[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:34

Mijn foto's van mijn nieuwe kar staan bij ITP :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:23

Ik ben vrijdag ook weer een rondje gaan rijden. Het had hier heel de dag geregend maar tegen de avond was het droog, dus heb ik er even van geprofiteerd.

Maar als je een pony hebt die een hekel aan water en plassen heeft, weet je dat het eigenlijk eens moet mislopen. Bij kleine plassen stuur ik haar er gewoon rond. Maar een kleine plas op een smal bospad zorgt voor problemen. Alles deed ze om er langs door te lopen, helaas stond er een boom in de weg. Met het lamoen bleef ze tegen de boom hangen. Gelukkig heb ik een rustige pony die dan gewoon stopt en wacht tot ik de boel oplos.

Aan dit waterprobleem werken we regelmatig, maar tot nu toe nog geen verbetering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:49

Tallechie wat een leukerd is het.
Leuk zo die aalstreep.
Ik ben idd heel benieuwd hoe die er uit ziet in het tuig.
Ga je nu met hem menlessen nemen en dan opgegeven moment ook wedstrijden mennen?
Ik zal hem strak elke weekend kunnen bewonderen.
Begin mei dan komen we die kant op met de paarden.
[paard] hebben we gisteren al weg gebracht naar de zomer opfok.
Gaat snel maar ik heb er dan ook supper zin in :D

Evelli wat heerlijk popje om naar te kijken :P
Idd een leuk achterbeen gebruik maar dat voorbeen mag er ook wezen hoor.

Silfie welkom terug in het topic.
Ik lees ook meer mee dan dat ik post hoor maar dat komt ook doordat het mennen nog op een laag pitje staat.

Gisteren een ongelukje gehad.
Gisteren ben ik dus zo stom geweest om [paard] op te keren in de longeercirkel.
Die overigens nieuw zand heeft gekregen wat tevens mijn geluk is geweest.
Tijdens het longeren besloot hij uitzichzelf om te keren en ik werd daardoor een beetje pissig.
Boos worden heeft dus een averechts effect bij [paard] maar ja dat vergat ik dus even.
Ik besloot hem met de zweep wel even weer tot omdraaien te dwingen maar [paard] walste mij compleet omver en zag zowel de zweep en mij compleet over het hoofd.
Niet uit gemenigheid maar meer uit dommigheid.
Hij is dus echt over me heen gekomen en geloof me hij is aardig wat paard en ik voel me dan ook behoorlijk beurs.

In eerste instantie wilde ik gewoon naar huis gaan maar mijn vader, mijn zwager, mijn zusje en Miranda mijn bijrijdster stonden er op dat ik me liet nakijken bij de dokterswacht.
Dus daar zat ik om 20.50 uur bij de dokterswacht en daar ging ik bijna van mijn stokje bij het aanzien van mijn duim.
Gelukkig lag ik al op zo'n behandelbed, dus mocht ik er van tussen gaan dan lag ik daar meteen goed.
De pijn aan mijn duim was zo heftig dat ik echt op het puntje zat om het bewustzijn kwijt te raken.
Dat stofje dat dan vrijkomt in je hoofd wordt je overigens vrij rustig van.

In eerste instantie werd er eerst naar mijn been gekeken want daar zat een gat in ter groote van een halve centimeter.
Waarschijnlijk heb ik daar het pinnetje van de gesp van de longeersingel in gehad.
Zo niet dan zal het wel een verdwaalde spijker zijn geweest van een oud hoefijzer.
Maar hoe dan ook er zit een aardige steekwond maar het heeft waarschijnlijk geen bot geraakt en is dus zeg maar een vleeswond.
Ook heb ik even naar mijn ribben laten kijken en die zijn dus licht gekneust, dat had ik nog niet op mijn lijstje staan dus weet ik ook weer hoe dat voelt.
Mijn duim moest dus gehecht worden en daar lag dus een pees bloot.
Twee verdovingsspuiten in mijn hand want ik trok het niet echt van de pijn en vervolgens kon die man de wond goed schoonmaken.
Ik heb dit niet meer mee gekregen wnat ik zat vrolijk aan het kletsen met mijn zusje die gelukkig met mij was gegaan de bahandelkamer in.
Ben erg blij dat ze er bij was want ze gaf me hele goede afleiding.
Ze heeft ook eerste hulp verleent en dat had ze volgens de dokter prima gedaan, dus pluim voor mijn zusje +:)+ .
al met al had ik behoorlijk geluk gehad want het had allemaal heel anders af kunnen lopen.
Ach ja zei ik dat hoort bij de hobby en die is nou net zo leuk dat je bepaalde risico's voor lief neemt.
Maar zei ik ook eerlijk, dit was een stomme fout van me zelf die niet had hoeven plaats vinden.

Verder loopt mijn [paard] dus nu in het land en daar heeft ie toch laten zien dat hij leuk kan lopen :P .
Maar eigenlijk waar ik wel een beetje bang voor was is dus ook zo.
[paard] vindt de veulens niet echt intressant maar hij staat zelf wel in het middelpunt van de belangstelling :D .
Ik verwacht dat hij zich straks wel meer bij het groepje zal voegen en dat het nu vooral wat onwennig is voor hem.
Hij was gisteren in ieder geval wel de stoerste van allemaal.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:20

oef ilegra dat is niet niks. Beterschap he.

Ik had gister met mijn lespaard nog bijna een ongeluk. Ging in een drafje door het dorp beetje bochtjes aan het oefenen.
Bochtje naar rechts nam ik was een onoverzichtelijke bocht komt daar een of andere gek in een autotje die bocht om gescheurd aan mijn
kant die zat dus echt bijna bovenop ons. Mijn instructeur schrok zich rot en ik ook.

Verder niet zo veel boeiends hierzo. Vrijdag en zaterdag lekker een rondje gedaan met ferro. Vandaag heeft ie vrij en morgen en
donderdag heb ik weer les.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:39

oei ilegra! :(:) sterkte/beterschap!!

ik heb van de week onenigheid gehad met diddle.. (zonder kar) hij is 3x van een kruising geplukt omdat hij ertussenuit naaide..
gisteren weer zelfde stuk gelopen, niks aan de hand..
je zou hem toch %$& ;)

vandaag weer sleeptraining, de laatste zware training, want woensdag donderdag en vrijdag ben ik in limburg met school :) en vrijdagavond en zaterdag doen we alleen even wat loswerken :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:42

Ilegra dat klinkt erg vervelend. Beterschap. Gelukkig weet je wel hoe het komt. En kun je het de volgende keer verkomen.

Ik rijd hem voor de kar, tenminste als ik een kar kan lenen, en ik wil hem onder zadel gaan rijden. Voor heen werd hij 5 a 6 keer per week getraint en dat doe ik nu nog niet omdat ik de middelen niet heb. Dat wil ik wel gaan doen.
Ik wil ook naar menles met hem, alleen heb geen trailer en dus geen wagen van mezelf. Moet even kijken hoe ik dat ga doen.
Als ik zo ver ben om wedstrijden te gaan rijden wil ik dat wel doen. Onder zadel maar ook voor de kar. Maar zullen eerst wel onderlinge worden.
De stallen zijn geloof ik bijna klaar dus dan kun je er in :-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:58

Oei: stukken en bijna stukken, hier :(:) .

Morgen na twee weken ongeveer weer eens met tweespan op pad. Volgende week zondag en 1 mei een dagrit als het goed is.
Erg spannend voor ons, eerste keer van koetsier en span.

Zo eens naar stal en nog eens flink wat haar er vanaf borstelen, helaas afgelopen week te weinig tijd voor ze :o

sharenanero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:29

Zo gisteren een klein rondje gereden met mijn nieuwe kar,, pony was ff aant testen wat hij er allemaal mee kon, hij heeft ondekt dat hij ook met 4 benen de lucht in kan springen ,,
vandaag open dag op de manege dus ook een paar rondjes rijden in de bak, met un paar pionnetjes had ik nog nooit gedaan dus goeie oefening :p daarna klein rondje bos en alweer sprong mijn pony over een klein takje heen en over putten enzo, achja

over 2 weken gaat hij weer op ijzers, dus nu neem ik ff pauze zodat zijn hoefjes ff kunnen groeien, pff lastig met dit lekkere weer..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:46

Ilegra,gaat het weer een beetje met je?
hier ff weinig mennen,teveel last van mijn ziekte van crohn, sta stijf van de buikpijn, niet handig om dan de leidsels vast te houden...spanningen neemt sun over,hoop snel weer over, heb 2de pinksterdag clubkampioenschappen en 24 juni wedstrijd met sun, moet flink getraint worden!
jullie nog fijn gereden met dit mooie weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 07:47

Happytime ik heb me wel eens beter gevoeld :D .
Lijkt me erg vervelend die ziekte, heb je er vaak last van?

Mijn duim trekt en steekt heel erg en mijn been voelt branderig aan en steekt wat.
Verder voel ik mijn ribben behoorlijk, vooral bij het draaien als ik op bed lig.
Ik voel me nojg steeds beurs maar ja das natuurlijk ook niet zo vreem gezien mijn botings met een galoperen volwassen paard.
Ik heb heel veel geluk gehad laat ik dat wel zeggen, het had heel vervelendere kunnen aflopen.

Sharenero dat lijkt me een vreemde gewaarwording als je paard voor de kar over een tak heen springt.
Dat met vier benen in de lucht lijkt mij ook niet fijn.
Idd lastig met dit mooie weer om er niet op uit te trekken met paardjelief :+ .

Tallechie ik heb ook nog geen echte vierwielige kar maar gelukkig wel een twee wieler.
Van welke menvereniging ga je lid worden? en waar ben je van plan te gaan lessen?
Toevallig weet ik dat tijdens de winter periode er ook menlessen van ver. Beetster aanspanning plaats vinden bij Stal Henco in de binnenbak.
Dat is vlakbij en kun je zo heen wandelen met paard.
Wij zitten een beetje in het zelfde schuitje, ik heb ook geen trailer :D

Avaluna ik ben behoorlijk stuk ja :D
En zitten de paardjes weer strak in het haar of zul je nog wat poetszessies moeten ondernemen?

Gisteren heeft mijn zusje een hoop lol gehad met [paard] voor de twee wieler.
Mijn bijrijdster en twaalfjarige groom waren met haar mee.
Ze zijn naar het Bakkeveense bos gegaan en hebben daar heerlijk gemend.
Ook een paar stukjes galop gedaan heb iki begrepen en toen was de lol helemaal compleet.
Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar ik vind het echt super dat [paard] zo toch haar beweging krijgt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:42

Ik ben nu nog lid van Roden. Ik weet niet waar ik lid ga worden. Ligt er ook aan als ik van iemand een kar en trailer kan lenen. Anders denk ik eerst gewoon thuis.
Dat klinkt wel goed. Heb je meer info, via pb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:06

Tallechie ik heb ergens een adres van die menvereniging maar dat moet ik even opzoeken.
Als ik die gevonden heb dan stuur ik hem wel per PB.
Je kunt dan eventueel zelf contact opnemen met hen voor meer informatie.

Vandaag om 14.40 naar de huisarts, heb mijn werk ook al gebeld dat ik zo wie zo een week uit de roulatie ben.

Ik ga even spammen, hopenlijk vinden jullie het niet erg :o .
Zijn foto's van mijn klein kerel, opvolger van het beste koetspaard (De helaas overleden [paard]) van Friesland :o
Hij is zaterdag naar de opfok gegaan bij Stal Henco in Ureterp.
We zijn er lopend naar toe gegaan en toen was ik nog heel :+

Afbeelding
Dwars door het dorp met twee onervaren guppies.
De onervaren guppies zijn twee dravers (merrie en ruin) van twee jaar die nog nooit in het dorp zijn geweest.
Ze hebben alleen grassprieten gezien :D
[paard] had als jongste de meeste ervaring.

Afbeelding
Afbeelding
Doen die guppies toch best braaf.
Was wel bekaf van het lopen, ik had namelijk de beide mannen in de hand ([paard] rechts en [paard] links van mij).
Zo nu en dan had ik nog best wel wat te stellen met [paard].
Hij werd wat opgewonden van Ali, en schagte diverse malen uit.

Aangekomen op stal werden ze gescheiden en dat ging toch wel even gepaard met wat gebrul.

Afbeelding
Kennismaken met de groep, Je kan zien dat [paard] niet echt amussed is.
Brullen dat hij deed, ja hoor die stembanden doen het wel :)) .
Als of hij wilde zeggen: "WAAR IS [paard]!!!!!!!"

Afbeelding
De stoere bink :P

Afbeelding
Daarna het land in, en wie loopt er tijdens het verkennen en rennen steeds voorop? juist [paard] :D

Afbeelding
Uitblazen... en check dat hoofd van [paard]...... echt zo van o wee als je aan mij komt _-:( .

Afbeelding
en terwijl de rest nog aan het rennen is vind [paard] het wel welletjes en begint aan zijn grootste hobby: ETEN.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:35

leuke foto"s, weer heerlijk alles de wei op.
die van mij gaan maar een paar uurtjes het gras op...sun groeid te snel dicht...past dan niet meer tussen mijn lamoen!(athans...hoef ze dan niet meer vast te maken,blijft dan klemmen ;) _

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:42

haha ja daar heeft ferro ook last van. Die heeft nu een graasmasker op halve dagen. Mijn moeder en zusje noemen hem nu hanibal met zijn witte hoofd en zwarte masker. Zelf vind ie het helemaal niets. De rest kwam ook gelijk kijken wat heb jij nou weer aan je hoofd hangen.

Leuke foto's ilegra ze zien er braaf uit zo voor het eerst in het dorp.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:15

Hihihi, Hannibal :D , slurp Clarice :D .

Leuke foto's van de paardjes in het dorp!

Beterschap!

Gisteren flink wat onthaard en met dochter op haar schimmeltje wezen buitenrijden en vandaag lekker tweespan gereden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:02

Vandaag ook weer lekker met het tweespan gereden. Bos is weer mooi aangeveegt dus ik kan alle paden weer op. Nu ook legaal gezien staatsbosbeheer alle paden heeft vrijgegeven voor ruiters en menners in het drents friese wold

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:37

Mooi! Wij willen nog een keer naar Villa Nova in Zorgvlied. Toen we een aantal jaren geleden bij Groot Bartje stonden, was er heel veel afgesloten.

Onze paarden hebben nu vakantie, net als wij! We vertrekken zaterdag naar Amerika en alles is al schoon en opgeruimd. De paarden blijven bij onze kinderen en zijn helemaal in vakantiestemming:

Afbeelding
Vergadering met baasje

Afbeelding
Even lekker kriebelen

Afbeelding
En kleine broer heeft vooral slaap .. veel slaap!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:41

maisie: wil dat wel eens zien,met zijn graasmasker op,fotooooo"ssssss

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:43

leuke fotos allemaal hier! :D
ik heb vandaag nog ff getraind met de band :) mijn date (ja.. 1e date, mee naar 't paard :+ ) heeft even gestuurd (kon hij niet maargoed, dids is toch braaf :+ ) en ik ben nog een rondje op de band gaan zitten :)) hij sleepte gewoon moeiteloos door :oo lovely :+:

morgen nog een keertje trainen en dan houden we 't voor gezien :) zaterdagavond 't kleine bandje erachter voor 2km, even loslopen, en dan is het zover! :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:54

@Monique: een heel fijne tijd in de USA, paardjes zijn tevreden met de vakantie zo te zien!

@Naaltje: hahahaha, meteen mee naar het paard; slimme zet!

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:21

Ilegra, Dat trekken in je duim duurt totdat de hechtingen eruit zijn.. Heb laatst in m'n vinger gesneden waardoor er ook (gelukkig 1) hechting erin moest. Blijft irritant. Ook omdat het een week gebogen staat kon ik m'n wijsvinger lang niet rechtkrijgen, nu net een kleine week kan ik m weer helemaal rechtkrijgen als de andere vingers. Maar blijf er een raar slaperig gevoel inhouden op een stukje..

Vanavond waarschijnlijk naar de eerste clubavond van het jaar!
Gezien er 4-5 april er een wedstrijd is geweest, is de kans groot dat wij die hindernissen gaan rijden! Mijn eerste keer met mijn eigen pony! Heb al wel vaker hindernissen gereden, maar nu met mijn hopelijk toekomstige wedstrijdpony ben ik toch wel heel erg benieuwd hoor..
Maar we doen lekker kalm aan: Voor het eerst op ander terrein, voor het eerst weer lang in de trailer, voor het eerst met anderen rijden, voor het eerst weer 's avonds rijden, en voor de 3e keer met liverpooltje rijden waarmee ik geen problemen verwacht..
Jenna komt nu echt lekker door het haar, alleen nog een beetje dons! :) Nu de andere 6 shetties nog..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:28

Monique wat heb jij een gave vossen :P
Zoals ik ze op de foto zie staan lijken het wel echte grote beren maar das natuurlijk allemaal een bonk spier :+
Van dit soort paarden kan ik echt genieten :)) .
Heel veel succes en pleizier in Amerika.

Napie Drents Friese Wold: dat is toch de gehele omgeving bij Appelscha?
Ik vind het jammer dat ik geen trailer heb wnat dat lijkt me erg mooi om daar eens te mennen en rijden.

We zijn we een paar keer naar Appelscha geweest met de huifkar.
Toen gingen we tien dagen trekken met [paard] van Ureterp naar Fochteloo, van Fochteloo naar Appelscha, Appelscha naar Vledder, Vledder naar Dwingeloo, Dwingeloo (Via Smilde) naar Zeijen, van Zeijen naar Een, van Een naar Terheyl, van Terheyl naar Midwolde en vervolgens van Midwolde weer naar Ureterp.
Was een aardige toffel maar [paard] had er echt heel veel plezier in.
Dat zijn dan ook wel de leukste herinneringen aan haar :o

Happytime das idd dan niet zo handig om ze dan 24/7 in het land te zetten.
Ik zie het al helemaal voor me hoe je dat lamoen weer probeerd los te wrikken :=

Maisie hoe zit zo'n graasmasker er uit?
Ik kan me er zo geen voorstelling van maken.
Lijkt erg frusteren als pony zijnde, denk je in de hemel beland te zijn met al dat gras :wow: en dan doe je mega je best om een plukje te bemachtigen. Ik zie die pony al kijken >;) :+ .
Foto ben ik wel erg nieuwgierig naar.

Naaltje goed van je, gelijk in de vuurdoop gooien die date van je :D
weet ie gelijk waar die aan begint :j
Lieve dids hoor, toch wel handig dat ie zo braaf is.

Lienepien ghe ghe dankje voor het delen van je ervaring.
Heb ik een beetje een idee waar ik op kan rekenen.
Veel succes vanavond met Jenna, doe je even een verslagje hier, ben helamaal niet nieuwgierig hoor :D

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:50

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:51

:wave:

Zag hier leuke foto's voorbij komen.
En Ilegra in de lappenmand, klinkt niet fijn joh!

Ik heb me een poosje niet laten horen hier, beetje druk.

Had gisteren nog menles. Charmer was wat rebels, hij begon thuis al want hij stond al in de trailer toen we het veulen nog even naar buiten deden. Nou de trailer werd afgebroken zowat, hij was boos dat ie er niet bij mocht zijn. Dat humeur heeft ie gehouden :P
Naja, opzich zaten er wel fijne stukken bij.

Had zondag wedstrijd met de andere pony, oh zadel. Zal vanavond ofzo wel even foto's plaatsen, ook van ons lieve veulentje!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:10

@Silfie: lijkt me een mooie wagen. Ik zou ff zoeken hier zijn al topics over.

@Royal: ben benieuwd naar foto's!