[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:31

ipsilonka de website doet het niet

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:56

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:32

hehe :D ik val wel in de leeftijdscategorie :P
Maar agentjes pesten vind ik eng :P Oom is motormuis, dus ik vrees voor zijn wraak :') :))

zo!, ik wil even een virtueel thanx-bloemetje naar VHU sturen! :):) Ik heb ze gewoon d'r fout kunnen laten toegeven VHU! :D En ze mogen dus niet meer beginnen over dat ik niet mag verderstuderen O:)

Nu net thuis. Zo even boodschappen doen. Einde middag nog een dictaat doornemen en samenvatten en vanavond naar stal. Wel jammer, ik moet redelijk optijd weg wil ik dat halen, en vriendje komt later thuis.. missen we elkaar met eten...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:41

naaltje +:)+ met je studie enne...ik was gisteren druk in mijn zadelkast bezig....moest meteen aan jou "in de kast" foto denken...ik stond ook in elkaar gewurmd te schroeven <<) maar....zadelkast is veranderd in tuigenkast met meeeer ruimte(die ook weer zo opgevuld is := )
net een auto gehad die het niet meer deed,pffff (ik zeg altijd als ik auto"s aan de kant vd weg ziet staan: moet je maar een goede auto kopen...stond ik zelf :x )
maar ineens sloeg die aan....snel naar garage.....NIETS KUNNEN VINDEN!!!! _-:( zo mijn auto laten door meten bij instalateur van mijn alarm/startonderbreker..... eruiot met dat ding.....dan maar geen alarm

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:04

vervelend ht
super van je school, wat zal school balen

Hier een drukke ochtend gehad. begin eindelijk een beetje op te knappen. Mijn vader is om 10 uur naar stal gegaan en is nog niet terug. Zal zich wel redden met de 2.

Daarna met Dribbel naar de dierenarts. Hij krabt zich helemaal kapot, ondanks de therapie. ze gaan er nu achteraan bellen. Hij heeft een antibiotica spuit gehad en een kuur van prednison. Maar heb de hoop al een beetje opgegeven.

Daarna met Daan naar het consultatiebureau ivm zijn ontlasting. Moet hem nu druppels gaan geven. Ontlasting moet donderdag op gang zijn door die druppels, anders moet ik naar de huisarts.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:07

Bettepet ik heb de organisatie een mail gestuurd oer de startlijsten

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:07

Hoi :wave:
Net terug van Luna, we hebben weer eens gelangelijnd :)
Eerst een stukje langs de weg, deed ze echt super. Alleen wordt ze soms wat vervelend als ze langs de kanten moet lopen, ze wil het liefst midden de weg := Ik stuur dan met mijn buitenteugel & begrenzen met zweep, maar dan begint ze om te draaien en staat ze dus naast mij... Toen heel de tijd op rechte stukken geoefend om langs de kanten te lopen, dan eens aan de andere kant van de weg enz.
Toen kwamen we een voetbalveld tegen, hebben we daar ook nog even gelangelijnd. Daar vooral figuren, was ook moeilijk voor haar!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:20

lekker bezig geweest dus lottex
@tallechie; balen dat de hond nog altijd niet goed gaat
en daan ook al niet helemaal oke lees ik :(:)

zo! Boodschapjes gedaan.. Heb kiprolade meegebracht.. Hoe maak je dat in godsnaam lekker klaar? :') Heb er maar ananas bij meegebracht?? ( **HELP** )

En een grote bos (2 eigenlijk) met gladiolen. Die staan nu in de kamer, nog even een leuk kaartje erbij maken. Voor vriendje :+:

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:57

Lekker naalt :9. En leuk bloemetjes :D.

Zo dierenarts is net geweest :D.
Blond liep stukken beter (maar dat wist ik al :D), maar nog niet zoals het moet. Ze heeft nog steeds wel wat pijn met lopen :j. Verder nog even gekeken. Advies is nu om te stoppen met medicijnen en te kijken hoe het dan gaat!! Ze moet wel even op het aparte stukje blijven staan op alleen hooi en water :j. Dus maar even afwachten :).

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:13

dames,

Ik kan de komende periode helaas even niet actief meeposten, daar het hier niet zo loopt zoals het zou moeten.. Hier o.a. ziekenhuisopname (IC) en nog veel meer overpeinzingen... ;(

Zodra het allemaal weer in een wat rustiger vaarwater is gekomen probeer ik weer aan te haken Y;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:24

@Ollie: tjee, meid, volgens mij komt er heel wat op je af; heel veel sterkte en hopelijk zit je snel weer in rustiger vaarwater :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:29

Ollie: Heel veel sterkte :(:).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:53

Ollie : heel veel sterkte.... :(:) :(:) :(:)
Hou je taai !!! duim voor je !!!

Ook ik houd het even niet bij, dus ik denk dat ik gewoon even dag zwaai...
paardenpraat: Melody is stijf, omdat haar achterbeen zeer doet, overbelast ze de rest van haar lijf ;( ...gaat langer duren als gedacht...dus ga daar maar mee aan de slag...
Mennen word het voor mij toch niet meer...dus eerst maar groetjes denk ik... :evaw: zal nog wel langs komen, maar niet meer zo veel....

succes voor diegene die het nodig hebben en veel geluk voor de anderen.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:00

Ollie : veel sterkte! :(:) hopelijk gaat het snel beter!

Biancacoo : beterschap voor melody! :(:)

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:37

@ tallechie. ben nu inderdaad ook wel nieuwsgierig naar de startlijsten.
@ bianca. Arme Melody. Hoelang moet je nog wachten op je huspuppen?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:50

Ollie veel sterkte met alles!
En Biancacoo sterkte voor Melody.

Lottex heeft lekker gelangelijnd.
Naaltje heeft kiprollade (geen idee hoe te maken) en gladiolen voor vriendje.
Tallechies hondje krabt heel erg, zielig zeg, en Daan is ook niet helemaal lekker, beterschap daar!!
HT stond met kapotte auto, die het opeens weer deed.
Blond van Tass mag van de medicijnen af.

Ik ben met Gwin vanmiddag in Wapenveld geweest bij de paardenkliniek. Mooie kliniek is dat! De mok zag er vandaag weer akelig uit en de trailerreis deed ook wel pijn, ze kwam er bijna op 3 benen uit. Dierenartsenvriend heeft het bekeken en een behandelplan opgesteld. Ongeveer 10 dagen antibiotica spuiten, 21 dagen prednison geven en zolang er korsten zijn om de dag wassen met betadine, GOED drogen en insmeren met sudocreme. Het mag niet nat worden, dus ze mag niet in de wei en niet in de regen buiten. Ook mag het niet vies worden, dus niet in de bak of paddock. Voor ik wegging heeft hij nog even een pijnstiller gespoten zodat de terugreis wat prettiger zou zijn.

We hebben op stal een stuk van de straat afgezet zodat ze daar kan staan. Zit een klein strookje gras langs, nog niet eens een meter breed. Ging ze daar liggen rollen, haha, dom ding. Lag dus gewoon op de straat te rollen.

Nou, hopelijk slaat dit aan. Dierenarts hier uit Voorthuizen vond de prednison wel heel erg heftig en ook eng ivm hoefbevangenheid, goed in de gaten houden dus.

Nu even koken, dan weer naar stal. Had net geen schone handdoek en wil het been nog wel even wassen. Daarna nog even bij de springles kijken, manlief is werken vanavond.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:57

@ Frensie: ik sluit me aan bij je samenvatting :D Wat een ellende met Gwin. Hopelijk helpt dit goed. Mooi dat ze zo toch buiten kan staan.
@ Ollie en Biancacoo: heel veel sterkte

Vandaag is de trailer weggeweest. Remlichten deden het niet meer. Gelukkig is alles weer gemaakt.

Vanmorgen heeft zoon en onder het zadel flink gereden en hij heeft weer eens gemend (dubbele leidsels, zodat ik in geval van nood ook zou kunnen sturen). Nou, mijn wedstrijdtraining met pony is dus wel een beetje over :+

Les gehad met Rembrand. Hij liep voor geen meter. Was wel blij dat dit in de les gebeurde, zodat ik hulp erbij had. Hij zette zich helemaal vast in zijn lichaam. Heel raar, normaal loopt hij altijd fijn, maar de laatste tijd heb ik dit dus af en toe. Moest nu ook weer in de (kleine) bak rijden thuis, want wei is veel te glad. Snapte nooit dat mensen piepten als ze in 20x40 moesten rijden, ik deed het jaren in 17x34. Maar nu in buitenseizoen in de wei heb getraind vind ik die bak toch ineens superklein :o

Nou, ik ga snel eten koken.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:37

@ ollie heel veel sterkte de komende tijd !!!

Biancoo ook sterkte en ik hoop dat we je hier nog een keer kunnen verwelkomen !
Frensie dat is een behoorlijk behandelplan. Ik hoop dat het aanslaat.
Tine jammer dat rembrand niet super ging maar gelukkig met instructie erbij.

Verder even niet bijgelezen. Ga nu naar de paarden en als ik terug kom probeer ik de schade
nog even in te halen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:46

Zwaai even want vandaag en morgen van die dagen dat je alleen rent, holt, eet, drinkt (als het meezit) en oja, ook nog slaapt.

Ollie wat een vervelende tijd thuis, sterkte meid, take care :(:)
Biancocoo....paardenmassage, ken je dat? Of T-touch? Werkt vaak erg goed bij dat soort zaken.
Frensie ... ai, dat is heftig. Bij mijn paard werd toen trouwens met de prednison niet gewaarschuwd voor eventuele hoefbevangenheid, weet wel dat je daarvoor moet oppassen bij cortico-steroiden. Krijgt ze ook nog vochtafdrijvers of was dat niet nodig? Mag je er nog wel wat mee werken of doen of rust? Kotsende hond :r wij hebben ook zo af en toe een kotsende hond of kat in de slaapkamer :o blijkbaar vinden ze dat ze dat soort dingen vlakbij hun baasje moeten doen ofzo 8)7
Tass super dat het al wat beter is, is het toch hoefbevangenheid geweest waarschijnlijk.
Tine druk aan het oefenen met Rembrand maar lukte niet helemaal... gebruiksaanwijzing even zoek :list: Zoonlief heeft pony definitief in beslag genomen, da's wel grappig he <<)
Lottex ook goed aan de slag geweest +:)+
Verder....startlijsten e.d. Tallechie thuis, vader aan de slag en...verder weet ik het niet meer :o

Citaat:
zo!, ik wil even een virtueel thanx-bloemetje naar VHU sturen! Ik heb ze gewoon d'r fout kunnen laten toegeven VHU! En ze mogen dus niet meer beginnen over dat ik niet mag verderstuderen

Weet precies hoe het werkt in HBO-land ;)
:D
en nou als een speer die studie afronden :))

Nou vanavond ouderavond zoonlief, morgenochtend 8.30 alweer eerste gesprekken (die voor 1 september moeten worden gevoerd ivm studietoestanden, jaja in het HBO, ik zit aan die andere kant van de tafel van Naaltje) en daarna hele dag introducties 1e en 2e jaars, en dan 's avonds nog college geven.

Dus donderdag wil ik lekker rustig naar 't peerdenspul %)

:evaw:

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:57

Frensie: hopelijk helpen al die behandelingen... Veel succes!

Tine : leuk dat je zoon zo fijn bezig is met het paardrijden & mennen :)
en inderdaad goed dat het gebeurde tijdens de les :j

VHU : vervelend dat je het zo druk hebt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:57

@ VHU; ze heeft vandaag nog een vochtafdrijver gehad, verder niet. Ik mag op straat stappen en als ze niet meer kreupel is ook draven. Zolang ze wondjes heeft NIET vies worden dus zolang mag ik niet in de bak rijden. Ook niet in het bos. Gelukkig hebben we hier een verharde weg die naar het bos gaat en daarna een onverharde weg die heel hard is met daarnaast een fietspad. Kan dus wel lekker stappen, hoop alleen dat die druktemaker het stappen voldoende vindt...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:03

Toen mijn paard dat zo vreselijk had vond ze stappen meer dan genoeg zonder pijnstilling, meestal geven ze dat zelf wel aan -O- . Het lijkt wel erg veel op hoe erg het toen was bij mijn Nebraska ;( zij bleek trouwens ook nog allergisch voor betadine scrub... daarom zijn we toen overgestapt op die animalintex herinner ik me weer. Was even de volgorde van alles vergeten want is al poos geleden maar nu jij zo met jouw paardje zit komt dat weer boven drijven.

@Lottex geeft niet hoor als ik het zo druk heb ik heb het ook wel eens helemaal niet druk, dit is echt de tijd van het jaar, dan moet het nieuwe studiejaar weer worden opgestart, oude studiejaar afgesloten, nieuwe docenten ingewerkt, nieuwe studenten moeten weten hoe het werkt, nieuwe programma's hellllup. Maar ben ook heerlijk wekenlang vrij geweest natuurlijk :D

En manlief is natuuriljk vanavond ook te laat thuis hahaha wat een zooi.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:22

Hier gelukkig alleen ervaring met lichte mok en dat is sinds de sudocreme goed onder controle :D

Vanavond nog even bij Eddy de geit geweest, weer injectie met pijnstiller gegeven, maar het gaat echt niet goed. Poot is helemaal stijf, ze kan er niets mee. Dus heb voicemail van de fysio maar ingesproken. Ze heeft vast nog nooit een geit behandeld. Maar ik vind dit echt zielig. Dierenarts kan er niet mee, zou over 4-6 weken wel beter moeten gaan. Maar volgens mij wordt het slechter, in ieder geval neit beter.

Nou, ik ga nog even bankhangen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:37

:wave:

* komt ook weer even langs om te zwaaien tussen alle bezigheden door*

ollie heel veel sterkte! :(:)
en natuurlijk ook de rest die dag nodig heeft...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:08

lief voor de geit tine! :) :(:)
@VHU; sterkte :P Studenten zijn irritante wezens O:) :D

@ollie en biancacoo :(:) :*

Zo, vanavond op stal geweest. Zonder nieuwe verzorgster, die smste af...
Dids in de bak lekker gereden, en daarna naar de wei gereden met het nieuwe zadel van stalgenootje. En nu ben ik verliefd en wil er ook zoeen!! :):)