[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:24

Ooooe lekker Tine en Belker!

Hier op het werk helaas :( zo wel een borrel omdat de andere afdelingen hun jaarafsluiting klaar hebben vandaag. Denk dat ik voor mijn eigen afdeling maar een extra borrel organiseer als wij over twee weken ook klaar zijn :+
Straks Guppie weer ophalen bij zijn persoonlijke entertainment team (mijn ouders) Heb een fietshelm voor hem gekocht, kind moet toch veilig mee op de fiets bij opa en oma. Ben benieuwd of hij past.
Pony staat lekker vakantie te vieren op het land, dus weinig pony verhalen helaas :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:05

Eindelijk onze droom: ons eigen Tiroler duo in tweespan
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:18

Mooi Janouk!! <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:33

Oh, prachtig, Janouk!!! Geniet er maar lekker van!

Wel zo veilig, Keet, ik had een heel fijne casco fietshelm, destijds; schattig bijtje.

Maisie heeft er 1 voor elke dicipline.

En Tine en zoon ook weer lekker genoten ohz; heerlijk.

Hier een gezellig avondje gehad.
Had van manlief een Kilner limonadetap gekregen; 8!!! liter inhoud en heerlijke limonade gemaakt; erg geslaagd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 05:35

Heel gave foto Janouk, ging het goed ? Hoe vonden Janouk en Anton het ?
Ava, wat super dat je een fijne avond hebt gehad, en een limonadetap, super handig !!
maisie druk met de 3 paardjes, blijf je enkelspel rijden of ga je ook nog voor tandem of tweespan later ?
Keet, ik had ook een casco helm voor ons zoontje, goede pasvorm voor die kleintjes.

Brrr..voelt fris vanmorgen,..hondjes helemaal druk en aan het racen door de tuin..hahaha....die hebben meteen de winter al in hun hoofd... :brr: :):) *\%/* grappig.

Fijne dag vandaag, ik ga bij een kennis pups knuffelen....hahaha altijd ff leuk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 06:10

Hondjes meteen weer uit de "zomerslaap"!
Verl plezier met pupsknuffen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 06:33

Vrolijke hondjes :)
Prachtig duo. Voelen ze zich beide ok?

Heb een Yepp helmpje gehaald. Staat zo schattig. Maat 2 jaar tot 6 jaar.... meneer groothoofd

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:24

Mooi Janouk! Ging het goed? Ik blijf het spannend vinden.

Biancacoo het is wel de bedoeling om 2 span te gaan rijden. Ze hebben nu allebei naast Ferro gelopen. Moet dit met Cardi nog even oppakken en dan kunnen ze samen in 2-span. En natuurlijk ook in het tandem.

Ik ga wel over 2 weken 2 dressuur proefjes rijden met Cardi. En aankomend weekend naar Eersel voor een sgmw met robin.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:35

Leuke vooruizichten maisie, gaaf met cardi voor het eerst op pad. Spannend.
En robin al in de sgmw, veel succes en plezier in Eersel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:49

Hier echte Hollanders, werden praktisch op de fiets geboren, dus nooit helmpjes gehad. Als dat ooit verplicht wordt, verkoop ik mijn fiets. Maar als ik zie dat sommige kinderen zelfs binnen het dorp áltijd in de auto zitten en dus op de fiets werkelijk geen benul hebben van verkeersregels, snap ik dat wel.

Donderdag marathonles gehad in Geldrop. Ik was als groom mee voor twee spannen en dan heb ik toch wel graag mijn cap op en BP aan. Heb ooit één keer hout geraakt onder/langs een kabelhaspel als poort, waarvan ik niet weet of ik daar wel heelhuids uit gekomen was zonder BP.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:59

Er is afgelopen zondag een menner hier vlakbij behoorlijk gewond geraakt toen paard en wagen aan de
kletter gingen. klaplong, 4 gebroken ribben scheurtje in zijn schedel en kaak. Heb nu mijn cap maar op de kar gelegd dan kan ik die altijd op doen.

Fietsen met helm doe ik ook met het mountainbiken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:04

Helm echt wel een goed idee op de fiets!
Knalt zo lekker met je kop op het asfalt.
En geboren op de fiets zegt natuurlijk niets dat ik nooit aangereden wordt of valt, natuurlijk.
Sorry, maar wilde het toch maar ff typen, ben altijd blij als mensen geen zwaardere ongelukken mee gemaakt hebben, op welke manier dan ook, maar waarom dan maar weer altijd, zonder helm (op de fiets bv) gepropageerd lijkt te moeten worden, ontgaat mij totaal. Je kunt nog zo vreselijk goed kunnen fietsen en verkeersinzicht hebben; ongelukken zitten in een klein hoekje, meestal wanneer je ze juist niet verwacht...

Leuke plannen, Maisie!

Brrrr, wat is het toch fris, ineens.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:18

Nog even en we zitten met BP, elleboog- en kniebeschermers op de fiets.... wandelend kun je ook aangereden worden, kind in een buggy ook, ook allemaal helmpje op? Ik vind het echt onzin, maar goed: we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn :D .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:45

Nee, dat hoeft ook niet en ik ben zelf helemaal geen voorzichtige miemel, volgens mij, verre van dat, maar vind het ook heel iets anders. Ik weet dat jij het dragen gewoon al vreselijk vindt.
Hier, in Duitsland, merk ik dat men veel minder is ingesteld op fietsers, blij dat hier helmplicht, iig voor kinderen, is. En dochter in Nederland ook fijn altijd met helm, daar wordt bij ons gewoon niet over gemiemeld, paardrijden, mennen, fietsen; hoort er voor haar gewoon bij. Ze was de enige tijdens het fietsexamen, kreeg ze nog een dikke pluim ook.
Als we nou niet zo veel zouden zeuren over die vreselijke helm, ook bij het rijden bv, dan is men gewoon hem te dragen en doet men het ook; mijn ervaring met mijn kind. En ja; reed vroeger ook paard zonder helm, ben blij dat het nu meer geaccepteerd wordt dat men een helm draagt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:27

Ik ga er niet eens op on. Ava heeft mooi gereageerd. Veiligheid voor alles. En hij is er niet minder Nederlander om hoor, rare opmerking.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:36

Heftig ongeluk Maisie :oo
Wat leuk dat je met Cardi alweer zover bent dat je kunt starten super zeg.
En Janouk met meneer Anton, hoe liep het naast elkaar?
Moet bij ons op stal ook voor de zoveelste keer weer uitleggen waarom ik een cap op doe op de tweewieler |o
Wil wel een mooie bruine cap kopen, past goed bij de wagen O:)

Vond het een heerlijke tijd toen zoonlief zo klein was dat hij voorop de fiets meeging zo gezellig <3

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:31

Heb zelf geen fiets. Maar mijn ouders beide een ebike en hij gaat bij hun op hun oppasdag binnenkort af en toe mee op de fiets.

Ik had er een bruine van Horka bij. Stond erg mooi :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:12

Pittig Maisie, wij mogen ons echt gelukkig prijzen met hoe het is afgelopen bij ons.

Wel/ geen helm is keuze ouders. Maar bij kleintjes zou ik het wel doen. Er zijn veel meer weggebruikers dan vroeger.

Hoe ging het tweespan rijden Janouk? Tevreden?

Bruno heeft weer voor de wagen gelopen en het ging fijn. Het mennen was niet het probleem, wel de trailer. Maar ook dat ging op een hapering op de terugweg na, goed. Het menritje vond hij heerlijk en hij liep ook lekker om zich heen te kijken. Nu is het wachten op onze wagen en dan bInnenkort een enkelspan les in de bak. Kunnen we daarna weer los in het bos.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:00

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:55

Hey Belker, is dat bij Marieke? Fijn dat het in ieder geval goed ging voor de wagen!

Ik men ook altijd met cap, al sinds ik Det heb en is een gewoonte geworden. Fietsen wel zonder helm (maar fiets eigenlijk alleen bij ons in de straat en op wedstrijd hihi)

Morgen les van Bastiaan de Recht, maar eigenlijk geen zin in haha. Te weinig geoefend zeg maar.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:02

Klopt Ipsilonka, dit is bij Marieke. Daar ben ik toen met Ebo gaan lessen en dat wilde ik met Bruno ook. Dus nu we er komen gaan we dat doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:37

@Belker; wat fijn dat het mennen zo goed ging en straks weer lekker in het bos.

@ips; dat is altijd balen als je dan niet veel hebt kunnen doen.

Hier werkt mijn arm helaas absoluut niet mee; had anders graag al eens willen proberen op de bok.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:26

Ziet er goed uit Belker, weer héle opluchting _/-\o_
Ips Jammer dat je wat weinig hebt geoefend, aan de andere kant je hebt vast punten vanuit je wedstrijd vorig weekend :) ook wel lekker les, ben je dan in ieder geval goed bezig.
Maisie heel veel plezier op wedstrijd *\o/*
Horka bruin, bedankt voor de tip *D

Wilde vandaag met de nieuwe ligtogen gaan rijden paste het niet, dacht dat ik een shetland schoftje had maar het is maat pony. Daar passen de shet ligtogen niet op is net te smal. Piet wel ingespannen hij was wat drukker maar het was ook wat druk op stal en de paarden in het weiland aan de bak besloten dat ze hun gekke kwartiertje moesten doen terwijl ik daar dus net bezig was **zucht** maar Pierewiet bleef eigenlijk superbraaf paar keer draf maar weer keurig naar stappen. Ook weer over het erf langs wat enge dingen, zoals containers, tractor en gillende voetballende kinderen }:0 goed hé :7 heb een goed gevoel achter hem. Hij stapt en draaft lekker vlot, pakt beetje druk, leuke houding en komt netjes terug. Vind hem erg leuk :D hij vindt zichzelf ook bijzonder geweldig staat helemaal trots in de houding te wachten op zijn tuig. Doet me denken aan Snuitje.

Daarna direct maar doorgereden naar VanRijs andere ligtogen en andere singel, dan kunnen we binnenkort op de foto :D :+

Ber gelongeerd en hoeven gevijld :Y)
Komende week ga ik ff bij Ollie langs.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:38

Pierewiet gelukkig cool in het hoofd; heerlijk en leuk bij Ollie op bezoek.
Knapt Ber wel langzaam op?

Ik vind het wel leuk nou ook de pony's wat meer in handen te hebben; was hier een heel verschil met de paarden, maar nu dus meer in hun paddockstal; ook veel beter nu ze wat ouder worden, er weer veel te veel gras is en ze ook nog eens helemaal niks doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:48

Dat is fijn Ava en Romeo besluit vast op een dag opeens dat de rolstoel niet meer eng is }:0

Ber ziet er al stuk beter uit is al voller in ieder geval gelukkig. Van narcolepsie nog totaal geen sprake. Voetjes geven was weer een enorm issue maar vandaag ging het vrijwel probleemloos. Net als vaststaan enorm gezenuw eerste dagen (draaien, schrapen) maar nu staat ze sinds eergisteren gewoon op rust en stil. Longeren en freestyle was 1e 2x soort raket, nu gewoon normaal, ook galop. Ben wel blij dat ze op zich weer snel zo is als ze was toen ze wegging, had zoiets van ik hoef toch niet weer 2 jaar met haar in retraite voordat ze zich in de basis weer gedraagt als een normaal dier :roll:
Maar dat valt dus mee :D