[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:14

Lika als leeuwhondjes-pletter :=
Lekker is dat als ze zo fijn moe zijn Biancocoo, vind dat altijd zo'n vredig gezicht. Wis ligt hier ook uitgeteld naast me, vanochtend heel eind gelopen en ondertussen tig-keer die bal weggegooid dus die kan er ook weer tegen voor vandaag (ik ook trouwens :x ).

Vandaag grote schoonmaakdag ... ze zijn nog steeds met onze straat bezig dus er komt enorm veel zand binnen echt niet te geloven. En maar vegen en dweilen (echt mijn hobby).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:25

@VHU: :(:), dat zal idd een troep geven.

Puppycursus weer bijna ten eind voor Lika en de hondjes allemaal uitgeteld.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:33

avaluna schreef:
@Gem: ik heb geen idee :=. Ik zou zelf met de trailer komen :') of idd lekker over de Teverenerheide.
Weet niet of je mijn adres nog hebt, pb anders ff, dan kun je misschien zelf even kijken welke route handig zou zijn, aangespannen, ik ben daar dus echt niet handig in }:0 .

Bij deze :PB

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:09

zo...t'is rustig hier..
We hebben net een rondje gereden..nog naar een huisje gekeken die te koop staat..dat was een dikke vette tegenvaller..hahaha.. we kijken hier en daar wat om te bewaren, eerst ons eigen huis verkopen, maar toch..beetje rondkijken kan geen kwaad..

Wel spannend Gem zo met Moos..die als hij aan de arbeid gaat wat heet word..maar zit wel wat in dan...zo'n slome dooie past ook niet bij jou..haha..

hondjes zijn weer uitgerust en wel..ik heb gisteren gefietst, en ja hoor..weer nekpijn..balen !
Tine, hoe gaat het nu met je hand, super dat je weer auto kunt rijden..word de wond al wat "mooier" ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:52

Bianca: lekker getraind met de honden. waardeloos dat je nekpijn hebt na het fietsen. De wond wordt al mooier. De oude huid is nu aan het loslaten. Ik loop nu 20 uur per dag met die siliconenpleister op. Dan voelt het wel redelijk, maar zonder pleister is het niet fijn. Tja, verder de hand.... autorijden en schrijven kan wel, was op hangen of brood smeren niet. Maar goed, nu ik weet dat het wel iets normaal is (ipv dat ik wellicht nog een keer een operatie moet) is dat wel een geruststelling. Alleen gaat alles dus langzamer qua revalidatie.
VHU: leuke klus O:)

Helaas vanmorgen geen husky's gezien, want de groep was ivm grootte gesplits. Lika is beetje begonnen met puberen, want ze deed het heel triest slecht vanmorgen. De beloningsbrokjes (had al expres 3 soorten mee) waren totaal niet interessant, ze liep overal naar te kijken, behalve naar mij bij het volgen. Maar toen ze door de groep heen naar me toe moest komen, kwam ze wonder boven wonder in een strakke lijn naar me toegerend. Dat had ik niet verwacht. De juf zei heel leuk dat ik als brokjes niet werkten haar moest afleiden met een speeltje. Wel eens een akita gezien die daar interesse voor had. :n Ze is wel gevoelig voor knuffels, dus het hierkomen lukte wel. Maar ja, hoe laat je een hond af gaan zonder brokjes of speelgoed. Met uitbundige stembeloning werkt dat niet. Ik moest maar creatief zijn. Nou sorry, ik weet het niet hoor. Thuis doet ze het gelukkig nog wel goed.

Fysio vond vooral rechts enkele blokkades bij Amerigo, dus die zou nu weer goed moeten zijn.

Ik zit nu op manlief te wachten tot hij weer opstaat van de bank, dan gaat hij Rembrand mennen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:47

Onze labrador reageerde op elk commando, dus van elke deelnemer :') .

Wel leuk al eens wat huizen bekijken, ookal is het natuurlijk ook dubbel :(:) .

Ik ben goed 2 uur wezen buitenrijden met dochter en buurmeisje, was erg leuk, maar pfff ben ineens doodop :o , snel stallen en hooi gedaan, maar echt geen fut meer om de wei uit te mesten. Zo nog even naar de winkel en vanavond lekker met gezinnetje en hapjes op de bank.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:55

Mowgli heeft een bloedoor. Nu heb ik daar vroeger over geleerd dat het dan geopereerd moet worden, maar lees nu op internet dat niets doen ook gewoon kan. Het is natuurlijk toch een hond op leeftijd, en zo'n operatie is ook nogal wat. Oor wordt compleet geniet. Ik denk dat Lika iets te wild heeft gespeeld.

Wat zijn jullie tips/ervaringen? Schrompel/bloemkool oor is met die behaarde oren op zich niet zo erg, is alleen een cosmetisch iets dan.

Anonymous86

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:14

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:10

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:33

Hier ervaringen bij hond en bij schapen met bloedoor. Bij hond aantal keer laten leegzuigen met injectienaald, maar vult zich steeds weer. Toen in overleg zo gelaten. Met de tijd werd het een schrompel oor, niet mooi, maar ze hebben er geen last vsn.
Hetzelfde bij de schapen. Nu 3 schapen met schrompeloor in de koppel.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:12

Stippel in de blubber. Het is echt bagger nu buiten he.

Vandaag lekker bezig geweest. Morgen op wedstrijd dus op dit moment is mijn kar schoon.
Robijn en robin hun benen en staart schoon. Maar jee wat een bagger kwam daar uit!!

Ook nog thuis de badkamer gesopt. Nu nog even een wasje doen en spullen voor morgen klaar
leggen en dan op tijd naar bed. Morgen rond 06:45 vertrekken. (zo'n leuke hobby)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:06

Geen ervaring met bloedoor..
Maisie, succes morgen !
Bicci genieten hoor die ritjes met breezer.

Zit puss in boots te kijken..haha

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 07:11

Goedemorgen....... :z
Pijn in mijn rug alleen aan linker kant...fijn uitval naar linkerbeen,....is altijd elke ochtend....word er zo moedeloos van....tip's om het war beter te laten worden zijn welkom..
Zo hondjes voeren, kijken of ik wel een eindje kan gaan trainen straks.....eerst thee.

Janouk, ik zag dat je ook al wakker bent, plannen voor vandaag ?

Wedstrijdrijders veel succes en plezier vandaag.
Fijne dag allemaal.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 08:30

*\o/* volgens mij is Jeskim jarig vandaag....als ik het goed heb, gefeliciteerd !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:47

Goedemorgen

Bianca: wat vervelend dat je iedere ochtend die pijn hebt. Helaas geen tips voor je. Ik moet hier echt heel dringen weer naar de fysio, normaal ga ik iedere week, maar is nu al een maand geleden. Morgen ga ik bellen of ik terecht kan. Wat zal dat weer een verlichting geven. Veel plezier met trainen.

Maisie: succes en plezier

Janouk: bedankt voor je reactie. Ik lees wisselende reacties over schrompeloor. Ene zegt dat dat pijnlijk is, andere zegt van niet. Lastig. Maar ja, na een operatie zal hij ook wel een tijdje pijn hebben. En ik vind een operatie met oudere hond toch ook wel wat spannend. Ik geef hem nu in ieder geval arnicadruppels en smeer er arnicagel op.

Het is koud buiten, met oostenwind :brr:

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:22

Onze poes heeft ook zo'n oor. 1 keer leeg laten trekken met naald en erna zo gelaten. Geen tekenen van pijn hoor hier. En tja het is niet zo mooi, maar dat boeit me eigenlijk niet zo.
Biancacoo, in ons nieuwe huis kregen we ook een nieuw bed. Wat een verademing voor mij. Eindelijk kunnen blijven liggen en niet van ellende maar op moeten staan op mijn vrije dag. En dan hadden we pas nieuwe matrassen gekocht in ons andere bed bij een speciaalzaak. Dus ik ben echt super blij met mijn bedje nu.
Maisie succes vandaag!

Ik ben gisteravond met Det bij bucephalus geweest, daar was een minimarathon oefen avond. Echt te leuk gewoon! Toch maar eens inschrijven haha.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:25

Heb best zin taart met cadeautjes, maar helaas.. Waar zag je dat Bianca??
Ben pas in juli jarig dus moet nog heel lang wachten!!

Het waait flink, brrr, geen zin om eruit te gaan..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:50

Ik denk dat ik 'm snap :) Misterylady is jarig. En die heeft ook een fjord :)

Hier regent het... Hoopte eigenlijk vandaag met Dids wat te kunnen doen. Gisteren na het werk nog gauw een half uurtje gestapt in 't bos :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:00

hahaha...ik heb je in de war gehaald met Misterlady idd...hahaha..
nou Misterlady dan Van harte gefeliciteerd !! maak er een fijne dag van.
Jeskim, jij ook een fijne dag !! maar..geen gefeliciteerd !! solly.. Y;(

Nieuw bed..goede tip's , maar zit er voorlopig niet in..haha..denk wel dat dat absoluut geen kwaad zou kunnen..ik kan in de caravan gaan slapen...daar kom ik pijn vrij uit..hahaha...

wind voelt koud aan idd..ik heb heerlijk getraind, hondjes helemaal tevreden nu.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:16

Goeiemorgen!

Biancacoo, wij hebben op het schip ook zo'n bed waar je de ene keer wel, de andere keer niet met pijn in je rug (en bij mij vooral schouder) uit komt. Moet ook een ander matras voor komen, maar het bed heeft een rare maat: 140 x 210 met een vrij hoge rand. En dan altijd nog het probleem dat zo'n matras nauwelijks te vervoeren is en laten bezorgen geen optie is.
Maar helaas, ik heb dus ook geen tips voor je. Iig niet te lang blijven liggen wanneer je wakker bent :)) .
En uhmmm, over je eerdere post dat een "slome" niet bij mij past :') : ik heb idd wel graag een paard dat van werken houdt, mag ook best wat heet worden, zolang er maar geen kortsluiting in de bovenkamer ontstaat. Geflipten, of van die beesten die 10 x langs een blauwe prullenbak lopen en zich de 11e x te pletter schrikken kan ik wel echt geïrriteerd van raken :o .

ML, gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* !
Jeskim, jij niet gefeliciteerd met je verjaardag -O- !

Hier (nog) geen regen of wind, ik kijk het vanmiddag wel even aan of ik ga koetsen. Gisteren heb ik een bosrit gemaakt van bijna 1,5 uur met driekwart van de tijd draven. Ik had voor de verandering eens een groom mee, dus fijn eens een route gereden met wildrooster-hekken, die we niet zo vaak doen. Moos heeft de oortjes er de hele weg op gehad, machtig om te zien.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:20

Biancacoo schreef:
nou Misterlady dan Van harte gefeliciteerd !! maak er een fijne dag van.
Jeskim, jij ook een fijne dag !! maar..geen gefeliciteerd !! solly.. Y;(

:')

Goedemorgen! Iedereen die wedstrijd heeft vandaag succes!!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:40

Helaas geen tips voor Biancacoo. Lastig dat je met pijn wakker wordt. Misschien een verkeerde slaaphouding? Ik sluit in mijn slaap soms de bloedcirculatie af in mijn linkerarm door mijn arm boven mijn hoofd te leggen, ook zo fijn wakker worden: net alsof je geen botten meer in je arm hebt.

Ips heeft de smaak te pakken in de minimarathons ;) Leuk! Ga je meedoen in Middenmeer 16 feb?

MisterLady gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Veel succes op de wedstrijd, Maisie!

Hier redelijk weer, dus ga vanmiddag weer een stukje rijden. Ik moet alleen iets ontdekken waardoor mijn handen niet zo koud/gevoelloos worden... rijd wel met thermohandschoenen aan, maar na een half uur ben ik wel klaar, want dan kan ik niet meer goed spelen doordat mijn handen verstarren.

Gister had Sam echt een typische bui. Je voelt dan eigenlijk vooraf al dat er iets gaat gebeuren. En ja hoor, toen ik 'm in de middendraf wilde zetten, sprong meneer in galop. Wel netjes gecontroleerd dus ik liet hem maar door galopperen zodat hij zijn energie even kwijt kon. Maar toen we voor de stal langs kwamen in de bak, gingen de vriendjes binnen hun box bewerken... Dus Sam dacht "hey laat ik nu moeilijk doen en mijn kont in de lucht gooien". Na 2 bokken (gelukkig alleen kont en geen zwabberende benen) had ik 'm weer in draf en was het over. Best apart zo'n hobbelpony voor de kar. Dit was de eerste keer dat ik het meemaakte met Sam (de laatste bok die ik voelde, zat ik bovenop een eigenwijze KWPNer :P). Hopelijk gaan we dit niet vaak herhalen, maar het zal vast komen doordat we weinig naar buiten kunnen door alle nattigheid en we nu ook alleen maar rondjes buitenom kunnen rijden i.p.v. echte oefeningen doen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:49

Nee, ik denk dat ik alleen barsingerhorn pak. Moet niet te krap willen draaien met Det en middenmeer is 20 breed.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:51

Leuk! 20m is inderdaad iets waar je aan moet wennen, dat had ik zelfs met Sam ;) Dat kun je altijd volgend indoorseizoen proberen :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:55

Ik ga vast wat vergeten :o , heb in etappes bij gelezen, geen idee wat een bloedoor is, ga straks eens google raadplegen :(:) , Stippel voor de wagen; flink nat bij jullie, zo te zien, Sam aan de hobbel voor de wagen, gelukkig nog bescheiden, Ips lekker aan de mini-marathon met Det en Biancao last na bedrust :(:) :(:) .

Hier vandaag een rustig zondagje, vanmorgen met eigenaresse van Opaatje gewandeld, opaatje was hartstikke braaf, zijn langs de rivier geweest, ze heeft er anderhalf jaar niet meer opgezeten, maar in de toekomst wil ze toch samen met mij weer wat buitenritjes maken. Paardje had er een goed tempo op; hij is echt lekker fit en is mooi al wat aangekomen <3.