[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:10

Enkelen lekker gereden met en zonder dazen :+ en bij Maisie echt super zonde pony, dat is zwaar balen zeg, voor beide partijen. En dat voor zo'n jong dier.

Ik had onze tweewieler voor Babs gemeten maar verkeerd gemeten want inch of zoiets gebruikt ipv cm :roll: :o? ...
Zwengetje blijkt 64 cm, breedste stuk op vaste stuk lamoen 66 cm. Voor degenen die het nog volgen ;)

Vandaag helemaal niet bij poowns geweest maar bij een vriendin die ik maar liefs al 7 jaar niet meer had gezien, zij woont namelijk in Canada en komt zo eens in de 3 jaar naar Nederland / Europa. toen ze 3 jaar geleden hier was was ik net geopereerd aan mijn knieeen en zij hadden net hun 2e kindje, dus konden we elkaar niet zien. Toen ze 6 jaar geleden hier was waren wij net op vakantie en liepen we elkaar ook mis. Maar nu dan hele dag bijgeklets, echt alsof je elkaar niet zolang niet hebt gezien. Wel altijd e-mail / telefooncontact maar zo fijn om elkaar eindelijk weer in levende lijve te zien :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 17:25

Maisie wat jammer.

Tine: zadel blijkt zelf scheef te zijn, ik dacht alleen de kussens. Maar kwam bij de zadelmaker en die zei gooi die maar in de prullenbak. De kwartjes vallen wel op zijn plek waarom hij de laatste tijd zo oer vervelend was.

Leuk vhu, altijd leuk om zulke mensen weer te zien indd

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:32

@ Millanka: Ik was ook best wel verliefd op die beestjes, vaak kropen ze tussen mijn kleren(die ik aan had) en legden ze zich ergens te slapen waar het lekker lag :Y) Je idee over de muisjes in de klas is wel een goed idee, maar mijn moeder is niet zo happig naar dieren. Ze zoekt altijd een reden om een dier niet graag te hebben. Die muisjes hebben wij haar ook een beetje opgedrongen, we(mijn zus en ik) vonden het zooo schattig. <3

Zo heeft ze Zhora ook niet graag. Mijn moeder ging een paar dagen geleden wat in de groene container gooien, en Zhora, die erg nieuwsgierig is, volgde mijn moeder heel enthousiast en keek omhoog naar mijn moeder. Als Zhora omhoog kijkt, zie je wat rood in haar ogen, maar dat heeft ze altijd.
Mijn moeder kwam heel bang terug en zei: "Jeetje wat heb ik schrik van die hond! Zo aggressief met dat rood in haar ogen!! Net een pitbull!!" 8)7
En als Zhora ademt, gromt ze wat, daar is mijn moeder ook ongelofelijk bang voor.
Wat blijkt nu? Zhora heeft een keelontsteking waardoor haar luchtwegen gezwollen zijn en ze hierdoor moeilijk kan ademen.

Het toppunt is dat mijn ouders gisteren boos op me waren dat ik naar de dierenarts wou met haar. Ik wou naar de dierenarts om de tanden te laten nakijken en om puppyspuitjes te laten zetten. Ik wou dan ook eens vragen voor dat grommen tijdens het ademen, want ik vond het niet normaal.
Zhora moet nu 3 antibioticaspuitjes hebben, vrijdagochtend wordt ze verdoofd en worden er 4 tanden getrokken, en dan moet ze ook nog puppyspuitjes hebben. Mijn ouders stonden wel versteld toen ik hen zei dat ze niet zo gezond is.

En TOCH vinden mijn ouders dat ik overdrijf. Ze vinden dat ik veel te snel dat ik naar de dierenarts loop voor het kleinste prulletje. Ze zeiden gisteren: "Zoë (onze andere hond) heeft NOOIT spuitjes gekregen, en die is toch kerngezond!?!"
Wij hebben Zoë wel niet als puppy gekregen, ze was al 1 jaar, dus dan zijn de belangrijkste spuitjes al geweest. En met Zoë zijn we nooit naar de hondenschool geweest, en in de hondenschool mag je niet binnen als je hond niet regelmatig zijn spuitjes krijgt.
Ik vind dat mijn ouders overdrijven in het "tegen dokters zijn". Dat is niet alleen met de dieren zo, maar ook met ons. Als wij iets mankeren, probeert mijn moeder het eerst zelf op te lossen.
Ok, als ik keelpijn heb, neem ik een pilletje en zuigtabletjes, meestal gaat het wel over. Maar met mijn dieren ben ik veel zuiniger, en daar kunnen mijn ouders niets aan veranderen.
Gisteren heb ik ook tegen hen gezegd: "Ik ga naar de dierenarts, kan me niet schelen wat jullie daarvan vinden. Ik betaal het zelf, dus is er in mijn opzicht geen probleem." Ouders waren hier niet blij mee, maar ze hebben me toch laten gaan. :Y)

@ Tallechie: goed dat je nu de oorzaak wel weet. Jammer dat je het zadel in de prullenbak moet gooien, maar ik denk dat je dit wel graag doet als de problemen hiermee gedaan zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:39

@SL Ik ga liever 10 x voor niets naar de dierenarts dan 1x te laat. Wel lastig als je ouders dat steeds zeggen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:15

@S_L goed gedaan.....tja ouders :+ als jij het nu goed in de gaten houdt komt het wel goed met Zhora. Ik sluit me dan ook aan bij Tine. Met paarden heb ik er wel kijk op over het algemeen maar met honden of katten sta ik ook wel eens voor niets bij de DA. En bij jullie was het dus echt wel nodig.

Jeetje Tallechie, dat is een strop. Aan de andere kant: stel dat je nu een ander / bijgewerkt zadel hebt en de problemen die je ervaarde met Veale lossen zich op, zou toch wel super zijn!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:25

@ tine: vroeger was het nog lastiger, dan heb je als kind helemaal niets te zeggen. Ik ben nu 20 jaar, heb mijn rijbewijs en ik doe wat ik wil met mijn geld. Maar het blijft lastig als je ouders kwaad worden als je naar de dierenarts wilt.

@ VHU: wij wisten ook niet of dat grommen tijdens het ademen normaal was of niet bij Zhora. Tijdens het eten krijgt ze altijd braakneigingen. We hebben haar sinds vorige maandag, toen gromde ze ook al en de braakneigingen waren er ook al. Ik dacht dat het was door te gulzig te eten, maar ik vond toch dat het niet gezond klonk. Gelukkig ben ik naar de dierenarts geweest, ben mezelf er dankbaar voor.
Nu moet ik morgen avond weer gaan voor een antibioticaspuitje voor de keelontsteking, en dan zijn vrijdag de tandjes aan de beurt. Als dat achter de rug is allemaal, komen de puppyspuitjes. Nu waren mijn ouders vandaag bezig dat ze het zielig vinden dat ik Zhora zo laat afzien, eerst die spuiten en dan nog zo veel tanden laten trekken. Ze willen gewoon niet snappen dat dat iets is wat gewoonweg MOET.

Ik heb hen vandaag duidelijk gezegd: "Ik ben al lang aan het zeggen dat ik de volgende hond die hier komt beter ga verzorgen(lees: voederen op de aangewezen tijdstippen, zorgen dat ze op tijd spuitjes krijgt, op controle bij de dierenarts) en ik ga er mee naar school. Toen waren jullie ermee akkoord, dus moeten jullie niet van gedacht gaan veranderen. Ik ga naar de dierenarts wanneer ik vind dat het nodig is en ik zal het zelf wel betalen."
Toen zei mijn vader: "Je doet wat je wilt, maar wij vinden dat je er sterk in overdrijft." Ik heb het gesprek toen maar afgesloten, heeft toch geen zin om met zulke stijfkoppen te discussiëren :o
Ik heb een prima opvoeding gehad van mijn ouders, maar ze zijn veel te soft wat gezondheid betreft. Ze gaan veel te weinig naar een dokter of dierenarts. Maar ik mag Zhora op mijn naam laten zetten, dan doe ik er helemaal mee wat ik wil, net als met Romeo :Y)

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:21

oef SL.. wat een vervelende situatie.. :(:) Mijn ouders zijn wat dat betreft precies goed. Eventjes aankjken, en dan als het niet over is toch de dierenarts toe :) (zelfs met de kip O:) )

mijn vriend heeft 'n botsing(kje?) gehad met de cabrio.. Achter-zijkant in elkaar... hij zegt niks te mankeren, maar vind 't niks, wil dattie thuiskomt :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:53

SL, vervelend zeg, maar goed dat jij er iets aan doet!

VHU, wat leuk zeg dat je die vriendin weer eens gezien hebt! Wel een bofkont ik zou ook wel in canada willen wonen :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:57

Vandaag land uitgemest en wat met de pony's geknuffeld, Kay verder genegeerd. Vond ie heeeelemaal niet leuk, hij wilde graag weer bij me komen. Rustig even overal aangeraakt, ging erg goed. Halster om wilde hij liever niet, uiteindelijk toch met veel rust gelukt, beloond en gelijk weer af gedaan.

Dier heeft echt ontzettende hekel aan dingen over zijn hoofd, halster, hoofstel zelfs het borststuk over zijn hoofd doen raakt hij soms compleet in paniek. Dus we doen even weer een stap terug naar de basis, pas daarna gaan we weer verder met LL etc.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:26

SL, lastige situatie zeg....

Jelle, kay moet dus nog eventjes wennen aan dingen rond en over zijn hoofd doen?

Vanavond paardje van een ex-stalgenootje (van vorige stal) geschoren.
ze vroeg of ik haar wilde helpen, want paardje had het ook zo belachelijk warm.
ze verhaarde wel heel erg, maar leek wel of er maar haar bij bleef komen (en er toch ook weer af ging)
dus we hebben Dora even een handje geholpen.
en naar mijn idee is Dora een appaloosa..... kennisje dacht dat ze een shetlandertje gekocht had hihi.

ik zal effe foto's uploaden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:28

SL: waarom moeten er eigenlijk tanden getrokken? Jammer dat je ouders het niet snappen.
Naaltje: dat is even schrikken, maar gelukkig lijkt het goed afgelopen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:30

Dora voor
Afbeelding
Afbeelding

en Dora na het scheren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:38

Zo, die pony zal heel blij met je zijn. Wat is ze opgeknapt zeg. Komt een heel ander beestje onder vandaan.
Wat een grote ogen trouwens.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:41

Wat een scheetje die Dora <3
Absoluut een appaloosa'tje, gezien de stipjes op de lippen/ 't snoetje zeg maar, streepjes op de hoeven en wat ze bij appaloosa's noemen ' het menselijke oog' , dat is een oog met vrij veel wit erom heen. Erg leuke pony!

Ze staat op die een na laatste foto er een beetje bij van...wat is mij nou overkomen :+ :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:49

@ Tine: Er zijn 4 melktandjes die aardig in de weg zitten. De melktandjes zitten nog erg vast maar de nieuwe tanden zijn ook al uitgekomen. Nu zitten er dus op 4 plaatsen 2 tanden voor elkaar. Als de melktanden niet snel getrokken worden, gaan de nieuwe tanden scheef groeien en dat is helemaal niet de bedoeling. Vandaar dat ze best even getrokken worden.
Mijn ouders trekken het dan in het belachelijke: "Nou dan zetten ze toch een beugeltje en is het toch opgelost? :P "

@ IvysToeter: zo wat zal Dora blij zijn! ze is aardig opgeknapt!

@ Jelleee: moet je karakter voor hebben om Kay zo te negeren }> Vind het erg knap van je, daar leert hij het meest uit. Doe maar lekker rustig aan met hem, je hebt tijd genoeg. Zo te horen heb je er wel een goede kijk op, dus dat komt zeker in orde :))

@ Naaltje: hopelijk is het niet te erg. Begrijp wel dat je wilt dat hij naar huis komt!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:49

ivy: wat is dora opgeknapt zeg :D.. vandaag vergat ik mijn scheermesjes mee te nemen naar de winkel.. lekker stom weer!

VHU: leuk dat je je vriendin weer ziet, lang geleden zeg, misschien is naar canada :D?

Maisie: he wat jammer hij was wel erg gaaf

Millanka: heb je zin om donderdag te komen :D.. ?

Tine: heerlijk buiten gereden en ook met de pony aan de slag geweest :)

Vandaag lekker met tum bezig geweest en vooral veel getut zoals velchten en kroelen. Daarna gelongeerd. Hij was super braaf.

Daarna met tabor los in de bak gemend en uiteindelijk ook de weg op gegaan. Super knollie :D

Had vandaag een sollicitatie en hoor over 2 dagen of ik door mag naar de 2de ronde. Gelijk ook daar 2 vliegenmaskers gekocht :D Die van de br collectie met regenbogen erop hihi echt weer wat voor mij :P

Zondag ga ik waarschijnlijk met mijn 2 ukkies naar de veluwe voor een weekie :D.. Een vriend van mij is daar al met zijn fjord (rijd met hem altijd buiten) en we kwamen opeens op het idee :D.. nu is dit wel wat ik al lang wilde :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:08

@ Laura: naar waar ga je in de Veluwe?? Wij gaan naar Uddel, overnachting in de Woody Ranch. Als jij zondag vertrekt voor een week, zijn we in dezelfde periode daar :Y)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:17

Echt?.. ik weet niet precies nog waar hij precies zit.. hij gaf me een paar campings op waar we kunnen gaan overnachten zal even kijken waar die ongeveer zitten :).. zal wel leuk zijn om jou en romeo te zien daaro :P

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:18

- Dora ziet er echt netjes uit
- Jelleee gaat terug naar de basis met Kay
- Lotte: goed dat je voet bij stuk gehouden hebt
- Tallechie: hopen dat dit de oorzaak van de problemen was.
- Vanhuisuit: bedankt voor het hermeten. De mijne heeft dus ongeveer dezelfde maat.
- Millanka zit tussen de muizen
- Maisie heropent de ponyzoektocht. De vorige is afgekeurd
- Naaltje had een heuse renkudde

Plannen: soms plan ik op voorhand wat ik ga doen. Ik leg dan het nodige materiaal al in de auto zodat ik van men werk meteen door kan gaan. Maar meestal is het waar ik die dag zin in heb en waar ik tijd voor heb. Vooral de tijd is bij mij een bepalende factor. Als ik heb moeten overwerken of er moet nog vanalles anders gebeuren, dan ga ik longeren of lange lijnen. Heb ik tijd, dan gaan we mennen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:21

Ik zie dat 2 van de 3 campings waaruit we kunnen kiezen in dwingeloo is, daar rijd hij ook mee aan de paardenvierdaagse. Even via google kijken of dat dicht bij elkaar is hihi .. zal dat echt niet weten :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:14

Rivaldo dwingeloo ligt niet in de veluwe. Dwingeloo ligt vlakbij napie en mij. Het dwingelseveld heb je daar en niet heel ver daar van drents friese woud.

Ik denk dat ik een nieuw paard heb, de les ging super, als hij zo kan blijven lopen ben ik helemaal happy

ik hoop dat alle problemen zijn opgelost, ben benieuwd hoe hij het straks weer onder zadel doet

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:58

Ik zag het inderdaad :P
ik was even in de war denk ik :P
Maar lijkt me ook een super mooie plek om daar te komen rijden :D

Fijn dat hij zo lekker liep :D..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 05:49

Goedemorgen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:56

Ook goedemorgen.

Wat een mop, denk je een Shet te kopen, "zit" je met een Apaloosa. _/-\o_

SL: ik dacht al zoiets. Beugeltje, haha, zie het al voor me.
Rivaldo: spannend vwb sollicitatie, leuk vooruitzicht met je toch (of dat nu Veluwe is of Drenthe)
Tallechie: wat een geweldig nieuws!!

Rembrand krijgt vandaag vrij. Ik hoop vanavond met Amerigo een buitenritje met de kar te maken, maar ze geven weer noodweer op, dus dat zal er nog om hangen. Zoonlief is een paar dagen logeren en manlief is vandaag thuis, dus het zou zo goed uitkomen vandaag......

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:25

murning!

-talechie, wat fijn dat hij nu weer fijn aanpakt!
-dora is flink opgeknapt, mooie pony hoor.

gister heb ik magic aan de lange lijnen gehad, kan wel merken dat hij weer sterker wordt, zo gaaf, hoe hij zich kan opblazen en hoe hij kan showen, al vind ik het nog belangrijker dat hij los van de hand blijft en dat ik het allemaal af kan vloeien aangezien het nogal een heethoofd is, maar dat gaat buitengewoon goed.
Misty mocht gister lekker even haar beentjes strekken, en dat gaat altijd wel goed :Y) .

zo naar stal fietsen, moet zowel Voice als acific rijden, en jor aan de hand stappen want die is niet goed... nou maar hopen dat ik weer voor het noodweer terug ben op de fiets.