[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:26

Btw is gisteren de deur ook al uit gegaan. Zal naam van scheerapparaat onthouden

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:58

O, vergeet helemaal te melden dat ze bij de Duitse Aldi (Süd) van die verwarmbare schoenzooltjes (met accu, geen idee hoe ik dat moet uitleggen) hebben voor € 39,95.
Wil die al meerdere winters hebben, maar altijd uitverkocht, heb ze nu maar gekocht, want wie weet is het volgende winter alweer super koud.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:15

*kruipt even onder steen uit*

hopelijk krijg nu wat meer tijd om weer mee te kletsen.

@ava, zit er dan een batterij aan die zooltjes?
waar laat je dat dan?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:30

@Bicci: die kun je aan je schoen (uiteraard buitenkant) vast maken, verbinding is lang genoeg om hem aan de bovenkant van je laars vast te maken (lang genoeg voor knieholte, zeg maar), is dan net als een klein lampje dat je aan je laars vast maakt met zo'n schuif/klip, zeg maar.
Ik ken meerdere menners en ruiters die ze hebben en die zijn erg tevreden, ze geven er trouwens 3 jaar garantie op.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:51

ow, 3mnd is best heel lang...

kun je die qua temp stellen?
of is het zeg maar 1 standje?

klinkt erg aantrekkelijk,hihi

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:54

Update Janouk bij de veearts vandaag:
Longen klinken schoon, gelukkig. Luchtpijp nog niet. Bij het knijpen in de keel wilde ze niet hoesten, hoe de veearts ook probeerde. Maar bij het longeren liet Janouk even horen hoe erg ze nog hoestte en nog snot te voorschijn kon krijgen :( maar dan kom de veearts ook even horen.
Toch nog een kort kuurtje Ventipulmin om haar er doorheen te helpen.
Dus niet meer starten deze maand. Dat is jammer. Maar belangrijker dat mevrouw weer hoestvrij wordt.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:45

jammer van niet starten janouk, maar idd,
belangrijker knollie weer 100% goed.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:47

janouk: wat vervelend nou,weet wel dat 2 kennisen allebei een hoestende pony hebben die een naar virus hebben opgelopen(wat pas na scopie uitkwam) hoop janouk niet....
wel handig van die schoenverwarmers,hoop alleen dat je niet onder spanning komt te staan als je zweetvoeten hebt _O- maar dan loop je wel harder :=
ollie: wat een :$ voor brutus zijn kies te laten trekken,ook bij andere klinieks zo duur? anders utrecht eens vragen?
aks al verhuisd met dids?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:00

@ avaluna wij hebben dus nu de heiniger progress. Idd fijn apparaat maar nu dus overleden.

Ga zo kijken wat ie bij de boerenbond kost en dan koop ik gewoon weer dezelfde.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:12

Nou ik heb vandaag weer even in de bak gereden nadat ik gisteren lekker een recreatief rondje had gereden maar heb besloten om zaterdag geen indoormarathon te starten. Ik had er zo'n zin in , maar het welzijn van mijn diertje gaat boven alles en ondanks dat ik op oudjaarsdag er nog alles aan gedaan heb om het te verhelpen ga ik nu in overleg met mijn DA toch een afspraak maken om verder te gaan kijken in de kliniek -O-

@Janouk, nog even goed uitzieken hoor... :j
@Avaluna, lijkt me heerlijk die verwarmde voeten _/-\o_

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:45

Nog de allerbeste wensen!!

@Smickey: Wauw, supernieuws! Gefeliciteerd!
@Tallechie: Kan wel even op stal kijken wat voor scheermachine wij hebben, is wel een fijn ding (wel redelijk zwaar in de hand!)
@Janouk: Jammer dat ze nog zo hoest, hoop dat ze er snel bovenop is!
@Ollie: He, bah, dat is geen leuk nieuws. Wanneer ga je naar de kliniek? En wat willen ze gaan doen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:56

Groot gelijk Ollie. Mijn schoonzusje heeft een paard gehad waarbij een kies is getrokken en dat kostte toen ook behoorlijk wat centjes. Eerst op allerlei andere manieren geprobeerd de boel nog te redden (waaronder die vullingen die jij nu hebt) maar beestje kreeg ontsteking op ontsteking. Nadat de kies was getrokken (ook staand gebeurd trouwens, maar of het staand of liggend moet kunnen ze uiteindelijk pas echt zien als ze bezig zijn, heb ik begrepen toen) heeft ze nog een week op de kliniek gestaan, want het moest gespoeld worden en er mocht beslist geen infectie bijkomen. Toen heeft ze thuis nog een week of 6 moeten spoelen maar daarna heeft er geen last meer van gehad.

Janouk niet om je ongerust te maken maar dat paard van mijn schoonzusje hoestte dus op een gegeven moment ook heel erg en met gele/groene/oranje snot maar dat bleek dus uiteindelijk een voorhoofdsholte ontsteking te zijn ten gevolge van de rommelende kies.

Smickey begrijp je heel goed :(:) onze zoon was er 'niet zomaar' en tijdens zwangerschap hebben we helaas ook niet volop genoten want waren toch regelmatig ongerust of het ons echt gegund was ... het blijft een wonder.

Bente eerst gelongeerd, toen ik er eerst op, Bente was echt heel vervelend en kijkerig... }> , daarna bijrijdster-to-be er wat mee stappen en draven. Ze kan prima rijden (heeft altijd veel pony's paarden gereden) maar ze vond Bente niet eenvoudig. Vond ik dan wel fijn want je gaat toch ook aan jezelf twijfelen. Ze weet ook niet of ze ermee door wil gaan -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:22

@Bicci: er zijn twee standen: de eerste stand tot 9 uren 40 graden en stand 2 tot 3,5 uur 50 graden.

@Janouk: hopelijk is het gauw over nu bij HRB :(:) .

@Ollie: begrijpelijk, arm Bruutje :(:)

@VHU: toch fijn om te horen dat ze idd niet zo eenvoudig is, zou jammer zijn als ze niet verder zou willen met het bijrijden :(:) .

Ik denk dat een zwangerschap altijd veel onzekerheid met zich mee brengt, zo was het hier tenminste ook, verliep ook niet allemaal vlekkeloos, maar ik heb er gelukkig wel echt van kunnen genieten :j . Miste haar ook echt toen ze uit de buik was, was ook wel heel intiem en bijzonder je kindje zo bij je.

Tja, nu is ze 8 en vanmiddag mag ze na de fysiotherapie een Schleich paardje gaan kopen... Ze is ontzettend zuinig op haar gespaarde centjes en eigenlijk koopt ze echt nooit iets, hahaha, eenmaal bij de kassa bedenkt ze zich meestal :D . Ergens goed natuurlijk, maar leren met geld om gaan, is natuurlijk ook wel eens geld uitgeven.
Met veel moeite had ze 5 euro uit haar spaarpot gepeuterd, tja, daar kom je niet ver mee en ik ga nu eens niet bijleggen (ze heeft wel nog 1 figuurtje tegoed van ons), dus uiteindelijk neemt ze een tientje mee. Ik ben benieuwd waar ze mee thuis komt :D . Lekker ding is het <3 .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:39

Ik heb 3 kinders, nooit genoten van de zwangerschappen :o . Had erg veel last van alle l*llige kwaaltjes (9 maanden lang blaasontstekingen, allergisch voor allerlei kruiden, verkouden, tandvleesontsteking, ontstekingen in gewrichten, niets op of aan mijn buik kunnen verdragen, been- en voetkrampen, ijzer wilde niet omhoog etc etc etc) die bij zwangerschappen horen en dan ook nog eens alles tegelijkertijd en / of elkaar in rap tempo opvolgend, vooral bij de eerste. En dan, als binnenvaartschipper, heel weinig controles gehad bij de verloskundige.... bij mijn dochter slechts 4 keer! Ze konden me niet snel genoeg geboren worden :D !
Het is dat we nu wel op en top van ze genieten, want die roze wolken heb ik nooit ergens zien langs drijven.

VHU: je zou zeggen dat Bente dan juist een uitdaging zou moeten zijn voor zo'n BR.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:45

@Gem: hahahahaha, en dan toch nog drie kinders :D . Hier ook genoeg en allemaal tegelijkertijd, bleef naar de fysio rennen voor mijn rug, maar nogmaals gelukkig echt van kunnen genieten, vond het zo bijzonder <3 , kwam ook nog eens 34 kilo bij, maar was zwaar verliefd op mijn buik toen die eindelijk kwam (dat is nu wel heel anders, maar goed :') ).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:53

Tja, bij de eerste wist ik uiteraard nog niet wat me te wachten stond :') . En ik wilde, zover mogelijk, toch echt een broertje of zusje erbij, en de derde.... uhmmm tja... wat zal ik zeggen. Die stond niet helemaal op de jaarplanning :+ . Ik kwam ook steeds wel een kilo of 20 aan, geloof ik... maar het meeste raakte ik toch wel weer kwijt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:29

Ik was een soort tientonner tijdens de zwangerschap ben toen ik 25 kg was aangekomen niet meer op de weegschaal gaan staan :P maar alles was er na een half jaartje weer af :+

Ik kan maandag terecht bij Den Hoek, de kliniek van Eric Laarakker want ik weet niet wat er bij Bente mis is maar er is volgens mij gewoon echt iets goed mis. Ze is niet normaal sensibel. Of iets hormonaals of neurologisch, ik weet het niet. Kon er vandaag met goed fatsoen eigenlijk niet op rijden. Ben blij dat ik zo snel terecht kan, viel afspraak uit en Laarakker bekijkt haar zelf. Ben nu bang dat als ik met haar doorrij ik of iets bij haar kapotrij of ik uiteindelijk verongeluk doordat ze door die sensibiliteit iets raars doet (waar ze volgens mij niets aan kan doen want het is echt een goedwillend braaf paard).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:31

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:03

@janouk; beterschap voor janouk!

@avaluna; en wat heeft ze gekocht? :) netjes van het leren omgaan met geld! :)

@tallechie; druk met belastingdingen. En hopelijk gauw minder last van arm. Hoe gaat het met Daan en zijn allergie? :)

Over zwangerschappen.. kan ik niet over meepraten :) Wilde ik nog even zo houden ;) :)

@VHU; ik ga duimen!! :) Hopelijk kan hij je verder helpen :(:) knuffel :(:)

Dids is verhuisd! :)
Hebben over de 14,3 kilometer lekker 2 uur gedaan :) Op 't gemakje, en vooral heel erg genoten van mijn superstoere superpaard :)
Hij is wel een beetje gestresst op zijn nieuwe plekje. Hij vindt het maar raar :(:) arm ding, hij kroop bijna in mijn broekzak mee de wei uit...

En ik ben nu gaar, en maak me zorgen :)) Maar vanavond nog aan de slag voor stage :)
Maar nu eerst 4 u cupasoup! :9

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:18

Aks, hier 4 uur bakje meloen met yoghurt :D

VHu ik ben benieuwd maandag! Hoop dat ze je iets kunnen vertellen.

Janouk, sterkte met HRB haar gehoest hopen dat deze kuur alles oplost.

Gem, dat klinkt als een hel zwanger zijn, ik pas :D

Ollie, snap heel goed dat je de marathon af zegt. Heel wijs.

Hier dus gister de smid, det staat zonder ijzers (kreeg wel een waarschuwing dat ze zo vet is als een molenpaard dus die staat op dieet nu) Pablo ook de ijzers eronderuit. Prisca heeft nu rubberen zooltjes onder haar voorhoeven met iets verhoging naar achteren erin en dan nog dicht gemaakt met een soort gum/schokbreker. En achter ook maar ijzers eronder met langere takken. Ook nu ff op strikt dieet. hopen dat ze nu toch een keer op gaat knappen (we zijn al een maand bezig)

Vanmorgen ging ik met Vera naar het duin. We hadden bedacht met haar auto (jack had die van mij nodig) en met mijn trailer. Dat ging niet, we hadden geen verloopstukje. Dus Vera haar trailer uit de schuur gevist, even de band oppompen die wat zacht stond. Gelukkig is pompstation dichtbij. Had ze m opgepompt, spuit het ventiel eruit!! Band helemaal plat. Geen reserveband. ANWB heeft m ergens gauw gemaakt en met een paar uur vertraging konden we naar het duin. Heerlijk rustig rondje gereden, het was voor pablo weken terug dat hij iets gedaan had en Galan was nog nooit in het duin geweest. Met afzadelen bleek pablo aan allebei de kanten een mega singelwond te hebben. Schiet mij maar lek al ruim 10 jaar nooit iets gebeurd. En heb een hele zachte hulsebos singel. Dus die doet de komende weken ook weer niks :( Maar verder een heerlijk dagje :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:20

Aks: Dids verhuisd. Logisch lijkt me dat hij wat gestresst is. Komt vast wel goed.
Gem: heb gereageerd. Weet niet of het zo je bedoeling was, anders moet je het maar zeggen
VHU: hier ook ruim 25 kg aangekomen tijdens zwangerschap, maar lijk nu haast wel weer zwanger. ZUCHT..... Alleen heeft dit een andere oorzaak :Y)
Avaluna: jij ook al zo'n zuinig kind. Hier wordt ook steeds flink gespaard. En dan moet het opeens uitgegeven. Maar wel goede dingen (lego of playmobil, of schleich dieren)

Allemaal paarden in de lappenmand: Bente, Janouk, Brutus. Ellendig. Hoop dat jullie allemaal snel verbetering gaan zien.
Scheerapparaat: ben even gaan kijken. Op apparaat kon ik niets vinden, maar gebruiksaanwijzing was er gelukkig nog (heb het ding al 9 jaar) Eurohorseline, Farm Clipper Horse. Geen klachten over. Maar heb nooit een andere gebruikt, dus weet niet hoe objectief mijn mening is.

Vanmorgen springles gehad. Ging weer heel fijn. Even soort van parcours geoefend, zodat ik nu wat minder zenuwachtig ben voor komend weekend (onderlinge). Wat een fijn paard is Thabor toch. En zo heerlijk multi-inzetbaar.
Vanavond helaas niet naar menles, want heb geen oppas. Maar goed, kan ik verder gaan ploeteren met de protocollen voor de kur op muziek. De tweespannen willen toch graag eigen kur voor M en Z (zonder galop).

En verder nog erg moe hier. Nasleep van kerstvisite ellende. Dat vreet nog steeds aan me. Waardeloos. Wilde dat ik de dingen zo goed kon loslaten als manlief. -O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:59

dids went daar wel joh naald :))

@vhu, hoop dat ze kunnen helpen maandag, je kent je knollie zelf t best,
net als met je kids, dat soort dingen voel je aan.. :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:23

{:)-: {:)-:
Bij de veearts was HRB vanmorgen zo zielig. Hoesten en traag, niet vooruit te branden.

Net ga ik voeren en krijgt mevrouw een aanval van Maflinger zijn. Steigeren, niet normaal meer zo hoog en bokken. Idioot.
En...........maar 1 keer hoesten. {:)-:

Hoe zo dure medicijnen. }> als je haar zo bezig ziet, zou je denken dat er niets aan de hand is. Niks pompen, buiten adem zijn. Maar gewoon de buurt onveilig maken op haar eigen manier.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:25

pffffffffffffffffffffffff

knollen... -O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:53

Tine, thanx!
Het viel me op dat bij gewone dressuurwedstrijden meestal naam paard vermeld staat, met daar achter van welke hengst deze komt. Bij menwedstrijden is dit helemaal niet gebruikelijk, maar ik ben ontzettend benieuwd welke hengsten goede, maar vooral coole en werkwillige menpaarden leveren. Zeker nu ik zelf met een schuin oog naar de toekomst kijk ;) .
Als ik zo bij ons op stal kijk, is de afstamming van de menpaarden wisselend, met zowel spring- als dressuurverervers.