[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 08:12

Haha k had echt zo iets van ik weet zeker dat ik het goed deed maar toch geloofde ik het dat k het toch fout deed

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:07

Super dat het nu wel gelukt is!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:02

Hoop toch ooit weer te mennen :j en ooit mendurance :+

Vandaag 28 km weggetikt met Ollie en gelukkig was ikzelf tenminste ook nog in redelijk goede doen toen we weer aankwamen :o Volgende week hebben we 46 km Montferland op de planning staan. Had zoiets als het vandaag bagger gaat doe ik niet mee, maar heb er nu wel vertrouwen in. Mijn eigen tempo, genoeg pauzes inlassen en goed gebruik maken van de vetgate. Maar vind dat altijd best lastig, echt je eigen race rijden ... wil toch op een of andere manier dan weer 'voorin' meedoen, alleen kan ik dat momenteel zelf echt niet jammergenoeg. Maar goed bij endurance is het 'to finish is to win' en daar gaan we dan maar voor :D

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:22

Zo vandaag een dagje achter de computer doorbrengen om wat dingen voor de mendurance te regelen.
Er worden vandaag nieuwe dakpannen op het dak gelegd en het dakkapel wordt opgeknapt.
Kan niet van huis, dus mooie gelegenheid om maar achter de computer te kruipen.

Leuk dat steeds meer mensen zich aanmelden voor het mendurance forum.

Gem, ik heb het promotiestukje voor de mendurance in Hellendoorn aangeleverd bij Hoefnet. :)

VHU, heerlijk zo'n stuk rijden en fijn dat je steeds minder last hebt van je ribben met rijden. Ik kom soms door Montferland met de auto maar zo'n mooie omgeving.

Ik rijdt zelf ook sinds kort weer, na ruim 2 jaar er niet op te hebben gezeten. Nu nog korte stukjes van een paar kilometer, maar echt heerlijk weer! :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:31

Bibi, heb hem al gezien :P .

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:39

Haha kijk aan jullie zijn snel. Kreeg ook super snel een berichtje terug.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:00

Even een vraagje tussen door:
Kan het uit de regelementen niet wijs worden. Mag je als 15 jarige met een tweewieler (enkelspan shet) meedoen in klasse 1?

Lijkt ons wel leuk om in hellendoorn mee te doen, een keer iets anders dan D&V.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:08

Hoi Lobkew, als je bedoeling is om alleen te starten (zonder groom op de wagen) dan is dat helaas niet toegestaan. Je dient dan 18 jaar of ouder te zijn.
Mocht je wel een groom meenemen op de wagen dan zou het wel mogen als de groom 18 jaar of ouder is.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:20

He das balen... 2 mensen op de wagen gaat hem niet worden. Bedankt voor je antwoord.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:58

Ik heb vandaag Alex even flink in het zweet gewerkt door hem zelf zijn oude eczeemdeken te laten opsturen(gesp brak na 3 dagen gebruik). Hij is het niet echt meer gewend om te werken met zijn borst, dus zijn hele hals zat in het zweet. Even lekker afgespoten en nu staat hij weer in de wei met zijn nieuwe eczeemdeken om. Hij doet het echt top in het verkeer weer en reageert super op mijn hulpen. Nu ben ik wel weer zo intensief aan het rijden dat zijn hoeven iets teveel slijten, weet iemand ook een hoefschoenen passer in de buurt van Drachten(Friesland)?
Ik wil geen ijzers, want hij heeft ongelijke hoeven(achter smal, voor breed)

Wat jammer lobke dat dat niet mag. Ik mag wel qua leeftijd, maar heb en geen geschikt vervoer en geen geschikte wagen(wordt aan gewerkt)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:15

Ja mendurance is niet de makkelijkste sport, en zelf juiste leeftijd, geschikt pony, geschikte wagen en auto +mentrailer of vrachtwagen. Is nogal een eisen lijstje XD

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:28

Dat geldt voor alle mensporten :D !

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:25

Gem schreef:
Dat geldt voor alle mensporten :D !

haha ja klopt. Alhoewel D + V vaak nog wel bij vereniging is die aanrijdbaar is zonder trailer :P Of zo dichtbij dat 2x rijden te doen is :P Maar mendurance zoek je het bos voor op ;-)

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:28

Misschien is een straat-mendurance wel een gat in de markt. Haha kan overal!
Oke sorry mijn fantasie ging met me op de loop :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:28

Bij mij andersom, ik rij van stal het bos in, maar voor D+V zit ik minimaal anderhalf uur in de auto. Heen en weer rijden is dus geen optie.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:40

Zo, hehe, even bijgelezen.
We zijn weer terug van een heerlijke vakantie. Echt genoten samen. :D
Helaas wel onze grote koffer kwijt geraakt, is nooit op Amsterdam aangekomen.. Echt heel vervelend.

Vrijdagavond laat dus thuis, en zaterdag ochtend meteen de pony's verhuist.
Ze staan nu op een kwartiertje rijden van mijn (nieuwe) huis. Ze staan daar samen met 3 grote pony ruinen. Wat een heren joh, ben dat helemaal niet gewend. Heb het idee dat Akira een beetje buiten de boot valt. 2 ruinen zijn dikke vriendjes en de andere ruin heeft Sabrina opgeëist en houdt Akira ook echt bij haar weg. Hopelijk trekt dat nog een beetje bij. :)
Ze gaan sowieso aankomende week samen achter een draadje op de paddock, omdat ze echt te dik zijn. Wilde ze eerst even laten wennen aan de andere paarden en dan gaan we weer aan de slag. :D

Heeeel misschien heb ik hier wel ruimte om een menwagen kwijt te kunnen... Maar eerst maar weer sparen. :o

Deze week nog vakantie, daarna begint het harde leven weer. Studeren en stage lopen, poeh. :7 :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:40

Gem schreef:
Bij mij andersom, ik rij van stal het bos in, maar voor D+V zit ik minimaal anderhalf uur in de auto. Heen en weer rijden is dus geen optie.

dat is bijzonder denk ik! Menendurance hier is altijd minimaal op 2 uur rijden,
terwijl D/V veel dichterbij is, +/- 20 minuten is veel te vinden. Dus ja dan kan je makkelijk 2 keer rijden. Pracktisch is anders, maar goed.

Maja daardoor dus gewoon niet hele toegankelijke sport!

Ik wacht nu op mijn koets, dan is deel 2 compleet, ik heb een trekauto gekocht nu, dus deel 3 is er ook, nu de trailer nog ombouwen en dat is de laatste stap tot eindelijk aan de slag kunnen!
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 24-08-15 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:47

Toydoll schreef:
Gem schreef:

dat is bijzonder denk ik! Menendurance hier is altijd minimaal op 2 uur rijden,
terwijl D/V veel dichterbij is, +/- 20 minuten is veel te vinden. Dus ja dan kan je makkelijk 2 uur rijden. Pracktisch is anders, maar goed.

Maja daardoor dus gewoon niet hele toegankelijke sport!

Ik wacht nu op mijn koets, dan is deel 2 compleet, ik heb een trekauto gekocht nu, dus deel 3 is er ook, nu de trailer nog ombouwen en dat is de laatste stap tot eindelijk aan de slag kunnen!

het is wel bewerkelijk idd maar als je al je spulletjes eenmaal bij elkaar gesprokkeld hebt,is het wel hardstikke mooi hoor

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:56

En heerlijk om onafhankelijk te zijn :j . Ik moet alleen (nog steeds) een nieuwe koets. De oude vorig jaar oktober verkocht en daarna niets meer gekocht ivm blessures. Heb gelukkig nog wel kunnen koetsen met die van stalgenootje. Zij leent mijn trailer, dus blijft het mooi in evenwicht ;) .

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:40

Ja Gem heerlijk als je het allemaal voor elkaar hebt inderdaad! Dat kan ik me goed voorstellen.

Haha koets/trailer lenen is wel goed geregeld dan toch :D
Ik ben echt zwaar ongeduldig aan het wachten op mijn koets nu; met al die foto's en filmpjes van alle grote wedstrijden die deze tijd zijn geweest. Erg aanstekelijk!

Niet dat ik met een koets meteen mee kan doen ofzo maar dan kan ik iig gaan trainen :D Mijn droom heb ik in ieder geval gezet op hippiade een keer :P Ben benieuwd of ik dat haal!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 13:06

Hier alles zo goed als voor elkaar, mijn probleem is veel werken in het weekend waardoor ik nog steeds niet heb gestart. Baal er best wel van.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:33

Ik ben samen met de vriendin van mijn broer ook serieus op zoek naar een geschikt karretje. Zij heeft vrienden die soms iets goeds aanbieden voor een leuk prijsje. Ook wil zij mij wel groomen, dus die heb ik alvast :)
Nu mijn rijbewijs nog en geschikt vervoer. Mijn droom is pony's vaardigheid op de hippiade nadat ik zaterdag al die shetjes had gezien, werkt echt aanstekelijk. Ik had meteen een kortere zweep gekocht, ik zag trouwens heel veel mensen lopen met een zweep :=

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:04

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:36

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:36

linsa: lees het nu pas... koffer kwijt?!?! Dat lijkt me banketstaaf? en nu dan? zaten er bijzondere spullen in?

Die groepsverhoudingen in die kudde zullen nog wel veranderen denk ik.... ff aankijken :)