[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:40

Ik zit hier tussen de verhuisdozen dus sta in de meeleesmodus.
Over twee weken hopen wij de sleutel van ons nieuwe huis te krijgen. Het grootste deel staat nu al ingepakt. Kom daardoor ook weinig aan rijden toe. Daarnaast is er iets vaags gebeurt op mijn pensionstal want van de ene op de andere dag is 90% van de gasten verdwenen. Er staan nu incl mijn pony's nog maar 4 paarden in pension en de boel is niet altijd open (ik moet dan naar binnen om de sleutel te vragen zodat ik kan gaan mesten) Pony's staan wel goed maar ideaal is de situatie niet. Ondertussen een mogelijkheid aan het zoeken om de pony's dichter bij mijn nieuwe adres te zetten. Momenteel ook aan het kijken of er een mogelijkheid is voor mij een stuk land met twee stalen te kopen. Ik weet alleen nog niet goed wat er allemaal komt kijken bij het hebben van een eigen land zoals onderhoud en mestafvoer. Als ik het land kan delen met een huurder voor kostendekking en verdeling taken en toezicht is dit nog op lange termijn de goedkoopste oplossing. Iemand tips waar ik aan moet denken?
Verder bezig met de routes voor de paardenvierdaagse Drents Friese Wold. Vier hele mooie routes gemaakt al zeg ik het zelf. Ik mis dat gebied toch wel enorm. Ik rij nu rond op de loonse en drunense duinen en dat is ook een prachtig gebied maar ik presteer het elke keer weer om midden op de zandverstuiving terecht te komen en dat is enorm zwaar voor de pony. Goede training maar ik baal er soms nogal van.
Door de verhuizing weet ik niet of er nog een mendurance inzit voor mij dit jaar. Teteringen is zo laat dat ik bang ben met een harenbaal aan de start te komen. Lastig want ik wil zo graag.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:44

Napie: ik zou denk ik met verhuizing en alles dan dit seizoen gewoon voorbij laten gaan, je moet ook aan jezelf denken he!

Ik kan je helaas weinig helpen bij de extra kosten van eigen land.

En wat is er gebeurd op die stal joh dat iedereen ineens weg is?!?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:50

Ik heb echt geen idee. Ik heb het verhaal maar van 1 kant gehoord. 1 persoon (zeg maar de stalknecht) schijnt priverekeningen niet te hebben betaald waar de stalhoudster voor opdraait en die vertrok met een hele groep naar een weiland verderop. Ik heb dat verhaal op stal gehoord van de pensionhoudster. Ik heb er wel naar gevraagd in de Whattsapp groep van stal maar die lieten niet veel los en de groep is opgeheven.Nu is het altijd uitgestorven op stal dus.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:14

Wat een verhaal Napie! Hoop dat je tussen de chaos door toch even een rustmomentje heb en van je pony's kan genieten.

LoveSabina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:47

ik zou op het internet gaan kijken de kosten ruim opschrijven en dan een rekenmachine erbij pakken en alles berekenen. eerst miss per week dan per maand en dan per jaar zo weet je gelijk hoeveel alles kost

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:59

Wij hebben jaren een eigen stuk land gehad. Met stal erop. Heel veel werk, vooral swinters want dan bevriest er nog wel eens wat. Mestafvoer was niet zo'n probleem had 2 plekken waar ik het kon brengen. 1x in de week brachten we dat naar een boer. Qua kosten waren wij niet duurder uit als volpension wat ik nu sta het bleef een beetje gelijk, scheelt alleen veel tijd. Hooi en stro kochten we in. Dat was niet genoeg om van het land te halen.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:35

Jeej Nanda wat een gedoe bij jouw op stal. En veel succes met verhuizen!

Whoehoe de mendurance heeft een forum! Joehoe heel blij mee. Ik zal daar ook alle informatie omtrent de mendurance in Hellendoorn plaatsen. website is: www.menduranceforum.forum2go.nl
Heel fijn dat er mensen zijn die er verstand van hebben en zich ervoor willen inzetten!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:29

Wat raar zeg Nanda, zomaar iedereen ineens weg.
Succes met zoeken naar een stalling dichterbij je nieuwe huis.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:36

Vraagje: is er eigenlijk een wedstrijdkalender te vinden van mendurance in het buitenland?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:43

Er schijnt wel een overzicht te zijn van wedstrijden in Duitsland. Maar vraag me niet waar. Denk dat Mark (op het mendurance forum) dat wel weet.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 11:57

Jammer dat het verschoven word de mendurance, dat word zowiezo scheren.
Wij zullen van de partij zijn met het tweespan (als alles goed gaat) we moeten echt weer van 0 beginnen met de training. Ze zijn nu echt obesitas.

Ben nu rugprotectors aan het bestellen, weet iemand aan welke norm ze moeten voldoen voor de marathon? en of je bij een oefenmarathon dit ook verplicht is?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:05

Top dat er nu een forum is, ik ben vooral benieuwd naar het voeding en trainingsaspect. Als ik wel mendurance wil gaan starten, moet Alex denk ik ook maar op hoefschoenen tijdens het mennen. Er is hier alleen maar asfalt in de buurt en maar een paar zandwegen. Eigenlijk vind ik zijn hoeven op het moment ook op het randje van te kort zitten, dus doe het weer even rustiger aan met uren wandelen. Ik heb nu in plaats van te wandelen bijna dagelijks een kwartiertje voor de kar staan, is ook lang genoeg voor hem. Hij heeft heel veel indrukken onderweg en wil m niet teveel stressen met fietsers en skooters, want dan kan ik weer opnieuw beginnen.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:19

hoi ik vraag me af, waarom wordt er niet aktiever bv via Facebook geattendeerd op aankomende wedstrijden ,binnenkort is bijvoorbeeld Onstwedde hebben we vorig jaar ook meegedaan,maar je hoort er eigenlijk niets over of wordt bv niet benaderd dat het er weer aan zit te komen. daar valt volgens mij nog wel wat te halen en ook ter promotie

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:14

De rugprotectors moeten ook bij oefen marathons en mini marathon. In de reglementen staat beschreven aan welke norm ze moeten voldoen. Die weet ik ook niet uit mijn hoofd.

Mark weet inderdaad op welke sites je kunt kijken. Ik heb dit toen ook met hem besproken per mail.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:32

Terug van vakantie(tje) Vlieland, was heerlijk!
Ff snel Napie, eigen land is veel werk maar wel erg fijn. Bij ons is het niet mogelijk 24/7 12 maanden pony's op het land te houden mn door watervoorziening en ik voer eigenlijk altijd hooi bij, ook omdat ik beslist niet wil dat ze te kort komen en mijn gras wat te sparen. Vwb mest wat bij ons in regio veel gebeurd is dat mensen het verzamelen in aanhangwagentje en het dan naar kwekers brengen (heb ik zelf ook gedaan bij mijn vorige wei).

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 22:03

Bedankt tijnie heb ze besteld en mochten ze niet aan de norm voldoen (moet k nog opzoeken) kan ik ze gratis retour sturen, altijd fijn.

Vervelend nanda hier doe ik ook alles zelf en vind het heerlijk. Mis alleen wel stalgenootjes waar ik in Amsterdam altijd gezellig samen mee ging rijden. Maar ht eigen baas zijn over hoe ik ze wil houden is heerlijk! Maar k heb het extra werk er wel voor over.

Net lekker dressuur gereden met rivaldo dat was lang geleden! Ging super knopjes was hij niet verleerd, tum hobbelde mee achter de kar en gaf nog een heerlijke show weg. Was echt even genieten.

Heerlijk vhu dat je genoten hebt doet een mens altijd goed

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 06:46

Vandaag heb ik bij Annemarie vd Toorn de cursus communicatie 1. Ik ben echt super benieuwd hoe dat gaat. Barney gaat mee omdat hij de pony is die introvert is.

Morgen ga ik met Pip naar een meisje wat bij mij in de buurt woont. Ze heeft een ongeluk met haar pony gehad en is het prikkel draad ingegaan. Het mennen vindt ze nu erg spannend dus ik hoop dat Pip haar kan helpen. Pip is niet de makkelijkste van de twee maar daar leert ze wel van en Martin fietst ernaast en ik ben groom.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:58

ff_stud schreef:
hoi ik vraag me af, waarom wordt er niet aktiever bv via Facebook geattendeerd op aankomende wedstrijden ,binnenkort is bijvoorbeeld Onstwedde hebben we vorig jaar ook meegedaan,maar je hoort er eigenlijk niets over of wordt bv niet benaderd dat het er weer aan zit te komen. daar valt volgens mij nog wel wat te halen en ook ter promotie

Wat veel organisaties ook niet weten is dat je op, het door de menners veel bekeken Hoefnet gratis promotie mag maken voor je wedstrijd. Wanneer er een stukje wordt ingeleverd, maakt de redactie hem "Hoefnet-klaar" en verschijnt hij op internet.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:28

Gem, dat wist ik inderdaad niet. Zal daar eens mee aan de slag gaan!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:19

Wat leuk Tijnie dat je dat voor haar kunt doen met Pip. En ben heel benieuwd hoe je cursus vandaag gaat met Barney.

Bodyprotector/rugprotector moeten wij deze week ook nog achteraan. Manlief gaat komend weekend groomen in Gilze bij een vriendin van ons.

Wat betreft Facebook, Nanda maakt in principe voor elke mendurancewedstrijd reclamen op haar mendurancepagina. Niet alle organisaties zitten op facebook.
Zelf maak ik wel veel gebruik van facebook.
Hoefnet gebruik ik ook, voor al onze menwedstrijden.
Volgens mij heeft daarnaast alleen Boxtel vorig jaar een keer iets op Hoefnet geplaatst over hun wedstrijd (die helaas uiteindelijk niet door ging).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:25

Fijne dag Barney :j
Probeerde net aan te melden voor het mendurance forum maar krijg op een of andere manier niet de juiste bevestigingscode ingevoerd krijg steeds melding dat ik het fout doe. Nu 6x geprobeerd.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:47

Wat raar VHU.
Volgens mij is het wel hoofdlettergevoelig.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 14:34

Oh dan ben ik niet de enigste bij mij ook al, mocht uiteindelijk geen pogingen meer doen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:43

Ik zal eens kijken of ik die code kan uitzetten o.i.d.

Edit: code staat nu uit. Willen jullie kijken of het aanmelden nu wel lukt?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:16

Ja het is gelukt *\o/*
Ben blij dat jij dit ook had Rivaldo :+ anders voel ik me echt ergggg oud