Tallechie wat een leukerd is het.
Leuk zo die aalstreep.
Ik ben idd heel benieuwd hoe die er uit ziet in het tuig.
Ga je nu met hem menlessen nemen en dan opgegeven moment ook wedstrijden mennen?
Ik zal hem strak elke weekend kunnen bewonderen.
Begin mei dan komen we die kant op met de paarden.
[paard] hebben we gisteren al weg gebracht naar de zomer opfok.
Gaat snel maar ik heb er dan ook supper zin in
Evelli wat heerlijk popje om naar te kijken
Idd een leuk achterbeen gebruik maar dat voorbeen mag er ook wezen hoor.
Silfie welkom terug in het topic.
Ik lees ook meer mee dan dat ik post hoor maar dat komt ook doordat het mennen nog op een laag pitje staat.
Gisteren een ongelukje gehad.
Gisteren ben ik dus zo stom geweest om [paard] op te keren in de longeercirkel.
Die overigens nieuw zand heeft gekregen wat tevens mijn geluk is geweest.
Tijdens het longeren besloot hij uitzichzelf om te keren en ik werd daardoor een beetje pissig.
Boos worden heeft dus een averechts effect bij [paard] maar ja dat vergat ik dus even.
Ik besloot hem met de zweep wel even weer tot omdraaien te dwingen maar [paard] walste mij compleet omver en zag zowel de zweep en mij compleet over het hoofd.
Niet uit gemenigheid maar meer uit dommigheid.
Hij is dus echt over me heen gekomen en geloof me hij is aardig wat paard en ik voel me dan ook behoorlijk beurs.
In eerste instantie wilde ik gewoon naar huis gaan maar mijn vader, mijn zwager, mijn zusje en Miranda mijn bijrijdster stonden er op dat ik me liet nakijken bij de dokterswacht.
Dus daar zat ik om 20.50 uur bij de dokterswacht en daar ging ik bijna van mijn stokje bij het aanzien van mijn duim.
Gelukkig lag ik al op zo'n behandelbed, dus mocht ik er van tussen gaan dan lag ik daar meteen goed.
De pijn aan mijn duim was zo heftig dat ik echt op het puntje zat om het bewustzijn kwijt te raken.
Dat stofje dat dan vrijkomt in je hoofd wordt je overigens vrij rustig van.
In eerste instantie werd er eerst naar mijn been gekeken want daar zat een gat in ter groote van een halve centimeter.
Waarschijnlijk heb ik daar het pinnetje van de gesp van de longeersingel in gehad.
Zo niet dan zal het wel een verdwaalde spijker zijn geweest van een oud hoefijzer.
Maar hoe dan ook er zit een aardige steekwond maar het heeft waarschijnlijk geen bot geraakt en is dus zeg maar een vleeswond.
Ook heb ik even naar mijn ribben laten kijken en die zijn dus licht gekneust, dat had ik nog niet op mijn lijstje staan dus weet ik ook weer hoe dat voelt.
Mijn duim moest dus gehecht worden en daar lag dus een pees bloot.
Twee verdovingsspuiten in mijn hand want ik trok het niet echt van de pijn en vervolgens kon die man de wond goed schoonmaken.
Ik heb dit niet meer mee gekregen wnat ik zat vrolijk aan het kletsen met mijn zusje die gelukkig met mij was gegaan de bahandelkamer in.
Ben erg blij dat ze er bij was want ze gaf me hele goede afleiding.
Ze heeft ook eerste hulp verleent en dat had ze volgens de dokter prima gedaan, dus pluim voor mijn zusje
.
al met al had ik behoorlijk geluk gehad want het had allemaal heel anders af kunnen lopen.
Ach ja zei ik dat hoort bij de hobby en die is nou net zo leuk dat je bepaalde risico's voor lief neemt.
Maar zei ik ook eerlijk, dit was een stomme fout van me zelf die niet had hoeven plaats vinden.
Verder loopt mijn [paard] dus nu in het land en daar heeft ie toch laten zien dat hij leuk kan lopen
.
Maar eigenlijk waar ik wel een beetje bang voor was is dus ook zo.
[paard] vindt de veulens niet echt intressant maar hij staat zelf wel in het middelpunt van de belangstelling
.
Ik verwacht dat hij zich straks wel meer bij het groepje zal voegen en dat het nu vooral wat onwennig is voor hem.
Hij was gisteren in ieder geval wel de stoerste van allemaal.