[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:30

bettepet schreef:
@tallechie, dat is een goed idee idd om het te laten filmen. Ben je zelf ook al eens met een ander paard / pony de waterbak door geweest? Is misschien wel een idee om eens te proberen, dit zodat jezelf ook kunt voelen wat je bij een ander paard / pony moet doen.
Ga je in dezelfde groep werken als waar Daan ook zit??

@ tine, ik hoop dat het lukt met de hoefsmid

Inderdaad super idee om het te filmen. Kun je op de gemak eens heel goed gaan kijken.

De smid komt morgenmiddag (nu maar hopen dat draakje zich laat vangen :D )

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:33

Maar Alwyn heeft geen angst voor het water, die vind het eng wat komen gaat.
Maar veale raakt in paniek en ziet niks meer.

Alwyn laat ik er voor staan en kijken en uiteindelijk doet hij het wel. Veale blokkeert op dit moment.

Er werd gisteren ook door een ervaren menner gezegd dat Veale omhoog kijkt en daardoor het water niet ziet en dus als je voorwaarts zou gaan hij er in principe in moet lopen, omdat hij het niet kan zien, maar hij gaat springen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:42

Klopt wat je zegt, zoals je het omschrijft, Veale raakt in paniek. Dus dat is veel moeilijker 'op te lossen'. Denk zelf alleen met rust en oefening. Maar heb daar geen ervaring in, vwb waterbakken. Alleen met een van mijn paarden die doodsbenauwd was voor tractoren en graafmachines. Die heb ik uiteindelijk een paar weken lang bij een loonwerker over het erf laten lopen (eerst wilde ze er ook beslist niet het erf op hoor, echt totale paniek) eerst ik ernaast, later ik erop en nog later met die man afgesproken dat ik langs de weg reed en hij erlangs. Daar werd het toen wel beter van, ik kreeg haar erlangs, maar ze bleef wel altijd nogal hyperig.

Alwyn vertrouwt gewoon op jou dat je geen rare dingen doet en dan loopt hij uiteindelijk wel door (helemaal als iemand ervoor staat, dan is hij gewoon zwaan kleef aan), die heeft gelukkig nog geen vervelende dingen meegemaakt. Dat geldt trouwens voor alles wat hij eng zou vinden.

Die info-avonden zijn wel 'in' deze week, wij hebben er morgen een van zoonlief.

Ik moet nog vergaderingen voorbereiden :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:44

@vhu; ja ik ben wel wat veranderd ja :)) Maar dids ook als ik zo die foto eens kijk
@frensie; we hebben geen regen gehad, heerlijk! :)

ik :x
Krijg van school nu een mail dat de ''toon'' (zo staat het er echt) in mijn mail te stellig overkomt...
Ja wat willen ze dan?.. Ik moet toch zeker zijn van mijn zaak? :=
Dus toen was ik pissed en heb ik teruggemaild dat ik er ook heel stellig van overtuigd ben dat ik alles ga halen. En of ze mij even willen vertellen waar ik kan vinden dat ze mij de toegang tot leerjaar 4 kunnen ontzeggen... ^)
Ik zit gewoon te gloeien van boosheid nu.. :=

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:05

Interessant om die verhalen over de waterbak te lezen :j
zou ik ook graag eens willen doen later, alleen geen idee waar ik een waterbak kan gebruiken...
Met plassen heeft Luna geen problemen, maar als ze kan kiezen tussen erdoor of erlangs, zou ze toch dat laatste kiezen :=

Naaltje : ja, dat is idd iets om kwaad van te worden!
Lijkt me echt geen vriendelijke school...
:(:)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:08

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:09

Gwin heeft ohz geen probleem met water. Diepe plassen vindt ze leuk! Van het voorjaar naar crossterrein geweest waar ze ook een zwemvijver hebben voor je paard. Voor zwemmen was het te koud, maar ze stond lekker tot haar buik in het water te spatteren!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:10

Naaltje rustig blijven ;)

Verder ff niet heel goed bijgelezen. Zag nog wel mooie foto's van tallechie.

(het gaat wel weer erg snel hier)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:11

Ab heb ik vanaf begin af aan door alles wat maar op een plas leek heen gesleept ;) Woody ook :j

zo, ik heb er net een flinke klaag mail uitgegooit...
Heb nog geen 6 weken geleden een nieuwe wasmachine gekocht, gister hoorde ik ineens wat rammelen tijdens het wassen. Ik kijken, en is zo'n plastic rand wat in de trommel zit helemaal afgebroken. Zat normaal met 6 pootjes in de trommel vast, nu nog met 1, waardoor ie dus schoof. Ik vanmorgen naar de fabrikant gebeld, he vervelend mevrouw, 19 september komt de monteur...
WAAAATTT??? Je kan iemand toch niet 2 weken zonder wasmachine laten zitten? -:(-

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:20

jeetje stef! groot gelijk dat je een mail gestuurd hebt :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:24

Balen naaltje van je school.

Ik ben al blij dat veale nu wel achter mijn vader aan loopt, dat doet hij in leek niet.
Zat ook te denken dat ik ga vragen als ik vaker in deze bak mag rijden, is een uurtje hier vandaan. Leek krijg ik hem aan de hand er ook niet in.

Ik wil eigenlijk ook dat nog iemand anders het met veale probeert, maar niemand bied zich aan :-)
Want als het wel aan mij ligt, zou een ander hem er wel in moeten krijgen. Ga van de week toch maar even rondje bellen denk ik.

OHZ in leek gaat hij er niet in, andere waterbak weet ik niet, maar heb het lef niet om dat te proberen.

Vervelend stef

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:56

@ tallechie, in zuidlaarderveen moet het lukken, is maar een klein waterbakje. Helaas voor je ga ik het niet met hem proberen. Durf heel wat met pony's, maar voor die grote van jou heb ik respect.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:14

Ja dat heb ik ook bettepet als zon grote de lucht in gaat. Zou wel lekker zijn als iemand anders eens wil proberen.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:22

heb het 1 keer ervaren achterop bij een klasse 3 enkelspan paard, die dacht dat ie in de waterbak van Den ham wel bij de begroeiing van de brug die over het water zit omhoog kon klimmen. Nou heb toen goed wat benauwde momentjes gehad achterop die wagen. Gelukkig reageerde die precies op het goede moment weer op de hulpen van de menner en ging hij weer naar beneden, anders was het heel raar afgelopen.

Dan zijn die kleintjes toch iets minder eng als ze omhoog komen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 23:48

paarden en water
wij hebben er eigenlijk nooit last van. mijn pony vloog er altijd zo in en kwam er met dezelfde gang als ze er in ging weer uit.
mijn paard liep er gewoon in draf in.
me moeders paard die loopt over het algemeen er zo in en soms als er schaduw staat dan springt ie.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 03:16

Kan niet slapen... Mijn heupen doen enorm zeer en de hond heeft net gekotst in de slaapkamer, stinken zeg!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:21

Goedemorgen allemaal.
Hmm... slechte nacht achter de rug en ook uitslapen zit er niet in. Hond heeft hele nacht lopen spoken en is nog niet lekker. Ben nu rijst aan het koken voor d'r. Arm beessie... Ze heeft het weleens vaker. Onze andere hond kotst eigenlijk nooit.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:29

he jak :=
dat ze dan kotsen tot daar aan toe, maar in de slaapkamer :=
Da's echt no-go bij mij voor beest hoor :o Weet nog dat ons leen-hondje ook elke keer op bed wilde springen, jakjakjak :+ Was nog een intacte teef ook, dus als dat dan nog loopt te lekken..

hopelijk voelt doggy zich wel gauw beter :(:)

Nou, tijd voor ''ontbijt'' en een boterham smeren om mee te nemen. Over 3kwartier word ik al opgepikt. Eerste schooldag weer ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:34

Frensie, bah....en dan lekker in je slaapkamer...kan me voorstellen dat je in die lekkere lucht niet goed geslapen hebt.

Hier ook een slechte nacht gehad.. :O kan zo weer :Z
maar goed...geen tijd voor...zoontje was al vroeg wakker, vriendinnetje is vandaag jarig, en hij moet nog een kadotje kopen natuurlijk :)) en de was doen, er ligt een hele berg vieze kleren...en boodschappen doen, moest eigenlijk gewoon werken, maar geen oppas vandaag....en donderdag ook nog niet....dus ...vrije ochtenden opnemen...volgende week kan zoontje weer naar school en is alles weer normaal... :)ddd

verder veel regen gehad hier, weiland is al lekker nat... heb de paardjes nog wel buiten gelaten vannacht, ze waren vanmorgen nog lekker aan het eten, dus dat zit wel goed.

Naaltje succes vandaag !

Vaele die moeite heeft met de waterbak...tja...op de foto's die ik gezien heb steekt hij idd zijn neus omhoog...dan is hij ook slecht te sturen ... misschien idd iemand anders erachter zetten, maar denk niet dat dat de oplossing is hoor, als hij paniek heeft, zal het niet veel uitmaken wie erachter zit.
Gewoon dooroefenen hoe beter jullie worden hoe makkelijker alles zal gaan op den duur.

Melody moet je wel goed begeleiden, maar draaft in principe zo door waterbakken heen, de braverd !! +:)+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:22

Tja, de hond slaapt op de slaapkamer :) Op haar kussen naast het bed onder een dekentje. En als ze door draaien haar dekentje kwijt is, maakt ze manlief wakker en moet hij het dekentje weer goed leggen. :o

Als ik overdag even ga slapen, dan slaapt ze soms ook op bed... onder de dekens... :=

Ik liet net tijdens het boterhammetje smeren het blikje met hagelslag bijna vallen en in een poging om de hageltjes te redden viel het mes... op mijn teen... auw! Mijn grote teen is nu nóg groter _O-

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:49

Prinsje: Wat een super leuke foto :D.

Naalt: Aahhh fietsen met Dids :D.

Verder wel bijgelezen maar niet veel onthouden :o.

Met Blond gaat het de goede kant, gister voor de eerste keer zonder medicijnen op stal gezet, nu afwachten hoe ze dan loopt :j. Vanmiddag komt de dierenarts langs om te kijken. Het was nog niet super, maar wel beter :j.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:55

Frensie bah
naaltje succes

bianca denk ook niet dat het uitmaakt wie er achter zit, maar er zijn een aantal menners die zeggen dat het door mijn eigen spanning komt. Als dat zo is zou een ervaren menner hem er dus in moeten krijgen. Daarom wil ik het proberen. Daarom wil ik het ook filmen om te kijken als ik kan zien wat ik precies doe en hoe veale dan reageert.

frensie balen

Ik ben hier niet fit. Last van mijn rug. heb mijn les met veale afgebeld. Heeft dan toch geen zin. Mijn vader gaat veale even longeren en alwyn los gooien. Ik moet heel veel doen.
Morgen beginnen op het werk

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:12

Tallechie, er wonen toch wel aardig wat me instructeurs bij jullie in de omgeving? Paul Versluis woont in Noordwolde, is dat in de buurt?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:29

Noordwolde is een uur voor mij. Daar had ik afgelopen week de marathon.
Ik ken hem verder niet.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:17