[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:03

Frensie: hoe vaak per dag krijgt je hond te eten? Daarmee kan het kotsen namelijk te maken hebben. Hond van mijn ouders heeft het ook als ze teveel water drinkt.

Ik zou zo graag met Rembrand eens naar Ede terug willen gaan en dan samen alle ritten maken die ik vroeger op manegepaarden of verzorgpaarden maakte. Ach wie weet gaat het ooit nog eens gebeuren.....

Vriendinnetje is toch gekomen. Ze spelen lekker buiten, dus heb rust aan mijn zielige hoofd. :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:06

Zo raar, zie net mijn onderschrift. Eigenlijk zou ik Quincy weg moeten halen, hij is tenslotte al bijna 2 jaar dood. Maar op de een of andere manier vind ik dat heel moeilijk. Alsof hij dan niet meer meetelt. Zo gek..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:10

@Tine: laat Quincy toch lekker staan :(:) <3 :j

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:40

Ze krijgen 2x per dag te eten.
Ze heeft nu een prikje tegen de misselijkheid gekregen. Ook heeft ze een iets verhoogde temperatuur. Verder een tablet om in water op te lossen zodat ze wat vocht binnen krijgt met elektrolyten. Dit mag ik over een half uur geven, dan werkt de prik en moet het water binnen blijven. Vanavond geen eten. Als ze ondanks het prikje toch nog spuugt, dan terug komen.

Gewoon een keer doen Tine, met Rembrand naar Ede. Lekker een weekje of weekend weg. Misschien pas over 5 jaar, maar dan heb je wat te dromen! En Quincy laten staan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:23

Snel tussendoor, dat heb ik met de avatar van Rizanta Tine. Heb nog zo'n wisselende avatar proberen te maken maar lukte me niet. Haar weghalen, dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Net als de info in mijn profiel.

Zit even bij te komen want net thuis. Maar moet toch de deur weer uit want heb niet genoeg in huis voor fatsoenlijke maaltijd en twee dagen achter elkaar pizza is ook zoiets.

Kom zo nog wel even langs :evaw:

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:57

@Tine, gewoon lekker laten staan hoor!
VHU die nog even snel boodschapjes gaat doen
Frensie met een ziek hondje
Ik zag eerder vandaag nog een paar mooie foto's voorbij komen..
Iemand die gezakt is voor haar trailerexamen
Aks die over de kop gaat
Maisie's opa die een onwijze smakker had gemaakt
Zieke bokkers, gem die een complimentje krijgt

Een hoop gebeurt weer!
Net terug van osi, lekker aan het werk geweest met haar. Moet wel wennen aan dat ze zo kaal is hoor! :(:)
Een zielig shetje bij mij op stal, wil je niet weten. Ik krijg wekelijks een mailtje of ik hem voor de kar wil beleren, maar ik heb de eis dat haar kinderen er dan niet meer oprijden. Die lopen mee, beessie wordt in elkaar gemept omdat ie niet meer wilt lopen. Maar als ie loopt kan die zo heerlijk lopen.. Ben stiekem een beetje verliefd op hem, gooide hem vanavond in de paddock met osi en dan kom je je kruiwagen legen en dan geven ze samen een lief hinnikje <3 Maargoed, net een paard verkocht wat nog opgehaald moet worden en ik wil er toch echt geen 2e bij.

Ik kwam de sulky's van Poland Carriages tegen, ik kan alleen info over de marathon wagen vinden, iemand ervaring ermee?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:57

hoi hoi

even tussendoor, heb via phone bijgelezen maar da's geen doen om op iedereen te reageren, sorry!

Benieuwd hoe de rit van Frensie was???
En Biancacoo, je kunt niet gemist worden hoor ;-) Wel af en toe blijven posten :j
VHU is Bente zo gegroeid??? Ik heb zo'n stok, wil 'm best keertje afgeven dan kun je oefenen
Mick staat ook te trappen als je met dat ding aankomt, kennelijk een heel eng iets :roll:

Verder lekker gewerkt en net thuis, de rekening voor de instructieweek is binnen, maar daar is iets niet goed mee gegaan denk ik. We komen samen met 1 paard en willen beurtelings de lessen volgen als menner/groom zegmaar, maar nu moeten we allebei volle bedrag betalen ipv eentje als extra persoon, dat was telefonisch niet zo uitgelegd, dus we moeten ff in de telefoon klimmen :D

Zo bloemschikcursus, ook leuk, zin in! Wordt een Paas creatie natuurlijk

Fijne avond allemaal

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:01

Wat leuk PrinsjeH een bloemschikcursus!

Rit was lekker, maar paden waren erg mul en zwaar. Heb eerder vandaag paar fotootjes gepost.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:03

Osianaa schreef:

Hondje? Hihi, joekel van een ridgeback van 40 kg :')

Prikje lijkt te werken, ze heeft net wat gedronken en niet :r

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:03

waar???

*gaat ff checken* :evaw:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:06

Frensie schreef:
Afbeelding
Gwin braaf bij de trailer, zolang er een zak kuil hangt, blijft ze staan en kan ik dus alleen op pad met haar, ideaal!

sorry, ff quotje... ben zoooo jaloers op jou!
prachtige omgeving, een superpaard en jij mag wel met trailer op pad -O- (voelt zichzelf heel zielig nu)

en ik denk dat iemand onder mijn inlog even heeft bijgelezen :D
heb namelijk heel stuk gemist, o.a jouw berichtje (zal vriendlief wel gedaan hebben haha)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:27

dankejwel allemaal :) ben idd erg blij met de bicci-ballonnen-tussenstand :)
nu net wel ibu-tje op (toestemming HA) krijg buikpijn en rugpijn en iets meer hoofdpijn ivm ,...tjah..de maandelijkse pech he...pfff

@tine, ik hoop zo voor jou dat je ook snel minder last hebt van hoofdpijn, weet zo goed hoe het is...

vandaag paardebeest weer aan t ontharen geweest, phoe, volle emmer weer..
dier heb echt mega vacht, absurt.
toen voor eerst in de nieuwe briez-mobiel geladen.
denk, toch even oefenen voor we op vakantie gaan emt hem en hij blijkt er niet in te willen.
maar, hij wandelde er zo in,
toen rondje met joep en de gevulde briez-mobiel gereden (sorry prinsje , ben van bewust, vor jou niet leuk nu :o )
bij terugkomst stond meneer enigzins gespannen, ik verbaast, trailer doet hem nooit wat, nu dit.
dus leker 15-20 minuten erop laten staan...lekker geborsteld in de mobiel.
en pas na zn zuchten eruit gehaald...
ff laten grazen, en weer erin...
weer ff gekeuteld en weer kalm eruit.
weer wat laten happen uit het rijke aanbod van gras en toen nog keer erin laten wandelen.
hij was niet meer gespannen, dus mocht hij weer naar de wei :))
trailer weer op zn plekkie en trg naar huis, moest weer taxien :)

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:29

Frensie schreef:
Osianaa schreef:

Hondje? Hihi, joekel van een ridgeback van 40 kg :')

Prikje lijkt te werken, ze heeft net wat gedronken en niet :r

Wij hebben er hier 1 van 70 kilo lopen :P een Bulgaarse herder.. Ben wel wat gewend hoor, heb ruim 7 jaar op een hondenpension gewerkt :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:30

Aaaaaah arme PrinsjeH.... komt wel goed schatje ;) *geeft PrinsjeH glas roosvicee*

'T is wel apart, ik doe een hoop dingen met Gwin; alleen op pad, bosrijden, aangespannen, dressuurwerk, endurance wedstrijden, trainingsweekend. Maar het is echt geen makkelijk ding, heb tijden gehad dat ik dacht haar maar te moeten verkopen omdat het allemaal zo lastig gaat. Maar het lijkt erop dat we nu een balans gevonden hebben tussen haar driftige karakter en mijn mogelijkheden.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:31

das echt super frensie :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:31

Die zal wel wat vreten lusten Osi!
Ben twee jaar terug bij mensen geweest met een Boerboel van 60 kg. De schat kwam gezellig op schoot zitten :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:32

Bicci wat super om lekker te tijd te nemen voor paardje om aan zijn nieuwe trailer te wennen!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:35

@Bic: een super ballonnen tussenstand *\o/*

en Frensie, wat heb je dat prachtig verwoord: de balans gevonden tussen driftig karakter van Gwin en jouw mogelijkheden... super!

Nou, ik ben weg

adios :evaw:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:38

tjoep, weg is ze weer :+

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:55

Frensie schreef:
Die zal wel wat vreten lusten Osi!
Ben twee jaar terug bij mensen geweest met een Boerboel van 60 kg. De schat kwam gezellig op schoot zitten :+

Zo'n anderhalve kilo vlees op een dag haha! Het is een Boerboel inderdaad, van mijn vader. Die zag er 1, en heeft toen snel ook een boerboel gehaald haha. Thuis hebben wij een husky, appenzeller, en ik heb dan een golden retriever (nu nog pup) en een pekineesje. Het is maar net wat je ligt natuurlijk! Maar een ridge van 40 kilo, oud model zeker? Tegenwoordig zijn ze zo ielig..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:55

Heb de hele dag op de telefoon bijgelezen, maar kan niks meer.

Heb Daan vanochtend al weggebracht, want was bang dat ik vanmiddag niks meer kon en dat was ook zo.
lig de hele dag al op de bank en op bed. Ontzettend veel pijn in rug, kan bijna niet lopen en tillen wil helemaal niet.

Ben bang dat ik de wedstrijden kan afzeggen, maar wil nog even afwachten Betalen moet ik toch al

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:59

he tall, das ellendig.
meestal helpt bij mij ene nachtje op spierverslappers heel goed.
maar bij jou ligt er miss andere oorzaak natuurlijk he.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:01

@Tallechie: :(:) , hopelijk doet een goede nacht al flink wat.

@Prinsje: oh, zo leuk, ik had dit jaar helaas geen tijd om een mooi paasstuk te maken met een vriendin.

Wij hebben net pas gegeten :o , zo lekker nog buiten, dochterlief heeft lekker achterom gereden en wat balkjes mee gepakt en daarna hebben we nog even een klein buitenritje gemaakt.
Buurvrouw kwam nog een gevlochten paasbrood brengen met heel veel lekkere snoepeitjes, lief mens <3 .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:03

Ik weet de oorzaak niet... al een aantal weken af en toe last, ene dag erger dan de ander, maar zo erg heb ik het al heel lang niet gehad.

Ga morgen huisarts en fysio bellen. Kan zelfs niet eens voor Daan zorgen. Ben blij dat ik hem naar mijn ouder kan en durf te brengen.

Zit al aan de paracetamol, maar heb niet het idee dat het werkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:05

dan zouden een paar foto's laten maken enzo ook geen kwaad kunnen tall,
mischien zit er ergens iets btje klem ofzo :-(