[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:01

het gareel is door 3 man bekeken
ook de zweetafdruk is gelijkmatig geen droge plekken
hij is onderaan enkel wat lang, maar dat maakte niet uit omdat hij daar geen last van had?
over de strengen; bedoel je dat gezien van deze foto?
http://s183.photobucket.com/albums/x95/ ... C07927.jpg
als die strengendrager (?) wat naar achter ligt is het opgelost denk ik? hij ligt er daar niet optimaal op geloof ik? :)

@royaltjuh; hij is qua karakter een grote malloot, daar maakt hij zijn grootte mee goed _O- :))

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:21

Pff dat tuig, tis wat. Ik ben altijd blij met mijn instructeur, die heeft genoeg ervaring om mij te helpen alles passend te krijgen.

En zo'n pony heb ik ook Naaltje, is maar 1.19 maar compenseert met zn gouden hartje en zn strijdlust álle centimeters 3dubbel!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:23

ik heb me laten uitleggen hoe en wat, en probeer zelf zo goed mogelijk op te letten
nou krijg ik een mooie ''egale'' zweetafdruk en diddle trekt fijn, maargoed uitleg/correctie is altijd welkom natuurlijk :D

kleintjes zijn the best! :D
ik heb al van 1 van de ''knollenboeren'' te horen gekregen dat hij het een fantastische pony vond en dat ik zéker mee moest doen omdat ik een karaktertrekkertje had, die het graag deed :D
leuk om dat te horen van iemand die zijn hele leven al paarden heeft :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:22

@Naaltje: dat is zeker een compliment!

@Royal: ik kan me het verhaal van je paardje nog herinneren :(:) , echt vreselijk.
Wel een supergeweldige Welsh voor de wagen :9 .
Ik hoop zelf misschien ook wel van de zomer te kunnen gaan starten...

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 01:36

Naaltje schreef:
het gareel is door 3 man bekeken
ook de zweetafdruk is gelijkmatig geen droge plekken

Dan zal het wel goed zijn...

Citaat:
over de strengen; bedoel je dat gezien van deze foto?
http://s183.photobucket.com/albums/x95/ ... C07927.jpg
als die strengendrager (?) wat naar achter ligt is het opgelost denk ik? hij ligt er daar niet optimaal op geloof ik? :)

Ik had het inderdaad over die foto. Als die "strengendrager" iets naar achter ligt, kan hij rechter komen, maar ik heb het idee dat het dan nog altijd niet opgelost is. Bekijk eens hoe het uitkomt, maar de treklijn mag in alle geval niet onderbroken zijn.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 06:55

:j ik ga vanavond eens kijken (of morgen)
bij de andere band was het iig helemaal goed, maar die is hoger (vrachtwagenband) dus het bevestigingspunt lag hoger :) zal eens kijken wat hij bij onze tractorband doet :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:45

@royaltjuh charmer is echt heel gaaf. Mooi van kleur ook.

@ naaltje leuk zo'n trek wedstrijd en als ie het graag doet.

Ik heb gisteren gelest met ferro ging echt super. Hij heeft het nu goed door dat zn koppie naar beneden moet en niet de lucht in. Er zaten hele mooie stukken tussen. Hij gaat echt vooruit.

Vanavond nog eens 1 van de 2 voor de sleep zetten. En dan van het weekend robijn eens voor de kar zetten. Spannend hoor.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:33

royaltjuh: wat een gave pony,mooie combinatie zeg!
wij hebben deze week niets meer gedaan met mennen,omdat ik weer last heb met mijn darmen :( maar ga weer snel beginnen ermee.
lukt mij dus niet om mijn foto"s te plaatsen op bokt. :( zal wel teblond voor zijn!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:25

@happytime: :(:)

@maisie: super!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:39

Leuk Maisie!

Balen Happytime! En voor foto's moet je ze eerst ergens uploaden (bijv bij photobucket of imageshack) en daarna de link tussen [img]en[/img] zetten. Tis ff een handigheidje maar dan ist zo gepiept.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:39

Oh en bedankt voor alle leuke reacties op Charmer. Tis ook echt een charmeur met zn lekkere bekkie :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:32

Lekker wezen enkelspannen in het avondrood. Mijn pony's hadden me vandaag beide op niet zo'n nette manier duidelijk gemaakt dat de dekens af moeten door ze finaal te slopen. Ik hoop maar dat het eerst niet meer raar gaat doen met het weer.

Max even grondwerk gedaan en er daarna even op gaan zitten(!) Ik was de eerste die hij ooit op zijn rug heeft gehad. Eerst paste hij de techniek stokstijf stilstaan maar weer toe maar uiteindelijk ging hij toch lopen. 10 minuutjes in de bak aan halster en touw (!!)
Misschien moet ik daar eens foto's van plaatsen. Krijg ik veel reakties gezien ik met mijn 1,71 op een pony zat van 1,15 zonder bit, zadel, cap en geweten. Heel natural, dat wel.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:47

@ napie dat kan je wel verwachten ja als je daar foto's van plaatst. Sielughe pony.

Ik heb sinds vandaag een barefoot boomloos zadel. Ga ik met mijn 1,68 op mijn poownie van 1,25 zitten. Dat is zeker ook zielig ???

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:10

haha :))
ik met m'n 1,75 op een van 1,35? :))

diddle even gelongeerd vanavond :) eventjes ''rustig'', morgen een bosritje denk ik, onder het zadel :)

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:30

@Napie: als ik het zo lees, kan die Max niet veel. Hoe halen die mensen het dan in hun hoofd om hem gewoon in te spannen?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:09

en ik maar zeuren dat sunrise 125cm mij moet dragen (20 minuten dressuur) ben 162 en weeg 48 kg.
maar wel en perfecte manier om haar door de hals ,lengte buigen enz. te krijgen,rijdt erna lekkerder met de kar,zo"n losse pony!
vandaag kreeg ze voor het eerst de pessoa om.....(ff prutsen voor zo"n kleine pony de maat te vinden,is van mijn kwpners)
maar ze vond het wel oke,na 15 minuten was het kwartje gevallen,ging ze ontspannen lopen, was wel een goede manier op het "pullen" (trekt de teugels uit je handen met losse teugel) af te leren....voeld ze aan haar kont!
:D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:15

bij mij is het idd ook meer voor de dressuur oefeningen die onder het zadel beter gaan. Ik ga er ook geen uren op zitten. Maar 1 of 2 x per week 20 min schat ik ongeveer. Het zadel kan ik ook gebruiken voor de haf van mijn vriend.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:17

ik ga met mijn 1.82 maar niet op mijn shet van 90 cm zitten :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:21

a joh kan best. ik ga ook wel eens op tink zitten (5 seconden).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:22

ze zakt bekant door haar pootjes :oo

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:49

was ook maar een geintje hoor haha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:53

weet ik :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:56

ik rijd alleen bosritjes met dids :) afentoe (lees; 2x per maand) als ik telaat ben om nog het bos te doen rijd ik wel eens in de bak :)
maargoed bij ons vind ik dan ook dat het nog precies kan :)) _O- langleve zijn brede rug/pens O:)

heerlijk weer! vanmiddag even wassen met anti-eczeem shampoo en een bosritje denk ik.. heb geen groom >;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:04

ja, maar jij hebt een groot paard, niet een shetje van 90 cm met dunne pootjes :)

Hoop dat mijn tinkerbeebs lekker relaxt wordt onder het zadel en dat ik daar lekker buitenritjes mee kan gaan rijden :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:10

nja, voor iemand met eens hetter van 90 cm is hij een groot paard idd :))

ik krijg in mijn omgeving best wat commentaar dat ik te groot ben voor 'm enz ;) want eigenlij is het gewoon een c-pony :))

het is wel echt heerlijk weer nu hier zeg.. vraag me af hoelang het nog duurt voor de grote piekbeesten weer wakker geworden zijn..