[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:11

vhu, inderdaad als het een mannetje is en je tilt hem op, dan kun je vaak heel duidelijk de balletjes zien zitten :j

Brrr het is echt koud!
Ivy & de shet van stalgenootje kunnen vandaag niet in hun weitje.
want ze gaan een (grote) boom omzagen die aan hun weiland grenst.
en daarom is de omheining op die plek tijdelijk weggehaald, want de boom moet het weiland in vallen.
valt ie de andere kant op, dan valt ie op het huis van de staleigenaar.
Wobbe&Rafiki staan in hun 'eigen' winterweiland en als mijn moeder rond 12uur naar huis gaat wisselt ze de pony's om.
is wel kort, maar is even niet anders.
Vrijdag ga ik ook even kijken voor een vitamine spuit.
Rafiki is nog steeds wat snotterig, maar hoest verder niet eet gewoon en is vrolijk.
dus even wat extra vitamientjes erin stoppen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:14

Het is hier anders nog behoorlijk frips :brr: maar prachtige zon, mijn relatie met het toilet is weer genormaliseerd, dus ik ga zo richting 't peerd :D

Da's inderdaad ook nog een idee Mais *-:) , mocht iemand een plekje over hebben voor een gedumpt konijntje, dan hoor ik het graag. Beestje ziet er nog vrij jong uit, is nogal klein maar kan ook het ras zijn natuurlijk. Zo maar eens even langs de Boerenbond voor info over die konijnen, want daar zat vorige week net zo'n soort exemplaar maar dan een meer gevlekt exemplaar dacht ik.

Hahaha die vergadering was echt een soort bitch fight, ik ben uit de kamer gelopen (anders zou ik denk ik echt _-:( ) nadat ik afgekoeld was ben ik weer teruggekomen hoor en is het geheel voortgezet. Nu moet ik ook nog met die ene persoon die zo tekeer ging samen gaan werken >;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:18

word vast gezellig vhu ;)

vanochtend ook al wobbe aan de dubbele longe gehad.
maar ga toch echt eens hulp vragen van stalgenootje.
die kan het een stuk beter dan ik...misschien dat zij me een beetje kan helpen als hij naar binnen valt of over de buitenkant wegloopt.
ik had zulke koude handen (had wel handschoenen aan) dat ik wobbe amper kon corrigeren.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:21

@VHU; oei :=
je leek me een heel rustig persoon toen ik je meette, dus dan hebben ze het wel heel bont gemaakt :=
lekker naar 't peerd :D

Ik heb maar een kan thee en honing voor m'n snuit staan... bleh ^)

@IT; hopelijk helpt de vitaminespuit :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:34

Dank je Naaltje. Ben anders ook eigenlijk altijd best wel relaxed :o }:0

@IT Rafiki is nog maar een peutertje die zijn weerstand wat aan het opbouwen is. Kleine kinderen zijn ook vaker verkouden / hebben heel vaak zo'n snottebel. Af en toe vitaminekuurtje of wat extra's helpt wel wat maar ze moeten het ook zelf doen. Wil niet zeggen dat je het moet verwaarlozen, maar dat doe je ook niet ;) maar het hoort er wel een beetje bij bij de jongere spul. Zo hebben ze ook vaak een periode wratjes of schilvertjes in de huid, zijn ze opeens aan de diarree, heeft vaak te maken met wisselen maar ook dat gaat meestal vanzelf weer over (zowel bij paarden als bij kinderen). Ik gaf Freddy (is nu bijna 3) in die periodes vaak echinae force van de paardendrogist, is gewoon flinke fles, beetje over brood heen, meestal na een dag of 2 was het dan weer beter. Freddy heeft nu af en toe nog last van wat tranerige oogjes maar dat is ook wel een beetje een appaloosa kwaaltje.

Nou ik hijs mezelf uit deze warme stoel en ga aan de slag :wave:

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:40

:Z :Z :Z :Z :Z :Z

lees zo bij... ff wakker worden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:42

VHU, ik weet dat het erbij hoort ;) en dat ze zo weerstand opbouwen.
maar hij heeft het nu al 3 weken.
en dan lijkt het me dat een vitaminespuit (een gedeeltje ervan) niet echt kwaad kan toch?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:43

Hidalgo was gister weer koliekerig ;( dierenarts geweest darmontspanner en pijnstilling gehad.
Vanmorgen stond hij weer met een opgetrokken buik contact opgenomen met de dierenarts......
Moet hem slobber voeren en even geen ruwvoer, als hij vanmiddag nog niet goed/genoeg gemest heeft moet ik even bellen dan gaan ze hem laxeren.....

Ik voel me zo klote wat doe ik fout......

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:44

aaahhh wat sneu voor hidalgo en voor jou.
dikke knuffel.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:54

Zoooo weer zo'n koude maar zonnige dag :D

patrick beterschap met je paardje! hier gelukkig nog nooit koliek gehad lijkt me niet fijn!
en kim dr paardjes moeten vandaag even een wei delen :P om de beurt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:55

Buckje sterkte met wakker worden is soms hele klus :j
@_Patrick_ ach wat sneu zeg kan me goed voorstellen dat je je heel vervelend voelt, arme Hidalgo. Hij had dat toch ook al eerder of niet was dat Patrick? Weet het even niet meer. Hoe dan ook, je hebt wel pech wat dat betreft de laatste maanden :(:)
@IT dan zou ik er ook wat aan gaan doen hoor, als het al drie weken duurt. Vitaminekuurtje kan wellicht helpen, kwaad kan het niet, vraag is of hij vitamines tekort heeft natuurlijk, denk het haast niet trouwens je verzorgt ze prima. Maar het is ook raar weer hoor, dan warm, dan koud, dat helpt ook niet.

Nou moet echt gaan anders is de dag al om :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:56

Jee patrick, Arme hidalgo, en arme jij !! met die kou en dan koliek bah !!!!
Duimen dat hij snel opknapt !!

Buckje, nu nog aan het wakker worden ??? wil ik ook wel, maar helaas al een ochtend werken erop zitten.

VHU bijna ruzie op je werk !??? :Y) lekker ontspannen bij je paardje zometeen !!! wel koud, lekker warm aankleden !!

Morgenavond weer met de trekker }:0 en trailer naar de les............ brrrrr koud in de les, maar dan weer lekker warm op pad naar huis. :j

IT longeren met dubbele longe is zoo lastig, Melody valt ook altijd naar binnen, als je paardje de zweep goed accepteerd, kun je hem daarmee begeleiden dat hij niet meer naar binnen valt,maar Melody raakt daar helemaal van in de stress, dus dat werkt bij ons niet......ze moet er wel aan wennen aan de zweep, op de kar kan ik ook geen ondersteunende hulp geven zonder 3 versnellingen omhoog te gaan, dat is zooooo balen !! maar goed, alles kan niet in 1x goed gaan he ?!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:35

Verrek!!! sta ik pakketjes in te pakken die zo weg moeten krijg ik een giga bloedneus!! Je raad het dus zeker al... :\
Bloedneus wil ook niet stoppen heb al van alles geprobeerd heb er nu maar tampon ingedouwt. :=

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:35

Hidalgo had van het najaar zandkoliek dat is het nu niet

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:37

@ Patrick: sterkte met Hidalgo. Hier gelukkig nog nooit koliek gehad. Om het te voorkomen krijgen ze hier onbeperkt hooi, mueslimaaltijden verdeeld over 3 voerbeurten, zodat maag niet te vol wordt in een keer, veel weidegang. En tot nu toe lijkt dat goed te werken. Verder weet ik het ook niet.

@IT: dubbele longe vind ik juist veel makkelijker. Als paard dan naar binnen komt, hou je buitenlonge er gewoon wat meer bij, wel ophoudingen blijven geven met binnenlonge en met de zweep naar zijn buik wijzen. Met enkele longe is dat veel lastiger.

@ VHU: leuk dat soort besprekingen. Kost altijd zoveel energie. Erg vervelend. Succes met je konijn.

Zoonlief is weer thuis maar behoorlijk humeurtje. Is vast erg moe van logeerpartij. Ik ga zo proberen hem even te laten slapen, kan hij straks fris en fruitig naar de zwemles. ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:54

Ik lees zo bij.

Zit hier erg in dubio over enten. 4 weken geleden zijn ze beide geent. Tum gaat morgen weer voor zijn basis. Dan doen er elk jaar zo'n 14 paarden mee. Maar omdat riv vorig jaar op mijn andere stal zijn basis heeft gehad loopt hij niet gelijk met de grote groep en moet ik dan elk jaar de da zelf laten komen. Nu denk ik zal ik riv ook meedoen of is het toch zoveel troep dat 4x na elkaar voor zo'n ukkie bijv hoefbevangenheid kan veroorzaken.
In november gaat er ook een groep maar dan krijgt tum 3x per jaar. Het liefst wil ik elk jaar meegaan met de groep maar niet ten kosten van je paardje. Tum moet zowiezo morgen. Wat vinden jullie?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:56

ik snap je dubio...
Dids heeft 3 weken terug zijn basis 1 gehad, over een week of 2 krijgt hij basis 2, en ik wil hem in augustus ofzo mee laten doen met de rest van de stal.. Dan staat hij gelijk..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:01

vervelend patrick denk dat je heel goed voor je paardje zorgt en dat het je gewoon overkomt.
Sterkte!
Vhu leuk een konijn maar het vinden daarvan wat minder. En doe rustig aan op je werk he, nooit leuk.

Is de bloedneus al over?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:07

Net gemend met Mick.. beestje liep heerlijk heel fijn gereden. Ik had het alleen zoooo koud. Heb nog steeds geen gevoel in mn vingers :=

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:43

Wobbe moet de wei delen met Ivy agja wees blij dat ze buiten komen toch. :D

veel met dubbele longen trainen zal bij Wobbe wel helpen als hij dan naar binnen wil dan span je de buitenlijn aan en valt hij naar buiten de binnenlijn spelen met je druk op de lijnen...

Laura, ik ent maar 1x per jaar.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:04

Wat gelezen over stofzuigers, over zalfjes en ogen, VHU die een bonte vergadering heeft gehad, Patrick met een ziek peerdje (sterkte!), Buckje met een bloedneus, humeurig zoontje van tine en Jelleee die een bevroren ritje heeft gemaakt :brr:

Ik zit de laatste tijd in een serieuze dip wat Romeo betreft. Ik heb het gevoel dat ik echt niets goed doe. Vorige week zondag zei de instructeur wel dat het erg goed ging, maar de kritiek die hij gaf blijft erg in mijn hoofd hangen. Hij zei dat ik duidelijker moet zijn naar Romeo toe, omdat Romeo met momenten niet weet wat te doen en dan gaat hij protesteren (bokken). Ook dreigt hij als ik hem een tikje geef met de zweep(niet altijd). Blijkbaar zeg ik regelmatig "Romeo" zonder commando bij, maar dat doe ik dan gewoon om aandacht te vragen. Dit is volgens de instructeur verkeerd. Ook zeg ik vaak "Romeo doorstappen", dan stapt Romeo 4 pasjes sneller en dan vertraagt hij terug. De instructeur zei dat ik ervoor moet zorgen dat Romeo ALTIJD reageert als ik eender wat zeg (wat hij momenteel niet altijd doet), hij wil zelfs dat Romeo zodanig hard reageert dat hij in draf gaat als ik zeg "doorstappen". Het zijn van die stomme dingetjes die ik onbewust doe, maar dat is ontzettend moeilijk om af te leren, want ik besef niet dat ik het doe.

Maar nu krijg ik ook in de omgang het gevoel dat ik gewoon alles verkeerd doe. Als ik Romeo uit de wei ga halen, moet hij eerst steigeren (zo recht mogelijk) voordat ik hem kan/mag vastnemen. Ik heb het gevoel dat er met mijn voeten gerammeld wordt, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan veranderen. HIJ is diegene die beslist wanneer ik hem aai: als ik op een (voor hem) ongewenst moment probeer te aaien, maakt hij een piepend geluid en kapt hij met zijn voorbeen. Ik luister hier niet naar en aai hem dan toch gewoon, hij wordt dan wel boos maar dat kan me niet schelen. Ik zou echt niet weten wat ik anders zou moeten doen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:14

Ik voel woede tussen VHU en haar collega hihi gaat dat goed samen op de werkvloer ? :')

Sander_lotte, zoals jij het verteld staat Romeo duidelijk boven jou en neemt hij je in de zeik. Ik zou me wat consquenter op stellen en grondwerk gaan doen dat kan al een hele hoop veranderen!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:24

Buckje schreef:
Sander_lotte, zoals jij het verteld staat Romeo duidelijk boven jou en neemt hij je in de zeik. Ik zou me wat consquenter op stellen en grondwerk gaan doen dat kan al een hele hoop veranderen!

Ja dat merk ik goed genoeg dat hij me in de zeik neemt. Een vriendin zei me wel dat dit ook wel aan de leeftijd kan liggen, hij is 4 en zit dus in een puber-periode.. Ik zou echt niet weten hoe ik me consequenter zou moeten opstellen, volgens mij doe ik het niet zo slecht.
Zou het ook kunnen dat een paard/pony zo ontzettend begint te klieren als ze vinden dat je niet genoeg met hen doet? Ik moet eerlijk toegeven dat ik écht te weinig met hem doe de laatste tijd. Een paar weken geleden deed hij zo nog niet tegen me, het is begonnen toen mijn examens eraan kwamen en ik nog amper bij hem kwam.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:38

Ik heb Lizzy vanmiddag gewassen die had even flink de rilleritus.

Het kan ook zijn dat hij aan het puberen is idd maar juist dan moet je consquent zijn anders blijft die een loopje met je houden.. Het blijft ook lastig hoor die paarden ik doe het ook niet altijd perfect helaas.

Het kan wel dat ze kliederiger zijn als je minder met ze doet en hij dat wel gewend is/graag doet.. maar ook dan moet ie ze grenzen weten..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:43

@ Buckje: brrr was het daar niet erg koud voor?
Ik vind het zo jammer, meestal gaat het echt goed met hem, maar ik begin heel snel te twijfelen over mezelf. Wat betreft het klieren als ik hem naar de wei breng/van de wei haal, denk ik dat ik best de hengstenketting nog eens boven haal. Hiermee kan ik beter corrigeren tov als ik hem gewoon vast heb aan het halster (zonder touw).