[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:54

Jaaaaaaaa foto!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:28

Fijn VHU. Dat gedraai en die onrust is idd niet fijn. Knap dat ze na 2 jaar weer zo snel de rust vind.

Ava, fijn dat ze weer wat makkelijker willen komen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:39

@vhu; pffff dat is dan idd wel een opluchting en goed gevoel dat ze jou dus ook echt vertrouwd.

Hihihi; rolstoel gaat best, maar die scootmobiel en laat die nou net zo handig zijn hier op de boerderij.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:49

Vhu, supermooi dat Ber zo goed gaat ! Heerlijk...als je dichterbij zou wonen,...zou ik dr als borstel therapiepownie komen borstelen,..hahaha..tuttebellebel. ..gaaf dat Piet zo goed gaat.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:02

Het bewijs dat ik ook best braaf ben als het nodig is :P

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:08

Hoihoi, bij jullie ook zulk raar weer. Dan zon, dan regen. Helaas tot nu toe nog niet genoeg regen voor de plantjes, dus vrees dat we straks nog moeten sproeien.

Bianca heeft door het koude weer hondjes met de winter in hun bol
VHU super dat Piet en Ber zo goed gaan! En verkeerde maat ligtogen, dat is balen. En lekker bij Ollie langs. Hoe gaat het met haar?
Ava is lekker met ponys bezig. Hopelijk vindt Romeo straks de scoot niet eng meer. Vindt hij het geluid eng?
Belker heeft met 2 span gereden. Was dit eerste keer na ongeluk? Ziet er heel rustig uit.
Janouk: wat een prachtige foto <3 <3 <3 Heb je ook bewegende beelden? En hoe gaat het schudden van Janouk?

Helmdiscussie: zoonlief heeft tot vorig jaar op de fiets ook helm gedragen. Was de enige van school. -O- Helaas lukt het me nu niet meer. Ook veiligheidshesje lukt me nog maar met moeite. Maar goed, ik ben heel blij dat hij het al die jaren wel heeft gedaan. En bij het rijden, ohz of aangespannen moet er altijd cap (en bp) op (aan).

Vandaag is een rare dag. Precies 10 jaar geleden overleed mijn schoonvader.
Gisteren is mijn moeder in het ziekenhuis opgenomen, hartinfarct. Ben zo blij met de arts waar ze heen gegaan is. Velen hadden haar met haar klachten gewoon naar huis gestuurd. Ze ligt nu in ziekenhuis en dinsdag worden er vervolgonderzoeken gedaan. Zo raar, voor mijn gevoel worden ze helemaal niet ouder, maar ja, mijn ouders zijn imiddels ook al de 70 gepasseerd. Ze zijn nog zo fit en actief dat ik dat vaak gewoon vergeet. Dan is het zo waardeloos dat ze zover weg wonen.

Zoonlief vandaag weer heel fijn gereden op wedstrijd, 200 en 190 punten en 1e en 2e prijs. Topper, gewoon al die oudere meiden eruit gereden. :+ Maar ons doel, en dat is veel belangrijker, is weer gehaald. Ontspannen en genieten.

Nou, ik ga paarden maar eens voeren en dan installeren voor songfestival kijken met zoonlief.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:14

Sterkte met je moeder. Dubbele dagen dus :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:17

Schrikken Tine...hoop dat je moeder nog lang bij jullie mag zijn...en ze snel weer lekker thuis is....niet leuk..
Gefeliciteerd met Rembrandt *\o/*

Gem, superfoto...ik zag m op fb al voorbij komen ! leuk dat je mee kunt als groom, lijkt me supergaaf !
Ik heb 1x bij iemand met een grote maats shet achterop gestaan in een hindernis, supergaaf !!!!
Belker, paardje weer in 2-span en binnenkort weer thuis aan de gang, leuk dat het goed ging.

Ik heb vandaag allerlei verschillend bloemenzaad gezaaid voor de bijen en vlinders..en gewoon..omdat ik het mooi vind ! :+
Manlief heeft een stuk speciaal klaar gemaakt zodat het helemaal goed kan gaan groeien.. <3

Puppy's waren helemaal schattig, nog net iets te jong om al rond te rennen, maar supermooi !!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:42

Heel herkenbaar Tine dat je vind dat moeders eigenlijk niet ouder worden. Heb ik ook met mijn moeder. Die word al 82 dit jaar maar is zo fief. Fiets elke dag. Haalt der eigen boodschappen. Red zich nog helemaal. Soms wel eens moeite mee dat mijn 2 broers dat als gewoon beschouwen. Als ik er ben gaan we altijd ff met de auto boodschappen doen. Grote dingen halen enzo. Vind het niet leuk dat ik 200 km bij haar vandaan woon. We gaan dit najaar weer lekker samen naar Kreta. Zo fijn om bijna 2 weken lekker met haar te zijn. Maar ik dwaal af. Sterkte met je moeder Tine.

Honden bianca blij! Het is naar weer. Vanmiddag zelfs hagel. Zouden ze daarboven niet weten dat het mei is zei gerrit.
Mijn zus woont in India daar is het 45 graden dat is ook niks hoor.
Gem achterop met cap en BP. Goed bezig. Met de les had ik altijd wel een cap op maar thuis niet. Misschien toch maar eens doen.
Ik heb geen fiets zou het dan ook niet doen.
VHU met piet aan de gang voor de wagen, leuk. Benieuwd naar foto's. Fijn dat het goed gaat met Ber.
Welkom Belker. Niet leuk zo een ongeluk. Hopelijk hou je er geen angst aan over.
Patrick weer top punten vandaag
Ips gaat naar Bastiaan de recht, zit hij niet in de buurt van ter apel of zo? Of ben ik in de war.

Hier heg gesnoeid vandaag. Prut werk. Met van die vreselijke doorns eraan. Maar hij werd echt te hoog. Dus het moest. Veulens ook kennis gemaakt met regen.
Viantha lekker met regendeken op buiten gedaan. Is gisteren net geinsimineerd en de DA zei laatst dat een overgang van een warme periode naar een koude niet goed is. Dus wie weet helpt het.
Db ook maar weer een jas aan. Heeft net zo een glad zomervachtje. Ik longeer hem nu om de dag en dat gaat goed. En verder loopt hij hele dagen in de wei. Wel verdiend na al die weken/maanden op stal.
Ik lig nu ff lekker in bad, straks lekker in pyama voor de buis, Douwe aanmoedigen.

Oh vergeet ik ikke nog. Hij gaat goed. Zwelling word minder. Het is zo een braaf dier. Met z'n 3 jaar. Echt een knuffel.
Eigenlijk gaat alles goed. Vind nog wel steeds dat zijn temp te hoog is. Maar ja het gaat verder wel goed. Woensdag voor controle naar Wolvega zal het dan even aankaarten. Kijken wat ze zeggen. Hij heeft steeds rond 22 uur 38.2 en gisteren zelfs 38.4. Vanmorgen rond 10 uur 38.0
Vind het fijner als het in de 37 zit.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:50

Heel veel sterkte, Tine!
En idd hier zie ik ook ouders ouder worden.
Fijn dat je moeder nog zo fit is, Baudy en dat jullie altijd zo fijn samen op vakantie gaan.

Leuk, Biancso; altijd mooi zo kleurrijk en idd goed voor de bijen en vlinders!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:16

Mijn moeder werkt nog een paar dagen per week. Ze doet huishoudelijk werk bij nog een paar mensen. Ze is al wel gaan minderen. Ze lopen veel met en zonder hond

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:55

Wat voor zaad heb je gezaaid Biancoo?

Fanatiek Baudyh.

Ik heb binnen 7 maanden mijn ouders verloren. Eerst mijn moeder en toen mijn vader. Een jaar later werd ik ziek, bovenop mijn niet instelbare diabetes....... Ik wil de afgelopen 3 jaar maar vergeten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:07

Oh, wat verschrikkelijk, allemaal, Belker...
Kan me voorstellen dat je zou willen skippen en vergeten...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:35

Heel veel sterkte Tine, wat een schrik en dan ook nog op zo'n dag :(:)
Wat fijn dat jullie zoon zo goed heeft gereden +:)+
Zo wat ingrijpend Belker... -O-

Mijn vader gaat weer bergopwaarts, bij controle gisteren bleek klaplong vrijwel genezen en hij heeft nadat de pacemaker is geplaatst geen klachten meer gehad. Mijn moeder is ook weer wat tot rust gekomen. Dus we hopen er maar het beste van.
En die afstand tot je ouders is gewoon zo vervelend hier 285 km :\
Woensdag ga ik weer naar ze toe, dan rij ik ook langs Ollie.

Mooi dat je dat elk jaar kunt doen Baudyh :j
Vwb castreren trouwens Piet had wel een week of twee, drie voordat de koker weer normaal leek, met op en af wat verhoging. Deed 2X per dag koelen, hij vond dat toen wel prima. Als ik nu met de tuinslang die kant op ga vindt hij het geen succes :')

Denk dat jullie goed bij elkaar zouden passen Biancacoo :j ik probeer hier in de stad ook enigszins bij-bewust te kiezen met de bloemen. Stukje bij ons vandaan zit zelfs de stads-imker ongelooflijk zo midden in de stad.

Hier uiteraard Songfestival aan :)ddd weet niet of we volhouden alles te zien <<)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 14-05-16 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:45

Leuk naar kreta Baudyh !
zonnebloem, papaver,goudsbloem, ganzebloem, enkele en dubbel bloemige stokrozen,....ik weet niet,...iets van 6000 zaden,...maar zoveel bloemen zal ik niet krijgen... :')
vhu,...eigenlijk zou ik eens naar je toe moeten treinen..hahaha....dagje uit...maar ik weet niet of ik dat durf...ben al...ehm....15 jaar niet meer in mijn eentje op pad geweest.......held...niet dus. ....

Belker, ... :(:) soms zou je willen kunnen tijdreizen of toveren....... :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:52

Zou wel leuk zijn Biancacoo of anders samen met zoonlief blijven jullie slapen, Blijdorp eraan vastknopen :)* ?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:52

Keet, Y)(^) gefeliciteerd *\o/* *\o/*

wat is het rustig hier,...Iedereen druk met Pinksteren...?
Lieselotte, hoe gaat het met je...? Met alles ?
Janouk, wat een geweldig leuk filmpje van jullie goldies in 2-span op fb.
Tine, vandaag ook op pad met de paarden geweest ?
Maïsie is in Eersel, hoop dat je fijn gereden hebt, of nog moet rijden.
Ipsilonka, hoe is het nu met Keshya.
Baudyh, hoe gaat Ikke nu ?
Lanouska, hoe gaat het met Butterfly heeft je moeder ook nog sgmw met hem gereden ?
Jenkins, hoe gaat het,...je bent onze huidige paginastarter, benieuwd hoe het met hou en je paardje is...
Volgens mij zijn er nog veel meer die we missen..?.
en verder....Hoop ik niet dat ik iemand vergeten ben...maar dat zal vast wel, sorry dan..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:07

Hier in de relaxstand; echt ff nodig.
Mede door de grote weeromslag, denk ik.

Idd rustig, hier. Hoop dat iedereen een fijne Pinksteren heeft!

Hondjes blij met het weer, Biancao?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:13

Ik was een dagje in de Eifel mijn jonkie knuffelen.
Hij komt uit D pony ouders maar meet een jaar oud nu 1,45.
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:41

Belker wat een lief hoofd heeft je jonge paardje !

ava, in relaxstand...pffffff. ...ik ook....idd zal met de weersomstandigheden te maken hebben.....sterkte...
ik baal op dit soort momenten dat ik geen lekker bad meer heb...zo fijn voor je lijf...
vanmorgen waren zoon en man mountainbiken en wielrennen.....ik dus lekker buiten met de honden.
1 van de hondjes heeft een naar avontuur gehad vanmorgen met spelen, ze is opzij geduwd door 2 andere honden , keihard tegen en houten paal aan, heeft haar ribben erg veel pijn gedaan,.....Ze is er erg naar van,.....en erg zielig, heb er vreselijk de balen van,..maar het komt wel weer goed...bij twijfel ga ik naar de DA....maar het gaat goed..
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 15-05-16 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:41

Keet: van harte gefeliciteerd!!
Belker: dat wordt een flinke dus.
Bianca: mooie samenvatting/vragen. Sluit ik me bij aan.

Wij zijn vanmorgen weer op buitenrit gegaan. Zelfde bos/route als vrijdag, alleen nu met 2 extra paarden en ruiters. Op fb had ik oproepje gedaan voor brave paarden. En daar meerdere reacties op gehad. Gelukkig waren ze ook echt braaf, want in het begin vond zoonlief het wel heel erg spannend. Dus in het begin er een tijdje naast gelopen. Maar heel goed afgesloten, stap, draf en galop. Achteraan, achter Rembrand, maar later ook in het midden en vooraan. Morgen met een andere ruiter op pad in onbekend gebied. Zo mooi dat het steeds beter wordt met het vertrouwen.

Vanmiddag heel lang geslapen, was echt erg nodig. Zoooo moe.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:14

Zie het nu pas; van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Hoop dat je een leuke dag gehad hebt.

Idd; gisteren Tub; heerlijk!

Wat een knap jonkie, Belker! Flink aan de maat, dus. Lief koppie! Je was bij ons in de buurt, denk
ik.

Fijn dat het zo goed ging met de extra Ruiters', Tine!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:15

Huh; stukje weg?
Wat balen van de hond; hopelijk snel wat minder pijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:32

Y)(^) van harte Keet!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:39

Keet gefeliciteerd.

Hier ook rustig. Eerst lekker uitgeslapen tot elf uur. Toen db gelongeerd tussen de buien door.
We hebben lekker gegourmet. Nu bank hangen.
Ikke gaat beter. Eindelijk onder de 38. 37.9 net. Gerrit heeft even met hem gestapt. Zwelling neemt echt af.