Zo de kop is er af: de eerste wedstrijd van het seizoen gestart. Paul en Janouk hadden s morgens in het ZZ dressuur mennen 207 punten = 1 winstpunt En s middags hadden Janouk en ik in onze L1 dressuur proef onder het zadel = 172 punten. Jammer, niet in de buurt van winst: er is nog wat werk aan de winkel in het wijken: een 4 en 5 dat is niet goed.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-01-14 19:12
Mooi resultaat voor de wagen Janouk en werk aan de winkel in de L onder het zadel, misschien ook voor beide partijen weer wennen, was toch flinke poos geleden? Komt vast helemaal goed met jullie!
En MisteryLady is jarig Biancocoo lekker met honden op pad maar zere rug bij opstaan, dat is zwaar ellendig Tine, heeft je man nog gemend? Bloedoor geen idee... maar ik hou ook niet van opereren als het niet hoeft en wat Ips zegt ga ik in mee (dan maar wat lelijker, maakt het uit), Ips houdt niet van te kort draaien, nee dat lijkt me met een groot paard ook niets. Hier geen tips voor pony van Rianne, gaat het alweer wat beter? Bij Aks regen om 10.50, maar het werd daarna heerlijk weer, heb je nog wat gedaan? En Avaluna gevloerd na buitenrit en goed uitziend oudje Jeskim nog niet jarig Heb ik nu iedereen gehad? Oja, LS nog goedemorgen, goedemiddag hoe is het met Buck? En Maisie op wedstrijd, weer met tweespan?
Nou hier een heerlijke paardendag gehad. Zo ongeveer om 12.00 uur vertrokken, kwamen om plm 14.30 uur weer terug , iets van 24 km gereden vandaag en onderweg ook nog paar keer staan kletsen dus heerlijk Pony was nog superfris, sterker ze werd steeds frisser naarmate de rit vorderde denk dat ze graag naar huis wilde want ze moest enorm nodig plassen zodra ik haar in stal zette ging de kraan open ze zal het ooit wel leren. En ben ook werkelijk van alles tegengekomen van crosmotor t/m hele hordes werkelijk andere paarden, wat een drukte in het bos! Ben onderhand wel benieuwd wat haar hartslag dan doet, Crazymel heeft haar hartslagmeter aangeboden om te lenen dus we moeten binnenkort daar maar eens een rondje gaan doen
Hero even uit laten springen aan de longeerlijn die was gisteren heel braaf, is voor de band geweest, hele bak paar keer door . Hij vond het af en toe wel spannend maar bleef gewoon doorstappen.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-01-14 20:11
Na de rit, nog super fris, in haar sport-coupe
Gem
Geplaatst: 19-01-14 20:42
Wedstrijdgangers, gefeliciteerd met de punten! Janouk, HRB, wil gewoon voor niemand wijken. Een ander wijkt maar voor haar .
VHU: voskleurige pony's worden altijd zo mooi als ze geschoren worden . Bruinen daarentegen krijgen zo'n grijs kleurtje, vond ik bij Ster de eerste week echt niet mooi. Ze werd er wel echt fitter door. Moos is ook een scheer-kandidaat volgend jaar, hij zweet erg snel.
Vandaag leuke buitenrit met de koetsen gemaakt richting het Wildpark Gangelt (net over de grens), Merkelbeek en zo weer terug. Stalgenootje ging met de Anda voorop, ik er achteraan, want we zouden een paar tunneltjes tegenkomen, een bruggetje waar anderhalve meter lager een beek doorheen stroomt en terug door de hoofdstraat van het dorp. Moos versnelde wel een beetje door het gekletter in de tunneltjes, maar bleef erg braaf. Het bruggetje vond ikzelf enger dan hij en het dorp was peanuts... wereldpaard .
VanHuisUit
Geplaatst: 19-01-14 21:36
Hé wat super gedaan Gem! Topknol die Moos
Ik merkte aan Ol ook dat ze er lekker fris van was geworden maakt toch wel heel wat uit lopen in een sportbroek of in een warme jas.
Biancacoo
Geplaatst: 19-01-14 21:52
Janouk goed gedaan voor de kar en nog oefenen in de L ! Vhu fijn gereden ! Heerlijk. Gem wat super dat je zo'n rit met moos gemaakt hebt. Ook een wereldpaard!!
janouk
Geplaatst: 20-01-14 07:14
Gem schreef:
Wedstrijdgangers, gefeliciteerd met de punten! Janouk, HRB, wil gewoon voor niemand wijken. Een ander wijkt maar voor haar .
.
o, is dat het
Biancacoo
Geplaatst: 20-01-14 07:56
Goedemorgen. ben bed uitgerol en strompelde verder... Werkweek begonnen voor de meeste van jullie, succes en veel plezier vandaag.
genoeg te doen hier na een lui weekeind....
tine10
Geplaatst: 20-01-14 10:05
Goedemorgen
Bianca: lekker lui weekend gehad Heerlijk toch?
Verder sluit ik me even aan bij alle samenvattingen. Beetje duf hoofd hier. Sorry
Zometeen op pad met de auto, ik doe mee aan een bevolkingsonderzoek en heb straks dus een afspraak. Ik ben benieuwd.
Net fysio gebeld, kan donderdag terecht. Erg fijn!! En dierenarts is het met me eens om niets te doen aan bloedoor. Ben erg blij met deze dierenarts, hij grijpt tenminste niet gelijk naar operaties, maar kijkt naar het belang van het dier.
Nou, ik ga nog soort van huishouden doen. Bleh.
Biancacoo
Geplaatst: 20-01-14 10:59
Succes bij onderzoek Tine.
Ik heb net heerlijk gefietst met onze jongste hond..was even wennen voor haar, voor het eerst in je eentje rennen, maar toen ze door had wat de bedoeling was ging het erg goed, 7 km gedaan snelheid tussen de 15 en 20 aangehouden.
Hier bijna klaar met het afbreken van de stand op de beurs. Nog even een voerruif naar Dalfsen brengen en dan hoop naar huis. Ben toe aan niks. Een lekker warm bad. Ga niet naar les vanavond. Db heeft niks gedaan de hele week dus eerst maar weer ff oppakken met longeren en vw wel weer. Ben echt moe. Zere schouder. Leuk hoor de beurs. Heel veel bekende gezien. Best goed gedraaid, dus tevreden.
tine10
Geplaatst: 20-01-14 15:43
Baudy: fijn dat de beurs zo goed is verlopen. En maar lekker vroeg naar bed vanavond. Bianca: lekker gefietst met een van je knappe honden.
Onderzoek weer gehad, volgende week deel 2 ervan.
Net waren de pony's die bij de buurman lopen ontsnapt. Geen wonder, ze staan op heel kale wei, krijgen geen hooi bijgevoerd (wel 1x per dag bietenpulp of mais of iets dergelijks), er zitten wel 10 draden/lintjes maar zelden stroom erop. Eerst liepen ze op de weg (is doodlopend dus niet zo heel spannend gelukkig), daarna liepen ze het veld in en gingen bij de achteruitgang van onze winterwei staan. Was ik minder blij mee, want die beesten hebben al jaren geen dierenarts (of smid) gezien. Nu maar hopen dat ze niets engs bij zich dragen. Onze paarden waren flink onrustig. Maar goed, gelukkig staan ze nu weer op hun eigen stukje.
Straks met zoonlief naar een manege hier vlakbij, krijgt hij zijn eerste priveles ohz van mijn huidige prive meninstructeur. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat en wat zij van zoonlief vindt. Zij is een heel goede instructrice, die heel veel goede ruiters/amazones begeleidt.
Vanavond dan maar weer stoeien met aanvragen van wedstrijden bij de knhs. Gaat zoveel tijd in zitten.
janouk
Geplaatst: 20-01-14 16:34
Hier update over Labrador Baloe Net de krammen uit het hoofd van de labrador laten verwijderen door de veearts. Zo kan hij weer door de metaaldectectorpoortjes De wonden zijn mooi dicht, geen verdikkingen onder. Zodra de korsten eraf zijn, mag hij weer zwemmen. Dat valt niet mee om een labrador uit het water te houden, terwijl ik ze normaal elke dag laat zwemmen.
Biancacoo
Geplaatst: 20-01-14 17:47
Janouk, fijn dat het zo goed geneest ! Jullie hebben niets meer van de eigenaresse van die andere hond gehoord ? Ik hoop dat baloe geen hekel aan andere honden heeft gekregen ...
Ik heb trouwens barstens veel spierpijn. Gisteren 14 km gereden met Dids. In mijn eentje. En dat kan al wel goed 2 jaar geleden zijn dat ik zo lang in mijn upje met mijn pony op stap ging! Zelfs een stukje langs de weg gedaan! (oke, en 2x afgestapt, een keer omdat er een hond tegen een achterdeur met raam tekeer ging, dids kijken en ik schrok ervan. En de 2e keer omdat ik weet dat ze bij dat huis honden hebben die grommend van het erf af komen, als ik daar dan tevoren al om verstijf.... nouja gepland afgestapt iig )
VanHuisUit
Geplaatst: 20-01-14 20:38
Lekker toch Aks je hebt een mooi rondje gemaakt. Ik ben er gisteren ook een paar keer afgestapt hoor. Bij een boerderij (misschien was jij daar ook?) hadden ze van die kalverhokjes met kalfjes en daar is ook altijd een enorme hond, had geen zin in gedoe, een keer toen die crossmotoren eraan kwamen (die vind ik zelf zo eng, kan ik er net zo goed afgaan denk ik dan ) en een keer dacht Ollie dat er spoken waren of zoiets, waren we opeens van het ruiterpad en stond ze stokstijf stil ergens half tegen een boom en oja ook nog een keer gepland erop en eraf om gewoon even stukje te wandelen tussendoor. Op zich werkt af en toe stukje gepland wandelen goed tegen spierpijn trouwens, bij mij dan
En dat geen werk steeds is zwaar K
Fijn van Balou! Wat een gedoe met die dieren van de buren Tine Biancocoo met stoer jong hondje enkelspan trainen wat leuk! Baudyh gesloopt maar goede beurs gehad en Maisie in uitgelicht met haar supersonische poowns
Hier gewoon hele dag gewerkt kon vanacht niet slapen opeens vette stress voor gesprek van woensdag bij de universiteit zo stom, dat ik daar dan zenuwachtig voor ben
Yep, die kalverhokjes, al vond dids DIE helemaal niet spannend. Maar dat huis daarna he (als je richting zandpad gaat) daar lopen die honden altijd óf langs de heg lelijk te doen, of als het hek open staat komen ze ook nog het erf af..
Heb ik daar niet een keer als groom bij jou en snuitje ook een hond weggebruld die achter ons aan kwam?..
De spierpijn nu is wel goed hoor, ik ben er eigenlijk wel blij mee. Het is alleen spierpijn namelijk Niet zozeer rug
Biancacoo
Geplaatst: 20-01-14 20:54
vhu..stress...kan ik me goed voorstellen..ik zou daar ook helemaal niet tegen kunnen...succes, ik hoop dat je nog een manier vinden kunt om het van je af te zetten en te relaxen... Aks..auwch spierpijn..maar wat heerlijk dat je zo'n buitenrit gemaakt hebt met Diddle ! superfijn toch !! op je werk..is gewoon....zwaar waardeloos..
VanHuisUit
Geplaatst: 20-01-14 20:57
Klopt met mennen heb ik daar mijn zweep altijd klaar Wat je zegt als het alleen spierpijn is is het gewoon wel OK.
Vind het altijd een leuk straatje waar je langs bent gegaan, dan na die kalverhokjes stukje weg naar links en dan bij het leuke-dingen-winkeltje langs weer terug.
Geen mens die weet wat we bedoelen die dit lezen maar goed, het is een leuke route dwars door het land over zandweggetjes en stukje weg
Ik had 't leukedingenwinkeltje eerst (en daar stond dus de hond tegen de deur te springen, enggg )
Mensen die willen weten waar we 't over hebben zijn altijd welkom natuurlijk
tine10
Geplaatst: 20-01-14 21:10
Aks; balen van je werk zeg. Sterkte.
Grrrr, loop weer tegen allerlei problemen aan met het vraagprogramma. Als ze dat toch eens zo zouden maken dat het ook gewoon simpel in te vullen is. Ben ik leuk bezig, wil ik even opslaan. Krijg ik de melding dat ik dat niet mag. Ik heb het vraagprogramma gemaakt, wil het nu bewerken. Dit is niet goed voor een mens.
Dat had ik vorige week ook. Ik had niet de rol ofzo omdat te doen. Prutprogramma.
tine10
Geplaatst: 20-01-14 21:32
Ik snap het niet. Die problemen waren er ruim een jaar geleden ook al. Blijkbaar interesseert het ze niet ofzo.
Biancacoo
Geplaatst: 20-01-14 22:18
Die problemen zijn er al langer dan één jaar. Knhs programma is gewoon zwaar frustrerend, ik ben blij dat ik er geen gebruik meer van hoef te maken.. Ik hoop dat je er uit kunt komen, waardeloos.