[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:01

met mijn E rijbewijsexamen,werd ik wel door de examinator naar links en naar rechts geloods, alleen deze kleinesmurf zat in een nissan terano special,met aan de ene kant van de achterruit een reserveband en aan de andere kant een hele grote sticker....ik zag dus niets....ook zijn handen niet _O- en durfde niets te zeggen want die man was niet aardig :?

mijn handen worden waarschijnlijk dood door een vaatvernauwing,dat gaan ze nu uitzoeken dmv bloedonderzoek en heel veel foto"s
maar is wel steeds balen, want met mennen is het niet fijn en vooral je tuig los en vast maken met dooie vingers... <<)

aveluna: zo die toont dan echt groot :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:06

avaluna schreef:
@Ollie: ik moet hem misschien eens meten *geloof alleen niet dat we er met de stok in de buur kunnen komen :') *

De ponymetert uit Stein vroeg me Ster d'r hoofd even af te schermen, zodat ze de stok niet zag. Was zo gepiept :D . Je kunt het ook doen wanneer Romeo zijn menhoofdstel om heeft. Dan ziet hij de stok ook niet :P .

Maisie: ik vergat jouw opa Y;( . Heel veel sterkte voor hem en je familie!

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:19

maisie sterkte!!

Ik ben hier helemaal over de kop aan het gaan, dus ik lees, half.. sorry

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:24

Over de kop? Beroerd of boos?

Nou we hebben Bente proberen te meten met menhoofdstel aan, die is gewoon niet te benaderen hoor met een meetstok, volgens mij zelfs niet als je er een burka omheen hangt :P maar ze moet toch officieel ook nog een keer gemeten worden want ben zo stom geweest bij 1e aanmelding bij KNHS bij stokmaat 1.55 neer te zetten, en ze moeten t/m 1.57 worden gemeten. Had er gewoon 1.58 neer moeten zetten, was er niets aan de hand geweest. Stom he.

Gelukkig kreeg ik mijn E gewoon nog bij de B :7

Ik heb een paar keer een ganglioom gehad in mijn handen / heb er nu nog twee, dat is ook een erg naar gevoel / kan naar gevoel geven. Is in vrijwel alle gevallen 'vanzelf' weer afgezakt en weggegaan. Ik heb er nu dus nog twee, maar die zitten op een plaats dat er goed mee te leven is. Dus ik laat het maar zo. Door een magnesium/kalium tekort heb ik ook een tijd flinke krampen gehad in mijn handen en benen. Dan lijkt het net of ik spastisch ben -O- is ook erg pijnlijk. Zo heel af en toe heb ik het nog wel eens, in mijn benen vooral 's avonds en mijn handen schiet het er af en toe in. Maar gelukkig is het niet vaak meer. Had het afgelopen weekend wel weer, in mijn handen... vandaar ook even vandaag en morgen niet teveel inspanning.

Hier een Wiske die allerlei speelgoed aan komt dragen, verbergt onder de stoel en dan weer opzoekt en omhoog gooit dan weer zoeken enz. Zo schattig <3

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:29

opa gaat redelijk. Hij is met zn hoofd/nek op de slootrand geklapt dus nogal een klap gehad.
Hij kan nu alleen zn handen niet meer dichtdoen. Dit kan nog weg gaan maar kan weken/maanden duren.

VHU paardloos dagje.
HT :(:) hoop dat er nog wat aan te doen is.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:10

maisie: sterkte met je opa en duim dat hij zijn handen weer dicht kan doen
VHU: wat zijn we toch een stelletje kneuzen hier....(dacht dat mijn crohn onder controle was, nu dit)
Aks: :(:)
woensdag word tiamo gemeten,is nu 1cm kleiner....net bij de smid geweest :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:30

VHU: dan ben jij wrs één van de laatsten die E nog gratis bij een familiepak Omo cadeau gekregen heeft. Ik ben een paar jaar jonger dan jij, maar niks geen gratis E, manlief nog wel.

Net een leuk mailtje terug ontvangen uit Grave, waar ik ingeschreven heb voor de wedstrijd :) . Eva had Ster gezien in Schaijk en was er helemaal weg van <3 . Ze heeft zelfs haar lesgevert JvdB getipt om in Grave naar die mooie pony te komen kijken. Leuk hoor, zo'n compliment!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 06:19

@maisie ik hoop dat je Opa zich snel weer beter voelt. :(:)

En dat geldt voor meer posters, lees ik. Beterschap. :(:)

Hier de hele dag notuleren. Dus zo op weg naar Utrecht.

VHU als je naar Aalsmeer bent geweest, was je wel heel dichtbij. Even zwaaien op de A4 bij het Reclamehuisje in het land. :evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:18

Gem schreef:
avaluna schreef:
@Ollie: ik moet hem misschien eens meten *geloof alleen niet dat we er met de stok in de buur kunnen komen :') *

De ponymetert uit Stein vroeg me Ster d'r hoofd even af te schermen, zodat ze de stok niet zag. Was zo gepiept :D . Je kunt het ook doen wanneer Romeo zijn menhoofdstel om heeft. Dan ziet hij de stok ook niet :P .

Nou, nou zo gemakkelijk zal dit toch echt niet gaan *spreekt uit ervaring* :D , maar is al heel veel verbeterd, dus ook dat komt nog wel eens :')

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:33

Goedemorgen allemaal

Kort nachtje achter de rug hier, manlief had 'crisisberaad' in de schoonfamilie, was pas 1 uur thuis... Waarover zal ik niet op een openbaar forum zetten, maar mocht iemand het willen weten kan ik het pb'en.

Ondanks het korte nachtje ga ik wel zo met Gwin naar de hei. Dat laat ik me niet afnemen :D
Neem fototoestelletje mee dus wie weet kan ik nog een paar leuke plaatjes schieten.

Veel plezier allemaal vandaag, werkze voor de werkenden, Tine doe rustig aan!
Maisie hoe is het nu met je opa na een nachtje? Hopen dat zijn handen weer helemaal herstellen!!! Hij heeft een flinke smak gemaakt!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:48

Goedemorgen

Bij voorbaat al excuus mocht ik iemand vergeten. Heb een vreselijk duf wattenhoofd.
Frensie: korte nacht gehad. En naar de Ginkelse hei. Ben heeeel jaloers. Heb jaren in Ede gewoond en daar dus heel veel buitenritten gemaakt. Dit mis ik echt nog steeds heel erg.
Maisie: sterkte voor je opa. Hij is wel heel beroerd gevallen zeg.
Janouk: hele dag genotuleerd. Dan zul je wel lekker gaar zijn.
Gem: altijd leuk als mensen zo enthousiast zijn over je pony/paard. :j
HT: tiamo is gekrompen :D Ik neem toch aan dat als ze op ijzers staan ze er een cm afhalen? Sterkte met je handen. Klinkt niet fijn.
VHU: ai, da's jammer dat je bij Bente stokmaat zo hebt ingevuld. Moet je nog een paar jaar blijven meten, terwijl ze toch wel onder paard zal vallen denk ik. Lsstig, zo'n bokt verslaving ;)
Aks: :(:)

Straks komt de paardentandarts en vanavond komt er iemand langs om meer te leren over het concoursprogramma. Ik hoop dat mijn keel het kan volhouden, want kan nog steeds alleen maar fluisteren. En ik moet dus nog heel veel uitmesten, want gisteren niet gedaan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:11

Iedereen beterschap / sterkte die het nodig hebben.

Ik ga Daan vanmiddag naar mijn ouders brengen en haal hem donderdagochtend weer op. Eindelijk weer doorslapen. Hij slaapt de laatste paar dagen weer ontzettend slecht.

Daan had zo'n loopauto met blokken gekregen voor zijn verjaardag, zie ik net dat de hond een stuk te pakken heeft gekregen. Verf er af en wat splinters

Als paard / pony ijzers onder heeft dan wordt er inderdaad 1 cm afgehaald.

Ik zal binnenkort ook weer bezig gaan met concoursprogramma, binnenkort ben ik ook degene die dat gaat doen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:36

AAARRRGGGGGGGG

Net weer geprobeerd huisarts te bellen om een afspraak te maken. Is de praktijk vandaag gesloten ivm een nachtdienst. Dit is toch echt te gek voor woorden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:49

Tine dat is balen, maar dan is er toch zeker wel een plaatsvervanger ??? lijkt me niet dat een arts zomaar zonder vervanging dicht mag gaan....
AKs.... :(:) :(:) :(:) :(:)
Tallechie...balen dat Daan zo slecht slaapt..is wel erg vermoeiend voor jullie allemaal..
vhu...kun je zelf niet oefenen met een stok naast bente...ik ga altijd eindeloos door tot ik het in ieder geval zelf kan na veel geduld en weken oefenen is het probleem van meten vaak wel opgelost..
Frensie....klinkt niet fijn crisisberaad..sterkte in ieder geval. en lekker afleiding op de hei met Gwin, super !

werkze..of veel plezier vandaag...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:54

hihi, dat zit m dan vast ind e naam biancacoo, ik ga ook rustig een middag lang oefenen met iets tot onder de knie heb en zelf kan zodat niet meer afhankelijk ben :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:55

Net hoefsmid gebeld. Is wel weer nodig zegmaar. Oeps :P Nee, haha zo erg is het nog niet. Maar het is al euh.. stik.. zeg 5 maanden geleden? O:)

Is ie omhoog gegaan met z'n tarief, zegt die lolbroek ''ja dat moet bij jou wel, anders kan ik er niet aan uit :') '' Vond hem scherp :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:56

@Tine: tjee, zeg, dat is idd niet normaal :(:) .

@Frensie: klinkt niet goed crisisberaad :(:). Fijne rit!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:58

weer eens een ballonnen-bicci-tussenstand.

laatste keer na overleg met HA, het slik-moment veranderd van savonds, naar de ochtend.
mijn theorie was, leuk dat de beste werking snachts is, maar overdag ben wakker en voel mn kop beter als wanneer slaap.
en, voor mijn geluk, het werkt.
ik mocht ook van 2 naar 3 tabletjes, maar heb nu nog steeds maar 2 van die ultra kleine tabletjes.
en, overdag amper nog hoofdpijn, blijft btje op 0,5-1 steken nu
(op de schaal van 0=perfect en 10=schiet mij maar lek)

tot op heden dus nu heel erg blij.
zelfs nu de maandelijkse "pech-week" aanbreekt,(moet morgen weer worden) heb bij lange na niet zoveel hoofdpijn als voorheen.

met super veel voorzichtigheid, zeg ik nu, levensvreugde verbeterd :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:11

Wat fijn zeg Bicci +:)+
@Biancacoo je hebt helemaal gelijk hoor. Ze is gewoon zo ril en ze heeft ogen of voelsprieten, ik weet het niet op stokjes :roll:
@Tine klopt, volgens Peter zit ze tegen de 1.60 maar ja, ik dacht dat ze kleiner was, dus 1.55 of zoiets en wist toen nog niet van die regel.
Ik zei trouwens Kalium/magnesium moest zijn calcium/magnesium :o
@Frensie crisisberaad, herkenbaar we hebben hier in de schoonfamilie ook het een en ander achter de rug -O- of laat ik maar hopen dat het achter de rug is.... maar ga vooral lekker rijden, heeeeerlijk meid!
@Tallechie toch wel heel fijn dat je Daan paar daagjes kunt wegbrengen....
@Aks hoop vandaag wat betere dag :(:)
Hier ook erg van alles zelf willen doen, maar ik heb ondertussen wel geleerd dat andere mensen dingen soms veel beter dan mij kunnen en dat het ook niet zo erg is om af en toe hulp te vragen..... maar het liefst doe ik ook alles zelf :o

Ik rij zo weer achter de file aan naar het werk. Vanochtend eerst kort rondje gelopen met beide hondjes (om 07.00 uur }:0 ) en net met Wiske grotere ronde, lekker door het Kralingse bos, langs de plas, is zo'n rondje van drie kwartier. Wiske wat trainen op zit en blijf en lekker los lopen natuurlijk (is stuk waar het ook mag). Het is hier prachtig weer, het is dan zo mooi met dat water, dat mooie licht en de bomen, alsof je niet midden in de stad bent.

Iedereen bij alles vandaag sterkte, succes en/of veel plezier!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:48

plaatsvervanger is alleen maar voor spoedgevallen.

Was maar goed dat paardentandarts langs kwam. Amerigo en Rembrand hoefden niet zoveel, maar Thabor had tussen 5e en 6e kies oud voer zitten. Een kant heeft ze weggekregen (stinken die zooi!!) Andere kant lukte niet, hij werd boos. Dus over poosje komt ze weer, dan moet ik hem pasta geven om te verdoven. Net ook nog mest gevangen (van pony moet ik nog) voor mestonderzoek en de wei uitgemest.

Hopelijk kan ik vanmiddag nog poosje slapen. Voel me niet goed....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:16

@tine, komt er dan niet weer gewoon voer terug tussen dat blijft zitten nu het er leeg is gemaakt?
(ik ben blont natuurlijk, dus in mijn beleving is alleen wegalen dan niet genoeg :o )

verder hopen dat je nog kan slapen :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:58

Poeh jullie hebben flink gekletst vandaag!

Tine wat slordig van je huisarts! Er moet toch iets van vervanging zijn...?
Bicci een super balonnen stand!!!
VHU lekker met de hondjes gewandeld.
Tallechie heeft Daan even ondergebracht.

Rondje op de hei was heerlijk! Heb niet ver gereden, maar 14 km, 10.9 km/uur, want alle paden waren vreselijk mul en zwaar. Dus wilde haar pezen niet overbelasten door nog meer km's te gaan rijden door zwaar zand. Uiteraard weer oortjes foto's :D

Afbeelding
Gwin braaf bij de trailer, zolang er een zak kuil hangt, blijft ze staan en kan ik dus alleen op pad met haar, ideaal!

Afbeelding
Langs een weiland wat helemaal kapot gemaakt is door de zwijnen, er lopen daar vaak 'wilde' koeien en paarden.

Afbeelding
Fotootje terwijl ik ernaast sta, moesten door een hek heen.

Afbeelding
En als laatste een heel spannend, smal, kronkelpaadje door de hei heen.

Gwin had nog energie voor 10! Terug op stal laten rollen in de buitenbak en ze ging nog even lekker rennen en daarna in de paddock vond ze het ook nodig om de andere paarden te laten weten dat ze er weer was door even flink gas te geven, hahaha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:07

Frensie: ik ben jaloers. Heb daar eindeloze ritten gemaakt. Die 2e foto is toch de weg naar Otterlo? Bij de rand van de wei kun je een pad op naar rechts. Heerlijk galop pad.
Bicci: de tandarts had beide kiezen rondgeveild, zodat het er niet meer tussen zou gaan zitten, of er makkelijker weg zou kunnen gaan.

Heb net een uur kunnen slapen, terwijl zoonlief heel lief in de keuken is blijven spelen/tv kijken. Ben zo blij dat hij me dan even laat liggen. Heb namelijk weer vreselijke hoofdpijn. Echt neit leuk meer, en ben bijna door de pijnstillers heen. -O-

Had gehoopt vanmiddag nog even met Rembrand te kunnen mennen, maar ik moet mijn hoofd maar even rust blijven geven.

Normaal komt op dinsdagmiddag vriendinnetje paardrijden. Had haar af willen zeggen ivm mijn stem, maar ze is al 2 dagen niet op school geweest volgens zoon. Nu maar hopen dat ze straks niet alsnog komt. Kan ik er even niet bij hebben :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:17

@Tine: :(:) :(:)

@Frensie: super *\o/* <3

@Bicci: fijn, zeg, wat zal dat heerlijk voelen!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:28

@ Tine: dat is inderdaad de weg naar Otterlo! En na het hek ben ik ook rechtsaf gegaan :D Heb daar niet gegaloppeert, maar lekker gedraafd.
Sterkte met je hoofdpijn!!!
Ik heb net ook even in bed gelegen, twee nachten weinig geslapen, dus vond dat het wel even mocht ;)

Straks paarden binnen zetten en daarna met de ridgeback naar de dierenarts. Die heeft nu voor de 3e keer gekotst... Heeft ze weleens vaker, even een prikje halen tegen de misselijkheid en dan komt het weer goed. Het gekke beest lijkt de hele dag nergens last van te hebben, gaat water drinken, loopt 4 passen weg en gooit alles eruit. Blegh!