[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:07

Dankjewel :D , het is een leuk stel, samen :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:23

Gaaf Avaluna, van je eigen kinders kun je zo genieten!

Zojuist een mail gekregen van de KNHS dat mijn startpas is aangemaakt. Leuk, krijg er meteen zin in :) .

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:33

Avaluna, hele mooie foto van je combi!

Gem, leuk!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:25

En een mail erachteraan met mijn kersverse wagennummer. Jammer dat ik niet 10 wagennummers later aangemeld ben, dan had ik 3456 gehad :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:05

Gem: wagennummer en startpas, nu wordt het serieus :D
Ava: wat een prachtige combinatie <3
Claud: prachtige samenvatting. Hou je niet van skien, dat je niet mee was?
Maisie: hoe is het bij de da gegaan?
Baudy: lekker druk op de beurs, maar wel heel leuk lijkt me
VHU: stress weer kwijt geraakt gelukkig.
Bianca: weer lekker met de hondjes, nou ja, met 1 hond bezig geweest

Nou, ondanks dat ik nog steeds mijn eigen brood niet kan smeren, net even geprobeerd om auto te rijden. En dat lukt *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Starten, handrem en in achteruit moet wel met linkerhand, maar het gewone schakelen lukt me met rechterhand. Ben zooooo blij.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:12

Oh, Tine dat is echt super *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* en Gem gaat officieel met Moos *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* , leuke berichten, allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:14

Wat heerlijk Tine *\o/*
Vond het ook al errrrug snel Gem :+ hier startpas endurance net aangevraagd :)
Wat een prachtige mooie combi Avaluna **smelt**

Afbeelding
M'n knappe lieve vent <3 lekker wat gewandeld vandaag. Kwamen twee auto's tegen, dat was gelukkig :O en een knetterende motor, dat was even *\%/* en daarna al snel weer :Z dus leuk. Verder totaal niet bang of twijfelen of hij van het erf wil e.d., hoop dat dat zo blijft.
Ollie nog geschoren (hals/buik/boeg), zodat ze 8 maart weer iets haar heeft (dan starten we de 1e endurance) en ze moesten beiden vandaag beslagen / bekapt dus zijn weer keurig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:17

@VHU: zo'n mooi lief koppie <3 en wat fijn zo lekker nuchter, Ollie al helemaal tip-top voor de sport *\o/* .

Zo, ga lekker koffie drinken bij de paardjes :D

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:39

3446 is ook mooi gem. Lijkt op ons aangespannen kar nummer(346)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:16

VHU, nou... de eerst officiële wedstrijd is nog ver weg hoor. Denk ik. Hoewel Moos gisteren toch wel klasse1-waardig liep :)) . Maar ja, die vaardigheid gaat voorlopig nog niks worden en de marathon al helemaal niet. Volgens mij wordt hij daar zo heet als spaanse peper van := .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:59

*\o/* gem officieel ! Super, best mooi nummer vind ik.
Vhu gaaf hoofd heeft hero ! Fijn dat hij het zo goed doet!
Tine weer mobiel ! Goed bezig.
*\o/*
Hondjes hebben vanmiddag met zoon in het hooi gespeeld, erg leuk.

Straks frietjes eten, ik ben nu 2kg afgevallen , niet verstandig om nu friet te eten, maar ik zal me inhouden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:01

Gem schreef:
En een mail erachteraan met mijn kersverse wagennummer. Jammer dat ik niet 10 wagennummers later aangemeld ben, dan had ik 3456 gehad :P

Gaaf hoor je eigen wagennummer.
Janouk haar nummer vorig jaar aangevraagd voor de marathon van Vlietlanden: 3259.
Zijn ze toch al weer 200 nummers verder

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:03

ja gaat hard met de wagennummers. Ik heb 1976.

DA ging goed. Tommie moest wel een snuitje om. Maar hij zag er nog keurig uit voor zijn leeftijd
hij word toch dit jaar al weer 14. Joep was ook goed beetje aan de flinke kant. 44 kg labrador.

@biancacoo een keertje friet moet toch wel lukken. Gewoon niet te veel en ook geen mayo. Ik ben
ook 5 kg afgevallen nu. Zitten mijn broeken niet meer zo strak.

Leuke foto avaluna!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:20

Ja gaat hard met die nummers. Ik heb de mijne 2 jaar. Ik heb 3008

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:46

Claud, beter laat dan nooit maar van harte gefeliciteerd!!
Tine, balen dat het niet was wat je had verwacht igg een dikke knuffel..
Biancacoo, lekker fietstochtje met de hond gehad.
Gem, leuk dat je startpas is aangemaakt! Bij mij ook.... :D :o :#
VHU, wat een lekker bekkie van jou knappe vent!!

Gisteren met Buck naar de kliniek geweest hij eet al langere tijd slecht maar at nog wel en is niet mager en was gewoon fit dus voor mij geen alarm singalen om naar de DA te rennen die mij hoogst waarschijnlijk met een leuke rekening en wat rommel wat toch niet helpt naar huis te sturen. Maar sinds een paar dagen eet hij wel heel erg slecht doet erg lang over zijn kuil en gisteren heb ik hem op stal hooi aangeboden maar daar moest hij ook niet zoveel van weten. Het zelfde als met brok/muesli/slobber etc en tot klap op de vuurpijl gras is ook een paar happen en dan hij is uitgegeten. Staat de hele dag op het land op het zelfde plekje voor mij een rede om bloed te prikken. Zo gezegt zo gedaan, nu afwachten op de uitslag. Bah ik kan er echt niet tegen mijn mannetje zo te zien...

Ik vrees dat hij (weer) een maagzweer heeft, hij is lusteloos en gaapt veel. Maar verder is hij wel fit is niet dun heeft een goede tempratuur en zijn vacht ziet er netjes uit maar hij is ook geschoren dus moeilijker te zien dan.
Gisteren voor de zekerheid beide ponys ontwormd, en ook DJ nog even laten rechtzetten op zijn voetjes. De smid gaf aan niet zoveel de weg op te gaan of ijzers eronder te doen. Maar met winter op komt (mits die ooit nog komt...) wil ik nu geen ijzers.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:50

@LS: hopelijk valt het mee met Buckje :(:) .

@Gem: kom anders een keertje naar hier, maken we een leuk vaardigheidsparcours, altijd leuk :j .

Oeh, knap van de afvallers +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:09

Moeilijk hoor LS... :(:) konden ze maar praten he. Klinkt misschien wat psychedelisch maar is hij misschien wat onder de indruk van je andere pony of kan hij in zijn koppie ergens last van hebben?

Denk je dat hij druk wordt of heb je het al een keer geprobeerd Gem? Je kunt gewoon beginnen met in de dressuurring wat pionnen neer te zetten en daar wat doorheen tuffen etc. Je hoeft niet in een keer 6 hindernissen en 25 poortjes :P

Had ook zoiets met ijzers wel of niet, twijfel de twijfel. Toch maar wel gedaan vooral ook omdat we toch door willen trainen als er geen winter komt en komt die wel, dan zal die toch niet zo lang meer duren denk ik / hoop ik / duim ik :=

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:31

Haha nou nee dat dachten wij in eerst instantie ook maar daarvoor ken ik Buck te goed ondanks dat het een binnenvetter. Hij is wel een pony dat erg op zichzelf is met merries heeft hij zoiezo niks en voor ruinen is hij vaak bang dat gaat hem te ruig hij moet dan eerst wennen maar vind het geweldig om te spelen. Speciaal voor hem heb ik omdat hij in de groep geen speel kameraatje heeft een ruin gekocht en gelukkig is hij oo blij met de komst van DJ!
Ze knuffelen samen volgen elkaar spelen en doen iets wat Buck totaal niet zou doen als hij je niet mag. Dan gaat hij je juist uit de weg. Hij staat nu al zo'n 5/6 weken samen met DJ op het weiland omdat die natuurlijk pas geruind is en ik hem daardoor minimaal 6 tot 8 weken niet bij de kudde wil hebben waar Buck normaal in staat ivm kans op veulens. Ik en de stalhouder dachten eerst dat hij de kudde miste 1 merrie daarvan was laatst knetter hengstig en toen wou hij graag die voor zichzelf houden maar dat is macho gedrag wat hij altijd maar 1 dag volhoud want hij is veel te lief en veel te onzeker om stoer te doen. Om het helemaal zeker te weten heb ik elke dag de afgelopen week de twee mannen (DJ en Buck) naar stal gebracht en in de tijd dat ik met DJ aan het werk ging heb ik Buck bij de merries gezet in de kudde waar hij normaal staat. Maar ook dan staat hij bij de paddock deur te wachten tot ik hem open doe en hem weer kom halen om op stal te zetten. Onze normale kudde bestuit uit 3 merries allemaal totaal verschillende van karakter ik zal ze een beetje beschrijven:
We hebben een aparte merrie van een jaar op 14 met een zeer apart karakter een beetje austistisch (haflo-arabiertje) erg onzeker weet zich vaak geen houding te geven maar word nu steeds wat brutaler wat ook wel eens tijd word. Die kan soms wel goed met Buck. Maar soms ook totaal niet.
De andere is een draver de grootste van de groep en nog jong (6jr) een echte merrie doet vaak alleen maar lelijk tegen deze staat te koop dus gaat binnenkort wel uit de kudde.
De andere is een arabier deze is de baas van de kudde kan van allemaal het beste met Buck maar heeft ook zo haar momenten dat deze heel chagerijnig is. Maar ik ben eigenlijk niet anders gewend van merries.

Dan hadden we Bam maar die is er niet meer. Daarvoor in de plaats is DJ gekomen hij komt dus binnenkort weer samen met Buck in de kudde.
Dan komt er voor als de draver verkocht is er een andere merrie voor in de plaats en dan is de kudde weer stabiel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:34

avaluna schreef:
@Gem: kom anders een keertje naar hier, maken we een leuk vaardigheidsparcours, altijd leuk :j .

Leuk! Hoelang is het ook alweer koetsen naar jou (legaal, dus niet via de Tevener Hei :)) )? Zal ik dan samen met M. en de Anda komen? Zij zal het ook wel leuk vinden, vermoed ik. Kunnen we op een zondag afspreken?

VHU, ik denk het gewoon, heb het nooit geprobeerd hoor. Ik denk niet dat het hem in die pionnen zal zitten. Hij komt langzaam op stoom maar wordt heet als ik wat van hem begin te vragen. Vooral tempo terugnemen kan hij nog maar moeilijk hebben :+ .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:40

Merries zijn inderdaad soms errug ... :roll: :))
Hopelijk komt er wat uit het onderzoek...

Rij je Moos ook nog onder het zadel Gem?
Kan zelf niet wachten tot ik op Hero kan stappen =:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:13

VHU, momenteel men ik alleen. Ik wilde een paard (ipv een nieuwe pony) omdat ik het in de winter te koud vind om op de koets te stappen...... maar het IS helemaal niet koud geweest tot nu toe _O- ! Sterker, het is heeeeerlijk menweer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:28

:))

Geen goede rem is niet zo handig nee :=
Bij Ol is de rem gelukkig eindelijk wat minder strak. Die stond stil / wilde steeds direct stil ipv gewone overgang of als ik maar even druk eraf deed of maar heel zachtjes ho ho direct stil. Is ook niet handig :+ dus overgangen zijn eindelijk wat vloeiender. Ook wel bijzonder hoor om mee te maken na druktemakertje Bente.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 01:50

@Gem: ik heb geen idee :=. Ik zou zelf met de trailer komen :') of idd lekker over de Teverenerheide.
Weet niet of je mijn adres nog hebt, pb anders ff, dan kun je misschien zelf even kijken welke route handig zou zijn, aangespannen, ik ben daar dus echt niet handig in }:0 .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:36

Goedemorgen

Zometeen voor de een na laatste keer naar pupcursus. Als het goed is, zijn er nu ook 2 huskys in de groep. Hopelijk trekt Lika daar een beetje naar toe, want nu is ze helemaal gek van een leeuwhondje, maar dat vind ik niets. Dat beestje is zooooo klein. Ik ben veel te bang dat die verpletterd wordt }:0

Daarna komt de fysio voor Amerigo.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:07

Leuk 2 husky's.
Leeuwhondje is idd wel erg klein om mee te spelen voor lika.

Ik heb heerlijk getraind met de hondjes.

Ls ik hoop dat buckje snel opknapt...klinkt niet goed...duim voor je.
Vhu ol op ijzers, en fijn bezig geweest.

Tchica ligt onder mijn stoel te slapen, tut is toch wel moe.