraten :+ )
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-01-11 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:19

Ze is niet dragend.

Kindertjes vliegen er af en dan staat het spul ook meteen weer stil ook. Ben er zelf ook op gestapt, bij mij probeerd maar ben net ff handiger en sterker dus krijg haar wel weer stil of kan voorkomen dat er echt snelheid gemaakt kan worden of ik ga vliegen. Maar zo'n held ben ik zelf ook niet, ze bezorgde me laatst knikkende knieen.

Voor de wagen (ook in moeilijke oefeningen, verzameling of juist gewoon ff crossen) is er niets aan de hand. Aan de lange teugel (uiteraard) ook niet.
Puur en alleen onder het zadel, stappen gaat goed, draven eventjes (of soms zelfs maar 2 passen) en dan is het foute boel.

Iets anders dan zadel of rug. Maar waar zoeken dan? Het is wel gekomen met de gladdigheid. Ik schoof het eerst af op wat frissigheid (nadat ze echt een paar dagen 'opgesloten' hebben gestaan op een ijsbaan en allemaal knetter waren).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:28

Niet drachtig dus :7 dacht net ei van Columbus te hebben gevonden maar helaas.
Gaat even in de denkmodus....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:31

Ze heeft wel een 3 jarige dochter staan met staak gedrag, die is wel drachtig en doet exact het zelfde als Roos op dat punt in de dracht. Als het dat was had ze lekker vakantie gekregen. Dat is gewoon staken als je op je donder krijg omdat je niet loop kop naar beneden en gras eten (en dus geen rennen, bokken of andere rare dingen).

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:38

Deed ze dit al voor de fysio was geweest? Het kan zijn dat ze OF door de fysio ergens last van heeft, omdat ze recht gezet is. Ik ben zelf een paar keer flink gekraakt en geloof me, daar wordt je niet vrolijk van. OF de fysio heeft iets niet gezien of iets verkeerd gedaan.