[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:06

ik weet niet of hij voor de kar kan waar mickey en jelle ook voorlopen...

hoe groot is kay eigenlijk?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:17

We hebben hem vóór de koop speciaal hier heen gehaald met de trailer om te kijken of hij voor de wagen past. En of hij met ruinen kon staan. Dus ja, hij kan voor die wagen.
Hij is 1.18 m maar heeft een hoge schoft, denk dattie even groot is als een pony van 1.15

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:50

Citaat:
Okeeeee op dit moment kan ik kay wel doodschieten meneer doet nog steeds moeilijk met halster omdoen, zich laten pakken in het land etc. Hij was erg beledigd leek het wel, nadat hij gister heeft moeten werken. Hij was iig niet bang

Hij is in ieder geval geen watje :+ volgens mij vindt hij je wel een aardig speelmaatje, wat heel vermoeiend kan zijn ;)

Vandaag groom menlesje cadeau gedaan. Was zo leuk. Ik heb natuurlijk pony's, dus bij de stalhouderij het grootste paard voor haar uitgekozen (iets van 1.85 :D ). Super braaf dier hoor, dus ze kon uiteindelijk na wat oefenen op de parkeerplaats ook nog de weg op. Was reuzegezellig. Vind ik wel zo leuk aan mennen, dat je met meer mensen met een paard zo'n plezier kunt hebben.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:56

VHU, het was geen spelen.. hij was ook niet bang. Het interesseerde hem gewoon even geen moer :+ Later wilde hij wel komen, toen ik bezig was met die andere nouja toen was hij te laat en mocht hij opdonderen :P

Morgen weer een dag dat ik met m aan de slag kan. eerst morgen werken blegh.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:02

Alles gelezen, weinig onthouden (zal de leeftijd wel zijn) In ieder geval ging het iets over planning en daarvan afwijken. Ik maak begin van de week soort planning. Voor Rembrand ohz, mennen, buitenrijden, lessen; voor pony longeren, zoontje rijden, mennen en fietsen. En tussendoor steeds wel 1 of 2 vrije dagen. Bij pony ben ik iets minder concequent dan bij paard, maar dat heeft ook met de wedstrijden te maken. Dan moet je meer consequent zijn, anders kom je niet verder. Met pony ga ik pas in najaar weer wedstrijden rijden, dus nu iets vrijer en blijer, wil vooral bezig zijn met onze vertrouwensband.

Vanavond weer verenigngsles gehad, ging erg fijn. Nu het nog zelf voor elkaar zien te krijgen. Ik moet consequenter zijn met mijn hulpen, niet te lang aanmodderen maar eerder heel duidelijk maken dat hij direct hoort te reageren op mijn hulp. Gaan we de komende dagen aan werken. Morgenochtend ga ik eerst even met pony mennen in de bak en daarna met nieuwe trailer naar eht bos in Anloo om daar een flinke rit te maken en daarbij dan ook het nieuw geleerde toe te passen. Als ik terugkom thuis, wordt het wel een beetje lastig op het erf, dat staat dan nl vol met autos van de klussers, naast bouwkeet, 2 afvalcontainers en dergelijke, dus ik ga maar proberen auto en trailer in de bak te parkeren, sta ik niemand in de weg.

Nou, oogjes vallen hier haast dicht, sorry voor typfouten, ga snel naar bed, morgen vroeg op. :z :z :z
Doei :Z

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:26

Planning wat is dat? Heb ik zelden en als ik een planning heb dan heb ik die voornamelijk om hem om te gooien. Is afhankelijk van mijn humeur en dat van mijn pony's ik zet nooit een chaggie pony voor de kar, en als ze niet komen dan niet. Met als gevolg dat mijn pony's bijna beledigd zijn als ik alleen een tuigje pas als ze graag willen werken.

Ik lees verder over flinke ritten, lekker vroeg erop uit, dat is hier moeilijker sinds ik samenwoon, thuis ging ik ook vaak voor het werk rijden, dan douchen brood smeren en werken, brood at ik dan in de auto, maar met een kind en vriend wordt dat niet gewaardeerd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:36

Citaat:
VHU, het was geen spelen.. hij was ook niet bang. Het interesseerde hem gewoon even geen moer Later wilde hij wel komen, toen ik bezig was met die andere nouja toen was hij te laat en mocht hij opdonderen
_O- vind ik wel karakter hoor, van jullie allebei. Gaat wel goedkomen :D

@Tine, dat wat jij zegt over dat wat ik vertaal dan maar vertaal als het 'elektrische' in de overgangen vond ik het grote verschil tussen M en Z. Ik was daar nooit zo goed in... :x
@Sonjim, ik doe dat toch nog wel af en toe hoor...voel me dan echt een spijbelaar :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:56

Maisie: wat een mooie foto, hopelijk wordt hij goedgekeurd. Vind het echt zo'n leuke stoere pony om te zien :D

Tallechie: mooie samenvatting :D en druk weekend gehad!

Tine: hier ook vaak wat vergeetachtig maar zal daar wel niet de ouderdom bij hebben :P

VHU: wat leuk zeg dat je je groom een les hebt gegeven :D.. en nog wel met zó'n grote hihi.

Vandaag een leuke gezellige rit gemaakt met rivaldo :D.. na de les van de 2 meiden zijn we nog met de kar op stap gegaan, hun moeder had een echte picknickmand klaar gemaakt en regenjassen meegegeven voor ons :D.. zo gingen we met zn 3jen al zingend de dijk over :D.. super leuk en voor herhaling vatbaar. Ze noemde mijn menstoel de directeurstoel en moest natuurlijk ook even uitgeprobeerd worden *D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 01:52

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 08:13

@sonjim; mijn vriend vond 't wel best, die zwaaide me nog net niet uit :') hij wist dat ik dolgraag met dids aan de slag wilde :)

volgende week zitten we in de ardennen :=
en vandaag ook alweer een drukke dag.. zucht.. ik ga gauw koude schotel in elkaar flatsen :=

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:05

In het weekend wordt hier niet eens gezwaaid maar doorgeslapen maar doordeweeks is dat anders. Dus dan maar sávonds.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:09

Vanmorgen zat ik om half 7 al op de bok achter Amerigo. Bak was best zwaar voor hem, dus het niet te ingewikkeld gemaakt. Hij liep best redelijk. Daarna paard in de trailer gestopt, naar het bos gereden en om kwart over 8 in het zadel gestapt. Heerlijke rit van ruim 2 uur gemaakt. Dazen vielen gelukkig mee. Ook veel dressuurdingen geoefend van gisteren uit de les. Ging heel goed.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 12:53

Maisie leuke pony, hopelijk wordt ie goed gekeurd.

Ik wijk regelmatig van mijn planning, afhankelijk van zin, drukte op stal en tijd.

Iedereen dus lekker druk geweest. Lekker gereden allemaal

Ik kan voorlopig niet ohz rijden. Ik kwam bij de zadelmaker en het blijkt dat mijn zadel helemaal scheef is en niet alleen de kussens.

Zaterdag gaat mijn vader bij een marathonwagen kijken.

Gaat me dus dubbel geld kosten.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:29

Hij is afgekeurd.

Weer op zoek dus.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:59

he oliebol! maisie dat is echt jammer

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:22

Balen Maisie waarop is die afgekeurd als ik vragen mag, ziet er toch uit als een gezonde pony.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:28

tallechie schreef:
Ik kan voorlopig niet ohz rijden. Ik kwam bij de zadelmaker en het blijkt dat mijn zadel helemaal scheef is en niet alleen de kussens.

.

Dat verklaart dan wel heel veel!!!! Arme paard. Goed dat je het hebt na laten kijken!. Is het zadel wel goed te krijgen of moet je een nieuwe kopen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:29

Maisie schreef:
Hij is afgekeurd.

Weer op zoek dus.

Dat is wel heel erg jammer! Waarop is hij afgekeurd? In ieder geval wel goed dat je hem hebt laten keuren, anders had je wellicht maar heel kort plezier ervan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:28

tallechie; balen, maar goed dat je er nu achter bent! :)

@maisie; :oo zonde.. :\

dids hoefsmid gehad, geen ijzers meer.
goed gepoetst, maatjes gedaan, fotos gemaakt
alleen renfotos in de wei.. ze wilden lieve alleen bnnen staan tege de dazen :\
Dids wilde mét deken wel buiten, maar zonder dus niet _O-

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:32

:o Heb weer gezondigd. Zit rond te kijken voor een mooi hok voor m'n muisjes, ondanks dat het hok dat ik nu heb ook een pracht hok is. Heb wel wat moois gezien, hoop dat het voor een mooie prijs is ook en dan krijg ik er ook nog 2 muisjes bij waarvan het geslacht niet bekend is, maar dat is denk ik wel wat van te maken. Als het mannen zijn zouden ze eventueel in het hok kunnen wat ik nu heb staan. Heb nu een grote 1 meter bak, maar wil eigelijk iets waar ze ook in kunnen klimmen enz.

Marktplaats

Dat is de bak, aangezien ik niet denk dat iemand hem hier voor mijn neus weg gaat kapen :+ Volgens mij zijn hier verder geen muizen houders?

Als het vrouwen zijn en het word allemaal wat is het alleen een probleem met koppelen. De vorige keer was 1 van m'n muisjes ook niet zo aardig tegen de nieuwkomer :(:) Ze is echt een schat tegen jonkies maar tegen volwassen muizen is ze zo een bitch :(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:36

mooi! :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:49

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:50

Plannen is ook niet echt iets wat aan mij besteed is. Ik beslis vaak op het laatste moment, veel hangt af van mijn humeur en de zin om iets te doen. :Y) Vanmorgen stond ik op, beestjes eten gegeven, achter pc gaan zitten, toen dacht ik "ik heb best wel zin om een ritje te gaan mennen in het bos". Even een smsje gestuurd naar een meisje dat 2 weken geleden zei dat ze wel eens graag zou mee gaan met de wagen, zij stuurde onmiddellijk dat ze direct kon komen, dus toen hebben we Romeo ingespannen en zijn we vertrokken :D

@ Maisie: wat jammer dat hij is afgekeurd! Waarop is hij afgekeurd? Zag er zo een leuke pony uit. Maar uiteindelijk wel beter dat jullie hem hebben laten keuren, anders had Remko misschien niets aan het beestje gehad.

@ tine: jeetje, om half 7 al op de bok :oo Toen heb ik me nog eens omgedraaid :Y)

@ Millanka: mooi hokje! Wij hebben hier een tijdje witte muisjes gehad. Mijn moeder is kleuterjuf en haar klas heet "De muisjesklas", dus wou ze ook echte muisjes hebben voor in de klas. Helaas zijn ze gestorven.
Mijn vader zei toen tegen iedereen: "Die muizen zijn dood gegaan van het denken" *Trekt iedereen een raar gezicht* zei mijn vader:"Ja echt waar hoor, die beesten dachten dat ze eten kregen _O- "
Nu niet gaan denken dat we dierenbeulen zijn hoor, maar mijn moeder was zo druk bezig en was het niet gewoon om dieren in haar klas te hebben, dat ze de muisjes gewoon was vergeten eten te geven. Dat is al een aantal jaren geleden, maar het blijft ons toch altijd bij. Ik vond het zo jammer, het waren zo lieve muisjes. :(:) Van echte wilde muizen heb ik erg veel bang, maar van die witte muisjes niet, die waren zo rustig en knuffelden heel graag.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:51

maisie, jeetje dat is balen zeg! was zo;n leuk beestje.

Vandaag sinds tijdje weer de weg op geweest met wobbe.
alleen maar een stuk rechtuit.
alleen maar gedraafd en het ging lekker :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:07

sander_lotte schreef:
@ Millanka: mooi hokje! Wij hebben hier een tijdje witte muisjes gehad. Mijn moeder is kleuterjuf en haar klas heet "De muisjesklas", dus wou ze ook echte muisjes hebben voor in de klas. Helaas zijn ze gestorven.
Mijn vader zei toen tegen iedereen: "Die muizen zijn dood gegaan van het denken" *Trekt iedereen een raar gezicht* zei mijn vader:"Ja echt waar hoor, die beesten dachten dat ze eten kregen _O- "
Nu niet gaan denken dat we dierenbeulen zijn hoor, maar mijn moeder was zo druk bezig en was het niet gewoon om dieren in haar klas te hebben, dat ze de muisjes gewoon was vergeten eten te geven. Dat is al een aantal jaren geleden, maar het blijft ons toch altijd bij. Ik vond het zo jammer, het waren zo lieve muisjes. :(:) Van echte wilde muizen heb ik erg veel bang, maar van die witte muisjes niet, die waren zo rustig en knuffelden heel graag.

Dat is wel heel jammer dat ze overleden zijn. Ondanks dat ze zulke simpele dieren in onderhoud zijn (dat was in eerste instantie de reden dat ik ze nam namelijk :o ) Maar ik ben helemaal verlieft op ze geworden, en ondanks dat ik telkens zeg nouuuu straks stop ik er mee en neem ik wel een hamster, en vervolgens kom ik er met nog meer thuis :+ Heb er nu 6, en begonnen met 1 (Al stond wel in de planning om de dag daarna nog 3 andere op te halen, die nu nog steeds leven.)

Je moeder zou het op zich nog is kunnen proberen. Een aquarium is vaak zelfs nog gratis te krijgen op marktplaats en ik heb voer dat ik je kan aanbevelen, echt geweldig voer is dat. (en ook nog wat leuke fokkers die hele mooie gekleurde muisjes heeft :Y) ) Je zou als klas kunnen afspreken dat elke dag iemand anders de muisjes eten geeft, wat de kinderen ook weer verantwoordelijkheid meebrengt. (desnoods hang je een briefje op de deur met "heb je de muisjes al eten gegeven?") En 1 keer per week met z'n alle de muisjes verschonen, waarbij de ene dan weer het hok leeghaalt, en dan de ander weer inricht met een groepje, en weer wat andere kindjes kunnen beurt voor de beurt de muisjes even vast houden. (Muisjes bijten gelukkig vrijwel nooit, waardoor ze heel geschikt zijn voor kinderen :D )