[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:12

Balen Gem.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:34

O dat is fijn.....weekend van 18 oktober stond bij mij vrij gepland..... gaat hem bij mij wellicht ook niet worden (hoewel ik oktober sowieso laat vind. Dan lopen ze alweer zo goed als in wintervacht)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:03

Begrijp nu wat je bedoelt Toydoll.
Jeetje wat waardeloos Gem. Gaan ze straks klagen dat er geen deelnemers zijn, ja dat valt ook niet te plannen zo -O-
Ik vind eind oktober ook erg laat voor een wedstrijd, paarden vaak al flink in het haar, als je scheert dan zit je weer met bergen dekens en voor jezelf is het ook niet altijd een pretje (herinner me Wilbertoord, endurance dan weliswaar, nog 3 jaar terug, had het gevroren, die dag was het ook echt heel koud allemaal :brr: ).

Hier Kootwijkerbroek overleeft :+ pony deed het super, ik kon zeg maar aan het infuus :P

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:27

Ik sta er ook niet van te kijken als die wedstrijd straks alsnog geannuleerd wordt. We zullen het zien.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:28

lekker Gem... zo kom je nooit aan de start :(

VHU: overleeft klinkt niet heel goed?:P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:24

Man met enorme hamer tegengekomen op zo'n 25 km ... was echt afzien kon niet meer draven van de pijn in mijn lijf. Had wel vooraf 2 paracetamols genomen en tussendoor ook nog maar dat bleek niet genoeg. Stond dus te trillen op mijn benen toen ik er na de finish af kon ... Gelukkig zakte het toen ik eenmaal in mijn stoeltje rustig ging zitten redelijk af. Maar het waren de zwaarste endurance kilometers uit mijn carriere tot nu toe :o

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:42

Ik ben weer terug van een weekje Diever waar we meer dan genoten hebben.

Ik heb nog niet goed bij gelezen. Maar zag het bericht van Teteringen, waarom verbaasd me dat toch niets. Teteringen zat niet in mijn planning dit jaar, ik vind hem te laat in het seizoen. Ik richt me dan verder op de indoor wedstrijden en Hellendoorn is de laatste Mendurance start.

Wat balen dat je je zo slecht voelde VHU, wel super knap dat je het nog hebt uitgereden. Had je last door de eerdere val?

Gefeliciteerd met het huis VHU, super spannend allemaal.

Lekker Bibismurf dat je straks op vakantie gaat.

Hoe gaat het met het verhuizen Nanda?

Ik ben druk bezig met afvallen, nu tien kilo kwijt. Verder ga ik volgende week drie keer naar de menlessen. Oefenen voor de komende wedstrijden van september.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:21

Vind dat zoooo knap van je Barney! Lekker zo oefenen voor de wedstrijden in september :j

Ja kwam nog door mijn val. Die ribben willen nog niet wat ik wil :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:27

Ik baal er ook echt van dat die mendurance niet doorgaat. Had ik eindelijk weer een focus... nou ja, we zijn ook weer net begonnen met lichte dressuuroefeningen, dus daar gewoon mee verder.
Volgens mij was er ook nog iets anders waar ik op diezelfde datum wel aan had mee willen doen, dus maar weer uitzoeken wat dat ook alweer was.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 05:32

Linsa gefeliciteerd en wat een prachtige jurk wauw!

Vhu Super dat je hem netjes uitgereden hebt, jammer dat je toxh nog last had van je ribben

Gem vervelend dat het verzet word je keek er zo naar uit! ik wilde mijn tweespan debuut maken maar na gister is het heel onzeker of ik dan nog een auto heb. Mijn men trailer heb ik ook maar alvast te koop gezet.

Barney lekker vakantie gehad, ik heb mee genoten van je foto's en filmpjes.

Toydoll druk op wagen jacht persoonlijk vind ik de kar niet echt mooi ik had hem nog op paard en koets gezien. Maar denk wel dat hij erg mooi licht is voor het werk wat je ermee wilt doen.

Hier gaat het weer niet zo best, reageer daarom nauwlijks, maar lees wel gezellig mee.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:58

Sterkte Laura :(:)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 00:21

Bedankt Linsa

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:57

Idd sterkte Laura!

Had je me berichtje over je trailer nog gehad? Ik zou als ik jou was wel goed over nadenken hoor.

Die koets met dat roze wordt het idd niet. Prima ding hoor, maar niet wat ik zoek.

Ik heb nog gereden met een Kraay van de week:
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/t31.0-8/11879147_1035767646442065_2973981506665545093_o.jpg

Ik kon er alleen niet mee door zand testen en deze is aanzienlijk zwaarder, dus ik twijfel daar erg sterk over.
Maar nu gaven ze zelf aan dat deze opzich misschien wel nog aangepast kan worden en daarmee lichter gemaakt.

Dus ik neig naar de ECC, die zou 110 kg wegen.
De Kraay weegt als het goed is 160 kg. Maar niets word nagemeten natuurlijk. Ik had wel het idee dat de ECC lichter liep op het gras en heb met de ECC ook in mul zand gereden en dat ging heel licht, merkte helemaal niet dat Kyaan er echt aan moest trekken oid.

Sommige vonden de ECC 'te klein' en de kraay ' goed' maar ik heb gemeten en de hoogte van de wagen is hetzelfde, strengen ook, alleen lamoen zit iets hoger bij de kraay (maar dat gaat bij de ECC ook anders, dat vertekent bij dit lamoen nogal). En de stoel bij Kraay is iets hoger, en ik weet niet of ik dat wel waardeer eigenlijk. Vind lager prettiger.... Maar het is dus wel mooier beeld.

Ze zijn even duur, kwaliteit weet ik niet. Ik heb het idee dat Kraay lager aangeschreven staat maar he, ik weet het ook niet.

ECC moet wel met molenrem vanwege het waggelen, maar ik betrapte de Kraay wagen er ook op dat ie dat (wel eens waar licht en niet-storend) deed op asfalt.

maw, ik weet het echt HELEMAAL niet meer. totaal blank. Ik koop gewoon niets geloof ik :(

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:30

Even niks kopen en alles goed op een rijtje zetten.
Van alle wagens die je op het oog hebt, de voor- en nadelen opschrijven en gaan vergelijken.
Misschien dat het dan wat overzichtelijker/duidelijker voor je wordt.
Niks overhaasten in elk geval.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:41

@Toydoll
Even over dat 'waggelen'.Het lijkt wel dat dit enkel voorkomt bij de wagens met onafhankelijk lamoen.
Hoe dat komt,kan niemand blijkbaar echt duidelijk een antwoord op geven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:13

@Toydoll vind dit een erg mooie wagen voor 't plaatje zeg maar :-) verder tja... als je het niet zeker weet niet beslissen en uitstellen. Wagen is grote uitgave en als je verkeerd beslist en weer moet inruilen geef je erg veel geld weg...

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:46

Ik rij zelf met een Kraay wagen en ik vind het een hele fijne en stabiele wagen. Ik vind hem alleen voor mijn pony's in enkelspan te zwaar op de onverharde wegen. Dan rij ik met de tweewieler. Maar mijn pony's zijn 110 cm dus dat scheelt ook.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:41

@Rivaldo sorry had even niet gezien dat het ff niet zo fijn gaat, sterkte :(:)
Vandaag eindelijk weer even op de pony ritje 13 km of zoiets. Heerlijk in relax stand lekker stappen, beetje draven, lekker suf :P pony was heel braaf. Ze is dan zo lief dan weet ze gewoon dat ik dat nodig heb, terwijl ze soms zoooo drakerig kan zijn :+ daarom ben ik zo gek op die pony <3 . In het begin was ik nog zo stijf als wat maar na een km'tje of 5, 6 ging het beter gelukkig.

Van de week nog gewandeld met Piet. Dat vindt hij zo leuk :):) stond flinke tractor met een soort shovel ding op het erf. Die hebben we eens goed bekeken. Moet natuurlijk wel goed verkeersmak worden. Voor wie weet ooit als hij voor sulky'tje gaat :j

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:23

heerlijk VHU! had je wel beetje normaal weer? Vind het erg onvoorspelbaar laatste dagen XD

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:17

Zo onvoorspelbaar het weer, zo ook mijn pony. Ging als een raket op de terugweg, nog niet eerder mee gemaakt, ze was heel de weg al wat loperig, lekker wat zandpaden uit gedraafd. Maar toch het laatste stukje, was ik even mijn rem kwijt. Mijn voetrem gebruikt en met mijn stem terug gehaald en vol in de leidsels, in een korte luttele seconde had ik haar weer, maar toch. Ga haar volgende week iets hoger in het werk zetten, kan ze even haar ei kwijt.

Gistermiddag een leuke middag gehad. Fokvereniging waar ik bij aangesloten ben, had een uitje gepland. Stalmiddag en de jaarlijkse BBQ.
S'middags een bezoek aan een trekpaarden stal (stal nieuw leven) met een mooie verzorgde rondrit, langs de Bernisse. Wat een kolossen! Was erg leuk, en de bbq was ook erg gezellig. Over 14 dagen de premie keuring, en aangespannen dag Gilze, nu al zin in!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:19

Wij hadden vanmiddag een rit van stal met aansluitend een bbq. Was weer erg gezellig en Vjell heeft goed zn best gedaan.

Aangespannen dag Gilze staat hier ook op het programma. Instructeur/stalhouder aanmoedigen en manlief moet waarschijnlijk bij een vriendin van ons groomen.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:37

Leuk! Wie is jou stalhouder/instructeur?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:45

Peter de Koning uit Rijsbergen.
Rijdt samengesteld klasse 4 (ook internationaal) met een 4span pony's.

Hij start in Gilze met zn vierspan en start tevens met een tweespan van iemand bij ons op stal.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:49

Dan zie ik hem vast nog wel voorbij komen, 4 spannen zijn meestal als laatste.
Mijn hoefsmid rijd mee, en nog meer kennissen. Altijd een leuke dag vind ik. Hoop dat het weer beter is als vorig jaar!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:33

Allemaal leuke activiteiten deze weken dus! Mooi altijd zo'n 'hoogseizoen' beetje jammer van het weer alleen.

Nou ik heb -eindelijk- een wagen besteld, dus over 4-8 weken kan ik eindelijk serieus gaat rijden ;-)