[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:05

Zal wel ff tijd nodig hebben Biancacoo...
Doen jullie het veulen 's nachts nog op stal Jeskim nu het opeens weer zo fris is?

Vandaag weer heerlijk gerommeld met Piet, op facebook staan paar slechte foto's die heel snel zijn genomen was eigenlijk al klaar :+
Met Ber lange lijnen gedaan met hack optoming ging erg goed.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:18

Paniek hier. Computer is vast gelopen en doet niet veel meer. Niet handig op zijn zachtst gezegd. Wordt een probleem met werk en zoonlief heeft donderdag spreekbeurt.
Zag piet aan het werk. Lekker ding
Bianca arme hond
Ava ik reageer ook op behandeling osteopaat. Maar daarna wordt het beter. Hopelijk bij jou ook

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:42

Ojee dat is heel vervelend! Ik zet tegenwoordig alles in the cloud is het in ieder geval niet weg.... mijn laptop is maandje terug gecrasht zit nu op tablet werkt best goed, even wennen...had geen budget beschikbaar voor goede laptop.

Wil zo'n houder op mijn trailer laten maken voor de tweewieler dan kan ik met Piet op stap :-)

Keet

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:52

Voorop?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:35

Nee achterop. Van der Mee heeft zo'n constructie. Weet nog niet. 100% of het kan hoor, maar dat gaan we uitzoeken. Lijkt me ideaal.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:42

Ik heb zo een constructie gehad maar vond het vooral eng. Ik had er ook een zware tweewieler op maar uiteindelijk hebben we het nooit gebruikt. Ik zelf zou een tweewieler liever op de dissel hebben. Als dat met de kogeldruk kan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:42

Zou leuk zijn, Vhu.

Hier vorige week 2 dagen geen internet; echt vervelend, Tine.

Nog steeds vreselijk slecht; kan nauwelijks zitten.
Zulke extreme reactie, voor zo lange tijd en dan vrijwel hele lijf, ben ik echt niet gewend.
Terug naar af; zo hard gewerkt om stukjes te kunnen zitten. Heb morgen afspraak in Maastricht; wordt pittig. Vannacht wel een goede nacht gehad met slaapmedicatie, voor het eerst dat die eens echt wat deden; houd daar niet van, zeker gezien alle opiaten die er al in gaan, maar enkele "goede" nachten zijn nu wel welkom.

Opaatje blijkt, na een aantal jaren hier, ineens flink hoefbevangen, mijn eigen paarden moeten ook echt wat gaan doen, maar geen idee hoe of wat, ik red het gewoon niet om er wat met de hand mee te gaan doen... Weet het even allemaal niet meer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 05:40

We gaan het uitzoeken :-) bedankt voor jullie ervaring Belker.
Ik wil geen grotere auto gaan rijden wil dus ook niet meer druk op de dissel.
He wat naar toch zo allemaal Ava :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:44

Afbeelding

Vooor Ava, hele dikke knuffel van ons en heel veel positieve energie van boven

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:47

Wat lief!
xxx

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:05

:(:) ava....wat vreselijk naar dat je lichaam zo heftig reageert. ...heb je daarover nog wel contact gehad met behandelend arts ?
Hoop dat je toch snel weer wat meer kunt. Sterkte..XXX

Handig om de kar op de dissel te doen, maar...piet is niet zo groot...kun je de kar niet rechtop voorin de trailer doen..en piet erachter zetten, dat heb ik ook een hele poos gedaan...ging prima.
Hoefde alleen maar wat haken en ogen in de trailer te maken.
Janouk...is er nog iets verbetering met het shaken van janouk ? ...hoop het..

Fijne dag allemaal.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:12

Wagen rechtop gaat niet passen denk ik.
achterop vind ik eng als je geen voorlader hebt. Kan je er zo moeilijk bij als er wat mis is en hij moet er snel uit

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:32

Wel handig een tweewieler zo mee te kunnen nemen, maar nog even goed uitdenken wat kan en wat handig is.

Ava, wat balen zeg, en dan ook nog eens de machteloosheid dat je paarden niet genoeg beweging krijgen.

Veulen is met mooi weer geboren, dus na de tweede dag zijn ze lekker buiten gebleven. Ook toen het wat frisser werd bleven ze buiten. Het veulenweitje heeft veel beschutting van bomen en is mooi droog.
Momenteel staan ze weer op stal, maar dat komt omdat ze alweer bij de hengst staan. Gisteren voor het eerst gedekt, hopelijk snel uitgedekt. Al vindt Twiggy het wel bere-interessant, die andere paarden en veulens.

Hier dan twee foto's van de eerste dag:
Afbeelding
Afbeelding

En dan nog een plaatje van Emas van gisteren. Ze kon op het einde een beetje normaal doen gelukkig.
Instructrice is gelukkig iets beter in les geven dan in fotograferen..
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:02

Leuke dieren Jeskim.
Een fjord staat ook nog op mijn wensenlijstje. Hoewel ik steeds bij de new forestpony uitkom.

Ava, sterkte. :(:)

Kennen jullie die van de afspraak bij de oogarts? Nou die was er niet...... Deels mijn eigen schuld dat ik niet gecontroleerd hebt of de wijziging echt goed was gegaan, maar toch. Tot 2 jaar geleden zaten ze hier om de hoek en kon ik met de fiets heen en weer, nu moet ik 15 km rijden en ben dus afhankelijk van vervoer omdat ik na controle niet mag autorijden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:14

Ava :(:) zwaar klote zeg.... als je Charlotje laat beleren door S. dan wil ik haar daarna af en toe wel voor mijn koets zetten... Die staat nu toch ook maar te staan.

Piet wordt een echte menpony, leuk! Je kunt ook een trailer kopen met voorlader; zo'n klein Pietje kan daar makkelijk door. De ouderwetse Titan Jelsum's (zoals ik er nog eentje in gebruik heb als schuur) hebben dat. Dan kan je tweewieler achterop en Piet in geval van paniek er aan de voorkant uit.

Jeskim d'r paardjes zien er goed uit! Instructrice kan idd beter duikboten gaan fotograferen :D .

Belker: New Foresters forever *\o/* !

Biancacoo: had je zo'n vechtpak aan? Lijkt me ook echt heel gaaf!

HT heeft een potloodventersjas :D . Wel met onderkleding neem ik aan :P .

Zware 2 weken hier, heel bizar. Heb alles wat er even niet toe doet maar op een laag pitje gezet. Na volgende week zal het leven wel weer normaliseren.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:14

@Belker. De kleine Twiggy is wel te koop en ook haar driejarige zus Tara is te koop. Denk dat Tara voor de wagen een heel leuk dier kan worden, kan ontzettend goed sjouwen!!
Maar ik snap dat de new forestpony's ook blijven trekken, die had ik zelf ook nog bijna gehad!

Gem sterkte met de zware weken!
Was al lang blij dat er eens iemand foto's kon maken zodat ik er zelf ook een beeld bij heb!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:09

Jeskim..wat een schitterend veulen !! Emas gaat toch mooi voor de wagen ?? Leuk een foto te zien van Emas aan t werk.
Mijn fjord spip was een heerlijk dier....
Gem zware weken :(:)
Ht hahaha...die jas van jou..is een uitkomst als je slecht weer hebt.

Ik hoefde geen pakwerkerspak aan..want deze honden waren de inzetbare; puin, lawine, en vermissings-speurhonden.
Moest me enkel verstoppen en stil zijn...maar was erg bijzonder om mee te maken.

Ik heb Facebook gedeactiveerd. .... vind t niet zo leuk..gedoe met mensen, die als ik ze dan in t echt tegen kom...me niet lijken te willen spreken. ...dus..wel hiet blijven posten hoor....anders word het wel erg stil overal....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:13

Sjips heel verhaal getypt.... verkeerd knopje en alles weg.... later nog een poging.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:12

@gem; bedankt voor het aanbod, maar ik laat haar niet beleren. Heb er 2 die voor de wagen kunnen en zelf zal dat ook maar minuutjes werk worden en wss ook niet veel meer.

@biancao: cool om te doen!

@jedkim; Twiggy is wel heel erg schattig! En Emas lekker aan het werk.

Chips, Ips!

Fijne avond nog en bedankt voor alle lieve reacties! Fijn om af en toe een beetje mijn ei kwijt te kunnen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 06:55

goedemorgen..
Ava...ei kwijt hier..is wel fijn,...en ook prima !! :D :j

{:} schijnt hier...en verder... :O btje duf nog..

fijne dag allemaal..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:30

Hier ook fijn zonnetje.
Onderzoeken starten zo; ben benieuwd.

Mooie dag, allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:32

Ava heel veel sterkte!!!!!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:13

Ava, sterkte vandaag...

Vhu, wat een geweldig filmpje van Piet voor de wagen, super dat hij het zo goed doet !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:16

Met dank aan Co Pater heeft Meneer Anton nu een kopstuk op maat, mooi ver naar achteren gesneden zonder dat de rest van het hoofdstel van plek veranderen.

Er is in de handel geen passend kopstuk verkrijgbaar voor het menhoofdstel, dat niet tegen de oren drukt bij Meneer Anton en wat verder op het achterhoofd ligt.

Het ziet er prachtig uit en zit comfortabel. Morgen testen voor de koets hoe het in gebruik zit en inwerkt.

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:42

Ziet er mooi uit Janouk, dat gaat vast goed werken !