Harry die liep niet lekker voor de wagen en kon niet goed wegkomen, spande veel ze ondernek aan, toen heb ik een osteopaat naar laten kijken. Er bleek in ze borst een rib verkeerd te zitten en in ze rug zat hij op 1 plek muurvast ( wat ook nog kan komen doordat hij een darminfectie/worm besmetting heeft gehad), hierdoor kon hij zijn achterhand er niet onderzetten en werden de verkeerde spieren getraind.
wij hebben net een stofzuiger gekocht.. dus ik mag morgenochtend stofzuigen de keuze is gevallen op een Dyson, duur ding, dus hij mag z'n geld gaan opbrengen
watvoor een heb jij? Wij hebben er een met een tapijtborstel, dus het hoogpolige kleed er net al even mee gedaan, jakkiekebahbah wat daaruit kwam inderdaad ook aan haar van mij
Maisie
Geplaatst: 21-02-11 22:26
haha ja leuk is dat he. Bij ons veel hondenhaar en zand
Ik heb de allergie parket ofzo met zo'n alergie filter.
mirror666
Geplaatst: 21-02-11 22:29
wij hebben een animal, maar ook met allergiefilter en ik ben hier de animal werd al beschuldigend aangekeken toen de verkoper zei ''jaa met deze kunt u haar van huisdieren makkelijk uit vloerkleden etc zuigen''
Nouvel
Geplaatst: 21-02-11 22:35
gaat het hier nu over stofzuigers? klinken wel als erg handig trouwens...
lisanne, leuke foto's!
tine, sterkte...
tine10
Geplaatst: 21-02-11 23:22
Wij hebben al jaren Dyson, ideaal als je allergisch bent, alles is schoon te spoelen. En nooit meer op zoek naar zakken.
Nou, heb pony nu 2 keer zalf in (of bij ) de ogen gedaan. Wat een gedoe. Hij vindt het uiteraard erg spannend, maar laat het toch toe (*heel verbaasd*), maar ik krijg zijn ooglid haast niet open om de zalf erin te doen. Zit erg strak, dus ga haast al denken dat hij last heeft van entropion. Mijn vroegere hond (Akita Inu) had dat ook en is toen aan beide ogen geopereerd, maar weet niet hoe dat gaat bij paarden. Maar goed, ik probeer een week lang zalf (3x per dag, hij gaat me vast lief vinden) te smeren. Als het dan nog niet over is, moet de dierenarts maar even komen kijken.
Heb bij Rembrand de onderdeken eronderuit gehaald. Dat is een officiele, die bij de outdoordeken hoor, maar hij glijdt er steeds onderuit en hangt dan aan een kant. Nu is het gelukkig nog droog weer, maar als het zou regenen is dat natuurlijk een drama. Dus heb maar een oude winterdeken (niet waterdicht) eronder gedaan, staat hij toch lekker warm. Wel zonde van het geld. Leek me fijner zitten voor hem, maar in de praktijk werkt het dus niet. Jammer.
Nou, ik ga mijn bedje opzoeken. Zoonlief komt morgen weer thuis, dus is het weer gedaan met de rust. Ik ben vanmiddag heel poosje bezig geweest met Duplo. Heb al zijn dozen nagebouwd aan het spoor dat hij heeft opgebouwd. Dus de boerderij, manege (hoezo indoctrinatie hihi), dierentuin, vliegveld en dergelijke hebben allemaal een plekje rond het spoor. Ziet er grappig uit.
Ben ook bezig geweest met uitnodigingskaart voor zijn verjaardagsfeest (eind maart pas hoor). We gaan een cowboy/girl feest houden. Heb al leuke hoedjes voor de kids gevonden, en pony wordt bij mooi weer (en toestemming van de ouders uiteraard) ook ingeschakeld.
over dat oog, paarden kunnen d'r oog érg strak dichtknijpen, of bedoel je dat niet? Heb ik bij Dids weleens gemerkt toen hij een haar van een halve meter in z'n oog had die ik eruit wilde halen ivm overmatig tranen en snotten..
Ik heb net nog even de afwas gedaan, morgen met dysonnetje spelen stage doen, en een oud klasgenootje komt langs, al zeker 1,5 jaar niet gezien (sjit zou zomaar al 2,5 jaar kunnen zijn ) maar denk wel dat 't gezellig wordt we gaan even langs Dids, en ze blijft hier eten (ga wel pizza halen bij de AH denk ik )
tine10
Geplaatst: 21-02-11 23:33
hihi, ja lekker gespeeld. Man, was heel lang bezig om alles bij elkaar te zoeken. Wilde het echt maken zoals het per doos hoorde, maar ik kon sommige dozen echt niet meer compleet vinden. Boerderij en manege wel, maar de ridders (heel schattig met paard en wagen hihi) missen bijvoorbeeld wel wat dingen van. Maar goed, het ziet er heel aanlokkelijk uit, dus weer uren speelplezier.
Dan hoop ik maar dat hij hem gewoon strak dichtknijpt. Maar is dus wel verrekte lastig als je staat te pielen met een tubetje zalf. Ben zo bang dat ik het puntje in zijn oog steek, want meneertje vindt het ook allemaal wel eng. (welsh, zucht) Maar goed, ik mag het wel bij hem doen, had ik niet helemaal verwacht. Tenminste, ik had meer verzet/gemier verwacht. Aan de andere kant, de vorige eigenaren konden er bijna niets mee en dat staat hij mij allemaal wel toe. Zij konden zijn hoeven niet eens krabben. Nou hier doet een 4 jarige dat nog. (als je dat nagaat, is het eigenlijk heel gek dat we hem gekocht hebben, maar we zagen gewoon wat in hem en heb echt nooit spijt gehad dat we hem hebben gekocht. Beestje heeft gewoon altijd te weinig liefde en paardenleven gehad; stond in een box, waarbij hij niet over schot heen kon zien, kwam nooit buiten enzo)
VanHuisUit
Geplaatst: 22-02-11 00:07
Amerigo boft inderdaad maar met zo'n bazinnetje Auto is bij reparatie nagekeken wat er verder nog mee is / mee kan zijn en of hij redelijk door APK heen zou komen (moet wel voor mijn verkooppraatje ). Auto is in principe goed, maar het is een wat oudere auto, is 13 jaar. Tja, dan kan er altijd iets misgaan. Of hij nu net APK gekeurd is of niet. Moeten nu twee nieuwe banden om en een nieuwe remschijf, zou hij nu voor APK gaan. Dat laat ik deze week even doen (kost volgens mijn garage plm 200,- Euro), want dan is hij gewoon 'goed' zeg maar. Als mensen hem graag opnieuw gekeurd zien bied ik dat dan wel aan. Auto kan 1200 kg trekken. Meer info per pb
Leuke plaatjes van mini die netjes voor de sulky loopt, knap hoor.
Ik heb/had (lijkt nu beter) vandaag dus ook een innige relatie met het toilet, denk dat ik gisteren gewoon iets van kou heb gevat op mijn buik 't gaat nu wat beter. Pony's staan lekker op het landje en van Peter (=instructeur) kreeg ik een SMS'je dat Rizanta het super had gedaan voor de wagen vandaag, dus die is goed bezig geweest
Enne...we hadden vandaag een soort van onverwacht bezoek...ga ik de pony's eten geven, denk wat is dat nou...zit er een konijntje, zo'n flappie met van die hangende oortjes naast de bak denk dat het arme diertje gewoon gedumpt is want ik heb geen idee hoe dat konijntje daar kan zijn gekomen Heb hem maar in onze lege box gezet, lekker hooi erbij, beetje water en paar bixjes gegeven. Hij was heel mak, schatje. Zal morgen wat foto's plaatsen, als hij nog leeft (geen idee of hij tegen de kou kan???). Maar mee naar huis nemen is echt geen optie (katten & hond) en een hele box voor een nijn, denk dat dat ook veel fijner is dan in zo'n hokje in een woonkamer. Iemand enig idee hoe je kunt zien of een nijn een mannetje of vrouwtje is? Wil er zowiezo eentje bijkopen want een nijn alleen is geen nijn toch?
Zo toch een meeting gehad op mijn werk zeg niet normaal, liep helemaal uit de hand wat een toestanden. Maar goed, we hebben het weer overleefd
bitch fight VHU? ik heb ook al een plee-relatie gehad gister, en nu ontieglijk keelpijn..
arm knijntje.. hoe kun je zien of 't een mannetje of vrouwtje is.. lastig dierenarts? wij hebben een tijdje 2 gecastreerde mannetjes gehad, maar die vraten elkaar op En kijk uit he, want ze fokken als konijnen
Ik ga zo met onze dyson spelen, de boel helemaal netjes stofzuigen. En dan aan de stage. Vanmiddag een vriendin oppikken
ik heb ook wel is 3 konijnen gevonden, die waren gewoon gedumpt..
net me ponys gevoerd brrr het is -5
tine10
Geplaatst: 22-02-11 09:48
Goedemorgen.
Hier net ook hooi en water buiten verzorgd en paarden in de wei gezet bij -7 en een heel straf windje. Brrrrrrrr Kon pony zijn oog al beter behandelen. Eigenlijk is het wel een schatje. Doe zijn halster om, leg touw over mijn arm heen, zodat ik 2 handen heb om met oog en zalf te priegelen. Dus eigenlijk staat hij gewoon los. Hij blijft keurig staan
Ik ga zo ook met de dyson spelen. Moet voorzichtig doen, dat ik niet mijn andere speelgoed (duplo) opzuig, hihi.
Nijntjes heb ik geen verstand van, maar ik geloof dat geslacht bepalen nog best lastig is. Klinkt wel heel erg als een gedumpt beestje. Ongelooflijk, en helemaal met die kou. Sommige mensen ..
Nou, als het goed is wordt mijn auto dan eindelijk morgen nagekeken. En dan maar hopen dat ze iets vinden, ik hou er niet van als er steeds meer dingen gaan uitvallen/gek gaan doen.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 22-02-11 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt
zijn het electrische dingen die uitvallen tine? brandt je acculampje ook?
ik ben uitgespeeld met onze dys.. wat heerlijk, ding zuigt gewoon oude stofzuiger had de zuigkracht van een fohn (he die blazen toch? ja, die stofzuiger ook.. )
Maisie
Geplaatst: 22-02-11 09:52
Als het al een ouder konijn is dan kun je het geslacht wel makkelijk zien hoor. Moet je m wel even op zn kop houden (daar houden ze meestal niet zo van) En dan zie je wel zn balletjes al het een mannetjes id. Wel zielig dat ie zomaar gedumpt is. Heb hier ook 3 konijnen maar hij past er helaas niet bij in het hok.
Heb gisterenavond ook nog even snel het huis gestofzuigd en gedweild voor ik naar bed ging.
Vanavond weer puppy cursus ben toch wel blij dat dat binnen is met dit weer.
tine10
Geplaatst: 22-02-11 09:59
Nee, acculamp brandt niet. Ik hoop maar dat er toch ergens een paar zekeringen vervangen moeten worden. We hebben alles gecontroleerd, maar neits gevonden. Maar goed, ik hoop dat het nog 1 dag ellende is en dan weer een warme auto.
als acculampje brandt en allerlei electra uitvalt kan 't je dynamo zijn enzv. maar als dat niet is.. Laten we hopen dat ze het gewoon gauw maken inderdaad.. en anders kom jemaar hierheen hoor, kijkt mijn vent wel even heb je meteen het warme zuiden bereikt